Permalänk
Medlem
Skrivet av konservburk:

Hej undrar om någon haft liknande problem som jag och löst det

Jag har alltid använt comhem och för 1 vecka sedan skicka dom en ny modem sen dess har jag tappat internet anslutningen väldigt ofta ( 3 - 4gånger varje timme) 1Sekund sen kommer den direkt tillbaka jävligt irriterande om man spelar då man kickas ut och måste börja om

gick in i mina router inställningar och historik och kanske finns nåt här som jag inte förstår?

Time Priority Description Thu Nov 20 17:49:55 2014 Notice (6) WiFi Interface [wl1] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:GUI Thu Nov 20 16:32:04 2014 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 100 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INTERFERENCE Thu Nov 20 16:16:57 2014 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 36 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INTERFERENCE Thu Nov 20 12:15:18 2014 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=dc:53:7c:1a:3f:9d;CMTS-MAC=00:1e:be:fe:db:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Nov 20 12:15:18 2014 Warning (5) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=dc:53:7c:1a:3f:9d;CMTS-MAC=00:1e:be:fe:db:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Nov 20 12:15:18 2014 Warning (5) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=dc:53:7c:1a:3f:9d;CMTS-MAC=00:1e:be:fe:db:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Nov 20 12:15:18 2014 Warning (5) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=dc:53:7c:1a:3f:9d;CMTS-MAC=00:1e:be:fe:db:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Nov 20 12:15:18 2014 Warning (5) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=dc:53:7c:1a:3f:9d;CMTS-MAC=00:1e:be:fe:db:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Nov 20 12:15:18 2014 Warning (5) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=dc:53:7c:1a:3f:9d;CMTS-MAC=00:1e:be:fe:db:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Nov 20 12:15:18 2014 Warning (5) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=dc:53:7c:1a:3f:9d;CMTS-MAC=00:1e:be:fe:db:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Nov 20 12:15:17 2014 Warning (5) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=dc:53:7c:1a:3f:9d;CMTS-MAC=00:1e:be:fe:db:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Nov 20 12:15:17 2014 Warning (5) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=dc:53:7c:1a:3f:9d;CMTS-MAC=00:1e:be:fe:db:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Nov 20 12:15:17 2014 Warning (5) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=dc:53:7c:1a:3f:9d;CMTS-MAC=00:1e:be:fe:db:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Time Not Established Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=dc:53:7c:1a:3f:9d;CMTS-MAC=00:1e:be:fe:db:68;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; Time Not Established Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 Time Not Established Notice (6) WiFi Interface [wl1] set to Channel 6 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INIT Time Not Established Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 100 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INIT Time Not Established Critical (3) Resetting the cable modem due to power reset Thu Nov 20 09:57:43 2014 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=dc:53:7c:1a:3f:9d;CMTS-MAC=00:1e:be:fe:db:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Mon Nov 17 22:01:14 2014 Critical (3) REG RSP not received;CM-MAC=dc:53:7c:1a:3f:9d;CMTS-MAC=00:1e:be:fe:db:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Time Not Established Critical (3) Resetting the cable modem due to power reset Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Mon Nov 17 11:51:53 2014 Critical (3) Resetting the cable modem due to docsDevResetNow.

WiFi Interface [wl1] set to Channel 1 osv
Kör du med trådlöst så bör du byta till kabel iom att modemet klagar på störningar i flertalet av frekvenserna den byter till enligt din log. Verkar inte optimalt med 2,4ghznät där du bor. Väldigt lite man kan göra åt den saken tyvärr. För många grannnätverk och andra störningskällor helt enkelt. Med en himla tur kan du testa att ändra från Auto på wifi-kanal till någon manuellt mellan 1-13, testa dig fram tills du hittar något som fungerar hyffsat.

Missing BP Configuration Setting TLV Type osv
Helt ointressant, så står det på alla modem oavsett om de fungerar bra eller dåligt.

DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response
Helt ointressant, så står det på alla modem oavsett om de fungerar bra eller dåligt.

