Permalänk
Medlem

Roligt med en nya bana!

Permalänk
Medlem

Är nya banan släppt för alla eller? Körde en del i går och i förrgår men verkar inte ha fått den ännu.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Är nya banan släppt för alla eller? Körde en del i går och i förrgår men verkar inte ha fått den ännu.

Den kom igår på kvällen. Faktiskt kul med en tight statdsbana

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Den kom igår på kvällen. Faktiskt kul med en tight statdsbana

Har inte provat banan än, det enda jag riktigt bryr mig om är mer achievements så det var ju trevligt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Har inte provat banan än, det enda jag riktigt bryr mig om är mer achievements så det var ju trevligt

Den är rätt skoj, det blir väldigt trångt om man är många som kör, och betongmurarna är oförlåtande

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Idag släpps det sista DLC paketet för dem som har season pass. DTM M3´an och RX3´an är mest intressant för min del

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

En fråga. Kör folk med ratt och pedaler? Anledningen till frågan är att jag inte för mitt liv fattar hur de som leder topplistorna gör för att sätta sina tider. Om jag sätter ett, ur mitt perspektiv, näst intill perfekt varv så ligger jag ändå bara bland de högsta 30-40% och har kanske 20 sekunder upp till bästa tid. 20 sekunder är en evighet och jag fattar inte var man skulle kunna hitta 20 sekunder på ett enda varv.

Och kollar man sedan topplistan så kör i princip alla där uppe med avstängda hjälpmedel (ABS, TCS osv), medans jag nöjt mig med att stänga av assisted stering och braking samt bara har bromslinjen påslagen. Med handkontroll så blir bilen snudd på omöjlig att kontrollera. Så.. Ratt och pedaler?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

En fråga. Kör folk med ratt och pedaler? Anledningen till frågan är att jag inte för mitt liv fattar hur de som leder topplistorna gör för att sätta sina tider. Om jag sätter ett, ur mitt perspektiv, näst intill perfekt varv så ligger jag ändå bara bland de högsta 30-40% och har kanske 20 sekunder upp till bästa tid. 20 sekunder är en evighet och jag fattar inte var man skulle kunna hitta 20 sekunder på ett enda varv.

Och kollar man sedan topplistan så kör i princip alla där uppe med avstängda hjälpmedel (ABS, TCS osv), medans jag nöjt mig med att stänga av assisted stering och braking samt bara har bromslinjen påslagen. Med handkontroll så blir bilen snudd på omöjlig att kontrollera. Så.. Ratt och pedaler?

Själv kör jag med handkontrollen (utan hjläpmedel), men skulle tro att man blir marginellt snabbare med ratt och pedaler.

Vissa banor och bilar är glitchade, dvs man kan fuska (ta genvägar osv) och köra andra bilar än vad som är tänkt, tyvärr.
Annars är det som vanligt, man måste hitta en bil som är konkurrenskraftig i en specifik klass och nöta som f-n för att komma upp till en tex top 1% tid.

Lättast att testa hur man står sig är att köra Spec Rivals där bilen är helt original. Eller delta i Bounty Hunter events som brukar att dyka upp ibland.
Hade en top 200 tid på Spa där man skulle köra en origninal McLaren MP4 mot en T10 anställd, tog säkert över 150 varv för att göra en 2:30:xxx tid.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

En fråga. Kör folk med ratt och pedaler? Anledningen till frågan är att jag inte för mitt liv fattar hur de som leder topplistorna gör för att sätta sina tider. Om jag sätter ett, ur mitt perspektiv, näst intill perfekt varv så ligger jag ändå bara bland de högsta 30-40% och har kanske 20 sekunder upp till bästa tid. 20 sekunder är en evighet och jag fattar inte var man skulle kunna hitta 20 sekunder på ett enda varv.

Och kollar man sedan topplistan så kör i princip alla där uppe med avstängda hjälpmedel (ABS, TCS osv), medans jag nöjt mig med att stänga av assisted stering och braking samt bara har bromslinjen påslagen. Med handkontroll så blir bilen snudd på omöjlig att kontrollera. Så.. Ratt och pedaler?

Skulle tro att mindre än 1% av alla som spelar Forza 5 kör med ratt och pedaler då den billigaste ratten kostar lika mycket som en Xbox One. Känns trist att de kostar så mycket, detta är det första Forza-spelet jag spelat med handkontroll

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Halogen:

En fråga. Kör folk med ratt och pedaler? Anledningen till frågan är att jag inte för mitt liv fattar hur de som leder topplistorna gör för att sätta sina tider. Om jag sätter ett, ur mitt perspektiv, näst intill perfekt varv så ligger jag ändå bara bland de högsta 30-40% och har kanske 20 sekunder upp till bästa tid. 20 sekunder är en evighet och jag fattar inte var man skulle kunna hitta 20 sekunder på ett enda varv.

