Anmäl dig till Roborock Challenge!

Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Monthly Report: August.
Några dagar efter men det står en hel del däri som vanligt.

Arena Commander V0.9 Status Update.
Om man undrar hur det går till när de "bakar" ihop den spelbara versionen till en patch som släpps till oss x antal timmar senare (eller något dygn senare..)

Någon lyckades ladda hem någonting lite i förtid, som blev kommentetat i en tråd lite humoristiskt.

Dev1: Hey, someone on the forums says they're downloading the patch...
Dev2: Hang on, I'll check the settings...bugger!...(fiddle, fiddle, fiddle)...how about now...
Dev1: Er...(checks forum again)...yeah, he says it's been paused.
Dev2: Phew! That could have been awkward.

Dold text

Nu är tanken att V0.9 ska släppas idag om inget oförutsett händer, så hoppas.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Ser så sjukt mycket fram emot 0.9! Massiv uppdatering på så många nivåer

Det kommer tydligen hända en del med siktet också, vilket låter positivt. Själv hoppas jag dock mer på att kunna stänga av "autolock" och istället kunna välja själv om man vill skjuta manuellt efter lead-indikatorn eller om man vill låsa siktena på den.

Hey everyone!

We have made some big changes to our weapons and projectiles in 0.9.

The biggest change to weapons is that they no longer auto fire on the predicted hit location of a target when the aim cursor is hovering over said target. Instead, the player will have to focus fire on lead target indicators. These lead target indicators use the best DPS weapon ( projectile speed, etc ) within each weapon group, with a vastly improved targeting prediction algorithm, to find the just the right spot to tickle your foes. To hit a target, players will now have to align up his or her aim crosshair over the lead indicator and wait for crosshair to turn into a green diamond. The green diamond indicates a weapon has moved into position and is ready to fire on the converged point.

The next big change to weapons is the convergence system. Currently we force dynamic convergence on all weapons, but in the future manual/static convergence will be an entity which players can control. The dynamic convergence system will ensure the guns converge on to the point you are looking at through the aim crosshair within a reasonable distance so you will hit your target if you aim at the lead target.

There where also some some funky bugs with the projectiles as well which prevented the projectiles from inheriting the ships full velocity when fired. This issue along with some bugs in the target prediction algorithm is another reason why you would miss so often even with auto-fire.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ny video ute som gör parodi av en viss känd TV serie

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Ny video ute som gör parodi av en viss känd TV serie
https://www.youtube.com/watch?v=_SpsjUHj_II

Sjukt snyggt gjort.

Permalänk
Medlem

Arena Commander Patch - Star Citizen 13.0.1

Jaha, var det inte 0.9 det hette nyss.

"V0.9. Patch 13.0.1 includes fixes for some connectivity issues and repairs the missing checkpoint from one of the racing mode tracks."
Smått irriterande när de skriver ut versions numret ibland och sen patch numret nästa gång.
Downloading Stalled...Please Wait! dyker upp om vart annat och nu går det inte fort

Just ja, en stor eloge till CIG för att de jobbar på helgen

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Shit, snacka om att behöva börja om från noll igen vad gäller skills

Var borta över helgen så jag har inte kunnat fippla och prova med 0.9 förrän idag. Phu, blev nyss klar med att göra om alla profiler och configs så att de nya kontrollerna funkar som de ska igen, och TrackIR funkar helt utmärkt den också! Det känns ju ärligt talat som ett helt nytt spel, med ordentlig 6DOF och headtracking.

Stordiggar M50 dessutom, så nu blir det till att lära sig att hantera det ordentligt så att man kan göra någon nytta i dogfights Racing var väl kul men inte så intressant egentligen för min del.

För er som fipplar med egna xml-filer så finns här en lista över hur alla kommandon ser ut i 0.9 (Det har ändrats och lagts till en hel del);

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/176510/n...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag är inte överens med keybindings till tgb eller joypad i SC, men det kan ha och göra med all tid jag lagt ned i War thunder som gör att jag hellre gör en roll & pitch för att göra en gir.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Skrivet av T-Fork:

Jag är inte överens med keybindings till tgb eller joypad i SC, men det kan ha och göra med all tid jag lagt ned i War thunder som gör att jag hellre gör en roll & pitch för att göra en gir.

Vad är det du inte gillar med kontrollerna? Allt kan ändras efter egen smak.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på att panta in min Misc Freelancer mot M50.

