Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Warlords of Draenor - Ny expansion

Permalänk
Medlem

Hört från något håll att man måste köra Challenges (DPS, Tank, Healer) för att kunna komma åt WoD HC. Stämmer det?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hört från något håll att man måste köra Challenges (DPS, Tank, Healer) för att kunna komma åt WoD HC. Stämmer det?

Du måste klara Proving Grounds, Silver för att kunna köra HC.

Har bara kört det som DPS och det var superlätt, det var det absolut första jag gjorde när jag blev 100.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Du måste klara Proving Grounds, Silver för att kunna köra HC.

Har bara kört det som DPS och det var superlätt, det var det absolut första jag gjorde när jag blev 100.

Tack, det var Proving Grounds jag menade

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

I MoP var det ju så att man kunde börja levla t.ex. mining från 0 redan i Pandaria. Är det någon som vet om detta går att göra även i Draenor, eller måste jag ta mig tillbaka till Pandaria och flyga runt där?

Visa signatur

ASRock Z97 Extreme 6 | Intel Core i5 4670K | Asus AMD Radeon 290x | Corsair TX650 | 2 x Corsair DDR3 4GB 1600MHz | BeQuiet! Dark Rock Pro 2 | Logitech G930 | Logitech G700s | Logitech G19s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurricane_07:

I MoP var det ju så att man kunde börja levla t.ex. mining från 0 redan i Pandaria. Är det någon som vet om detta går att göra även i Draenor, eller måste jag ta mig tillbaka till Pandaria och flyga runt där?

Detta kan du göra även i Draenor.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Detta kan du göra även i Draenor.

Tackar!

Visa signatur

ASRock Z97 Extreme 6 | Intel Core i5 4670K | Asus AMD Radeon 290x | Corsair TX650 | 2 x Corsair DDR3 4GB 1600MHz | BeQuiet! Dark Rock Pro 2 | Logitech G930 | Logitech G700s | Logitech G19s

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuLLvaD3n:

Så, vad tycker ni? Ser Warlords bra ut? Personligen har jag inte varit så här taggad på att spela sen TBC. Jag verkar inte heller vara ensam om det då Wow nu är uppe på 10 000 0000 spelare igen.

http://www.mmo-champion.com/content/4526-WoW-Up-to-10-Million...

Nu är det bara att vänta på raids, jag hoppas att de håller samma kvalité som resten av expansionen.

Jag spelade wotlk och 3 level in i cataclysm sen la jag ner och nu tog jag upp det och jag vet faktiskt inte. Jag har kört 1.5 level på 90 gubben jag fick och jag börjar redan tröttna på det. Kanske för att det är extremt lite folk på den servern jag valde så det känns som man spelar ett single player lir eller så har jag bara tröttnat på WoW.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk

Någon som vet när WoD free-trail kommer?

Permalänk
Medlem

Expansionen är rätt ok förutom alla buggar och problem med phasing i garnisonen. Detta har blivit bättre senaste dagarna iofs. Många quester känns dock igen om man som jag kört WOW sedan TBC men det var ju väntat.

Det är dock vissa saker jag stör mig på eller inte förstår riktigt. Jag tog en quest igår i min garnission där jag skulle attackera Skettis (assault on skettis). Det uppdraget tog 2,5 timme ungefär för mig och var helvetiskt drygt och trist med en massa upprepningar och grindande. Kommer alla liknande uppdrag att vara samma så kommer jag helt att strunta i dom. Nu kanske jag gjorde något fel men alla spelare som var där och det var många som sa samma sak.

Pvp i Ashran förstår jag inte riktigt heller. Nu ser det iofs ut som om horde är överlägsna på min server (jag är förstås ally) och det kanske är därför som jag inte kommer någonstans och får några honor points förutom lite quest och grindade på mobs där. Tydligen skall det finnas lite skattkistor mm som man kan hitta där men jag blir mest gankad när jag är där :D. Det är säkert mycket mer skoj för dom som lirar horde iofs. Jag har en alt på Shattered hand (horde) som jag inte kört på ännu så jag kanske får uppleva Ashran på ett bättre sätt där.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni det blir i den stängda djungeln då, Tanaan Jungle? Ett nytt Timless Isle eller nått sånt?