Resetting the cable modem due to power reset
Här bröts strömmen till modemet.

No Ranging Response received - T3 time-out
Dethär indikerar faktiskt ett nätproblem och skulle upplevas som problem oavsett om du kör med kabel eller trådlöst. Signalen ut från modemet bröts, är det återkommande framgent i loggen beror det på felande modem, koaxkabeln till ditt tvuttag, själva tvuttaget eller längre ut i nätet. Enda du kan testa är att byta till annan koax om du har en liggande. Sånt får du annars be comhem ta hand om.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Yuck, Combort har bytt/uppgraderat webmailen.
Kör Waterfox 33, sidan säger hela tiden att webläsaren är gammal så man inte kommer in på skitsidan.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Om man har en router bakom netgearmodemet så spelar det mindre roll att byta till compal? (bytte abonnemang från 50 till 100 mbit).

Eller märker man skillnad med fler kanaler? Påverkas latenser, ping etc. eller är det bara själva "hastigheten"?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Beställde comhem för två veckor sedan och fick hem routern Compal CH7284E, men den låter något djävulskt. Ett fläktljud som låter så mycket så att den tillochmed är irriterande om man ska sova i samma rum som den.

Så till frågan, någon annans modem som låter mycket ,eller är det för på min?

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Beställde comhem för två veckor sedan och fick hem routern Compal CH7284E, men den låter något djävulskt. Ett fläktljud som låter så mycket så att den tillochmed är irriterande om man ska sova i samma rum som den.

Vårat är knäpptyst.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Tesked:

Min låter också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Jao det är ju en fläkt i detdär modemet men låter det för mycket borde nog comhem kunna byta ut det utan större krusiduller. Beror ev på hur hårt man nyttjar modemet också. Mer CPUload deståmer varvar fläkten men låter det hela tiden är ju nått konstigt.

holmberg: Det är lite mindre chans att du upplever kapacitetsproblem (låg hastighet pga att folk i området nyttjar stor del av tillgänglig bandbredd) med ett compal än ett av de äldre modemen. Då måste vi som sagt ha NAT avslaget och räknar bort alla eventuella olikheter i modemens firmwarekvalité. Dock måste ju signalen till ditt modem vara bra i 8 fler kanaler med compal än tex netgear-modemen också. Så det är lite signalkvalité kontra kapacitet. Dock är ju normalt sett signalkvalitéproblem betydligt enklare att få åtgärdat av comhem.

Märker du inga problem med bredbandskollen i download kvällstid/helg med ett netgear så kommer bytet till compal inte göra någon märkbar skillnad, får du dock lägre hastighet kvällstid/helg kan (men inte alls säkert) det bli lite bättre med ett compal. Hurpass stor skillnad det skulle kunna göra går inte att svara på utan att ha insyn i comhem's kapacitetsstatestik för varje individuellt område och vart i nätet flaskhalsen sitter. Man måste förstå uppbyggnaden av comhem's nät och docsis osv för att hänga med på hur det fungerar.

Teoretiskt borde byte mellan dessa modem bara kunna påverka hastigheten i download, latensen styrs mycket av hur ofta ditt modem får sända och då spelar det ingen roll om du har netgear eller compal. Teoritiskt borde det bli bättre om du har en tjänst som gör att modemet bondar mer än 1 kanal i upstream dvs skaffar 50mbit i upload. Då får modemet sända på 4kanaler samtidigt och blir det tight kapacitetsmässigt i 1 av dessa 4 påverkas du inte på samma negativa sätt som med en 10mbittjänst som bara får sända på 1 kanal.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Tack för ett utmärkt svar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ett nytt modem som väntar på mig på posten tydligen eftersom mitt gamla lät så jäkligt

Och fy tusan vad jag blir besviken på min nya leverantör. Jag tecknade mitt abonnemang för 2,5 veckor sedan. Bredband 500mbit i 12 månader för 599 (hade tänkt sänka det efter 3 månader till 250) och idag går de ut med att de sänker priserna med i princip hälften. Kul att de inte ens kan ta över mig till det nya erbjudandet även om passerat ångerrätten med några ynka dagar. Usch. Service?