Alltid kul med saker som går fort ;D

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Vad är det du inte gillar med kontrollerna? Allt kan ändras efter egen smak.

Jo nu när jag skummat igenom forumen verkar det som om det finns hopp, men var väl att jag hellre hade haft roll på RT istället för att röra på huvudet.
Jag vet att dom satsar på 6dof men roterar alla skepp lika snabbt, eller finns det skepp som ändrar pitch snabbare än yaw?

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Skrivet av T-Fork:

Jo nu när jag skummat igenom forumen verkar det som om det finns hopp, men var väl att jag hellre hade haft roll på RT istället för att röra på huvudet.
Jag vet att dom satsar på 6dof men roterar alla skepp lika snabbt, eller finns det skepp som ändrar pitch snabbare än yaw?

Ja, det har blivit två läger vad gäller roll och yaw, där det populäraste alternativet i spacesims är att ha yaw på spaken/x och roll antingen på twist eller pedaler. De som är väldigt inbitna i vanliga flygsimulatorer har dock svårt att vänja sig vid något annat än roll på spaken. Grejen är det att yaw används en hel del i spacesims jämfört med flightsims, och det har därför blivit betydligt bekvämare att ha det på spaken/x. Det är även så det är animerat i spelet där HOTAS och pedaler används i vissa skepp (Hornet & M50).

Men ja, original-profilerna vad gäller kontroller bör i vilket fall undvikas. Personligen använder jag bara en egen xml-fil för att ställa in analoga funktioner (x,y,z och throttle), medans resten av alla knappar ställs i via Saitek Profile Editor (Använder en x52 Pro). Sen även Voice Attack för vissa mer komplicerade macro's för att justera sköldar och energi-fördelning.

Vad gäller hastigheten på roll så är det olika värden för olika skepp. Eller, det simuleras rättare sagt beroende på thruster-output och inertia, vilket är unikt för varje skepp, och kan ändras drastiskt vid skador. Aurora är trögast vad jag vet, då det inte är specialiserat på något alls vad gäller manövrering. 300i går fort framåt men är inte så kvick på att vända heller pga klena, få och dåligt placerade thrusters. Hornet är väldigt tung men har ett biffigt system av thrusters som gör det betydligt smidigare än man tror (Snabbare än 300i). M50 är en ruskigt kvick jävel, helt överlägsen vad gäller manövrering, av uppenbara anledningar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

har vi fått veta något nytt om Amd Mustang skeppet, eller är det fortf 1a okt som gäller?

Btw: eftersom alla skepp mer eller mindre kan räknas som skivformade, borde inte roll ge mera P(output) (ie längre hävstång för thruster mountsen) än vad yaw ger?

dvs att tex en 300i/hornet/avenger mfl borde kunna rotera runt sin egen axel snabbare än vad den kan skifta axeln?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Skrivet av ksw:

har vi fått veta något nytt om Amd Mustang skeppet, eller är det fortf 1a okt som gäller?

Btw: eftersom alla skepp mer eller mindre kan räknas som skivformade, borde inte roll ge mera P(output) (ie längre hävstång för thruster mountsen) än vad yaw ger?

dvs att tex en 300i/hornet/avenger mfl borde kunna rotera runt sin egen axel snabbare än vad den kan skifta axeln?

Deras thrusters är dock inte placerade ute på vingarna, så nix. Det är endast ett fåtal skepp som ser ut att kunna dra nytta av den typen av design, som tex Xi'An Karthu-Al samt P-52 Merlin, vars stora fördelar ska vara just kvick manövrering.

Nackdelen med att ha thrusters längre ut på vingarna är att man lätt blir handikapppad om man tappar en vinge. Hornet tex som är ett militär-inriktat skepp kan tappa alla sina vingar men ändå vara i princip fullt funktionell och lika dödlig (Minus vapnen på vingarna då). Det är en medveten design, där även dess rörliga centrerade thrusters enkelt kan kompensera för trasiga thrusters för att behålla så stor kontroll över skeppet som möjligt trots stora skador.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Vad är ni med i för organisationer? Finns det någon svensk organisation? Vi är ett gäng som letar. Har en hel del skepp

Mvh Max

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Retaliator börjar ta form, och det var tydligen problem med musiken så det kom en ny uppladdning med annan...
(Tre veckor senare så finns det en ny video på den).

