Permalänk

Lg G3 / Htc One / Z3?

Tjena! Är sugen på en ny telefon, och det väger mellan en G3, One och Z3. Har ni själva haft erfarenhet av en av dessa telefoner så skulle jag vilja ta del av denna så jag inte kan bestämma vilken av de tre jag ska välja.

Vet att de prestandamässigt är väldigt lika, men att framförallt design och funktionalitet varierar stort.
- Lgn har väldigt bra skärm och kamera, vet dock ej om den är vattentålig eller hur bra batteriet håller sig.
- One har bra högtalare, men knappar placerade på oåtkomliga ställen (?)
- Z3 är vattentålig men har ej hört något annat om den

Skulle uppskatta om någon kunde peta mig i rätt riktning eller flika in med lite mer info. Tack på förhand

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk

Tjenare, ställde mig inför samma fråga i somras men det blev G3 för mig. Skärmen har otroligt bra skärpa och kameran tar kort och filmar i 4K galant. Finns många bra sidor där du kan ladda ned G3 anpassande wallpapers så du kan utnyttja 1440p skärmen. Positionen av knapparna där bak känns naturligt efter en vecka och LGs egna variant av Android är jag också nöjd med. Batteriet räcker länge och vid 16:00 efter en dag med normal användning ligger jag på 60%. Har jag knappt använt den ligger den på 90%. Tyvärr är högtalaren lite dåligt placerat på baksidan men om du gropar formar handen lite och lägger den rätt så riktas ljudet framåt ändå. Högtalaren är väldigt kraftfull så det kompenserar ut faktorn att det inte är front facing högtalare

Om jag måste klaga på något så är det att den lätt sin bli varm runt kameran och knapparna på baksidan och då går det inte att screendshota. PC mjukvaran är också skit men den behöver man inte använda
Riktigt nöjd och kan starkt rekommendera!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600x @ 4.7Ghz - MSI B550 Tomahawk - ASUS TUF 3080 - 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200 MHz - Arctic Freezer 34 Esports Duo - Corsair TX 850W - NZXT H440

Permalänk
Medlem

HTC ONE M8

Jag måste slå ett slag för HTC M8.
Har inte testat Z3:an men testade LG:n ett tag.
Har inte upplevt någon mobil som är så stabil och som har sån kvalité som M8:an.
Möjligt vis tidigare M7 (Gamla one).

HTC:n enda nackdel är att kameran inte är super.
Men tar du bara vardagsbilder och kör med HDR så blir de bra.

M8:an har de bästa ljudet jag haft på en mobil och har endå ägd en del.
Batteritiden jämfört med mig Jobb mobil en Samsung S4 Active är betydligt mycket bättre.

Det jag inte gillade med Lg:n var att även om skärmen har bättre upplösning så upplever jag skärmen på M8:an som bättre.
Dock kan man byta Batteri på Lg:n vilket jag ser som en fördel.
Jag valde bort trådlösa laddningen till förmån för metall chassit, de ångrar jag inte även om Trådlös laddning är en riktigt bra funktion.
Hade Nexus 5:an innan och de va riktigt bra.

Sony har jag bara haft problem med tidigare så jag kan inte bedöma om Z3:an är bättre än Z,V och Z1 som jag ägt tidigare

Permalänk
Medlem

LG G3 med Android 5 är underbart imo. Sen ingen döyta, större skärm men lika stor tele som resten av telefonerna.

Innan Android 5 och upplåst bootloader var jag lite tveksam men nu ångrar jag inget. Lagget som fanns tidigare finns inte.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Om de kunde göra en LG g3 compact med riktig hårdvara i så vore ju det en dröm. Tyvärr så är ju sony de enda som fattar att inte alla vill ha en phablet.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Har använt en HTC One M7 i över ett år och är grymt nöjd, men skulle jag köpt idag hade jag inte valt M8 just för att den känns som ett steg tillbaka gällande just designen (tänker mer på hur den känns i handen) men det är ju personligt. LG G3 eller Oneplus One är vad jag själv hade valt om jag var i dina skor

Permalänk

Har en G3 och är riktigt nöjd med den.
Bra batteritid
bra skärm
känns kvick
får snart Lollipop
är trevligt med trådlös laddning
Vattentät är den väl kanske inte, men definitivt vattentålig.
https://www.youtube.com/watch?v=qQlEi-W7GCE

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Har använt en HTC One M7 i över ett år och är grymt nöjd, men skulle jag köpt idag hade jag inte valt M8 just för att den känns som ett steg tillbaka gällande just designen (tänker mer på hur den känns i handen) men det är ju personligt. LG G3 eller Oneplus One är vad jag själv hade valt om jag var i dina skor

Kikat lite på OpO och då man varken kan byta batteri eller stoppa in ett minneskort i den så blir det ett nej ifrån min sida. Batterier blir ju slöa med tiden och att behöva köpa en ny telefon istället för ett batteri är ett steg i fel riktning. Den känns även väldigt stor konsta skärmstorlek. Dock är ju priset gudolmigt men telefonen är dock inget för mig

Skrivet av thorsama:

Om de kunde göra en LG g3 compact med riktig hårdvara i så vore ju det en dröm. Tyvärr så är ju sony de enda som fattar att inte alla vill ha en phablet.

