Permalänk
Tangentbordskonnässör

Sådär då har man varit ute och julhandlat allting som behövs till lite retrobrightlösning. Det som var lite klurigt att hitta var väteperoxid men det hittades till slut hos Nordsjö Idé & Design.

Det som jag kommer att behöva lösningen till är det gamla BTC tangentbordet som har en del keycaps som har gulnat en del. Men jag vill piffa till dem för de ser härligt retro ut samt att jag gillar stora legends även om jag aldrig tittar när jag skriver. Men jag tycker att de är snygga.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Sådär då har man varit ute och julhandlat allting som behövs till lite retrobrightlösning. Det som var lite klurigt att hitta var väteperoxid men det hittades till slut hos Nordsjö Idé & Design.

Det som jag kommer att behöva lösningen till är det gamla BTC tangentbordet som har en del keycaps som har gulnat en del. Men jag vill piffa till dem för de ser härligt retro ut samt att jag gillar stora legends även om jag aldrig tittar när jag skriver. Men jag tycker att de är snygga.

http://i62.tinypic.com/kb7fk4.jpg

Oj! du hittade alltså allt? meddela gärna hur det går med retrobrightlösningen, har ett gammalt bord här hemma med blåa alps som ja vill få lite lyster i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockefoten:

Vart fick du tag i rosa topretangenter?

Köpte dem begagnade av en kille

Finns en massa andra färger att välja på hos widebasket på eBay.

Permalänk
Medlem

Jag har en ganska usel kamera, men ändå:

Mina tre tenkeyless:

Den övre är en CM Storm NovaTouch TKL - Nordic layout.
Den i mitten är en Ducky G2PRO TKL, med Cherry MX Clear-brytare och tjocka blanka PBT-tangenter från Leopold i Cherry-profil förutom en Return-tangent från Cherry.
Den längst fram är mitt Phantom - byggt från ett kit, som jag modifierat lite, med smorda Cherry MX Clear, "vintage" lasrade tjocka PBT-tangenter från Cherry (samlade från fyra olika tangentbord) och en hemmagjord låda gjord med plastdelar från bl.a. flera tangentbord och målad med beige primer.

Bild på enbart CM Storm NovaTouch TKL, med tangenterna det kom med.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

Novatouchen du vann i DTA? Känns som om det skriker efter lite ballare tangenter

Ditt phantom ser ju inte helt fel ut direkt! Är lådan en avklippt normalstor låda eller har du gjort något mer avancerat?

Permalänk
Medlem

Japp, jag vann NovaTouch:en i en utlottning bland de som röstade i Deskthority Awards. Jag skrev lite om tangentbordet här, dock utan bilder.

Överdelen av Phantom:ens låda började som en avskuren låda från ett BTC-rubber dome. Underdelen började som underdelen på ett Key Tronic platt tangentbord. Det är ganska mycket plastarbete i det... och ändå glappar över och underdelen fortfarande lite

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

Vill härmed tipsa folk att hålla ögonen öppna. Om cirka 1 timme börjar Hot Keys Project december-försäljning av artisan keycaps. Här finns tråden att hålla koll i: https://geekhack.org/index.php?topic=61096.0

nedräkning: http://www.timeanddate.com/countdown/generic?iso=20141228T12&...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Tack ficklampa för infon. Fick köpt mig ett par sånna där Warmasters nu, Xmas och White w Red eyes. Mina första snidade caps som inte är vanliga caps med vanligt alfanumeriskt eller tecken på.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Tack ficklampa för infon. Fick köpt mig ett par sånna där Warmasters nu, Xmas och White w Red eyes. Mina första snidade caps som inte är vanliga caps med vanligt alfanumeriskt eller tecken på.

Nemas problemas. Jag köpte tre olika jag också. Lika bra att slå till, då de ofta är svåra att få tag på. HKP har inte sales så ofta, så gäller att slå till... Lite avis på de som fått tag på deras "jelly"-serie. (Typ UV-reaktiva halvtransparenta keycaps, rätt snygga)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ficklampa:

Vill härmed tipsa folk att hålla ögonen öppna. Om cirka 1 timme börjar Hot Keys Project december-försäljning av artisan keycaps. Här finns tråden att hålla koll i: https://geekhack.org/index.php?topic=61096.0

nedräkning: http://www.timeanddate.com/countdown/generic?iso=20141228T12&...

