Permalänk
Medlem

Disconnectas hela tiden

Hej! Jag har fiber via Tyfon, en bra router (Dlink DIR-880L) och är uppkopplad med kabel. Routern och datorn har de senaste drivrutinerna. Problemet är att varje gång jag spelar något spel så disconnectas jag någon bråkdels sekund som leder till att jag lämnar gamet helt. Det blir även så när jag pratar med kompisar över mumble/skype. När jag disconnectas så har jag testat att till exempel googla precis efter och jag har internet och allt fungerar bra. Vad ska jag göra? Datorn är MSI GE60

Tack på förhand
Sigifor

Permalänk

Testa köra utan router om du kan. Då ser du lätt om felet försvinner eller är kvar.

Försvinner det så ligger det i routern.

Finns det kvar så testa gärna med en annan dator och se om du har samma fel där. Är det kvar då med så låter det som ISP relaterat, försvinner det ligger felet i den första datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Testa köra utan router om du kan. Då ser du lätt om felet försvinner eller är kvar.

Försvinner det så ligger det i routern.

Finns det kvar så testa gärna med en annan dator och se om du har samma fel där. Är det kvar då med så låter det som ISP relaterat, försvinner det ligger felet i den första datorn.

Har testat utan router innan, ingen skillnad. Många grannar och vänner i området har samma ISP och upplever inget liknande.

Permalänk
Skrivet av aiuoehd:

Har testat utan router innan, ingen skillnad. Många grannar och vänner i området har samma ISP och upplever inget liknande.

Om du kan så testa med en annan dator. Om det strular då med så låter det som något fel hos din ISP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Om du kan så testa med en annan dator. Om det strular då med så låter det som något fel hos din ISP.

Jag har ingen lämplig dator att testa med, hur gör jag då?

Permalänk
Medlem

==BUMP==
Testade på en annan dator och problemet kvarstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aiuoehd:

Hej!
Har samma router och samma problem, med undantaget att problemet försvinner utan routern. Vi skickade tillbaka routern och fick en ny men har samma problem. Det blev något bättre när firmware uppdaterades då jag inte behövde gå ut från servern och connecta igen men jag disconnectar fortfarande.
Hjälp uppskattas, tror pappa kommer få en hjärtattack om det inte löser sig snart...

Permalänk
Medlem

Installera pingplotter och starta testet medan du spelar. Se vad som händer.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Installera pingplotter och starta testet medan du spelar. Se vad som händer.

Ska prova! tack för tipset!