Permalänk
Medlem

Gammal dator nytt operativsystem

Fixade min gamla dator som är as gammal den har just nu har den windows xp och undrar om man kan instalera windows 7 på en sådan gammal maskin? Hur vet jag om det stödjer windows 7?

Permalänk
Medlem

kan kanske du nog göra, frågan är vad det är för grejer i den? Och ifall du kan stå ut med att den(ifall det nu är riktigt gamla grejer i den) är slö som tusan!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

kan kanske du nog göra, frågan är vad det är för grejer i den? Och ifall du kan stå ut med att den(ifall det nu är riktigt gamla grejer i den) är slö som tusan!

Grafikkortet är en ati radeon 3600 series moderkort är msi k8n neo processor är en 64bit amd athlon

Permalänk
Medlem

Vet du ifall du har en S939 dualcore eller singel core? i vilket fall hade jag inte lagt windows 7 på den. gjorde det på en AMD Athlon 3200+ och den blev märkbart sämre av Windows 7

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Vet du ifall du har en S939 dualcore eller singel core? i vilket fall hade jag inte lagt windows 7 på den. gjorde det på en AMD Athlon 3200+ och den blev märkbart sämre av Windows 7

Nej har ingen aning kan man se det nogonstans

Permalänk

Du borde kunna se va du har för CPU om du högerklickar på "Dator" i startmenyn och klickar egenskaper...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigRedMachine:

Du borde kunna se va du har för CPU om du högerklickar på "Dator" i startmenyn och klickar egenskaper...

Det är en amd athlon 64bit 3500+ 2.21ghz

Permalänk
Medlem

Du kan installera Windows 7 på den, det har jag gjort med en hel bunte gamla datorer. Sålänge du har över 512mb i ram ska det inte vara några problem, Windows 7 är tillochmed snabbare än XP många gånger har jag märkt.

Permalänk

W7 funkar men inge nyare än det skulle jag köra med.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rywern:

Du kan installera Windows 7 på den, det har jag gjort med en hel bunte gamla datorer. Sålänge du har över 512mb i ram ska det inte vara några problem, Windows 7 är tillochmed snabbare än XP många gånger har jag märkt.

Den har 1gb ram men jag har kollar på grafikkort på prisjakt och då står det vilka operativsystem som stöds då måste jag väll veta om mitt grafikkort stödjer win7 eller?

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Gunner357;15125273"]W7 funkar men inge nyare än det skulle jag köra med.[/QUOTE