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

Expansionen är rätt ok förutom alla buggar och problem med phasing i garnisonen. Detta har blivit bättre senaste dagarna iofs. Många quester känns dock igen om man som jag kört WOW sedan TBC men det var ju väntat.

Det är dock vissa saker jag stör mig på eller inte förstår riktigt. Jag tog en quest igår i min garnission där jag skulle attackera Skettis (assault on skettis). Det uppdraget tog 2,5 timme ungefär för mig och var helvetiskt drygt och trist med en massa upprepningar och grindande. Kommer alla liknande uppdrag att vara samma så kommer jag helt att strunta i dom. Nu kanske jag gjorde något fel men alla spelare som var där och det var många som sa samma sak.

Nu har jag inte gjort Assault on Skettis, men de andra har sällan tagit över 15min.
Körde en med full grupp, det tog oss längre att ta sig till området än att göra klart questet.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

Expansionen är rätt ok förutom alla buggar och problem med phasing i garnisonen. Detta har blivit bättre senaste dagarna iofs. Många quester känns dock igen om man som jag kört WOW sedan TBC men det var ju väntat.

Det är dock vissa saker jag stör mig på eller inte förstår riktigt. Jag tog en quest igår i min garnission där jag skulle attackera Skettis (assault on skettis). Det uppdraget tog 2,5 timme ungefär för mig och var helvetiskt drygt och trist med en massa upprepningar och grindande. Kommer alla liknande uppdrag att vara samma så kommer jag helt att strunta i dom. Nu kanske jag gjorde något fel men alla spelare som var där och det var många som sa samma sak.

Pvp i Ashran förstår jag inte riktigt heller. Nu ser det iofs ut som om horde är överlägsna på min server (jag är förstås ally) och det kanske är därför som jag inte kommer någonstans och får några honor points förutom lite quest och grindade på mobs där. Tydligen skall det finnas lite skattkistor mm som man kan hitta där men jag blir mest gankad när jag är där :D. Det är säkert mycket mer skoj för dom som lirar horde iofs. Jag har en alt på Shattered hand (horde) som jag inte kört på ännu så jag kanske får uppleva Ashran på ett bättre sätt där.

Mitt tips är att köra de där daily questen i grupp, förslagsvis via LFG-verktyget. Jag gjorde klart den i går på ca 10min då vi var ~20 pers i raiden

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Det var två uppdrag varav den ena skulle vara gruppbaserad och den jag tog var inte det. Jag gillar att köra såna quester själv men jag får kolla upp det där med grupp nästa gång. Ashran kanske jag struntar helt i även om jag bara på ett par timmar fick ihop till en 620 (670) neck trots ganking/överlägsna horde.

Nu ska jag satsa på att köra klart questerna i Nagrand för jag behöver fler och bättre följeslagare för deras uppdrag och för mer garnisionresurser

Permalänk
Skrivet av waconda:

Expansionen är rätt ok förutom alla buggar och problem med phasing i garnisonen. Detta har blivit bättre senaste dagarna iofs. Många quester känns dock igen om man som jag kört WOW sedan TBC men det var ju väntat.

Det är dock vissa saker jag stör mig på eller inte förstår riktigt. Jag tog en quest igår i min garnission där jag skulle attackera Skettis (assault on skettis). Det uppdraget tog 2,5 timme ungefär för mig och var helvetiskt drygt och trist med en massa upprepningar och grindande. Kommer alla liknande uppdrag att vara samma så kommer jag helt att strunta i dom. Nu kanske jag gjorde något fel men alla spelare som var där och det var många som sa samma sak.

Pvp i Ashran förstår jag inte riktigt heller. Nu ser det iofs ut som om horde är överlägsna på min server (jag är förstås ally) och det kanske är därför som jag inte kommer någonstans och får några honor points förutom lite quest och grindade på mobs där. Tydligen skall det finnas lite skattkistor mm som man kan hitta där men jag blir mest gankad när jag är där :D. Det är säkert mycket mer skoj för dom som lirar horde iofs. Jag har en alt på Shattered hand (horde) som jag inte kört på ännu så jag kanske får uppleva Ashran på ett bättre sätt där.

