Problem med bankomatapplikation i C#.

Permalänk
Medlem

Problem med bankomatapplikation i C#.

God dag, nu är det så att jag har lite problem med ett av mina projekt. Det är så att jag ska göra en bankomat i C# med funktion att logga in och så vidare. Allting fungerar förutom uttagsmetoden. Jag har inte det blekaste över hur jag ska gå till väga. Det jag behöver är ett sätt att hämta ett value (pengar.) som jag senare kan uppdatera och visa i en textbox eller liknande. Allt detta ska vara gjort i Windows Form. Jag skickar en Pastebin på mina framsteg än så länge.

MVH // Kai.H

http://pastebin.com/Q355M8d3

Permalänk
Medlem

Skapa bara en ny klassvariabel eller flytta ut

int pengar = 1000

från dess metod så att den hamnar i klassen och inte i någon av klassens metoder.
Du kan då tilldela och läsa den från vilken som helst av metoderna i klassen uttag.

Såg också att du blandar svenska och engelska, föreslår att du redan nu helt går över till att ge allting engelska namn i fortsättningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flostyle:

Skapa bara en ny klassvariabel eller flytta ut

int pengar = 1000

från dess metod så att den hamnar i klassen och inte i någon av klassens metoder.
Du kan då tilldela och läsa den från vilken som helst av metoderna i klassen uttag.

Såg också att du blandar svenska och engelska, föreslår att du redan nu helt går över till att ge allting engelska namn i fortsättningen.

Jag måste dock kunna uppdatera hur mycket pengar som finns i saldot, tror inte det går att uppdatera value för int i en privat klass, eller?

Edit; Kom på hur man ska göra det, tack!