Är den verkligen så stor? Klämt och känt en snabbis i en affär och tyckte att de tre telefonerna kändes jämnstora, fast la dock inte så lång tid på det... Får kika på de lite mer

Skrivet av lossah:

LG G3 med Android 5 är underbart imo

Kommer detta även komma till de andra telefonerna, eller är det endast G3an som har stöd för detta? Hur får jag tag i A5 btw?

Skrivet av kupster:

Jag måste slå ett slag för HTC M8.
Har inte testat Z3:an men testade LG:n ett tag.
Har inte upplevt någon mobil som är så stabil och som har sån kvalité som M8:an.

Hur är batteritiden i jämförelse med G3an? Sedan är priset på M8 mycket högre, är byggkvaliteten och ljudet värt närmare 700kr?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Kikat lite på OpO och då man varken kan byta batteri eller stoppa in ett minneskort i den så blir det ett nej ifrån min sida. Batterier blir ju slöa med tiden och att behöva köpa en ny telefon istället för ett batteri är ett steg i fel riktning. Den känns även väldigt stor konsta skärmstorlek. Dock är ju priset gudolmigt men telefonen är dock inget för mig

Fast byta batteri kan man inte i HTC One heller och även en del andra. Tror inte det spelar någon stor roll om man kan byta eller ej, det tar väldigt lång tid för dessa batterier att bli dåliga eftersom dom inte är någon billig skit som kanske finns i budgetlurar. Kanske är ett problem för iPhone (eller det är ett problem) men för mig så har min HTC One varit minst lika pigg som när jag köpte den, faktiskt så har den förbättrats efter någon uppdatering och började dra ännu mindre när skärmen var av

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Fast byta batteri kan man inte i HTC One heller och även en del andra. Tror inte det spelar någon stor roll om man kan byta eller ej, det tar väldigt lång tid för dessa batterier att bli dåliga eftersom dom inte är någon billig skit som kanske finns i budgetlurar. Kanske är ett problem för iPhone (eller det är ett problem) men för mig så har min HTC One varit minst lika pigg som när jag köpte den, faktiskt så har den förbättrats efter någon uppdatering och började dra ännu mindre när skärmen var av

Sant! Är bara att min s3as batteri räckte i ungefär 2 timmar vid användning, eller ca 5 timmar i fickan innan jag bytte batteri för några månader sen. Så hade jag inte kunnat byta det hade jag redan bytt telefon, och kanske missat prissänkningar osv. Kanske bättre batterier i Htc/OpO eller att jag fick ett måndags-ex. Sen att vara låst vid max 64gig är inget jag gillar. Tankar ned mycket via luren så ett minneskort är ett måste för mig!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Sant! Är bara att min s3as batteri räckte i ungefär 2 timmar vid användning, eller ca 5 timmar i fickan innan jag bytte batteri för några månader sen. Så hade jag inte kunnat byta det hade jag redan bytt telefon, och kanske missat prissänkningar osv. Kanske bättre batterier i Htc/OpO eller att jag fick ett måndags-ex. Sen att vara låst vid max 64gig är inget jag gillar. Tankar ned mycket via luren så ett minneskort är ett måste för mig!

Jisses vad du måste ladda ner mycket:D. Du har inte prövat att använda någon molntjänst?

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Jisses vad du måste ladda ner mycket:D. Du har inte prövat att använda någon molntjänst?

Är mycket hos min flickvän, så blir att serier och filmer tankas ned och kollas på telefonen då vi inte riktigt har samma smak när det gäller sånt Sedan tar spotify en hel del helt nedsyncat på extreme (15+gig and growing). Kan säkert klara mig på 64, men ändå skönt att vara framtidssäker

Var i en affär idag och klämde lite på telefonerna, tycker att alla tre känns väldigt bra, men låsknappen på m8 sitter väldigt dumt till, plus att den kostar över 1000 kr mer än de andra, och med min ej oändliga budget (måste ha kvar pengar till julklappar tyvärr) så vet jag ej om det är telefonen för mig. Blev dock intresserad av z3 compact då den är mindre vilket gynnar mig som har rätt små händer. Har du hört något om sony? Är de skit eller är det bra telefoner

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk

Finns kampanj på Z3 compact hos CyberPhoto: http://www.cyberphoto.se/mobiltelefoni/pricelist/993/xperia-z...
3999kr + A-jays five på köpet. Vet dock inte hur länge eller om erbjudandet fortfarande gäller.