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Mmm. ComHem har ju 250 mbit för 249:- för NYA kunder. Rätt surt att betala 339:- för 100 mbit. Får nog ringa dem i morgon igen. Jag har åtminstone ingen bindningstid, så det är ju ett litet plus (även om bindingstid kanske inte är något att hänga upp sig på såvida man inte får betala ett överpris. Inte så troligt att man får för sig att flytta ut till en hydda i skogen).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som har ComHem FiberCoax, hur är er ping mot spelservrar ut i världen? Med router, eller direkt kabel till modem. Någon skillnad?

Funderar på att hoppa på deras erbjudande 250Mbit för 250 kr/månad (nästan halverat pris) som går ut imorgon (finns det chans att dom förlänger, eller kommer det ett nytt erbjudande fram till Jul, månne?). Lite stressigt att göra beslut på en dag... Vet inte om man orkar bli fast med ComHem i 12 månader om man får dålig ping och dålig hastighet (speciellt efter kl 18, som många klagar på). Verkar vara en ren chansning...

Har också ett alternativ att hoppa på en lokal fiberleverantör, Liden Data, men dom vet man ju heller inte vad för ping/peering avtal dom har. Tyvärr har dom ett cat5 uttag ovanför dörren, vilket är rätt otympligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mack4285:

Ni som har ComHem FiberCoax, hur är er ping mot spelservrar ut i världen? Med router, eller direkt kabel till modem. Någon skillnad?

Funderar på att hoppa på deras erbjudande 250Mbit för 250 kr/månad (nästan halverat pris) som går ut imorgon (finns det chans att dom förlänger, eller kommer det ett nytt erbjudande fram till Jul, månne?). Lite stressigt att göra beslut på en dag... Vet inte om man orkar bli fast med ComHem i 12 månader om man får dålig ping och dålig hastighet (speciellt efter kl 18, som många klagar på). Verkar vara en ren chansning...

Har också ett alternativ att hoppa på en lokal fiberleverantör, Liden Data, men dom vet man ju heller inte vad för ping/peering avtal dom har. Tyvärr har dom ett cat5 uttag ovanför dörren, vilket är rätt otympligt.

Om du kan få fiber så ska du garanterat ta det

Latencyn blir ju tyvärr lite lidande när det är coax så även om inte Liden skulle ha det absolut bästa nätet så lär det inte vara sämre än vad coax ger.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Med Lidén Data så får man en ful hängande kabel ovanför ytterdörren ner till en router i hallen, som sedan skall skicka signalen till datorn i vardagsrummet. Skall jämföras med ComHem FiberCox där uttaget kommer vara en meter från datorn. Stön, dessa praktiska val. Ligger ju inte heller i ComHems fördel att man måste binda sig i en evighet med deras avtal.

Permalänk
Skrivet av Phunky:

Ja om den ens klarar 1000/100 på riktigt är det ganska surt att den inte har AC faktiskt. Snudd på märkligt.

https://onedrive.live.com/redir?resid=8DB669C2C464485F!3016&a...

Oväntat bra bra routing hastighet på Technicolor TG389 faktiskt!

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla med er som har comhem.

Fick mitt modem i måndags en compal.
Alla mina enheter kunde koppla upp sig på 5ghz nätet utan min stationära där jag hade en asus usb-n53 nätverkskort i. Den hittade aldrig mitt 5ghz trotts att körde på auto på kanalerna. testade alla drivrutner m.m. Ringde även asus och dom visste inte heller vad problemet va och sa att jag skulle in o byta ut mitt kort. Så idag bytte jag ut den plus att jag bytte upp mig mot en ac adapter istället. Men fortfarande hittade den ej 5ghz nätet. Så jag ringde comhem o vi gick igenom det mesta i routern till vi bestämde oss för att byta kanal. Så nu kör jag på 36/80 och då dök mitt 5ghz nät upp. Kopplar upp mig och testar att köra bredbanskollen och kommer upp i 200mbit o jag har 500mbit. när jag kör min macbook pro så får jag högre hastighet med den trotts det bara är en n-kort som sitter i den och inte AC. plus att macbooken hittade direkt mitt 5ghz nät när det stod på auto. Någon som vet varför asus adaptern har svårare att hitta den och att jag får sämre hastighet?

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

Om någon kunnig kan svara på min fråga:
Kan man koppla en 8 portars switch till cg3700 modemet med NAT avstängt och använda alla 8 portarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Om någon kunnig kan svara på min fråga:
Kan man koppla en 8 portars switch till cg3700 modemet med NAT avstängt och använda alla 8 portarna?

Du får väl bara 3 eller om det är 4 IP-adresser från Com Hem?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Man får bara max 4 IP-adresser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Börjar bli riktigt irriterad på comhem, från att ha varit en nöjd och trogen kund sedan 2004.

I samband med den stora uppdateringen av e-postservern så började jag få problem med eposten. Merparten av alla mail tappar sin "ämnesrad", vissa mail lägger till en "preview-text" i början av mailet, viss mail tappar allt innehåll och ser ut som ett helt tomt mail.

Allt verkar funka i webmailen, men problemen uppstår när jag tankar hem mailen till Outlook. Min dator är oförändrad, inga uppdateringar av något som kan påverka mailen. Problemen uppstod i samband med comhems uppdatering - där och då förlorade comhems server förmågan att synka med Outlook... Comhem startar upp supportärende efter supportärende, och avslutar det utan åtgärd - jag får SMS om att "nu borde det funka", men icke.

Vad kan jag göra för att få någon vettig hjälp? Om det nu mot förmodan är något i mitt system som ställer till det, varför funkade det då perfekt precis innan Comhems uppdatering?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Börjar bli riktigt irriterad på comhem, från att ha varit en nöjd och trogen kund sedan 2004.

I samband med den stora uppdateringen av e-postservern så började jag få problem med eposten. Merparten av alla mail tappar sin "ämnesrad", vissa mail lägger till en "preview-text" i början av mailet, viss mail tappar allt innehåll och ser ut som ett helt tomt mail.

Allt verkar funka i webmailen, men problemen uppstår när jag tankar hem mailen till Outlook. Min dator är oförändrad, inga uppdateringar av något som kan påverka mailen. Problemen uppstod i samband med comhems uppdatering - där och då förlorade comhems server förmågan att synka med Outlook... Comhem startar upp supportärende efter supportärende, och avslutar det utan åtgärd - jag får SMS om att "nu borde det funka", men icke.

Vad kan jag göra för att få någon vettig hjälp? Om det nu mot förmodan är något i mitt system som ställer till det, varför funkade det då perfekt precis innan Comhems uppdatering?

Jag vet inte riktigt vad Com Hems webmail är för något, men funkar det fint med exempelvis Gmail eller Hotmail(Live) i outlook? Torde vara gansksa lätt att se om symptomen är konsekventa.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag vet inte riktigt vad Com Hems webmail är för något, men funkar det fint med exempelvis Gmail eller Hotmail(Live) i outlook? Torde vara gansksa lätt att se om symptomen är konsekventa.

Använder dessvärre inte Gmail eller Hotmail.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Använder dessvärre inte Gmail eller Hotmail.

Skapa ett gmailkonto och koppla och testa där också. Är det samma fel med det så är det inte Com Hems webmail det är fel på, antagligen. Typ uteslutningsmetod.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Skapa ett gmailkonto och koppla och testa där också. Är det samma fel med det så är det inte Com Hems webmail det är fel på, antagligen. Typ uteslutningsmetod.

Klokt tänkt! Skall skapa ett gmail och Hotmail-konto, koppla mitt Outlook 2013 till det och tanka hem mail även därifrån...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon mer som märkt att hastigheten har sjunkit kraftigt dom senaste dagarna i Göteborg?
Får ut 7mbit ner och betalar för 100mbit

Permalänk
Skrivet av Punchboll:

Någon mer som märkt att hastigheten har sjunkit kraftigt dom senaste dagarna i Göteborg?
Får ut 7mbit ner och betalar för 100mbit

Jag får typ det jag betalar för(53/43) orkar inte stänga av allt nätigt innan mätning, VÄLDIGT sällan jag får mindre än 80% av hastigheten, ligger oftast 105-110%.

Bor nära backaplan.

Permalänk
Medlem

Har comhem 100/10 koaxial med CG3700 modemrouter bryggad till en router.
Ibland får jag plötsliga ping spikes upp till 400 ms som håller på i ca 10-20 sekunder. Vad kan detta bero på? Bör jag kontakta comhems kundservice?

Nämnvärt är att det började ungefär samtidigt som att jag installerade hyper-v och skapade en nätadapter för vm som går genom min ordinära nätadapter i windows 8.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shirayukiie:

Har comhem 100/10 koaxial med CG3700 modemrouter bryggad till en router.
Ibland får jag plötsliga ping spikes upp till 400 ms som håller på i ca 10-20 sekunder. Vad kan detta bero på? Bör jag kontakta comhems kundservice?

Nämnvärt är att det började ungefär samtidigt som att jag installerade hyper-v och skapade en nätadapter för vm som går genom min ordinära nätadapter i windows 8.1.

Du bör nog testa med annan utrustning eller ta bort hyper-v osv. Kan lova att supporten kommer ha noll koll och ev anmäla problemet vidare i företaget och när linan är kollad kommer ärendet stängas. Bättre att kolla så mycket som möjligt på din sida först.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Hej!

Fattar nada....Har ett Netgear CG3700 från comhem och har varit jättenöjd med hastigheten hittills men nu i helgen har jag haft jättekonstiga problem. Bredbandskollem, pingtest mm visar kanonbra resultat både på svarstider, bandbredd och packettester. Får stadiga 100mb både via kabel och trådlöst. Men trots detta så funkar tex streaming jättedåligt. Prövat från både hbo, youtube och twitch och försöker jag streama på högre kvalitet så buffras det var 10de sekund. Vad kan va fel? Blir tokig på detta.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har det underbara cg3100 som jag har börjat få lite problem med där hemma.
Senaste kvällarna har wifiuppkopplingen slutat fungera och omstart har inte hjälpt. Men det har kommit igång efter någon timma igen.
Uppkoppling via kabel har däremot fungerat.

Fine so far. Routern i cg3100 är väl ingen höjdare.

Men det som är märkligt som katten är att när wfit går ner så kan jag inte komma åt routerns gränssnitt i webläsaren via kabel. Får inte ens svar på ping. Men ändå fungerar det att surfa vidare med kabelansluten dator. Varför i hela friden fungerar det att fortsätta surfa på hemsidor med kabel när routerns inte ens svarar på ping via kabeln?

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag har det underbara cg3100 som jag har börjat få lite problem med där hemma.
Senaste kvällarna har wifiuppkopplingen slutat fungera och omstart har inte hjälpt. Men det har kommit igång efter någon timma igen.
Uppkoppling via kabel har däremot fungerat.

Fine so far. Routern i cg3100 är väl ingen höjdare.

Men det som är märkligt som katten är att när wfit går ner så kan jag inte komma åt routerns gränssnitt i webläsaren via kabel. Får inte ens svar på ping. Men ändå fungerar det att surfa vidare med kabelansluten dator. Varför i hela friden fungerar det att fortsätta surfa på hemsidor med kabel när routerns inte ens svarar på ping via kabeln?

Ring Com Hem, de brukar kunna felsöka. Det låter som modemet är defekt på något sätt. Du får nog ett nytt.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K