Tackar! Slog till på en vit Warmaster och en vit Raven. Hoppas man fick dom

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte varit så pepp på dessa warmaster och gasmask eller vad de heter?
Men visst de ser balla ut. Och jag gillar hantverket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Tackar! Slog till på en vit Warmaster och en vit Raven. Hoppas man fick dom

Det fick du, jag tror de tillverkas efter beställningar. Så det borde vara safe. Men sen är det ju begränsat till 2 per person så.

Skrivet av Beltet:

Är det bara jag som inte varit så pepp på dessa warmaster och gasmask eller vad de heter?
Men visst de ser balla ut. Och jag gillar hantverket.

Man kan ju inte gilla allt, finns säkert tuffa caps du gillar. Jag tycker det finns snyggare också, men dessa är de som inte kostar en mindre förmögenhet - typ som brobots och allt vad de heter...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ficklampa:

Det fick du, jag tror de tillverkas efter beställningar. Så det borde vara safe. Men sen är det ju begränsat till 2 per person så.

Jodå, fick fakturan i natt. Och jag som var på väg att beställa Duckys Nordic Ancient för bara nån dag sen. Nu fick jag dom här två för ~400:- inkl. frakt istället. Spännande Får se vilken man gillar mest på plats, den andra kommer ut på marknaden. Eller är det då man ska köpa en till bräda för att ha någonstans att göra av den? x)

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Beltet:

Fan vad nice! Jag väntar ännu på att de ska skicka mitt... Men har du hört att massdrop har värderat varje kit som 30$ i tulldeklarationen?
De har varit lite på latsidan(eller inte eftersom det är 5000 kit de ska skicka och enklare med ett värde). Om du inte gjort det kontakta dem och påpeka detta. Mig hörde de av sig till och sa att om det inte gick att lösa med tullen(med kvitton och mail koversation antar jag?) så skulle de stå för den biten. Hoppas de håller sitt ord bara...

Så du har ställt dig i kö till ett sånt wrist rest, hur ska det se ut? Varit sugen själv men jag köpte ett från massdrop(billigaste i trä) och är väldigt nöjd med det. Snyggt billigt och funktionellt. Kommer antagligen senare när jag har en design som jag vill ha.

Själv fick jag hem 60 plates, fjädrar (60g) och switchar från gonskeyboard idag. Kommer bygga ihop ett gon Nerd60 efter julen. Ska försöka få bilder på det och lägga upp det i galleriet.

fick brev idag från posten. Ska betala 800kr vid uthämtning..... Ska man maila massdrop om detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

fick brev idag från posten. Ska betala 800kr vid uthämtning..... Ska man maila massdrop om detta?

Ajdå, den svider. Jag fick mina Granite i brevlådan utan betalningskrav... Jag har sett andra som fått pengar från Massdrop för att de fått betala för mycket i tull pga deras felaktiga varudeklaration. Jag skulle rekommendera dig att höra av dig till Massdrops kundservice först, för att stämma av med dem. Tänk på att ta kvitto dock.

Jag sitter och skriver på Granite just nu, de är riktigt sköna! Dock sitter de på ett ErgoDox jag inte riktigt kommer överens med...

Kolla för övrigt så att allt är med i leveransen, min leverans var inte komplett Massdrop säger sig skola fixa det snart dock

Permalänk
Medlem

Jag har skickat epost tidigare till Massdrop om detta och fått info tillbaka om att ev felaktiga tulldeklarationer som de gjort skall de stå för och betala tillbaka. Är även någon/några på Deskthority som gjort detta och även fått pengar i retur.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Jodå, fick fakturan i natt. Och jag som var på väg att beställa Duckys Nordic Ancient för bara nån dag sen. Nu fick jag dom här två för ~400:- inkl. frakt istället. Spännande Får se vilken man gillar mest på plats, den andra kommer ut på marknaden. Eller är det då man ska köpa en till bräda för att ha någonstans att göra av den? x)

Man kan ju alltid köpa en numpad att använda dem på, eller samla i en låda. De kommer inte direkt sjunka i värde, snarare tvärt om.

Edit: Märkt ett par gånger att massdrop har anget ett väldigt lågt värde på tulldeklarationen. Som "tur" är så har jag inte åkt på extra tull än, då produkterna jag köpt har haft låga värden redan från början. (ett par keycaps, en zippo... får se vad som händer när mina IEMs passerar, men även de bör passera pga bara cirka 300-400 kr)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt skydd till mitt tangentbord idag, och kan verkligen säga att jag är jättenöjd!
Känns bra kvalitemässigt, och passar mitt Ducky G2pro perfekt.

Dold text
Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av dj_aleks:

Oj! du hittade alltså allt? meddela gärna hur det går med retrobrightlösningen, har ett gammalt bord här hemma med blåa alps som ja vill få lite lyster i.

Yes kommer återkomma i ärendet men du får vänta tills nästa år =D

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Nightshot...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Fick tag i båda dom här med
Måste bara se till att aktivera mitt nya kort på paypal vilket tydligen kan ta några dagar. Mailade dom så hoppas det inte är några problem.

Off-topic:
Kommer att sälja en av dom, antingen raven eller warmaster beroende på vilken jag gillar mest så håll utkik.

Visa signatur

"This is VAR, spelled A-U-T-O"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Jag fick tipset att se om det gick att ordna med tullen på något sätt först. Finns det inga kontakt uppgifter till tullen?
Annars så bad massdrop mig att höra av mig så skulle de ersätta mig på de pengarna. Så hör av dig till massdrop.

Skrivet av =dorf=:

Ser sjukt snyggt ut! Vill ha mina!

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Är det ännu ett gruppköp? Försöker hitta fina keycaps till mitt Poker II men alla sets verkar vara gruppköp. ;_;

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Är det ännu ett gruppköp? Försöker hitta fina keycaps till mitt Poker II men alla sets verkar vara gruppköp. ;_;

Japp, det är Granite Round 2 som jag fick igår. Kan bara säga att förutom att de är sjukt snygga så är det sjukt gutt att skriva på dem.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Khers:

Ajdå, den svider. Jag fick mina Granite i brevlådan utan betalningskrav... Jag har sett andra som fått pengar från Massdrop för att de fått betala för mycket i tull pga deras felaktiga varudeklaration. Jag skulle rekommendera dig att höra av dig till Massdrops kundservice först, för att stämma av med dem. Tänk på att ta kvitto dock.

Jag sitter och skriver på Granite just nu, de är riktigt sköna! Dock sitter de på ett ErgoDox jag inte riktigt kommer överens med...

Kolla för övrigt så att allt är med i leveransen, min leverans var inte komplett Massdrop säger sig skola fixa det snart dock

Skrivet av _robban:

Jag har skickat epost tidigare till Massdrop om detta och fått info tillbaka om att ev felaktiga tulldeklarationer som de gjort skall de stå för och betala tillbaka. Är även någon/några på Deskthority som gjort detta och även fått pengar i retur.

Skrivet av Beltet:

Jag fick tipset att se om det gick att ordna med tullen på något sätt först. Finns det inga kontakt uppgifter till tullen?
Annars så bad massdrop mig att höra av mig så skulle de ersätta mig på de pengarna. Så hör av dig till massdrop.

Ser sjukt snyggt ut! Vill ha mina!

okej tack så mycket då vet jag! kommer maila dom!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av =dorf=:

fy fan vad snyggt! Kommer lägga upp en bild på min snart

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Japp, det är Granite Round 2 som jag fick igår. Kan bara säga att förutom att de är sjukt snygga så är det sjukt gutt att skriva på dem.

Bah.. Figures.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nyss hemkommen från posten med paket från Massdrop.

2st rainbow keycaps sets (ANSI) från Keycool.

Testbilder av Keycool:s rainbow keycaps set (ANSI). Detta keycaps set är inget jag rekommenderar någon att köpa, vissa bokstäver ser för jäkliga ut.

Bild på när LEDen är på, dom som lyser starkast är Duckys egna ISO (ABS) caps.

Vissa rosa ISO keycaps sitter kvar, som medföljde t-bordet.

Det vita t-bordet är ett Ducky Shine 2 med Cherry MX Brown å vita LEDs.

Edit: Blev en tull/post avgift på 211kr.

Tillägg av bild å txt.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Konsolgrävare

Sådärja! Äntligen är min JD40 klar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt najs tyvar1! Jag fick just mitt Granite Extra från SP i brevlådan. Jag gillar bomben, fint avbrott från text legends.

Förresten, hur är JD40 att använda? Jag är själv ganska tveksam till 40% som formfaktor. Jag har aldrig provat något så litet, men det känns som om man får offra ganska mycket jämfört med 60% - som jag trivs ganska bra på (HHKB-layout är awesome).