Och kollar man sedan topplistan så kör i princip alla där uppe med avstängda hjälpmedel (ABS, TCS osv), medans jag nöjt mig med att stänga av assisted stering och braking samt bara har bromslinjen påslagen. Med handkontroll så blir bilen snudd på omöjlig att kontrollera. Så.. Ratt och pedaler?

Det gör en jäkla skillnad om man kan lära sig köra utan hjälpmedel. Jag körde alltid med handkontroll men lärde mig successivt att spela med färre och färre hjälpmedel. Tills jag körde helt utan. Detta av samma anledning som varför folk slår av dessa hjälpmedel i verkliga livet - de finns där för att göra dig till en säkrare förare. Inte en snabbare förare. ABS och TCS är inställda för att gripa in innan däckets grepp utnyttjas till max, innan det släpper. Det lämnas alltså marginal för att du inte ska tappa kontrol över bilen.

Utan hjälpmedel kan du själv modulera kraften och utnyttja de där sista procenten av bilen. För mig utgjorde bara TCSen flera sekunders skillnad per varv. Hoppas att jag inte ramblar på allt för mycket såhär på natten. Nu blir det läggdags.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Slutsats: Jag är en hopplös medelmåtta. :cry

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Det gör en jäkla skillnad om man kan lära sig köra utan hjälpmedel. Jag körde alltid med handkontroll men lärde mig successivt att spela med färre och färre hjälpmedel. Tills jag körde helt utan. Detta av samma anledning som varför folk slår av dessa hjälpmedel i verkliga livet - de finns där för att göra dig till en säkrare förare. Inte en snabbare förare. ABS och TCS är inställda för att gripa in innan däckets grepp utnyttjas till max, innan det släpper. Det lämnas alltså marginal för att du inte ska tappa kontrol över bilen.

Utan hjälpmedel kan du själv modulera kraften och utnyttja de där sista procenten av bilen. För mig utgjorde bara TCSen flera sekunders skillnad per varv. Hoppas att jag inte ramblar på allt för mycket såhär på natten. Nu blir det läggdags.

Nja inte hela sanningen. ABS bromsar sänker bromssträckan enormt mycket på torr asfalt. Likaså kan Antisladd göra saker som inte en människa kan göra. Till exempel kan den bromsa hjulen på en sida för att få bilen att lättare röra sig åt en riktning och öka hastigheten i kurvor. Tror det var på Nissan GTR någon stängde av dessa funktioner och skulle försöka köra snabbare men det var omöjligt.
Bilens elektronik ingriper oftast innan föraren vet om vad som ska hända eller hinner reagera.

Många raceförare får inte använda sig av hjälpmedel. Men på amatörnivå så stänger av dessa saker för att lära sig hantera bilen och att det upplevs som roligare. Det är föraren som ska köra bilen, inte bilen själv helt enkelt.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av igelkotte:

Nja inte hela sanningen. ABS bromsar sänker bromssträckan enormt mycket på torr asfalt. Likaså kan Antisladd göra saker som inte en människa kan göra. Till exempel kan den bromsa hjulen på en sida för att få bilen att lättare röra sig åt en riktning och öka hastigheten i kurvor. Tror det var på Nissan GTR någon stängde av dessa funktioner och skulle försöka köra snabbare men det var omöjligt.
Bilens elektronik ingriper oftast innan föraren vet om vad som ska hända eller hinner reagera.

Många raceförare får inte använda sig av hjälpmedel. Men på amatörnivå så stänger av dessa saker för att lära sig hantera bilen och att det upplevs som roligare. Det är föraren som ska köra bilen, inte bilen själv helt enkelt.

Det stämmer tyvärr inte. Bromssträckan på torr asfalt blir ofta längre med ABS. Det ABS gör är just bara vad namnet (anti-lock braking system) antyder: förhindrar att föraren låser upp hjulen vid en för hård inbromsning. Precis som det traditionella antispinn/antisladd förhindrar att ett hjul spinner etc.

Det är dessa system som Forza's hjälpmedel simulerar och dom stänger man allt som oftast av när man kör på bana om man vill köra fort. Det finns en anledning till att sådana system med olika inställningar oftast har ett track mode av någon form som därmed släpper på tyglarna.

