Permalänk
Medlem

Hej! Ny speldator, 20k budget.

Hej alla!

Long time reader, first time poster!

Är i tankarna att köpa en ny speldator, med en budget på 20k.

Har tittat mycket på Inet, Komplett och liknande efter datorer som redan är färdiga men förstår inte riktigt allting, har aldrig byggt en dator, aldrig bytat någon del i en dator eller liknande utan bara köpt redan färdiga från Inet. Vet inte riktigt vad jag ska titta på när det gäller sådant, så jag tänkte eftersom det finns så erfarna och duktiga användare här som kan det så mycket bättre än mig så kanske någon kan hjälpa mig.

Vad tycker ni, ska jag köpa en redan byggd dator eller ska jag sätta ihop delarna själv? Isåfall, skulle kanske någon eller några vänliga själar vilja hjälpa mig med en sådan sak?

Tack för ni tog er tid att läsa!

Slydave

Permalänk
Medlem

Du har inte sagt något om skärm/annan kringutrustning, Windows eller DVD-brännare så jag har struntat i de delarna och lagt hela budgeten på själva datorn. Länk till kundvagn.

Monteringen är inte särskilt komplicerad. Läs på ordentligt innan bara, kolla på Youtube-klipp och använd alltid ESD-armband.

edit: Z97.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Du har inte sagt något om skärm/annan kringutrustning, Windows eller DVD-brännare så jag har struntat i de delarna och lagt hela budgeten på själva datorn. Länk till kundvagn.

http://www.inet.se/files/img/cart\kundvagn-7325193-00.png

Monteringen är inte särskilt komplicerad. Läs på ordentligt innan bara, kolla på Youtube-klipp och använt alltid ESD-armband.

Fast inte Z-87 moderkort.

Permalänk
Medlem

Vad spelar du för spel för det första? Dubbla 980 känns ju lite overkill...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Fast inte Z-87 moderkort.

Oj, tryckte fel på Inet, skulle naturligtvis lägga motsvarande Z97 i kundvagnen och inget annat. Bra att du påpekade det!

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack så hemskt mycket för din tid AndraBullar, och sorry att jag glömde nämna det. Helt ärligt har jag inte tänkt på så mycket på om det med DVD-brännare eftersom det var så längesen jag överhuvudtaget brände någonting på denna dator som jag har nu, så jag tror faktiskt inte jag behöver det.

Angående spel så spelar jag mest Wow, D3, men har även tänkt börja lira lite spel som Cod, B4, GTA när det släpps på datan, lite tyngre spel typ

Tack till även er andra som har tagit er tid att läsa och posta i tråden!

Slydave

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7323199/2014-11-03

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slydave:

Tack så hemskt mycket för din tid AndraBullar, och sorry att jag glömde nämna det. Helt ärligt har jag inte tänkt på så mycket på om det med DVD-brännare eftersom det var så längesen jag överhuvudtaget brände någonting på denna dator som jag har nu, så jag tror faktiskt inte jag behöver det.

Så lite så! Klokt, tycker själv att det är fullständigt onödigt med DVD-läsare i en ny dator - särskilt då det är så pass enkelt att installera OS från USB nu för tiden.