Har jag gjort ett kap? NES 8-bit, Experthjälp sökes! Mer bilder på sida 3.

Permalänk
Medlem

Vad kan ett Nintendo 8-bit med 2 kontroller och ett mariospel som är endast använt 2-3 timmar värt? Har legat undan i orginallkartongen hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Serverdator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Nu såg jag inget sällsynt spel på bilden, men tycker mig se ett Megaman där. Det kan väl vara värt några hundra i alla fall. Det du kan få mest för är ju klart själva konsolen och förpackningen. Enbart den kanske du kan få någon tusenlapp för. Men resten är väl inte värt mer än 50 - 100 kr styck.

Vad snackade ni om Stadium events om? Europeiska utgåvan kan nog hamna på runt 700 kr för. Men att hela samlingen skulle gå upp till tiotusentals kronor eller ha det som "pensionssparning" som några innan hade skriit kan jag tyärr inte påstå att du kan få

700kr?

23 sep - 1350 kr http://www.tradera.com/item/300808/215706619/stadium-events-s...
8 okt - 1699 kr http://www.tradera.com/item/300808/216719595/stadium-events-s...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeNnalol:

Vad kan ett Nintendo 8-bit med 2 kontroller och ett mariospel som är endast använt 2-3 timmar värt? Har legat undan i orginallkartongen hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Beror helt på skick på allt, om det finns plastpåsarna kvar, frigoliten helt intakt osv.

var en norrman för nåt år sen som sålde 5-6 st mint-skick på enheter, han fick 3500kr st.

runt 1500 och uppåt beroende på om det som sagt i kalas fint skick, och om man annonserar på rätt marknad eller har lite tur i tradera-lotteriet.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Kommer lite mer bilder nu, för er som vill se.
Och självklart lite frågor ifrån mig! (som sagt väldigt okunnig inom detta)

Vad kan värdet ligga i dessa instruktioner, "svarsposterna" med mera?

Var detta någonting man fick med när man köpte konsollerna nya? Eller är det någon eftermarknads historia?

Vad är detta för något, och varför har de inte samma färg som de övriga spelen?
Att den ena är ett spel som sitter på en converter har jag listat ut, och jag antar att det är SuperMario i japansk verison?

Vad säger det här er? Går det se vilken revision det är eller så?

Hämtade hem det andra jag fick med på köpet idag, skicket är mycket sämre/mer utslitet en det jag har i kartongen. Och det satt en lapp på det, Trasigt/funkar ibland.
Kan det gå att laga? Jag är ganska teknisk av mig i övrigt med datorer, aldrig pillat med NES innan så ge gärna råd!

Finns det något sett att få dessa fina igen? Vad jag har förstått så är det någon typ av brandskydd plasten har i sig, som gör att det gulnar med årens gång?

Skaplig skillnad på dem! Hehe

Lista över spelen, utom de tre lustiga historierna jag frågade om innan!
Megaman
2x Mario Bros-Duckhunt
2x Ice Climber
2x Super Mario Bros
Super Mario Bros 3
Mario bros
Jack Nicklaus
Wizards and warriors
Wizards and warriors 2
Pinball
Super Offroad
Guardian legend
Ducktales
Cobra triangle
Golf
Paperboy
Shadowgate
Puzznic
Excite bike
Black manta
Trick Shooting
Tennis
Mcdonaldland
Stadium events
Pro-am (Vet inte om detta var namnet, ganska otydligt)
Castle vania 3
Solar jetman

Tackar så hjärtligt för all hjälp jag har fått! Underbart med folk som är villiga att hjälpa!

Skrivet av Toivo83:

Tack för en väldigt informativ text!
Att de kan ligga så högt är ju hur tufft som helst enligt mig. Tror du de kommer fortsätta stiga även när folket som använde de i sin ungdom har gått bort? För jag antar att det finns ganska många som samlar och så bara för det nostalgiska i det hela

Visa signatur

/ Mvh Jocke

Permalänk
Geeks
SweClockers

Begåvningsreserven som snackar konsol vs. PC i denna tråd kan göra det någon annanstans.

*Rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madcircle:

och jag antar att det är SuperMario i japansk verison?

Det heter piratkopia.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madcircle:

http://imgdrop.se/UPL/1414343712bbg.jpg

Hämtade hem det andra jag fick med på köpet idag, skicket är mycket sämre/mer utslitet en det jag har i kartongen. Och det satt en lapp på det, Trasigt/funkar ibland.
Kan det gå att laga? Jag är ganska teknisk av mig i övrigt med datorer, aldrig pillat med NES innan så ge gärna råd!

Det beror lite på vad det är för fel på den, men om den fungerar "ibland" så är det mest troligen smuts i connectorn eller att den behöver bytas ut. Det är sällan de där skönheterna inte går att laga, snarare en tvärtom.

Se till att du har en rejält rengjord kassett, tag en ytterligare en tops utan att vara så noggrann med att ta bort ditt valda medel för rengöring(finns flera förslag i tråden där isopropanol tycks vara det mest populära, sprid ut över hela kontaktytan på kassetten och för in och ur den i enheten ett antal gånger. På så sätt rengör du connectorn i enheten, alternativt öppna upp och kolla hur den ser ut invändigt och ifall det är nödvändigt köp loss en ny connector och byt ut.

Permalänk
Medlem

Grattis! Tycker du ska njuta av retrokänslan i spelen och låta dem pryda din bokhylla i första hand, men visst kan det vara kul att veta att de har värde om du tröttnar!

En annan sak: Varför verkar folk i allmänhet alltid ha slängt kartongerna till sina NES 8-bits spel, själv gjorde jag det aldrig, och inte mina kompisar heller?

Permalänk
Medlem

Höll på att köpa/buda på en massa 8 bits Nintedo spel nåt år tillbaka, tro inte priserna ändrats så mycket sen dess.
Men skulle säga bara värdet på spelen uppnår runt 6000-7000kr.
Dock vet jag inte priserna på Japanska mario, Spica och vad som ser ut att vara ett homebrew (Gråa kassetten utan nån titel). Så satte bara en värdering på runt 100kr för dom.
Har också tänkt på skicket på spelen, Tex att Megaman tappar lite värde pga skicket.

Inte kollat för mycket på enheter men skulle chansa på att enheten med lådan inkluderad skulle gå att få 1500~ av rätt person. (En samlare alltså, inte en som bara vill ha ett fungerande NES).
En reproduktions kontroll går att få för 50-100 spänn, så återigen om det är en samlare så kanske du kan få något mer för kontrollerna annars så är det bara bedöma hur slitna dom är och utgå från ett pris på 50-120kr beroende på kvalité (Per kontroll).

Permalänk
Medlem

Mjo, du har rätt. Är värt lite mer än det jag sa!

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madcircle:

Lista över spelen, utom de tre lustiga historierna jag frågade om innan!
Megaman
2x Mario Bros-Duckhunt
2x Ice Climber
2x Super Mario Bros
Super Mario Bros 3
Mario bros
Jack Nicklaus
Wizards and warriors
Wizards and warriors 2
Pinball
Super Offroad
Guardian legend
Ducktales
Cobra triangle
Golf
Paperboy
Shadowgate
Puzznic
Excite bike
Black manta
Trick Shooting
Tennis
Mcdonaldland
Stadium events
Pro-am (Vet inte om detta var namnet, ganska otydligt)
Castle vania 3
Solar jetman

Megaman = Din kopia är rätt skadad, vilket drar ner priset på den är ganska värdefull annars. Från 100kr - 150kr (Mint enbart spelet ungefär 200-250 kr)
2x Mario Bros-Duckhunt = Inte värdefull Från 50kr
2x Ice Climber = Inte värdefull Från 50 kr
2x Super Mario Bros = Inte värdefull Från 25 kr
Super Mario Bros 3 = Inte värdefull Från 25 kr
Mario bros = Inte värdefull Från 50 kr
Jack Nicklaus = (Golf) Inte värdefull Från 25 kr
Wizards and warriors = Inte värdefull Från 25 kr
Wizards and warriors 2 = Inte värdefull Från 25 kr
Pinball = Aldrig sett irl, men inte så ovanlig. Finns några olika "Pinball". Inte värdefull Från 25 kr
Super Offroad = "Ivan "Ironman" Stewart's Super Off Road". Inte värdefull Från 25 kr
Guardian legend = Hyffsat Värdefull Från 150 kr
Ducktales = Medel Från 100 kr
Cobra triangle = Inte värdefull Från 25 kr
Golf = Inte värdefull Från 25 kr
Paperboy = Inte värdefull Från 50 kr
Shadowgate = Inte värdefull Från 25 kr
Puzznic = Inte värdefull Från 50 kr
Excite bike = Inte värdefull Från 25 kr
Black manta = Inte värdefull Från 25 kr
Trick Shooting = Inte värdefull Från 50 kr
Tennis = Inte värdefull Från 25 kr
Mcdonaldland = EUs version på "M.C Kids". Inte värdefull Från 25 kr

Stadium events = Beror helt på vilken version av spelet det är. Det är lite svårt att se på dina bilder. Men det ser ut som att det är samma "Seal of approval" som dina andra spel vilket förmodligen betyder att du förmodligen har den som har sålts i Sverige. Den stämpeln skiljer sig nämligen ganska mycket ifrån den nord amerikanska, som är ett mycket mer eftertraktat spel.

Men...

Det betyder inte att det är ett ovanligt spel i sig och är mycket värdefullt i jämförelse med andra spel. Hade du haft en komplett kartong i "mint condition" så snackar vi några tusenlappar vid rätt budgivning.

Om du nu bara har spelet i sig, vilket iofs ser ut att vara i rätt bra skick. Så går den nog från 500 kr och uppåt. Beror helt enkelt vilken dag och köpare det är.

Pro-am (Vet inte om detta var namnet, ganska otydligt) = (RC Pro-AM) Inte Värdefull Från 25kr
Castlevania 3 = Medel Från 100 kr
Solar jetman = Vanlig Från 25 kr

Till dina Piratkopierade spel så är

HiQ Spica = Ett spel med 250 spel i det. Ganska ovanligt, men som du förstår inte lika värdefullt eftersom det är piratkopierat. Inte värt något för vissa, lite mer för andra. Omöjligt att sätta pris, men kan kanske gå för en 50 kr, kan vara mer.

Big Tv Mary Bar = Famicom Pirat spel. Samma sak här. Kan vara värt nada, kan vara värt 50 kr, kan vara mer.

Super Mario 3 = Pirat (Japanska verisonen). Samma sak här. Kan vara värt nada, kan vara värt 50 kr, kan vara mer.

Däremot kan din NFC (Famicom) -> NES adapater vara lite värdefull. Har ingen koll på vad den kan vara värd. Kanske från 50 - 100 kr

Detta är enbart uppskattningar och priser där budgivning borde STARTA. Försäljningspriset kan absolut skilja sig mot vad du säljer dom för på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KejN:

Megaman = Din kopia är rätt skadad, vilket drar ner priset på den är ganska värdefull annars. Från 100kr - 150kr (Mint enbart spelet ungefär 200-250 kr)
2x Mario Bros-Duckhunt = Inte värdefull Från 50kr
2x Ice Climber = Inte värdefull Från 50 kr
2x Super Mario Bros = Inte värdefull Från 25 kr
Super Mario Bros 3 = Inte värdefull Från 25 kr
Mario bros = Inte värdefull Från 50 kr
Jack Nicklaus = (Golf) Inte värdefull Från 25 kr
Wizards and warriors = Inte värdefull Från 25 kr
Wizards and warriors 2 = Inte värdefull Från 25 kr
Pinball = Aldrig sett irl, men inte så ovanlig. Finns några olika "Pinball". Inte värdefull Från 25 kr
Super Offroad = "Ivan "Ironman" Stewart's Super Off Road". Inte värdefull Från 25 kr
Guardian legend = Hyffsat Värdefull Från 150 kr
Ducktales = Medel Från 100 kr
Cobra triangle = Inte värdefull Från 25 kr
Golf = Inte värdefull Från 25 kr
Paperboy = Inte värdefull Från 50 kr
Shadowgate = Inte värdefull Från 25 kr
Puzznic = Inte värdefull Från 50 kr
Excite bike = Inte värdefull Från 25 kr
Black manta = Inte värdefull Från 25 kr
Trick Shooting = Inte värdefull Från 50 kr
Tennis = Inte värdefull Från 25 kr
Mcdonaldland = EUs version på "M.C Kids". Inte värdefull Från 25 kr
Pro-am (Vet inte om detta var namnet, ganska otydligt) = (RC Pro-AM) Inte Värdefull Från 25kr
Castlevania 3 = Medel Från 100 kr
Solar jetman = Vanlig Från 25 kr

Vill inte vara dryg, men dina priser är rätt undervärderade.
Visst du skriver "från" då kan man säga så om allt för att hamna inom ramen "från"
spelen är inte ovanliga, men dom går för mer än dina "från" priser iaf.
Tänkte jag listar 2 avslutade på tradera, så ser man vad dom gått för iaf och när.
Och att man ser på ett ungefär vad dom ligger på.

Megaman - OBS, dessa priser avser med hel etikett:
7 okt - 425 kr
28 sep - 351 kr

Mario Bros-Duckhunt:
5 okt - 43 kr
7 sep - 56 kr

Ice Climber - Priset kan skilja sig lite om det är 5 skruvar eller 3 skruvar:
9 okt - 150 kr
6 okt - 109 kr

Super Mario Bros - ovanligt högt här, men "normalt" runt 100kr +-
21 okt - 161 kr

Super Mario Bros 3:
7 okt - 145 kr
5 okt - 110 kr

Mario bros
8 okt - 105 kr
7 sep - 217 kr

Jack Nicklaus
12 okt - 56 kr
12 sep - 47 kr

Wizards and warriors
7 okt - 66 kr
28 aug - 75 kr

Wizards and warriors 2
15 sep - 60 kr
13 okt - 80 kr

Pinball
31 aug - 125 kr
6 sep - 68 kr

Super Offroad
15 okt - 160 kr
31 aug - 135 kr

Guardian legend
12 okt - 190 kr
5 okt - 111 kr

Ducktales
29 aug - 140 kr
7 sep - 125 kr

Cobra triangle
31 aug - 165 kr
27 sep - 160 kr
Golf
31 aug - 74 kr
7 sep - 105 kr

Paperboy
31 aug - 151 kr
12 okt - 152 kr

Shadowgate ( baserat på SWE/SWE märkning)
30 aug - 210 kr
31 aug - 210 kr

Puzznic
31 aug - 55 kr
12 okt - 104 kr

Excite bike (beroende på 5 eller 3 skruvar, priset skiljer sig lite)

7 okt - 100 kr
22 okt - 115 kr

Black manta
28 aug - 105 kr
13 okt - 81 kr

Trick Shooting
16 okt - 95 kr
8 sep - 154 kr

Tennis
28 aug - 75 kr
31 aug - 79 kr

Mcdonaldland
7 sep - 265 kr
12 okt - 355 kr

Pro-am
25 sep - 179 kr
11 okt - 201 kr

Castlevania 3
14 sep - 408 kr
18 sep - 600 kr

Solar jetman
7 okt - 85 kr
7 sep - 33 kr

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KejN:

Megaman = Din kopia är rätt skadad, vilket drar ner priset på den är ganska värdefull annars. Från 100kr - 150kr (Mint enbart spelet ungefär 200-250 kr)
2x Mario Bros-Duckhunt = Inte värdefull Från 50kr
2x Ice Climber = Inte värdefull Från 50 kr
2x Super Mario Bros = Inte värdefull Från 25 kr
Super Mario Bros 3 = Inte värdefull Från 25 kr
Mario bros = Inte värdefull Från 50 kr
Jack Nicklaus = (Golf) Inte värdefull Från 25 kr
Wizards and warriors = Inte värdefull Från 25 kr
Wizards and warriors 2 = Inte värdefull Från 25 kr
Pinball = Aldrig sett irl, men inte så ovanlig. Finns några olika "Pinball". Inte värdefull Från 25 kr
Super Offroad = "Ivan "Ironman" Stewart's Super Off Road". Inte värdefull Från 25 kr
Guardian legend = Hyffsat Värdefull Från 150 kr
Ducktales = Medel Från 100 kr
Cobra triangle = Inte värdefull Från 25 kr
Golf = Inte värdefull Från 25 kr
Paperboy = Inte värdefull Från 50 kr
Shadowgate = Inte värdefull Från 25 kr
Puzznic = Inte värdefull Från 50 kr
Excite bike = Inte värdefull Från 25 kr
Black manta = Inte värdefull Från 25 kr
Trick Shooting = Inte värdefull Från 50 kr
Tennis = Inte värdefull Från 25 kr
Mcdonaldland = EUs version på "M.C Kids". Inte värdefull Från 25 kr

Stadium events = Beror helt på vilken version av spelet det är. Det är lite svårt att se på dina bilder. Men det ser ut som att det är samma "Seal of approval" som dina andra spel vilket förmodligen betyder att du förmodligen har den som har sålts i Sverige. Den stämpeln skiljer sig nämligen ganska mycket ifrån den nord amerikanska, som är ett mycket mer eftertraktat spel.

http://www.pascalfredette.com/wp-content/uploads/2010/03/Stad...

Men...

Det betyder inte att det är ett ovanligt spel i sig och är mycket värdefullt i jämförelse med andra spel. Hade du haft en komplett kartong i "mint condition" så snackar vi några tusenlappar vid rätt budgivning.

Om du nu bara har spelet i sig, vilket iofs ser ut att vara i rätt bra skick. Så går den nog från 500 kr och uppåt. Beror helt enkelt vilken dag och köpare det är.

Pro-am (Vet inte om detta var namnet, ganska otydligt) = (RC Pro-AM) Inte Värdefull Från 25kr
Castlevania 3 = Medel Från 100 kr
Solar jetman = Vanlig Från 25 kr

Till dina Piratkopierade spel så är

HiQ Spica = Ett spel med 250 spel i det. Ganska ovanligt, men som du förstår inte lika värdefullt eftersom det är piratkopierat. Inte värt något för vissa, lite mer för andra. Omöjligt att sätta pris, men kan kanske gå för en 50 kr, kan vara mer.

Big Tv Mary Bar = Famicom Pirat spel. Samma sak här. Kan vara värt nada, kan vara värt 50 kr, kan vara mer.

Super Mario 3 = Pirat (Japanska verisonen). Samma sak här. Kan vara värt nada, kan vara värt 50 kr, kan vara mer.

Däremot kan din NFC (Famicom) -> NES adapater vara lite värdefull. Har ingen koll på vad den kan vara värd. Kanske från 50 - 100 kr

Detta är enbart uppskattningar och priser där budgivning borde STARTA. Försäljningspriset kan absolut skilja sig mot vad du säljer dom för på riktigt.

Inte i närheten av rätt priser på de flesta.
Synd att du tog så mycket tid på dig att skriva ner allt detta när det är uppenbart att du inte har nån info om pris inom retro spel världen.

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte på hypen som har blivit på sista tiden med Nintendo grejer i allmänhet, hur har det blivit så dyrt?? Varenda människa satt ju med nintendo för några år sen men nu kan man inte ens få tag på Super Mario Bros 3 utan att lägga ner hundratals kronor och ibland tusentals kr för ETT spel, är det för att folk längtar tillbaka till den goda tiden elr? Är det så hemst att leva i nutid att folk vill tillbaks till dom var små och fick nintendo på julafton?

Inte ser man folk lägga ner så mycket pengar på ett Amiga 500, elr ett Atari som är äldre än nintendo och som var väldigt populärt med massor med spel.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilen81:

Jag förstår mig inte på hypen som har blivit på sista tiden med Nintendo grejer i allmänhet, hur har det blivit så dyrt?? Varenda människa satt ju med nintendo för några år sen men nu kan man inte ens få tag på Super Mario Bros 3 utan att lägga ner hundratals kronor och ibland tusentals kr för ETT spel, är det för att folk längtar tillbaka till den goda tiden elr? Är det så hemst att leva i nutid att folk vill tillbaks till dom var små och fick nintendo på julafton?

Inte ser man folk lägga ner så mycket pengar på ett Amiga 500, elr ett Atari som är äldre än nintendo och som var väldigt populärt med massor med spel.

Skulle inte säga på senaste tid, varit så i flera år nu. Skulle säga att det började med Angry video game nerd för mig haha.

Permalänk
Medlem

Uppenbart att folk inte tar sig tid att läsa överhuvudtaget utan måste dryga om att (Du vet inte, osv).

Jag sa aldrig att det var värdet på spelen, jag sa bara vad en eventuell budgivning bör starta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KejN:

Uppenbart att folk inte tar sig tid att läsa överhuvudtaget utan måste dryga om att (Du vet inte, osv).

Jag sa aldrig att det var värdet på spelen, jag sa bara vad en eventuell budgivning bör starta på.

Då kan man lika gärna skriva att allt är från 1kr, då budet bör starta på det
Så kör man lite tradera-roulette hehe

Skrivet av Kilen81:

Jag förstår mig inte på hypen som har blivit på sista tiden med Nintendo grejer i allmänhet, hur har det blivit så dyrt?? Varenda människa satt ju med nintendo för några år sen men nu kan man inte ens få tag på Super Mario Bros 3 utan att lägga ner hundratals kronor och ibland tusentals kr för ETT spel, är det för att folk längtar tillbaka till den goda tiden elr? Är det så hemst att leva i nutid att folk vill tillbaks till dom var små och fick nintendo på julafton?

Inte ser man folk lägga ner så mycket pengar på ett Amiga 500, elr ett Atari som är äldre än nintendo och som var väldigt populärt med massor med spel.

Vissa kallar det hobby andra kallar det galenskap.
Lika så folk som bränner hutlösa pengar på en dator,bil,cigg,snus,krogen,knivar,plockepinn u name it

Själv så sitter jag å lirar på mina nintendo enheter titt som tätt, som imorses kl 05, drog igenom little samson, riktigt fint liir
För mig ger nintendo konsolerna mer nöje än dagens nya konsoler gör, samt att det är en hobby att samla

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elyxiator:

om den hade varit mint skick hade den gått för typ 2500 på tradera nu är denna dock inte mint skick då den har en synlig skada i vänster nedre hörne vilket syns som en vitt prick på fotona.. resultatet av den skadan är att värdet går ner till typ 1500..

bland spelen är det som sagt stadium events 1500:- och castlevania 3 500:- som är värt något övriga går i princip alltid för 100-150kr st...
sedan såg jag att någon skrev att handkontroller skulle vara värda 100kr st och det är ju bara komiskt handkontroller finns i mängder på exempelvis tradera och går oftast för typ 25kr st... vill man ha nya handkontroller går det ofta att få tag på löst för typ 150kr

förövrigt är minst 2 av spelen piratkopior spelet som du trodde var japanskt dvs den lilla gula kassetten samt super mario bros 3.. utöver dessa 2 misstänker jag att cobra triangle kan vara en kopia då färgen på kassetten är totalt fel mot vad den skall vara... även det sista spelet med samma felaktiga färg är med stor sannolikhet en importerad kopia fanns mängder med kopior tillgängliga under nes eran

men oavsett så är det bara att gratulera till en bra affär sakerna är värda betydligt mer än vad du har gett för dem..

Ah, missade att den var "skadad" men annars är väl värdering rätt hög?

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilen81:

Jag förstår mig inte på hypen som har blivit på sista tiden med Nintendo grejer i allmänhet, hur har det blivit så dyrt?? Varenda människa satt ju med nintendo för några år sen men nu kan man inte ens få tag på Super Mario Bros 3 utan att lägga ner hundratals kronor och ibland tusentals kr för ETT spel, är det för att folk längtar tillbaka till den goda tiden elr? Är det så hemst att leva i nutid att folk vill tillbaks till dom var små och fick nintendo på julafton?

Inte ser man folk lägga ner så mycket pengar på ett Amiga 500, elr ett Atari som är äldre än nintendo och som var väldigt populärt med massor med spel.

Ptja, vi som var småkids på den tiden har väl blivit både köpstarka och nostalgiska

Vad det gäller Amiga vs NES, så var den senare lååångt mycket vanligare i mina kretsar i alla fall, och man kan väl också kanske spekulera i om det tämligen robusta kassettformatet på nåt sätt känns lite mer... samlarvänligt än disketter, som ju inte är så värst pålitliga?

Om du pratar om Ataris TV-spel, så hade de inte alls någon direkt enorm utbredning heller. Dessutom var spelen faktiskt inte så värst roliga om jag får säga det själv, det där gjorde Nintendo väldigt mycket bättre.

Och japp, visst är det kul att resa tillbaks till barndomen ibland

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Megaman - OBS, dessa priser avser med hel etikett:
7 okt - 425 kr
28 sep - 351 kr

Jag ville bara påpeka att min etikett inte alls var trasig, utan det var bara ett klistermärke som satt ovanpå, som nu är borttaget ordentligt!
Är ingen "nyans"skillnad på själva kassetten, det är min lampa som är glasformad lite lustigt.

Visa signatur

/ Mvh Jocke

Permalänk
Medlem

se där ja! ser riktigt fint ut

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Wow nice, varför har hon bara haft det i garderoben?
Jag fick mitt Nes 8 bit stulet så det känns när man ser sådana här bilder
Skulle vilja sitta med mitt gamla nes 8bit och spela nu men det går inte då det är stulet...
Ska du spela mycket på ditt? för då är det ju jävligt bra att du fick det

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 5.0Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag är så avundsjuk!

Skicket är ju i absurt bra skick! Hur kan de ha hållt sig i detta skick i alla dessa år? Synd bara att inte spelkartongerna fanns kvar.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

1500 för mycket? Bara stadium events går på minst 1000 spänn...

Jag sa bara vad jag tyckte sen om det är rätt eller fel i någons ögon är en annan sak. Är absolut inte ute efter att "hata" eller framstå som avundsjuk. Frågan är om det har gjorts ett kap och det tycker inte jag. Flertalet kontroller är gula samt lindade vilket är katastrof. Linda aldrig kablar runt kontrollerna. Lådan är i fint skick med manualer vilket är trevligt. Konsollen är i bra skick med vad jag kan se. Dock är där inga dyrgripar på spelen, de går att få tag i relativt billigt förutom just Stadium Events som jag totalt missade. Det viktiga är när man säljer sådant här att förstå skillnaden mellan värde och aktuellt pris, många poster innehåller fantasisummor på flera spel. Bli inte besviken när du ska sälja det sen bara och du inte får dessa summor som har lovordats.

Har du spelat några av spelen? Ska du behålla det(jag hade behållt det, ingen mening att sälja sådana fina grejer. Gamla konsoller slår ju nya konsoller på fingrarna imho)? När du rengör kassetterna använd isopropanol som du hittar hos Kjell&Co. Fukta en tops och kör sedan runt dem på kopparbeläggningen så startar 99% av spelen. Du kan även modda ditt nes genom att stänga av lock out chippet vilket resulterar i regionsfritt samt mindre problem med blinkande skärm. https://www.ifixit.com/Guide/Disable+Nintendo+Entertainment+S...

/Ragnar

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk

Nu har jag bara snabbt kollat igenom tråden så jag kan ha missat men tänk på att de sjukt höga priserna oftast är om spelen är märkta SCN.
Om det står USA på Stadium events så kan du ju köpa en ny bil
Paketet var garanterat värt mer än 500kr iaf så det var ett bra klipp.
Som någon sa tidigare så kan man få drygt 100kr för en väl fungerande kontroll om man har tur. Konsolen är ju komplett, SCN och i fint skick så den kan du nog få 1000kr för rätt lätt.

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Basenhet 1000:-
Dosa 100:-
Spel 100:-

Dessa är generella priser! Vilket ska räknas uppåt om det är bättre än genomsnittet vilket du beskriver att det är.
Unika spel ex Zelda guldkassett med fungerande batteri i perfekt skick går uppemot 500:-

Har själv 5 basenheter å uppemot 10 kontroller... men inte ett enda spel :/

Är inte svårt att byta ut batteriet se bara till att ha rätt nyckel till lås skruvarna.
har själv förut fått bytt ut batteriet på denna spel . Batteri kan du hitta på Elfa och andra försäljare

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av ScrewFearMe:

Wow nice, varför har hon bara haft det i garderoben?
Jag fick mitt Nes 8 bit stulet så det känns när man ser sådana här bilder
Skulle vilja sitta med mitt gamla nes 8bit och spela nu men det går inte då det är stulet...
Ska du spela mycket på ditt? för då är det ju jävligt bra att du fick det

Jag vet faktiskt inte, har nog bara blivit så med tiden! Jag tänkte köpa ett till som jag kan spela på, känns onödigt att spela på det "fina" jag har då jag vill vara rädd om det!

Hur blev det stulet? hade ni inbrott eller var det någon kompis som tyckte han behövde det mer än dig? Tråkigt!

Skrivet av Pnorberg:

Jag är så avundsjuk!

Skicket är ju i absurt bra skick! Hur kan de ha hållt sig i detta skick i alla dessa år? Synd bara att inte spelkartongerna fanns kvar.

Jaa eller hur, om kartongerna hade funnits kvar hade det ju varit sjukt. Men man kan väl inte få allt!

Tackar åter igen för all hjälp jag har fått, men det finns några frågar kvar som är obesvarade om någon känner sig extra hjälpsam!
Mvh Jocke

Visa signatur

/ Mvh Jocke

Permalänk
Medlem

Hela paketet är värst minst 3500:-. Sedan kan det finnas enskilda titlar och papper som gör att det är värt några tusenlappar till. Lite synd att pappkartonger saknas till spelen. Vad det gäller den trasiga konsolen kan det vara connectorn som går att köpa ny för en dryg hundralapp.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem

Bara koka Connectorn ett par ggr Om det inte får igång efter första kokningen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |