"Polis virus" i firefox?

Permalänk

"Polis virus" i firefox?

Fick precis detta och var inte mer än att tvinga ner firefox bara, stött på liknande när den inte låter mig göra något, men inte detta.
Öppnade firefox igen och det var som vanligt, varken nod32 eller Malewarebytes hittar något, kan jag lugnt surfa vidare eller bör datorn omformateras nu?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Fick precis detta och var inte mer än att tvinga ner firefox bara, stött på liknande när den inte låter mig göra något, men inte detta.
Öppnade firefox igen och det var som vanligt, varken nod32 eller Malewarebytes hittar något, kan jag lugnt surfa vidare eller bör datorn omformateras nu?

HAHAH!!! Dom är så sketet sorgliga så det finns inte. Du behöver inte oroa dig ett dugg.
Vissa sådana där jäklar spärrar datorn från omstart, men jag gissar på att din kom ner som en avlång banner i webbläsaren och då är det helt lungt.
Jag har också fått aset.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Bara en banner och inget att bry sig om. Om du hade fått det polis viruset, så hade den poppat upp hela tiden och "låst datorn". Svågern fick det en gång och tog tid att få bort den skiten.
http://www.expressen.se/nyheter/20-ariga-ivan-prgomet-knackte-polisviruset/

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Fick precis detta och var inte mer än att tvinga ner firefox bara, stött på liknande när den inte låter mig göra något, men inte detta.
Öppnade firefox igen och det var som vanligt, varken nod32 eller Malewarebytes hittar något, kan jag lugnt surfa vidare eller bör datorn omformateras nu?

Bara en N00B version av det riktiga polisviruset. Fick den i min mobil en gång. Tryckte bara på forcerat stopp på chrome appen så var det borta. Den låser enbart webbläsaren inte datorn.

Permalänk
Medlem

Om nu polistrojanen kom in i datorn, normalt genom ett säkerhetshål i en gammal version av t ex Java, så lär du inte veta det förrän du har startat om datorn ett par gånger.