De hjälpmedel du pratar om är diverse saker som torque vectoring etc. Dessa gör faktiskt bilen snabbare, men de simuleras inte av Forza så vitt jag vet.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Skrivet av Halogen:

En fråga. Kör folk med ratt och pedaler? Anledningen till frågan är att jag inte för mitt liv fattar hur de som leder topplistorna gör för att sätta sina tider. Om jag sätter ett, ur mitt perspektiv, näst intill perfekt varv så ligger jag ändå bara bland de högsta 30-40% och har kanske 20 sekunder upp till bästa tid. 20 sekunder är en evighet och jag fattar inte var man skulle kunna hitta 20 sekunder på ett enda varv.

Och kollar man sedan topplistan så kör i princip alla där uppe med avstängda hjälpmedel (ABS, TCS osv), medans jag nöjt mig med att stänga av assisted stering och braking samt bara har bromslinjen påslagen. Med handkontroll så blir bilen snudd på omöjlig att kontrollera. Så.. Ratt och pedaler?

Vissa är helt otroligt grymma på att även ställa in upphängningens geometri vilket de tjänar lite tid på oxå. Även modifiering av utväxling i växellådan kan man tjäna på! Jag själv för de mesta brukar köra med abs och allt annat avstängt. ABS är bra att ha då du kan bromsa sent och hårt utan att låsa hjulen och åka av i gruset, men kan tänka mig att folk har någon slags teknik för att bromsa hårt även utan abs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Det stämmer tyvärr inte. Bromssträckan på torr asfalt blir ofta längre med ABS. Det ABS gör är just bara vad namnet (anti-lock braking system) antyder: förhindrar att föraren låser upp hjulen vid en för hård inbromsning. Precis som det traditionella antispinn/antisladd förhindrar att ett hjul spinner etc.

Det är dessa system som Forza's hjälpmedel simulerar och dom stänger man allt som oftast av när man kör på bana om man vill köra fort. Det finns en anledning till att sådana system med olika inställningar oftast har ett track mode av någon form som därmed släpper på tyglarna.

De hjälpmedel du pratar om är diverse saker som torque vectoring etc. Dessa gör faktiskt bilen snabbare, men de simuleras inte av Forza så vitt jag vet.

Har du någon källa på det? Jag kan ta fram en massa Youtube kllipp som motsäger det du påstår. ABS bromsen kan bromsa varje hjul var för sig på optimalt sätt och med betydligt snabbare, det kan och kommer ingen människa kunna skapa. ABS bromsen kan fungera sämre på vissa snö/grus underlag där den viktiga bromskilen framför hjulet inte skapas.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Startade faktiskt Forza igen efter ett uppehåll. Såklart fastnade jag i designeditorn som vanligt.

Snart klar med ett avstannat projekt

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av igelkotte:

Har du någon källa på det? Jag kan ta fram en massa Youtube kllipp som motsäger det du påstår. ABS bromsen kan bromsa varje hjul var för sig på optimalt sätt och med betydligt snabbare, det kan och kommer ingen människa kunna skapa. ABS bromsen kan fungera sämre på vissa snö/grus underlag där den viktiga bromskilen framför hjulet inte skapas.

Där får jag faktiskt lov att backa. Det du säger stämmer: bromssträckan kan bli längre på vissa lösa underlag, även om den då fortfarande hjälper till med att hålla kontroll över fordonet. Jag får lov att vika mig i den frågan . Jag kvarhåller dock att gamla "klassiska" antispinn och antisladd system utgör ett hinder för en riktigt duktig förare att köra fort.

Och än en gång, den funktion hjälpmedlen utgör i Forza gör dig inte snabbare, utan finns där för att hjälpa dig framföra bilen "hyffsat snabbt". En duktig spelare kommer (nästan) alltid vara snabbare utan dem. Jag vet att detta nämnts ett flertal gånger av utvecklarna själva och även det inte utgör direkta bevis - så ser man ju även på topplistorna i spelet att de flesta av de snabbaste tiderna är satta utan hjälpmedel.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av maniac:

Startade faktiskt Forza igen efter ett uppehåll. Såklart fastnade jag i designeditorn som vanligt.

Snart klar med ett avstannat projekt
https://farm4.staticflickr.com/3671/14269871816_5fcb8d516e_b....

Dang, snyggt jobbat. Jag orkade aldrig sätta mig in i design-editorn på det sättet... fast å andra sidan så kunde jag fastna i timmar i tuning-garaget istället

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Där får jag faktiskt lov att backa. Det du säger stämmer: bromssträckan kan bli längre på vissa lösa underlag, även om den då fortfarande hjälper till med att hålla kontroll över fordonet. Jag får lov att vika mig i den frågan . Jag kvarhåller dock att gamla "klassiska" antispinn och antisladd system utgör ett hinder för en riktigt duktig förare att köra fort.