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av Stacks:

Vad är ni med i för organisationer? Finns det någon svensk organisation? Vi är ett gäng som letar. Har en hel del skepp

Mvh Max

Jag är med i Swedish Independence Group.
Mitt nick är Diofantos.
Länk: https://robertsspaceindustries.com/orgs/SIG

Permalänk
Medlem

Nu när denna Reclaimer visas upp på konceptbild och även är tillgänglig till ett hutlöst pris(även om jag stödjer priset fullt ut, men dollarn har ju gått upp mer än 60 öre sen förra året) undrar jag lite om jag ska byta in Caterpillar och lägga emellan för just "Salvage" låter verkligen intressant då skepp kommer gå sönder relativt ofta eller som det står i början på sidan:
"A dedicated salvage and reclamation platform, the Reclaimer is the perfect ship for venturing into the ‘Verse in search of riches and secrets. Whether you’re churning debris fields for raw ore or searching for lost artifacts, the Reclaimer is built for utility."
Concept Sale: Unveiling the Aegis Reclaimer
Caterpillar kan ju ha en besättning på 5 man också, har bättre skydd jämfört med exempelvis Freelancern men en Reclaimer kan ju hjälpa till på helt andra sätt eller har jag fel...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Tjena har sneglat på det här spelet en längre tid nu och funderar på om man ska slå till, vad behöver jag köpa? räcker det med ett skepp för att kunna spela alphan?
vilket skepp rekommenderas? Jag är nog ute efter ett skepp som man kan explora i men det ska inte vara odugligt i strid, sen vill jag ju kunna tjäna pengar i spelet med och då behövs lite cargo utrymme? sen får det gärna vara snyggt med som t.ex 315p, 325a, hornet f7c-s ghost, constellation eller avenger

Permalänk
Skrivet av Carl-Johan:

Tjena har sneglat på det här spelet en längre tid nu och funderar på om man ska slå till, vad behöver jag köpa? räcker det med ett skepp för att kunna spela alphan?
vilket skepp rekommenderas? Jag är nog ute efter ett skepp som man kan explora i men det ska inte vara odugligt i strid, sen vill jag ju kunna tjäna pengar i spelet med och då behövs lite cargo utrymme? sen får det gärna vara snyggt med som t.ex 315p, 325a, hornet f7c-s ghost, constellation eller avenger

Du måste köpa ett "Gamepackage" samt ett "Arena Commander - Module Pass" för att få tillgång till nuvarande Alphan samt det fulla spelet när det väl är klart, vilket du finner under respektive sektion i deras Pledge Store.

Vill du satsa på exploring så vill du nog helst ha ett större skepp som kan resa längre avstånd utan pit-stops, och då är just nu Constellation det populäraste valet. Det enda liknande alternativet som finns tillgängligt idag är Freelancer, som är lite mindre och lämpligare för de som vill flyga själva eller med en polare/AI. Både Constellation och Freelancer har färdig-kittade modeller för exploring (Aquila och DUR) om man vill ha det.
Båda skeppen är absolut dugliga i strid, särskilt efter lite uppgraderingar. Constellation är självklart en klass över Freelancern dock, men vilket då kostar en slant extra och kräver en crew för att bemanna stationer samt eventuellt P52'an.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, vilket/vilka skepp har du själv, vad kommer du inrikta dig på när spelet är släppt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl-Johan:

Tjena har sneglat på det här spelet en längre tid nu och funderar på om man ska slå till, vad behöver jag köpa? räcker det med ett skepp för att kunna spela alphan?
vilket skepp rekommenderas? Jag är nog ute efter ett skepp som man kan explora i men det ska inte vara odugligt i strid, sen vill jag ju kunna tjäna pengar i spelet med och då behövs lite cargo utrymme? sen får det gärna vara snyggt med som t.ex 315p, 325a, hornet f7c-s ghost, constellation eller avenger

Oj det blev lite långt och nu när Mr. Bravo skrev så kan man säga att jag skrev lite mer invecklat men det kanske hjälper ändå på något sätt?

"Oduglig i strid" först bör man kunna hantera ens skepp och om man då börjar "billigast" med en Aurora och exempelvis med Murray Cup
Star Citizen - Arena Commander - Racing with Aurora jämför man då hur snabba m50 är(<--- i videon) så verkar det gå lite för fort ibland då de kraschar rätt ofta...
Aurora är väl som en lätt lastbil om man skulle jämföra med en bilmodell, långsammast men tål ändå lite smällar och kan lasta lite gods.

Själva paketet: Package - Arena Commander Starter och kostar 45 dollar. Då får du använda hangaren och testa skeppet(innan man bestämmer sig) hur mycket du vill fram till beta(de första som bosätter sig i Star Citizen världen) och sen när spelet släpps, fritt fram att spela. Även singelplayer kampanjen som ska släppas i episoder ingår ju "Squadron 42 Digital Download" och den kommer före eller under betan... ingen som vet.
Det man bör tänka på här är att om jag inte har helt fel så kommer alla som inte har alpha access att få betala 5 dollar för "First-Person Shooter" och möjligtvis "Planetside" då det räknas som en ny alpha testar modul, men det är några månader bort men jag tolkar FAQ sidan så.

Skulle du sen gilla det du ser av Arena Commander och allt som hör till, och vill ha ett bättre eller dyrare skepp så kan man gå in i "My Hangar" klicka på triangeln och sen " Exchange for Store Credits" (En generell regel: Det här rekommenderas inte om man har ett paket/skepp som det står "Alpha Access" eller "Lifetime Insurance" på. En dagsaktuell tråd om just det här med alpha om man vill läsa lite då folk "växlar" in paket/skepp för att kunna köpa andra) då får man tillbaka dollares till Pledge butiken och kan använda till ett nytt dyrare paket.

Så man kan börja med det billigaste och sen nu i början byta upp sig om man inte vill ha mer än ett skepp.

Nästa steg är ju 300i(som är i AC "Arena Commander"), och än så länge så lär man ju inte se någon skillnad på 315p, 325a mer än visuellt. Och här jämför vi skeppen mot BMW så det är inte så mycket lastutrymme, men snabbare och snyggare är de iaf.
Går du direkt på en Avenger så får du se den i Hangaren men inte flyga(inte inne i AC än), då blir det 300i eftersom den ligger närmast i prisklass.
Hornet f7c-s ghost har en speciell roll, och jag hoppas att man kan byta skin på de andra också om det är den mörka färgen du gillar, sen så om det är en ren fighter skulle jag nog välja F7C, och om det är här du vill spela in pengarna då måste man nog vara ganska bra på kontrollerna och taktik...

Jag tror Freelancer är ett av de vanligare skeppen om man vill ha lite skydd(extra kanontorn) och lastutrymme, men sikten är ju inte den bästa...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av Carl-Johan:

Tack för svaret, vilket/vilka skepp har du själv, vad kommer du inrikta dig på när spelet är släppt?

Det har blivit ett gäng. Är inte så intresserad av stora skepp faktiskt, utan jag kommer nog mest sitta i mindre skepp som kan skötas av en enda person. Är mest sugen på att ägna mig åt jobb för mercenaries och bountyhunters. Så det blir nog inte så långa resor för min del om jag inte deltar i större konvojer eller crew på andra skepp.

-Constellation Andromeda
-Freelancer MAX
-Avenger
-Hornet Ghost
-Gladius
-325A
-M50
-Aurora LX

Svårt att säga vilket skepp man kommer använda mest så här tidigt. Avenger blir nog mitt första val för bounty hunting iaf, då det verkar bli helt perfekt för det ändamålet. Sen vill jag även ha en dedikerad dogfighter, vilket mycket väl kan bli Gladius, om den lever upp till förväntningarna i 1.0 snart (Förväntar mig en snabb och lättare variant av Hornet).

Aurora och 325A är urtråkiga, så dessa kommer samla damm. Constellation och Freelancern kommer användas för speciella uppdrag och events med polare och Corp'et. Hornet Ghost är för spanings-uppdrag, och M50 är kul att flyga men har ett osäkert syfte utöver racing nuförtiden (Beror på framtida balanseringar och uppgraderingsmöjligheter).

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Tung ny patch för de som inte har sett! Många efterlängtade fixar och tillägg Har dock inte själv hunnit prova än.

Highlights:

-SLI/Crossfire Support Implemented
-Added a controls customization screen that allows remapping of a subset of actions oriented towards ship navigation
-Private matches re-enabled
-Added ability to lock on to enemy closest to reticle
-Added pilot breathing
-Missiles attached by default (M50)

Full lista nedan;

FEATURES

-Added a controls customization screen that allows remapping of a subset of actions oriented towards ship navigation
-Support for keyboard+mouse, controller devices and Joystick / HOTAS
-Allows customization of discrete & continuous (axis) outputs
-Support for modifiers keys
-Added ability to choose which ships spawn in your hangar
-Added ability to lock on to enemy closest to reticle
-Added gamma, brightness, and contrast settings
-Added pilot breathing
-Added sound reverb to hangars
-Added basic sound to pause menu
-SLI/Crossfire Support Implemented

