"Sprakande ljud" och dator som börjar lagga lätt

Permalänk

"Sprakande ljud" och dator som börjar lagga lätt

Tjena!

Ja som rubriken säger så har jag problem med att ljudet sprakar till och från. Svårt att säga exakt vad som triggar problemet, men när det väl börjar så laggar datorn. Vet att jag har något fel på en av mina RAM-stickor (Inte så att jag får BSOD på datorn), men kan det ha med detta att göra? Problemet blev ganska tydligt när jag satt i Reason 8 med ett externt ljudkort (så tror mao inte att det är något fel på det integrerade). Kan en äldre hd generera sådant här beteende?

Någon fundering vad det kan bero på?

//RoAD

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

Jag känner igen det här... Det här problemet kan bero på galvaniska störningar.

Skrivet av RoadKillZ:

[...] när det väl börjar så laggar datorn. [...]

Du tror inte att det kan vara tvärtom, att när din dator laggar så börjar ljudet spraka? Det låter kanske lustigt, men jag har haft exakt det här problemet och det var OTROLIGT irriterande. Letade länge efter svar, och till slut så skrev någon att det kunde vara galvaniska störningar. Köpte en sån här och problemet är nu borta.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Limpfittz:

Jag känner igen det här... Det här problemet kan bero på galvaniska störningar.

Du tror inte att det kan vara tvärtom, att när din dator laggar så börjar ljudet spraka? Det låter kanske lustigt, men jag har haft exakt det här problemet och det var OTROLIGT irriterande. Letade länge efter svar, och till slut så skrev någon att det kunde vara galvaniska störningar. Köpte en sån här och problemet är nu borta.

Tack för svaret! Aldrig hört talas om, men kan ju helt klart vara värt att testa! Frågan är väl lite hur du kopplade den enheten? Eftersom jag nu får det här "lagget/spraket" trotts att det externa ljudkortet är urkopplat. Ska jag koppla den mellan mina datahögtalare och det integrerade ljudkortet?

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.