"Din browser är gammal och stöds inte längre" med IE11

Permalänk

"Din browser är gammal och stöds inte längre" med IE11

Hej på er!

Varför får jag ovanstående meddelande av ungefär hälften av alla sidor jag besöker när jag kör senaste versionen av Modern IE11? Dn.se och nästan alla google-sidor såsom Drive exempelvis. Är detta MS fel eller? Och varför är det ingen som har gjort något åt saken än? Som det är just nu så måste jag köra Chrome ändå, trots att det är frustererande dåligt på min Surface pro 2.

Går det att göra något åt saken eller är det bara att bita i det sura äpplet och fortsätta med det icke-touchoptimerade Chrome?

Permalänk
Medlem

Är IE11 nyligen släppt kanske? Jag använder Windows 10, inte säker på om det är IE11 men desktop varianten har ju inte varit några sådana problem i alla fall

Permalänk

Nja, Modern-versionen av IE har nog varit ute sen W8 släpptes. Osäkert hur det fungerar i desktop-läge då jag nästan aldrig är där (då kan jag lika gärna köra Chrome).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjoernsss:

Nja, Modern-versionen av IE har nog varit ute sen W8 släpptes. Osäkert hur det fungerar i desktop-läge då jag nästan aldrig är där (då kan jag lika gärna köra Chrome).

Använd firerfox
https://blog.mozilla.org/futurereleases/2014/02/07/firefox-fo...

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Inaktiv

Bra icke-lösning.

Permalänk
Skrivet av Bjoernsss:

Hej på er!

Varför får jag ovanstående meddelande av ungefär hälften av alla sidor jag besöker när jag kör senaste versionen av Modern IE11? Dn.se och nästan alla google-sidor såsom Drive exempelvis. Är detta MS fel eller? Och varför är det ingen som har gjort något åt saken än? Som det är just nu så måste jag köra Chrome ändå, trots att det är frustererande dåligt på min Surface pro 2.

Går det att göra något åt saken eller är det bara att bita i det sura äpplet och fortsätta med det icke-touchoptimerade Chrome?

Problemet är förmodligen att IE11 inte stödjer HTML5 fullt ut och då många sidor använder HTML5 så kan inte sidan visas optimalt med IE. Annars kan det vara att sidorna är lata och säger det på alla IE-versioner vilket är sjukt dåligt.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com