Hur många timmar efter att paketet skickas kan man spåra brevet?

Permalänk
Medlem

Hur många timmar efter att paketet skickas kan man spåra brevet?

Skickade det ca 15.00 men kan fortfarande inte spåra via posten :/

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Inaktiv

Du kommer förmodligen kunna spåra ditt paket vid tolvslaget eller senare natten till tisdag.
Beror helt på vilken speditör som levererar paketet.

Permalänk
Avstängd

...eller vilken tjänst man köpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

...eller vilken tjänst man köpt.

paket. pratar om ett grafikkort från en privatperson!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

När dom registrerar brevet vid sorteringen så brukar det gå att spåra det.
Antingen inatt eller imorgon.

Visa signatur

Laptop Workstation PC Specialist || Intel 10875H - 250mv & Liquid Metal || Nvidia RTX 2070 883mv @ 1935MHz & Liquid Metal ||64GB Ram || Samsung 970 EVO 2TB + 512GB OEM || 1TB & 512GB External SSD + 2.5TB NAS
Lyssna gärna på mitt band The Mulak Mind
Citera gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Vänta i 24 timmar. Om det inte har hänt något då, så kan du vänta några timmar till. Om det fortfarande inte händer något så kollar du om din försändelse ska vara spårbar. Om det inte händer något så kan du fråga avsändaren om vad som står på men det gör du normalt inte om inte den angivna leveranstiden har passerat.

Permalänk
Medlem

tack

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

paket. pratar om ett grafikkort från en privatperson!

"paket" är inte en tjänst...

Permalänk
Medlem

om det är ett Paket borde det vara inscannat å uppdaterat efter kl 24:00 med klockslag och vart du lämnade in paketet, sen kommer info om vilka sorterings centraler paketet har varit på sin väg till köparen, dessa Tracking uppdateringar slackar med några timmar och köparen kan ha paketet i sin hand innan alla track statusar är uppdaterade och presenterade i systemet.

krävs en heldel Server och Databas pulver för att publisera dessa statusar, det är ju inte ett paket/rek som skickas per dygn

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Du kommer kunna se varje händesle i transportförloppet.

Dvs när någon speditör har hämtatp aketet och lämnat det på terminalen, när det har lämnat terminalen och när det är hos mottagarens ombud.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Postnord

Spårning av brev och paket

Hej,

När det gäller spårning av brev och paket måste avsändaren välja en tjänst som är spårbar för att man ska kunna följa brevet eller paketet via posten.se. I detta fall skulle jag råda dig att ta kontakt med den som skickat brevet till dig och fråga om det finns ett kollinummer på brevet.

Har man valt en tjänst som ska vara spårbar registreras brevet eller paketet så snart det lämnas över till oss på Posten, man ska sedan kunna se en ny scanning för varje gång brevet eller paketet går förbi en sorteringspunkt, med sorteringspunkt menar jag sorteringsterminal, postkontor eller ombud.

Är man som mottagare fundersam över något gällande sin försändelse går det alltid bra att ta kontakt med oss via antingen telefon 020-232221 knappval 1, vi svarar mån-fre kl 8-18. Det går också bra att maila vår kundservice på kundtjanst.privat@posten.se

Med vänliga hälsningar
Erika Postnords Kundservice