Permalänk
Medlem

Fråga - är Wii U "regions-känsligt"...?
Dvs, funkar spel köpa utomlands i ett svenskt-köpt Wii U?
Om inte, finns det några riktlinjer vilka spel från vilka regioner som fungerar i våra "svenska" enheter?

Permalänk
Medlem

Ja, Wii U har dessvärre regionslås. Utan att veta säkert så tror jag att spel från europeiska länder funkar här i Sverige, men någon annan är nog bättre skickad att besvara just den delen av din fråga.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Inte helt säker men skulle tro att det är Europa / Asien / Nord Amerika sedan tillhör Australien/Nya Zeealand antagligen någon av regionerna.

Om man läser där det står hur deras prylar har sålt står det Japan / The Americas / Other. Väldigt bra speciferat lol.

Permalänk
Medlem

Det är den klassiska PAL vi är ute efter när det gäller import.
Så EU och Australien generellt sett.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Någon som haft problem med att spela online på Smash med en Thomson TG789vn router? Har pratat med telia fast de dirigerar mig till deras fina premiumsupport för 19 kr/min.... Har försökt öppnat portar fast när jag öppnar de som Nintendo har lagt ut får jag "Spelets eller programmets portkonfiguration står i strid med ett redan tilldelat spel & program. Tilldelning av spelet eller programmet är inte möjlig."

Har inget problem med att komma ut på nätet med mitt Wii, fast när jag försöker spela emot min vän eller använda matchmaking får jag bara ett felmedelande...

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

Någon som haft problem med att spela online på Smash med en Thomson TG789vn router? Har pratat med telia fast de dirigerar mig till deras fina premiumsupport för 19 kr/min.... Har försökt öppnat portar fast när jag öppnar de som Nintendo har lagt ut får jag "Spelets eller programmets portkonfiguration står i strid med ett redan tilldelat spel & program. Tilldelning av spelet eller programmet är inte möjlig."

Har inget problem med att komma ut på nätet med mitt Wii, fast när jag försöker spela emot min vän eller använda matchmaking får jag bara ett felmedelande...

Inte just med smash men med Mario Kart, sök på thomson i denna tråd så lär du hitta många inlägg. TG789vn fungerar inte bra med Wii U.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Inte just med smash men med Mario Kart, sök på thomson i denna tråd så lär du hitta många inlägg. TG789vn fungerar inte bra med Wii U.

Var jätteglad över att äntligen kunna spela Smash och MK8 får väl vänta med det ett bra tag nu tills jag har råd med en ny router de kan brygga om......

Edit: Lite off-topic men tror ni man hade kunnat brygga om och använda denna? http://www.inet.se/produkt/5404495/asus-rt-n12-d1-n300-mrea14...

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

TG789vn fungerar inte bra med Wii U.

Ett litet tillägg: TGV789 fungerar inte bra, punkt. Det är inget specifikt för Wii U.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Ett litet tillägg: TGV789 fungerar inte bra, punkt. Det är inget specifikt för Wii U.

haha. kunde inte sagt det bättre själv, rent skräp.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Hade skiten själv för ett par år sedan, men fick nog och kastade den i väggen, men inte förrän jag hade köpt en Asus N56u och sedan har allting fungerat galant

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

Var jätteglad över att äntligen kunna spela Smash och MK8 får väl vänta med det ett bra tag nu tills jag har råd med en ny router de kan brygga om......

Edit: Lite off-topic men tror ni man hade kunnat brygga om och använda denna? http://www.inet.se/produkt/5404495/asus-rt-n12-d1-n300-mrea14...

Hittade ingen info om den och Wii U, men om du bara är ute efter en billig router så att du kan spela så kan du ju prova D-Link DIR-636L. Ska väl säga att jag inte hittade nån specifik information om den och Wii U heller, men för 99:- så är det ju inte alltför mycket läropengar om det inte funkar och NetOnNet har ju "ångerrätt" även om du handlar i butik, så om du är lite försiktig med routern och förpackningen så kan du ju lämna tillbaka den om det inte funkar.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Hittade ingen info om den och Wii U, men om du bara är ute efter en billig router så att du kan spela så kan du ju prova D-Link DIR-636L. Ska väl säga att jag inte hittade nån specifik information om den och Wii U heller, men för 99:- så är det ju inte alltför mycket läropengar om det inte funkar och NetOnNet har ju "ångerrätt" även om du handlar i butik, så om du är lite försiktig med routern och förpackningen så kan du ju lämna tillbaka den om det inte funkar.

Den där är ju bra mycket sämre än telias router.
D-link och routers hör inte ihop.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Den där är ju bra mycket sämre än telias router.
D-link och routers hör inte ihop.

Nä du skämtar, inget kan väl vara sämre än Telias router? Kollade runt lite om just den innan jag skrev inlägget och hittade inte speciellt mycket negativt. Har du någon specifik information om just DIR-636L?

Jag håller dock med om att att D-Links rykte är lite skamfilat när det gäller routrar. Personligen hade jag grymt mycket problem med DIR-655 tills jag kom på vad det var.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Nä du skämtar, inget kan väl vara sämre än Telias router? Kollade runt lite om just den innan jag skrev inlägget och hittade inte speciellt mycket negativt. Har du någon specifik information om just DIR-636L?

Jag håller dock med om att att D-Links rykte är lite skamfilat när det gäller routrar. Personligen hade jag grymt mycket problem med DIR-655 tills jag kom på vad det var.

Nej, just det den modellen har jag ingen erfarenhet av, men när de inte kan få någon av sina andra modeller att fungera tvivlar jag på att en så billig gör det.
I den prisklassen är det dessutom lite tveksamt vad den klarar för hastigheter, även om den nu mot förmodan skulle vara stabil.

Routern är det sista man ska snåla in på i hemmanätverket.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Wind Waker HD lyser med sin frånvaro som fysisk kopia i dom flesta butiker nu, är dom slut tro eller kommer det fler tryckningar?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Wind Waker HD lyser med sin frånvaro som fysisk kopia i dom flesta butiker nu, är dom slut tro eller kommer det fler tryckningar?

Spelbutiken och Dustin verkar förvänta sig en leverans i slutet av Januari, så det finns iaf en chans att det dyker upp.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Spelbutiken och Dustin verkar förvänta sig en leverans i slutet av Januari, så det finns iaf en chans att det dyker upp.

Ah nice, får hålla utkik då

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Köpte Wind Waker HD cirka en vecka innan jul på Webhallen och då hade de bara 4 st inne. Populär julklapp kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

Någon som haft problem med att spela online på Smash med en Thomson TG789vn router? Har pratat med telia fast de dirigerar mig till deras fina premiumsupport för 19 kr/min.... Har försökt öppnat portar fast när jag öppnar de som Nintendo har lagt ut får jag "Spelets eller programmets portkonfiguration står i strid med ett redan tilldelat spel & program. Tilldelning av spelet eller programmet är inte möjlig."

Har inget problem med att komma ut på nätet med mitt Wii, fast när jag försöker spela emot min vän eller använda matchmaking får jag bara ett felmedelande...

Jag fick köpa mig en ny router när jag köpte mitt Wii U, varken Monster Hunter eller Mario Kart fungerade.

Köpte en netgear och bryggade den, fungerar utmärkt nu.

Du kan lika väl ge upp direkt och inte slösa 15h+ felsökning som jag gjorde.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Köpte super mario 3d world idag, ska bli kul o testa!

Har även köpt två av dessa pro controller replikor

http://www.aliexpress.com/item/2014-New-Black-Classic-Dual-An...

Som jag kan rekommendera! För ~130kr/st så är de identiska med pro kontrollern förutom att wii u loggan saknas, samt att knapparna är något trögare (känns som ej inslitna) vilket inte gjorde mig då jag tycker att orginal pro kontrollern är slapp och äcklig i knapparna!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Oj, den var verkligen lik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Oj, den var verkligen lik!

Tja, det är väl nattskiftet som kör lite extra

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Köpte super mario 3d world idag, ska bli kul o testa!

Har även köpt två av dessa pro controller replikor

http://www.aliexpress.com/item/2014-New-Black-Classic-Dual-An...

Som jag kan rekommendera! För ~130kr/st så är de identiska med pro kontrollern förutom att wii u loggan saknas, samt att knapparna är något trögare (känns som ej inslitna) vilket inte gjorde mig då jag tycker att orginal pro kontrollern är slapp och äcklig i knapparna!

köpte en pro kopia för ett tag sen, enda felet var att gick inte trycka diagonal uppåt utan enbart upp eller åt sidan, så att spela super mario world var inte skoj

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Har även köpt två av dessa pro controller replikor

http://www.aliexpress.com/item/2014-New-Black-Classic-Dual-An...

Som jag kan rekommendera! För ~130kr/st så är de identiska med pro kontrollern förutom att wii u loggan saknas, samt att knapparna är något trögare (känns som ej inslitna) vilket inte gjorde mig då jag tycker att orginal pro kontrollern är slapp och äcklig i knapparna!

Inga problem med parning etc?
Priset var ju minst sagt lockande.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Inga problem med parning etc?
Priset var ju minst sagt lockande.

Funkade direkt precis som den vanliga pro controllern, har endast spelat mario kart 8 med dem än så länge (ca 3h?) men inte märkt några fel!

Kör man med d-paden i något spel så får man vara beredd på att trycka extra hårt dock!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Funkade direkt precis som den vanliga pro controllern, har endast spelat mario kart 8 med dem än så länge (ca 3h?) men inte märkt några fel!

Kör man med d-paden i något spel så får man vara beredd på att trycka extra hårt dock!

Tog det lång tid innan du fick den? Tänkte på leveranstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Tog det lång tid innan du fick den? Tänkte på leveranstid.

Ca 2veckor, men beställer en del från aliexpress och det kan variera från 1v till 4v så man får ha lite tålamod, (oftast går det på 1-2v)

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Köpte en liknande pro controller från ebay för ett halvår sedan typ. Ser exakt ut som en original fast utan WiiU loggan, den funkar perfekt. Men jag antar att det är lite lotteri när man köper sådana pirat-enheter.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Idag släpps Captain Toad treasuretracker
någon mer som kommer köpa det på releasedagaen?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spikfavoriten:

Idag släpps Captain Toad treasuretracker
någon mer som kommer köpa det på releasedagaen?

Inte på lanseringsdagen utan senare. Jag tänker inte betala 399kr för ett spel som försenats utan vettig anledning i vår region. Gillar dock vad jag sett men har för mycket att spela som det är i dagsläget.