BALANCE/TWEAKS

-Changed Vanduul Swarm spawn sound
-Added a drop shadow to the UI in New Horizon Speedway level
-M50
-Hard points no longer attach size 2 weaponry
-Missiles attached by default
-Reduced power of maneuvering thrusters
-Reduced health of major ship components

FIXES

-Private matches re-enabled
-Character no longer clips through Aurora Ladder
-Race mode no longer displays incorrect race position
-Can now cancel connection to multiplayer matches with the cancel button
-Arena Commander menu now fills the screen for all aspect ratios
-HUD now displays message before kicking idle player from match
-No longer possible to load into a match with a non-DFM ship
-Space brake no longer blocks throttle input
-Arena Commander menu no longer becomes blurry at max zoom-in while in the Aurora Trainer
-Race data while in the M50 no longer moves outside the screen
-The 17th checkpoint now shows in Defford Link
-Race no longer spawns you in the incorrect place
-Fixed issue with player sometimes failing to eject in 300i/350r
-Black/redout no longer persists after ejecting
-M50 chaff no longer fires in the wrong direction
-Wingmen in Vanduul Swarm no longer sometimes fail to respawn after elite waves
-Fixed issues with matches sometimes not reporting stats to leaderboards
-Various crash fixes
-Improvements to SLI/Crossfire issue
-The cursor no longer has conflicts when a joystick is plugged in

The following Cvars have been re-whitelisted:

r_FogShadows
r_Gamma
r_HDRBloomRatio
r_HDRBrightLevel
r_MotionBlur
r_ssdo
sys_spec_shadows
r_getscreenshot

KNOWN ISSUES

-325a and 310p ships show some white exterior
-325a and 315p may show an invisible pilot seat
-315p engine pops in and out
-Super Hornet has offset components around rear landing gear
-Unable to exit back seat of super hornet
-Accounts can only have a maximum of 2 ammo boxes of each type, which causes the account to not have enough ammunition if a ship is trying to equip -more than 2 of the same gun
-Unable to create custom profiles (currently changes are saved to the existing profiles, which are reset if you re-select the “default” profile)
-Individual keybindings cannot be set as blank. This means if a player sets a control on accident, it can’t be unbound without resetting the whole profile
-Unable to fully mix/match custom keybinds across multiple devices
-Swapping from one controller profile to another will reset any changes the player has made
-There is no visual feedback for what kinds of inputs are accepted for controls that only accept specific kinds of input
-Unable to change power-priority of 350R in power management screen
-M50 HUD does not display missiles
-Fuel can be consumed when no additional thrust is being generated
-Idris’s that spawn in hangar are currently invisible and have no collision
-The M50’s portside wing has misplaced elements
-The starboard side of the M50’s spoiler has an inverted decal
-The Constellation Phoenix has collision issues in its rear engine room
-There can sometimes be a brief pause when a player joins a match or respawns
-Matchmaker may not account for Track Variant when searching for Murray Cup races via Spectrum Match

Dold text
Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Tung ny patch för de som inte har sett! Många efterlängtade fixar och tillägg Har dock inte själv hunnit prova än.

Highlights:

-SLI/Crossfire Support Implemented
-Added a controls customization screen that allows remapping of a subset of actions oriented towards ship navigation
-Private matches re-enabled
-Added ability to lock on to enemy closest to reticle
-Added pilot breathing
-Missiles attached by default (M50)

Full lista nedan;

FEATURES

-Added a controls customization screen that allows remapping of a subset of actions oriented towards ship navigation
-Support for keyboard+mouse, controller devices and Joystick / HOTAS
-Allows customization of discrete & continuous (axis) outputs
-Support for modifiers keys
-Added ability to choose which ships spawn in your hangar
-Added ability to lock on to enemy closest to reticle
-Added gamma, brightness, and contrast settings
-Added pilot breathing
-Added sound reverb to hangars
-Added basic sound to pause menu
-SLI/Crossfire Support Implemented

BALANCE/TWEAKS

-Changed Vanduul Swarm spawn sound
-Added a drop shadow to the UI in New Horizon Speedway level
-M50
-Hard points no longer attach size 2 weaponry
-Missiles attached by default
-Reduced power of maneuvering thrusters
-Reduced health of major ship components

