Permalänk
Medlem
Skrivet av BobbySmiles92:

Vi är ett helt gäng svenskar som lirar ihop på FTCC.se en egen liten forza community vi har Vi har kört ett antal år och säsonger i diverse serier och vårat flaggskepp är "touringcar" serien FTCC där vi i forza 2-3-4 totalt kört 15 säsonger av vårat mästerskap Nu har vi gått över till Forza 5 och vi startar våran GT serie nu på söndag med 130 minuters långlopp All info och det tekniska finns att läsa om på FTCC.se och man kan också ta kontakt med mig på XBL:Kamaxeln92 om man vill rejsa Finns mycket kul å läsa om på sidan i gamla arkiv och finns även en hel del sammandrag från våra tävlingar på youtube där vi gjorde lite "tv" sammandrag efter racen

MVH Kamaxeln92
FTCC.se

Spännande! Kommer ni sända på tex twitch så man kan se och avgöra ifall man är up for it nästa race kanske?:)

Permalänk

Kanske finns möjlighet för det

här kan ni kika på några av våra deltävlingar

http://www.youtube.com/watch?v=IVAAIc0QsE4

vi brukar försöka vara så seriösa fast oseriösa som möjligt Silly season trådar inför varje säsong pressrealeser å mycket surr Bara lägg till mig på XBL å vara me å testa :D!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobbySmiles92:

Kanske finns möjlighet för det

här kan ni kika på några av våra deltävlingar

http://www.youtube.com/watch?v=IVAAIc0QsE4

vi brukar försöka vara så seriösa fast oseriösa som möjligt Silly season trådar inför varje säsong pressrealeser å mycket surr Bara lägg till mig på XBL å vara me å testa :D!!

Du är tillagd;) hade gärna varit med men vill inte blir tokifrånkörd;) därför hade de vatt kul o se eran nivå, jag är ingen elit direkt haha

Permalänk
Medlem

tjenare, köpte ett xbone och forza nyss och skulle vilja köpa dlc bilarna, eftersom mitt xbone är import så tror den att jag bor i england och jag kan inte betala med mitt kontokort...

googlade lite snabbt utan och hitta något, men om nån vet nå ställe där de står hur man gör länka gärna

kan nån hjälpa mig? vore jätte snällt!

Edit: hittade att man kan köpa typ presentkort tex det här http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/187211-xbox_live...
är det de enda sättet just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zernie:

tjenare, köpte ett xbone och forza nyss och skulle vilja köpa dlc bilarna, eftersom mitt xbone är import så tror den att jag bor i england och jag kan inte betala med mitt kontokort...

googlade lite snabbt utan och hitta något, men om nån vet nå ställe där de står hur man gör länka gärna

kan nån hjälpa mig? vore jätte snällt!

Edit: hittade att man kan köpa typ presentkort tex det här http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/187211-xbox_live...
är det de enda sättet just nu?

Börja med att byta region i konsolen till USA. Sen lägger du till ditt kontokort med en amerikansk adress. Förslagsvis med någon stat där du slipper skatt/moms. Oregon till exempel. Sen är det bara att handla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Börja med att byta region i konsolen till USA. Sen lägger du till ditt kontokort med en amerikansk adress. Förslagsvis med någon stat där du slipper skatt/moms. Oregon till exempel. Sen är det bara att handla.

Skickades från m.sweclockers.com

tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får km/h istället för mph? Finner de ingenstans..

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loweann:

Någon som vet hur man får km/h istället för mph? Finner de ingenstans..

Prova att pausa under ett lopp. Då har du väl alternativ under options där man kan ställa in lite grejer.
Sedan har du väl innan ett lopp alternativ eller? Assits eller vad det nu står. Där kan du bl.a vlja "steering". Sett den på läge två. Inte realistisk eller vad det heter. Det blir lättare att styra med gamepad då. Nån annan vet säkert vad det heter, kommer inte ihåg nu.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Prova att pausa under ett lopp. Då har du väl alternativ under options där man kan ställa in lite grejer.
Sedan har du väl innan ett lopp alternativ eller? Assits eller vad det nu står. Där kan du bl.a vlja "steering". Sett den på läge två. Inte realistisk eller vad det heter. Det blir lättare att styra med gamepad då. Nån annan vet säkert vad det heter, kommer inte ihåg nu.

Pausar under lopp, så kan man gå in under "hud" men man kan inte ändra till km/h. Bara analog eller digital speedometer....

Och det med styrningen, där kan välja normal eller simulator. Är de normal man ska ha då, menar du?

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Du ska ha normalt.

Edit: Forza profile/Hud/Units där kan du ändra till Km/h.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

dax för folk o slänga upp lite bilder från spelandet:) spelet har ju funnits ute bra många månader. o idag blev det nog ett par exemplar till

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Forza 5 är för övrigt gratis att spela i helgen.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

nurburgring ska finnas som gratis dlc, men vart hittar man den då? eller har den kanske ploppat in automatiskt? installerade spelet igår/inatt.. hittat bilar som dlc bara..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

nurburgring ska finnas som gratis dlc, men vart hittar man den då? eller har den kanske ploppat in automatiskt? installerade spelet igår/inatt.. hittat bilar som dlc bara..

De nya banorna läggs till automatiskt, eller så fort du har Forza up to date. Bara att kolla under test drive eller liknande ifall du har alla banorna

DLC banorna finns listade i första posten.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Packade upp min "Xbone" idag å körde igång Forza, har det lite kämpigt med kontrollen. Dels är man bortskämd med FPS Freaks från 360'n(har inte hunnit köpa till Xboxne än) och sen så kan jag bara inte lära mig bromsa, visst är den VÄLDIGT känslig på bromsen? Vägrar köra med ABS då jag aldrig gjort det i Forza 4

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker inte den är svårare på bromsen än vad 360 är. Sen så har man den nya skakfunktionen så man känner direkt när det börjar släppa

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Packade upp min "Xbone" idag å körde igång Forza, har det lite kämpigt med kontrollen. Dels är man bortskämd med FPS Freaks från 360'n(har inte hunnit köpa till Xboxne än) och sen så kan jag bara inte lära mig bromsa, visst är den VÄLDIGT känslig på bromsen? Vägrar köra med ABS då jag aldrig gjort det i Forza 4

Japp, fler än oss upplever bromsen är sjukt känslig i F5. Du kan testa att laborera med deadzones för bromsen. Vart lite bättre för min del.
Vet att många tunes också är inställda med sjukt högt bromstryck (150% eller mer) när bilen är tunad med ABS, också något att tänka på.

Ställa in deadzones:

Citat:

Under "Forza Profile" -> "Controller" press X to set up the controllers deadzones.

Accelleration and Breaking are set 0 and 100 (inner and outer).

Before I got 100% throttle when pressing the trigger 2/3 of it's way. Now it's much better and you can drive half throttle through a corner (at least it works that way for me - I felt a difference).

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Japp, fler än oss upplever bromsen är sjukt känslig i F5. Du kan testa att laborera med deadzones för bromsen. Vart lite bättre för min del.
Vet att många tunes också är inställda med sjukt högt bromstryck (150% eller mer) när bilen är tunad med ABS, också något att tänka på.

Ställa in deadzones:

Får kolla på deadzones, brukar hålla mig ifrån tunes om jag inte får en gjord åt mig. Orkar bara inte lägga ner tid på finjusteringar.

Bara man tittar på triggern så låser bromsarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låter som det är fel på dina triggers alt. gamepaden. Funkar triggersen bra i andra spel?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Japp, fler än oss upplever bromsen är sjukt känslig i F5. Du kan testa att laborera med deadzones för bromsen. Vart lite bättre för min del.
Vet att många tunes också är inställda med sjukt högt bromstryck (150% eller mer) när bilen är tunad med ABS, också något att tänka på.

Ställa in deadzones:

Det blev som natt å dag att ställa gas å broms på 0 resp. 100 tacka så mycket nu kanske man kan ta steget upp till nästa nivå på drivatar svårigheten. Cash is king

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Det blev som natt å dag att ställa gas å broms på 0 resp. 100 tacka så mycket nu kanske man kan ta steget upp till nästa nivå på drivatar svårigheten. Cash is king

Skickades från m.sweclockers.com

Bra att det fungerade

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Har inte kollat runt så noga men finns det klubbar som i Forza 4? I så fall finns det någon SweC-klubb man kan få gå med i? Är ingen vass förare å kör därför sällan MP men skulle gärna ha lite andra drivatars att köra mot, jag får storstryk då jag tydligen är bromsen för dom flesta i kurvor som dom inte skulle ha en chans att ta om inte jag var där......

EDIT: Kan man ladda upp videoklipp så man hittar dom på forzamotorsport.net som i Forza 4?

Visa signatur
Permalänk

Går det fortfarande att spela gratis sen helgen? Jag fick hem en ny utbyteskonsoll idag och jag kan installera spelet från dashboard utan skiva. Kommer den bara att faila att starta spelet efter installationen? I så fall kan jag avbryta nu.

Permalänk
Medlem

Tyckte först att man tjänade väldigt lite men sen så levlar man ju väldigt ofta istället så man får in en hel del cash ändå

Har nu hunnit köra 3st championships samt alla bonus events i dessa klasser å har redan 1.2MCR inte illa ändå. Spelet blev ju helt annars när man väl kunde slå av ABS å ändå bromsa tack än en gång maniac nu kan man ju njuta av spelet också

Måste verkligen säga att jag gillar spelet väldigt mycket, tog ett tag att vänja sig vid kontrollen. Eller ja har väl inte vant mig riktigt än men det kommer väl.

Hittar ingenstans där man kan joina klubbar, finns det verkligen inte klubbar i Forza 5?
Hade ju hoppats på att få låna någon "vältunead" bil så man kanske kan börja sätta ok tider, inte för att det spelar någon större roll det är ju bara Guld man siktar på men det kan ju vara kul att komma etta lite oftare

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Tyckte först att man tjänade väldigt lite men sen så levlar man ju väldigt ofta istället så man får in en hel del cash ändå

Har nu hunnit köra 3st championships samt alla bonus events i dessa klasser å har redan 1.2MCR inte illa ändå. Spelet blev ju helt annars när man väl kunde slå av ABS å ändå bromsa tack än en gång maniac nu kan man ju njuta av spelet också

Måste verkligen säga att jag gillar spelet väldigt mycket, tog ett tag att vänja sig vid kontrollen. Eller ja har väl inte vant mig riktigt än men det kommer väl.

Hittar ingenstans där man kan joina klubbar, finns det verkligen inte klubbar i Forza 5?
Hade ju hoppats på att få låna någon "vältunead" bil så man kanske kan börja sätta ok tider, inte för att det spelar någon större roll det är ju bara Guld man siktar på men det kan ju vara kul att komma etta lite oftare

Det är lugnt, fick också kämpa som f-n med bormsarna innan jag hittade hur man ändra deadzones

Klubbar finns tyvärr inte i F5, så det är bara att adda eller lika folk om du vill ha drivatars, ghosts i rivals, etc.

Ett tips är att kolla in rewards-sidan på forzamotorsport.net, där får man crediter beroende på hur mycket man spelat de tidigare spelen (om du inte redan visste det).

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Det är lugnt, fick också kämpa som f-n med bormsarna innan jag hittade hur man ändra deadzones

Klubbar finns tyvärr inte i F5, så det är bara att adda eller lika folk om du vill ha drivatars, ghosts i rivals, etc.

Ett tips är att kolla in rewards-sidan på forzamotorsport.net, där får man crediter beroende på hur mycket man spelat de tidigare spelen (om du inte redan visste det).

Jag skickade en friend request till dig

Mitt GT: xGrumpyOldM4nx

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med långa lopp i Forza 5? Finns det typ lopp som tar 2 timmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

Hur ser det ut med långa lopp i Forza 5? Finns det typ lopp som tar 2 timmar?

Jag vet inte i singelplayer men i multiplayer finns det, är t.o.m. en achievement för ett drygt 2 timmars race.

EDIT:

Skrivet av maniac:

Det är lugnt, fick också kämpa som f-n med bormsarna innan jag hittade hur man ändra deadzones

Klubbar finns tyvärr inte i F5, så det är bara att adda eller lika folk om du vill ha drivatars, ghosts i rivals, etc.

Ett tips är att kolla in rewards-sidan på forzamotorsport.net, där får man crediter beroende på hur mycket man spelat de tidigare spelen (om du inte redan visste det).

Hoppsan det har jag helt missat. Tydligen får jag 1MCR i Forza 5 å 100k i både Forza 4 och Horizon, var inte det lite bara 1 MCR? Jag har ju spelat FM3 och 4 rätt mycket, vet att jag är en bit över lvl250 i FM4......

EDIT 2: Aha nu fattar jag, synd att man inte fick nån bil eller kommer dom senare? Tar gärna Ferrarin som tydligen ska vara "upplåst" om jag läste rätt vilken tier jag är i

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hoppas att min drivatar inte har rammat skiten ur dig maniac
Jag har ju gett tillbaka med samma/hårdare knuffar när jag blivit rammad av alla dessa "ruffiga" drivatars så min kan ju vara "lite aggressiv"

Jaha då nådde man sista tieren då i rewards, ytterligare 500000CR i FM5

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jag hoppas att min drivatar inte har rammat skiten ur dig maniac
Jag har ju gett tillbaka med samma/hårdare knuffar när jag blivit rammad av alla dessa "ruffiga" drivatars så min kan ju vara "lite aggressiv"

Jaha då nådde man sista tieren då i rewards, ytterligare 500000CR i FM5

Ja rewards ger lite crediter, se till att redeema dem varje månad

Helt ärligt så har jag kört max 10 karriärrace. Resten av tiden är spenderad i design editorn, privat multiplayer och i rivals. I den ordnigen

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850