Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

GTX 980 + Skyrim funkar ej!?

Permalänk
Medlem

GTX 980 + Skyrim funkar ej!?

Tja!
Jag har skaffat mig ett GTX 980 för att jag håller på mkt med 3d i blender osv. men när jag ska starta mitt skyrim så bara krashar det. inga mods är installerade, men har prövat med unoffical-patchena men den vägrar. det som kommer upp är "skyrimLauncher har slutat att fungera" och med SKSE så blir det "skyrim har slutat fungera. jag har ominstallerat det och prövat köra det som administratör, men det hjälpte inte. alla directX versioner är installerade och allt annat med.
Jag har sökt runt innan men ej hittat nått sät som fått det till att funka.

Visa signatur

Stationär: | NZXT H440W | ASUS P8Z77-DELUXE | Core i7 3770k DELIDD @ 4,8 Ghz | 2X MSI GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 32GB 1866MHz | EVGA Supernova G2 850W | Corsair H110i GTX 280mm |
Bärbar:| MacBook Pro 13" 2015 | Intel Core i7 5557U 3.1GHz | Intel HD Graphics 6100 | 16 GB RAM | 512GB PCI-SSD |

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vad säger event viewer?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Om man avinstallerar har jag för mig att den behåller inställningar i INI-filer. Prova ta bort dem från Skyrim-data foldern. Observera att sparfiler finns i en undermapp, så ta inte bort den mappen. Ini-filerna skapar spelet om med grundinställningar om man tar bort dem.

http://pcgamingwiki.com/wiki/Skyrim#Game_data
Klistra in följande i Utforskarens adressfält
%USERPROFILE%\Documents\My Games\Skyrim