Pvp vet jag inget om men Assault on skettis, måste du gjort något fel på, jag gör den oftast själv och den tar inte längre än 20 min ungefär, (om man inte blir gankad av en massa horde då förstås)

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Citat:

Pvp vet jag inget om men Assault on skettis, måste du gjort något fel på, jag gör den oftast själv och den tar inte längre än 20 min ungefär, (om man inte blir gankad av en massa horde då förstås)

Det är förstås mycket möjligt men vi var flera spelare som var där och gnetade och failade i så fall :). När jag gjorde en liknande quest i Shadowmoon valley (Assault on Socrethar's Rise) så var vi 5st i grupp och det tog 10minuter så det är ju en helt annan femma i grupp.

Permalänk
Medlem

Jag förstår faktiskt inte meningen med Ashran för tillfället. Det du får av att döda bossen är 50 honor och en chest som innehåller en pvp del (en per dag) Tidigare då det var 650 honor för att döda bossen fanns det något värde i det hela.

Är det något jag missar med Ashran? För som jag ser det är det inte direkt värt det såvida man inte vill vara en del av ett enda stort kaos.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Blev 100 nu men har faktiskt ingen aning om vad man skall göra förutom att köra vidare Follower Missions i Garrison och dungeons för gear. Folk verkar väldigt upptagna med allt möjligt, t ex nåt "CM Daily", vad är det?

Nån som orkar lista lite saker man skall göra vid 100 (PvE)? Samt något bra sätt för att skaffa resources i Garrison? De jag får i kartongen utanför Keep går åt för att skicka ut alla gubbar på nya missions så jag verkar aldrig komma upp i de 2000 jag skall ha för att uppgradera Keep.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Blev 100 nu men har faktiskt ingen aning om vad man skall göra förutom att köra vidare Follower Missions i Garrison och dungeons för gear. Nån som orkar lista lite saker man skall göra vid 100 (PvE)?

Grattis till 100.

Själv har jag tre levels kvar innan resan är slut, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med vad man skall pyssla med på max level. Däremot kan jag tipsa om en toppen guide för Garrisons som kanske hjälper dig med den biten.

http://www.icy-veins.com/wow/garrison-complete-guide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Blev 100 nu men har faktiskt ingen aning om vad man skall göra förutom att köra vidare Follower Missions i Garrison och dungeons för gear. Folk verkar väldigt upptagna med allt möjligt, t ex nåt "CM Daily", vad är det?

Nån som orkar lista lite saker man skall göra vid 100 (PvE)? Samt något bra sätt för att skaffa resources i Garrison? De jag får i kartongen utanför Keep går åt för att skicka ut alla gubbar på nya missions så jag verkar aldrig komma upp i de 2000 jag skall ha för att uppgradera Keep.

http://www.wowhead.com/news=244538/guide-to-getting-the-ilvl-...

Varsegod:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Samt något bra sätt för att skaffa resources i Garrison? De jag får i kartongen utanför Keep går åt för att skicka ut alla gubbar på nya missions så jag verkar aldrig komma upp i de 2000 jag skall ha för att uppgradera Keep.

Ha en lumber mill och farma träd.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Grattis till 100.

Själv har jag tre levels kvar innan resan är slut, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med vad man skall pyssla med på max level. Däremot kan jag tipsa om en toppen guide för Garrisons som kanske hjälper dig med den biten.

http://www.icy-veins.com/wow/garrison-complete-guide

Skrivet av Json_81:

Ha en lumber mill och farma träd.

Man tackar, ytterst hjälpsamt Nu är det dags att läsa på!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att testa WoD. Har kört MoP och slutade ett tag efter SoO. Så jag har en lvl 90 mage, samt en 85 druid. Vilken klass ska man boosta tro? Har hört att mages är lite gimpade och druiden är ju ingen idé. Är rogues roliga nu för tiden? Körde rogue från vanilla till TBC och är lite sugen att testa igen.
Min fråga är väl egentligen vilken klass/klasser som är bra balanserade för närvarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av Verminator:

Btw... hur tar man sig tillbaka till "Eastern Kingdom eller Kalimdor" ifrån Draenor?

Från Ashran island.

Där finns portaler till både Stormwind och Ironforge.

Permalänk
Medlem

Har haft riktigt roligt hittills i WoD och ser framemot öppningen av Highmaul. Instanserna är ju väldigt lätta bortsett från vissa challenge modes, men det var väntat. Jag var tveksam på hela garrison konceptet men det visade sig ju riktigt lyckat. Levlar en alt nu medan blood DK:n min gör dagliga CM questen och väntar på raidandet.

Permalänk
Medlem

Ashran förstår jag fortfarande inte trots att jag spelat en hel del där :). Annars finns just nu inte mycket annat än att köra quester man får i garrison och pyssla lite med den. Igår körde jag en dryg quest jag fick i min nya dwarwen bunker som gick ut på att döda mobs och få ihop till 5 iron scrap. Jag dödade ungefär 100 mobs innan jag fick ihop till dessa. Tyvärr är inte dom här dailies man får i garrison särskilt kul men är väl ett måste för att det ska gå framåt till att alla byggnader är level 3. Just nu är bara mitt town hall level3 men det innebär att jag har en trevlig borg i sten att bo i istället för träpallisader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Har haft riktigt roligt hittills i WoD och ser framemot öppningen av Highmaul. Instanserna är ju väldigt lätta bortsett från vissa challenge modes, men det var väntat. Jag var tveksam på hela garrison konceptet men det visade sig ju riktigt lyckat. Levlar en alt nu medan blood DK:n min gör dagliga CM questen och väntar på raidandet.

Håller med dig helt, när dom först visade garrisons för oss på Blizzcon trodde jag det skulle floppa, var helt ointresserad tills dess att jag kom till Shadowmoon Valley och byggde min egen. Nu är jag helt fast, spenderar nästan all min tid till mina garrisons på diverse alts, när jag inte kör CM / Heroics så sitter jag där.

2 tummar upp för garrisons och expansionen i övrigt, riktigt taggad inför raids!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bayhazed:

Jag förstår faktiskt inte meningen med Ashran för tillfället. Det du får av att döda bossen är 50 honor och en chest som innehåller en pvp del (en per dag) Tidigare då det var 650 honor för att döda bossen fanns det något värde i det hela.

Är det något jag missar med Ashran? För som jag ser det är det inte direkt värt det såvida man inte vill vara en del av ett enda stort kaos.

Bortsett från själva PvP:andet, så märkte jag att varje bit av archeology fragment du kunde hitta på ön gav dig en honor point. Plockade på mig ganska många honor points utan att döda en enda ur motståndar-factionen.

Så om du inte är så sugen på storskaligt PvP-krigande, så är honor point farming en väg att gå.

Permalänk
Medlem

Ok, några tankar:

Positivt:

  • Garrisons. Det är stört omöjligt att lämna spelet ett par dagar. Vet inte hur många gånger jag har tänkt "Nä, men kanske ett par uppdrag till. Nä, nu kan jag snart göra den där weapon enchancementen, måste in och kolla hur mina work orders går", medan köttfärssåsen har bubblat på spisen. När raids och liknande kommer igång kommer det bli än mer garrisonhängande, förutspår jag.

  • Svårighetsgraden i dungeons. De har verkligen "uppat" svårighetsgraden i alla dungeons. Många (om inte alla) abilities som bossarna hade kändes direkt igen från raidbossarna i MoP. Riktigt kul, då det faktiskt gör det roligare att dungeon farma igen!

  • Estetiken. Det är helt enkelt ett grymt snyggt expansion. Jag tyckte att MoP var vackert, men de har verkligen tagit steget vidare i detta expansion!

  • Vissa tier sets. Inte direkt WoD-unikt, men ändock. Warriors kommer se ascoola ut i slutändan.

  • Treasures á la Timeless Isle. Om man tröttnade på att questa eller köra dungeons fanns det alltid skatter att hitta. De har verkligen tänkt på de där smågrejorna som får en att fortsätta spela.

Negativt:

  • Tiden det tog att nå 100. Jag tyckte det gick nästan lite för snabbt. Lite mer utmanande quest content hade varit fint.

  • Den katastrofala launchen. Need I say more?

  • Oklarheten kring heirlooms. Kommer vi kunna fortsätta köpa dem eller inte? Vad händer egentligen med det nya systemet. Mycket är höljt i dunkel.

Sjukt imponerad, dock! Har inte hunnit testa igenom allt och väntar spänt på att raiderna ska dra igång!

Permalänk
Medlem

Tycker WoD känns riktigt bra. Är dock första expansionen jag spelar från start.

Jag är dock PvPare så det jag gillar mest:
*Behöver ej skilla professions (inga perks "i stridens hetta" ändå)
*Bara enchanta 5 items, sparar guld (neck, cloak ringar och vapen)
*Finns inga gem-slots på pvp gear; sparar pengar där med

Sen för att optimera sin conquest-gain;
200 conquest P från Ashran (nya "mandatory" saken, istället för world boss för pvp gear chans)
3 rBG wins (för chans på 1 bonus item) annars samma conq-gain från arena som rBG.

Alltså: fixa 200 conq från Ashran, kör 3 rBG (WINS) för chans på item... sedan köttar man sönder arena!

Dock är det lame att man behöver farma Ashran rep för viss pvp gear, inte riktigt förstått hur det fungerar ännu.
Hörde dock att farma 'Artifact Fragment' och lämna in ger bäst rep, typ farma mobs eller nåt.

-------------

Tänkte också tipsa om 'premade groups' fliken ingame; riktigt bra. Speciellt för pvp, partner och rBG teams. Menar denna;

Vet inte hur bra den är för PVE, men riktigt härlig för pvp. Slippa göra massa threads på forum för hitta arenapartners. Hoppas bara folk fortsätter/börjar använda den. Så den inte dör ut totalt.

Permalänk
Skrivet av Vixo90:

Tycker WoD känns riktigt bra. Är dock första expansionen jag spelar från start.

Jag är dock PvPare så det jag gillar mest:
*Behöver ej skilla professions (inga perks "i stridens hetta" ändå)
*Bara enchanta 5 items, sparar guld (neck, cloak ringar och vapen)
*Finns inga gem-slots på pvp gear; sparar pengar där med

Sen för att optimera sin conquest-gain;
200 conquest P från Ashran (nya "mandatory" saken, istället för world boss för pvp gear chans)
3 rBG wins (för chans på 1 bonus item) annars samma conq-gain från arena som rBG.

Alltså: fixa 200 conq från Ashran, kör 3 rBG (WINS) för chans på item... sedan köttar man sönder arena!

Dock är det lame att man behöver farma Ashran rep för viss pvp gear, inte riktigt förstått hur det fungerar ännu.
Hörde dock att farma 'Artifact Fragment' och lämna in ger bäst rep, typ farma mobs eller nåt.

-------------

Tänkte också tipsa om 'premade groups' fliken ingame; riktigt bra. Speciellt för pvp, partner och rBG teams. Menar denna;
http://i.imgur.com/LInGyTj.jpg

Vet inte hur bra den är för PVE, men riktigt härlig för pvp. Slippa göra massa threads på forum för hitta arenapartners. Hoppas bara folk fortsätter/börjar använda den. Så den inte dör ut totalt.

Håller med om det mesta du skriver - eller ja, det jag känner att jag kan hålla med om. Har inte hunnit ta mig till 100 än då jag kanske hunnit lira 5-6 timmar totalt sen expansionen släpptes. Galet dålig timing...

Men den nya premade-group-findern är riktigt soft! Visste faktiskt inte att den funkade för PvP också, men den är bra att använda om man gillar att lösa gamla achivements osv.