FIXES

-Private matches re-enabled
-Character no longer clips through Aurora Ladder
-Race mode no longer displays incorrect race position
-Can now cancel connection to multiplayer matches with the cancel button
-Arena Commander menu now fills the screen for all aspect ratios
-HUD now displays message before kicking idle player from match
-No longer possible to load into a match with a non-DFM ship
-Space brake no longer blocks throttle input
-Arena Commander menu no longer becomes blurry at max zoom-in while in the Aurora Trainer
-Race data while in the M50 no longer moves outside the screen
-The 17th checkpoint now shows in Defford Link
-Race no longer spawns you in the incorrect place
-Fixed issue with player sometimes failing to eject in 300i/350r
-Black/redout no longer persists after ejecting
-M50 chaff no longer fires in the wrong direction
-Wingmen in Vanduul Swarm no longer sometimes fail to respawn after elite waves
-Fixed issues with matches sometimes not reporting stats to leaderboards
-Various crash fixes
-Improvements to SLI/Crossfire issue
-The cursor no longer has conflicts when a joystick is plugged in

The following Cvars have been re-whitelisted:

r_FogShadows
r_Gamma
r_HDRBloomRatio
r_HDRBrightLevel
r_MotionBlur
r_ssdo
sys_spec_shadows
r_getscreenshot

KNOWN ISSUES

-325a and 310p ships show some white exterior
-325a and 315p may show an invisible pilot seat
-315p engine pops in and out
-Super Hornet has offset components around rear landing gear
-Unable to exit back seat of super hornet
-Accounts can only have a maximum of 2 ammo boxes of each type, which causes the account to not have enough ammunition if a ship is trying to equip -more than 2 of the same gun
-Unable to create custom profiles (currently changes are saved to the existing profiles, which are reset if you re-select the “default” profile)
-Individual keybindings cannot be set as blank. This means if a player sets a control on accident, it can’t be unbound without resetting the whole profile
-Unable to fully mix/match custom keybinds across multiple devices
-Swapping from one controller profile to another will reset any changes the player has made
-There is no visual feedback for what kinds of inputs are accepted for controls that only accept specific kinds of input
-Unable to change power-priority of 350R in power management screen
-M50 HUD does not display missiles
-Fuel can be consumed when no additional thrust is being generated
-Idris’s that spawn in hangar are currently invisible and have no collision
-The M50’s portside wing has misplaced elements
-The starboard side of the M50’s spoiler has an inverted decal
-The Constellation Phoenix has collision issues in its rear engine room
-There can sometimes be a brief pause when a player joins a match or respawns
-Matchmaker may not account for Track Variant when searching for Murray Cup races via Spectrum Match

Dold text

Äntligen SLi, nu jävlar ska båda 780 få jobba!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

Monthly Report: September 2014

En bild som visar de steg som behövs för att göra ett skepp "speldugligt" i SC.

AnythingFPS har gjort videos med Mustangen, här är en "Star Citizen - Mustang - Aeroview Hangar (Animations)"

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

När beräknas spelet vara klar?

Permalänk
Medlem

Jag vill att de ska fixa in ett Oculus Dk2 stöd!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

När beräknas spelet vara klar?

Slutet av 2016, med några skopor salt då. Men det sägs hela tiden att spelet därefter kommer fortsätta att utvecklas och bli ännu större med tiden, så länge intresset och pengarna finns dvs. Så "klart" är väl en definitions-fråga

Fram tills dess så kommer dock spelet att släppas modul-vis till backers, plus att själva singleplayer-kampanjen kommer släppas i ett tidigare skede. Så här ser det ut nu, om jag inte har missat någon uppdatering;

Q4 2014 - FPS / Ship Boarding Module

Q1 2015 - Squadron 42 Episode 1

Q2 2015 - Social / Planetside Module

Q4 2015 - Persistent Universe Module / Beta

Q4 2016 - Star Citizen

Skrivet av OskarW90:

Jag vill att de ska fixa in ett Oculus Dk2 stöd!

Samma här Det är luddigt med info runt det, men det har sagts att det kommer någon gång runt 1.0-1.1, så förhoppningsvis dyker det upp innan årsslutet. Tills dess så har man ju iaf TrackIR att roa sig med i cockpiten

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

........

Q2 2015 - Social / Planetside Module

Q4 2015 - Persistent Universe Module / Beta

Q4 2016 - Star Citizen

Antar att dom kommer återställa PU när det går från beta till live, vilket kommer göra det jobbigt att hålla sig ifrån PU under betan. Inte lägga ner massa tid där för att få det bortkastat sen

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.