Behöver jag ett nytt nätaggregat?

Permalänk
Medlem

Behöver jag ett nytt nätaggregat?

Tjenare jag har tyck att det va dags för en uppdatering på mitt gamla grafikkort ( amd radeon HD 5700 series) till en Geforce GTX 770 2gb och jag undrar om det verkligen är nödvändigt att köpa en nytt nätaggregat, mitt nuvarande nätaggregat är på 500w.

Lite annat info om datorn

Moderkort: ASRock H61M-DGS H61 2xDDR
Processor: Intel Core i5-3550 3.3GHz

Permalänk
Medlem

Nej, det ska inte behövas förutsatt att nätaggregatet är av kvalité och i bra skick.

Permalänk

Nej inte på grund av Watt-antalet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wwlink:

Tjenare jag har tyck att det va dags för en uppdatering på mitt gamla grafikkort ( amd radeon HD 5700 series) till en Geforce GTX 770 2gb och jag undrar om det verkligen är nödvändigt att köpa en nytt nätaggregat, mitt nuvarande nätaggregat är på 500w.

Lite annat info om datorn

Moderkort: ASRock H61M-DGS H61 2xDDR
Processor: Intel Core i5-3550 3.3GHz

Det beror på om det är ett bra eller dåligt märke på nätagget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Det beror på om det är ett bra eller dåligt märke på nätagget.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag verkar ha en OCZ500SXS2'a, hittade denna länk när jag googlade namnet http://www.amazon.ca/OCZ-Technology-OCZ500SXS2-StealthXStream...

Tror ni den duger?

Permalänk
Skrivet av wwlink:

Jag verkar ha en OCZ500SXS2'a, hittade denna länk när jag googlade namnet http://www.amazon.ca/OCZ-Technology-OCZ500SXS2-StealthXStream...

Tror ni den duger?

Den där är tillverkad av FSP och de som tillverkare är helt OK. Dock görs det ju bättre och sämre modeller och den där är väl ingen höjdare kanske. Det duger men jag tycker det kan vara på sin plats att köpa något nytt om du inte är luspank

Permalänk
Medlem
Skrivet av vicarious:

Den där är tillverkad av FSP och de är helt OK. Dock görs det ju bättre och sämre modeller. Det duger men jag tycker det kan vara på sin plats att köpa något nytt om du inte är luspank

Tror jag tar och köper ett nytt nätagg medans jag redan höller på att beställa grafikkortet då, tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

600W varianten fick "golden" av jonnyguru men det var 4 år sedan. Ett tips på agg om du ändå ska köpa. EVGA supernova G2 750W

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wwlink:

Tror jag tar och köper ett nytt nätagg medans jag redan höller på att beställa grafikkortet då, tack för hjälpen!

Passa då på att köpa ett som är bra. Det finns en hel del som verkar bra men är sämre. Det som rekommenderas ovan är riktigt bra och välbyggt.

Skickades från m.sweclockers.com