Permalänk

Bra headset för ca 500kr

Så nu vill jag köpa ett headset, ungefär 500kr, nån hundralapp över kanske, någon som har något tips? tack på förhand

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk

Asus Cerberus! Riktigt gott headset för priset

Omdömena säger allt.

Permalänk
Medlem

Asus Cerberus var jag inne och kände på idag - kändes OK - men runt 500 är svårt - det är någon slags brytpunkt där känns det som. Några hundralappar till och du kan få QPad 85/90 headsets som är sjukt prisvärda. Skulle föreslå att avakta och se om inte något schysst headset släpps med rabatt på Mediamarkt, SIBA eller elgiganten eller komplett typ. Jaga reor, det gör mycket just runt din prisnivå. Andra bra märken är ju Corsairs headset i den klassen, brukar få bra recensioner.

Permalänk

Kingstons HyperX har fått bra kritik. 699 från Inet.se. http://www.inet.se/produkt/6607051/hyperx-cloud-gaming-headse...

Kanske kan vara nåt?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

Asus Cerberus var jag inne och kände på idag - kändes OK - men runt 500 är svårt - det är någon slags brytpunkt där känns det som. Några hundralappar till och du kan få QPad 85/90 headsets som är sjukt prisvärda. Skulle föreslå att avakta och se om inte något schysst headset släpps med rabatt på Mediamarkt, SIBA eller elgiganten eller komplett typ. Jaga reor, det gör mycket just runt din prisnivå. Andra bra märken är ju Corsairs headset i den klassen, brukar få bra recensioner.

Grejen är att mitt nuvarande headset har gått sönder, och jag är ganska beroende av det. Men tack för tipset!

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Asus Cerberus! Riktigt gott headset för priset

Omdömena säger allt.

Den verkar intressant! ska kolla på den senare.

Skrivet av Basketigge:

Kingstons HyperX har fått bra kritik. 699 från Inet.se. http://www.inet.se/produkt/6607051/hyperx-cloud-gaming-headse...

Kanske kan vara nåt?

Det ska jag även göra med denna, tack för tipset!

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX