Permalänk
Medlem

New Nintendo 3DS (PAL)

Någon som funderar på att importera den nya 3DS när den kommer till Australien den 21 november?

Själv har jag en 3DS XL från USA men vill kunna spelar EU spel. När jag försöker spela online så kopplar den upp sig mot den regionen maskinen är köpt i vilket gör att det är i princip helt ospelbart online

https://www.mightyape.com.au/product/New-Nintendo-3DS-White/2...

Permalänk
Medlem

Äger redan ett 3DS XL jag också, så jag kommer garanterat inte importera. Men väl väldigt sugen på det nya eftersom det har starkare processor, högre upplösning, och kommer få exklusiva spel som inte fungerar på de äldre systemen.

Permalänk
Medlem

Kommer o vänta, hoppas på nån fin Bravely Default 2 version av N3DS XL

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag vill köpa en men varifrån och när beror på när @smealum släpper ssspwn. Då kommer man kunna utveckla homebrew så det utökade RAM-minnet och den starkare CPUn skulle göra det bättre.

Dom färgglada klassiska knapparna är sjukt nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Äger redan ett 3DS XL jag också, så jag kommer garanterat inte importera. Men väl väldigt sugen på det nya eftersom det har starkare processor, högre upplösning, och kommer få exklusiva spel som inte fungerar på de äldre systemen.

Hittar inget om högre upplösning, på wikipedia sidan står det 800x240 vilken den "gamla" XLen också har.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har importerat innan och vet hur det fungerar med dessa regionslås ?

Jag vill ha den lite i förebyggande syfte. Monter Hunter och nya Final Fantasy kommer kräva den nya maskinen när dom kommer 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Hittar inget om högre upplösning, på wikipedia sidan står det 800x240 vilken den "gamla" XLen också har.

Du har rätt. Trodde jag hörde det någonstans, men är osäker på vad som sas (var ett tag sen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Du har rätt. Trodde jag hörde det någonstans, men är osäker på vad som sas (var ett tag sen).

Tråkigt :/ upplösningen på 3ds XL är verkligen riktigt kass, märks sjukt mycket om man har en vanlig 3ds bredvid..

Permalänk
Medlem

Är det någon som har importerat från Australien eller Nya Zeeland innan som har någon bra teknik sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Tråkigt :/ upplösningen på 3ds XL är verkligen riktigt kass, märks sjukt mycket om man har en vanlig 3ds bredvid..

Undrar också om den nya kommer få högre upplösning. Det var största felet med 3DS XL att den har låg upplösning.
Det är inte jätte störande men skulle absolut funderat på att köpa nya om det var högre upplösning så det inte blev lika pixligt.

Permalänk
Medlem

Ungefär när kommer det till Europa?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ingen som vet när den kommer till Sverige men det är fortfarande samma region om du skulle köpa från Australien eller Nya Zeland

Permalänk
Medlem

Australien är inte ett precis populärt område att importera elektronik från, speciellt inte spel då det är ett väldigt dyrt land för just detta, finner du ingen butik som säljer utomlands så kan du använda dig av någon buying service som T.ex. http://www.sutocorp.com/ aldrig använt denna för Australien men för Japan.

Men tänk på att det blir ganska så dyrt med buying services o.s.v. Snabbt räknat ca 3000 kr totalt med alla kostnader + moms i Sverige o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Dock måste man betala tull på denna sida. Någon som har någon bättre sida?

Permalänk
Medlem

Den vita med SNES färgade knappar finns inte som XL/LL ?

Permalänk
Medlem

Någon som beställt än ?

Permalänk
Medlem

EU release 13 februari. Inga förbokningar uppe ännu...

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED