Återställning utav laptop tog bort wifi.

Permalänk
Medlem

Återställning utav laptop tog bort wifi.

Halloj halloj! Jag är ingen dator kunnig person, kan jag börja med. Men nu till problemet. Jag återställde min laptop till fabriks inställningar pågrund utav ett malware virus som segade ner dator totalt och som förstörde några program, (tack så mycket edeals virus skit) Jag försökte ta bort viruset med en massa hjälp från internet, men inget funkade. Så jag tänkte jag återställer datorn till fabriks inställningar så borde de försvinna, Vilket de gjorde! Men problemet är att jag inte kan koppla upp till internet utan sladd nu. Wifi och bluetooth är på men den hittar inga nätverk. Under WiFi optionen så står de ''inga nätverk hittades'' Någon som har nån aning om vad de kan va? tacksam för svar!

Cheers

Permalänk

Uppdatera drivrutiner till nätverkskortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av RubberDucc:

Uppdatera drivrutiner till nätverkskortet

Den säger att den har den senaste uppdateringen, kan även tillägga att att det är ett rött kryss brevid nätverksfunktionen, om man går in på kontrollpanelen.

Permalänk

Du har inte råkat stänga av kortet? Antingen en knapp på sidan av datorn eller någon knappkombination (Fn+något). Vad är det för dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RubberDucc:

Du har inte råkat stänga av kortet? Antingen en knapp på sidan av datorn eller någon knappkombination (Fn+något). Vad är det för dator?

Asus gv75, gaming laptop. http://gyazo.com/316dcbda996c11145185f700b0b87793 klicka på länken så får ni se en bild på hur det sur ut på kontrollpanelen, nån som vet varför de röda x:et är där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuclearCLown:

Asus gv75, gaming laptop. http://gyazo.com/316dcbda996c11145185f700b0b87793 klicka på länken så får ni se en bild på hur det sur ut på kontrollpanelen, nån som vet varför de röda x:et är där?

Gå in på ASUS websida och ladda ner rätt drivrutiner för nätverkskortet.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Många Asus har både en fysiskt switsh och mjukvaru switsh, kan vara nått att kolla kanske.

Ta en titt i enhetshanteraren också om det är några gula frågetecken eller annat vid trådlösa nätverkskortet.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Många Asus har både en fysiskt switsh och mjukvaru switsh, kan vara nått att kolla kanske.

Ta en titt i enhetshanteraren också om det är några gula frågetecken eller annat vid trådlösa nätverkskortet.

checkade enhets hanteraren, inga trianglar, allt var såg bra ut där. Venne vad jag ska göra mer, har avinstallerat och installerat om igen, laddat ner senaste uppdateringarna inget funkar. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuclearCLown:

checkade enhets hanteraren, inga trianglar, allt var såg bra ut där. Venne vad jag ska göra mer, har avinstallerat och installerat om igen, laddat ner senaste uppdateringarna inget funkar. :/

Gör som RubberDucc och ggustavsson föreslagit och kolla om det inte finns en on/off-knapp för trådlösa nätverket på datorn.

Edit: Som inspiration, från manualen för G75VW, under "Special Keyboard Functions" och "Hot Keys":

Citat:

Radio Tower (F2): Wireless Models Only: Toggles the internal wireless LAN or Bluetooth (on selected models) ON or OFF with an on-screen-display. When enabled, the corresponding wireless indicator will light. Windows software settings are necessary to use the wireless LAN or Bluetooth.

Vad står det i din manual?

Permalänk
Medlem

Tack alla för er hjälp! efter 7 timmars fixande, online sökningar och er hjälp så funkar allt igen! Tackar!!!