Permalänk
Medlem

Z3 compact är bra, riktigt nöjd. Vilken frihetskänsla det är att kunna använda telefonen med en hand, inte som en xperia mini, men ändå klart bättre än 5"-mobiler. Högtalarljudet är nog det sämsta jag hört på många år, plus att hela telefonen skakar.

hade en m8 innan och kan säga att byggkvaliteten inte är lika bra som m7

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Skrivet av ustzeust:

Z3 compact är bra, riktigt nöjd. Vilken frihetskänsla det är att kunna använda telefonen med en hand, inte som en xperia mini, men ändå klart bättre än 5"-mobiler. Högtalarljudet är nog det sämsta jag hört på många år, plus att hela telefonen skakar.

Telefonen skakar? Endast när man spelar upp ljud eller menar du generellt att telefonen är ranglig? Hur är det med ramminnet förresten? Är ju "endast" 2 gig i compact vs de andra flaggskeppen med 3 gig. Blir det problem med multitasking då eller fungerar det bra? Blev sjukt sugen iom erbjudandet som ovanstående postade, men vill säker på att min upplevelse kommer att bli så bra som möjlig utan en massa problem och krångel
En sista fråga bara, är batteritiden så bra som det sägs, med uppemot 9 timmar screen on time?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Telefonen skakar? Endast när man spelar upp ljud eller menar du generellt att telefonen är ranglig? Hur är det med ramminnet förresten? Är ju "endast" 2 gig i compact vs de andra flaggskeppen med 3 gig. Blir det problem med multitasking då eller fungerar det bra? Blev sjukt sugen iom erbjudandet som ovanstående postade, men vill säker på att min upplevelse kommer att bli så bra som möjlig utan en massa problem och krångel
En sista fråga bara, är batteritiden så bra som det sägs, med uppemot 9 timmar screen on time?

Högtalarna skapar små vibrationer i bakstycket, inget som skramlar eller så, byggkvaliteten är bra. Har aldrig upplevt att ramet är någon flaskhals men då är jag ingen seriös multi-tasker, men brukar ha 15-20 flikar i chrome och några andra program igång utan att det märks. Batteritiden är mycket bra, jag kör alltid med stamina-läge och laddar mobilen två gången i veckan, ibland tre. Kan inte säga precis hur mycket skärmtid då jag inte har någon aning

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem

Har en Z3 och är mycket nöjd, fast skärmen är sjukt mycket mer repkänslig än min förra Iphone 5s vilket är ett minus, så skärmskydd är ett måste.

Permalänk
Skrivet av ustzeust:

Högtalarna skapar små vibrationer i bakstycket, inget som skramlar eller så, byggkvaliteten är bra. Har aldrig upplevt att ramet är någon flaskhals men då är jag ingen seriös multi-tasker, men brukar ha 15-20 flikar i chrome och några andra program igång utan att det märks. Batteritiden är mycket bra, jag kör alltid med stamina-läge och laddar mobilen två gången i veckan, ibland tre. Kan inte säga precis hur mycket skärmtid då jag inte har någon aning

Låter som en jävligt bra telefon då enda nackdelen verkar vara högtalaren! Slänger iväg en order efter denna post då jag fått mycket goda intryck av att känna på den i affär + allt gott du och andra swecare har sagt om det! Farväl Samsung, välkommen Sony

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Har en Z3 och är mycket nöjd, fast skärmen är sjukt mycket mer repkänslig än min förra Iphone 5s vilket är ett minus, så skärmskydd är ett måste.

Lite kul, en av de första grejerna jag säger när bekanta frågar vad jag gillar med Z3 är att den inte repas trots att jag som jag alltid gjort kör utan skärmskydd eller fodral (tycker det sabbar telefonen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Är den verkligen så stor? Klämt och känt en snabbis i en affär och tyckte att de tre telefonerna kändes jämnstora, fast la dock inte så lång tid på det... Får kika på de lite mer

Menar mer generellt storlekar på high-end mobiler 5"+ är egentligen för stort... Har en G2, dock så är ju det näst intill enbart skärm och ingen döyta på den så jag kompromissade lite där. Hade dock blivit en z2 compact om det inte var för all döyta som finns runt skärmen.

Här är en smidig sida för att jämföra storlekar, notera att du bör kalibrera skärmen för att få rätt storkleksvisning.

http://www.phonearena.com/phones/size#/phones/size/LG-G2,LG-G...

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.