Och än en gång, den funktion hjälpmedlen utgör i Forza gör dig inte snabbare, utan finns där för att hjälpa dig framföra bilen "hyffsat snabbt". En duktig spelare kommer (nästan) alltid vara snabbare utan dem. Jag vet att detta nämnts ett flertal gånger av utvecklarna själva och även det inte utgör direkta bevis - så ser man ju även på topplistorna i spelet att de flesta av de snabbaste tiderna är satta utan hjälpmedel.

Ingen fara man kan inte alltid ha rätt Däremot kan jag mycket väl tänka mig att standard bilar oftast har en alltför aggressiv programmerad ESP. Jag vet bara att min bil som jag hade om den kände mista retursladd så bromsade den hjulen på en sida kraftigt för att motverka detta. Om man hamnar i sådana situationer är jag rätt säker på att det är bättre att vara utan ESP.
Men ESP kan vara riktigt bra vid understyrning ibland för då bromsas bakhjulen upp för att få bilen att överstyra till en viss punkt.

Och tar man Nissan GTR som exempel så är det en bil som är byggd för bana. Alla hjälpmedel i den är nog optimerade för det också.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Tror inte hjälpmedlen i forza är programmerade att fungera som på riktigt. Iofs så finns det nog tusentals olika individuella abs-bromsar, antispinn osv på riktiga bilar, medans på forza så fungerar absen likadant på alla bilar. Tror inte exempelvis anti-sladdsystemet på en Gtr i spelet fungerar likadant som på riktigt.

Utan dom funkar nog bara väldigt generellt, för att hjälpa en på vägen så att säga. Så jag kan tänka mig att man kan köra snabbare utan hjälpmedel i forza åtminstone.

Edit, sen som nämnt tidigare, gtr:ens system är så optimerade och så snabba så dom hjälper en nog mer att köra på gränsen hela tiden, där är man nog snabbare med dom än utan, i 99% av gångerna iaf. Sen kan man ju ta en lite äldre bil, nån lite snabbare svenssonbil, där snarare antisladd kan få en att köra åt skogen när man försöker provocera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjena! Köpte f5 igår och hade då 100tk men dag när jag startade hade jag 0, någon som vet varför?

Edit: dom är tillbaka, bugg?

Permalänk
Medlem

Hej,
Spelet är en Renner men de skulle göra den också för PC-sen skulle de käna Pengar.....Mvh.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Dang, snyggt jobbat. Jag orkade aldrig sätta mig in i design-editorn på det sättet... fast å andra sidan så kunde jag fastna i timmar i tuning-garaget istället

Ja, vi gillar olika saker, det är en av sakerna som gör Forza intressant

RX8´n är klar och finns delad på min FrontCloudShare eller vad det nu heter. Hittas genom att söka på min gamertag som syns i min signatur

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Nu kan man köpa Car Pass för $33,49. Mot tidigare $49,99.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Nurburgring kommer idag gratis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Nurburgring kommer idag gratis!

http://youtu.be/T06uJUoVCFM

Helt underbart! Som jag har saknat Ringen!

Trailer

Nürburgring Booster Car Pack

1989 Audi #4 Audi 90 quattro IMSA GTO

1967 Brabham BT24

2013 Ford Formula Ford EcoBoost 200

1939 Maserati 8CTF

1956 Lotus Eleven

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Söker folk att köra rivals mot:) adda gärna mfzombie1337

Permalänk

Vi är ett helt gäng svenskar som lirar ihop på FTCC.se en egen liten forza community vi har Vi har kört ett antal år och säsonger i diverse serier och vårat flaggskepp är "touringcar" serien FTCC där vi i forza 2-3-4 totalt kört 15 säsonger av vårat mästerskap Nu har vi gått över till Forza 5 och vi startar våran GT serie nu på söndag med 130 minuters långlopp All info och det tekniska finns att läsa om på FTCC.se och man kan också ta kontakt med mig på XBL:Kamaxeln92 om man vill rejsa Finns mycket kul å läsa om på sidan i gamla arkiv och finns även en hel del sammandrag från våra tävlingar på youtube där vi gjorde lite "tv" sammandrag efter racen

MVH Kamaxeln92
FTCC.se

Permalänk
Medlem

ännu en gång har dom failat med ratten, växlingarna och hand animationerna...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!