Permalänk
Medlem

Vilken coreclock ska man lita på?

Heaven säger 1519 och GPU-z säger 1419? Antar att det är efter som jag kör med kboost?
Följer idag GPU-z, men var får du Heaven sina siffror ifrån?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

http://i.imgur.com/Vv84h3P.jpg

Heaven säger 1519 och GPU-z säger 1419? Antar att det är efter som jag kör med kboost?
Följer idag GPU-z, men var får du Heaven sina siffror ifrån?

Heaven och Valley visar fel för 900-serien. Gå på gpu-z eller afterburner/precision x

Visa signatur

| Ghost S1 | 7800x3d | MSI B650I Edge | 32Gb 6000CL30 | Inno3d 4070 Ti S X3 | SF750 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Heaven och Valley visar fel för 900-serien. Gå på gpu-z eller afterburner/precision x

Tack för snabbt svar! Då blev jag rätt missnöjd med resultatet dock Med boost så kom jag upp i högre clock med lägre volt :/

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Tack för snabbt svar! Då blev jag rätt missnöjd med resultatet dock Med boost så kom jag upp i högre clock med lägre volt :/

Har inte fattat poängen med kboost.. Har hört om alla som fått crasher pga att kortet/korten droppar volten vid för låg usage. Jag löste det själv genom att köra såna enkla spel i DSR 4K Korten belastas tillräckligt för stabil volt

Visa signatur

| Ghost S1 | 7800x3d | MSI B650I Edge | 32Gb 6000CL30 | Inno3d 4070 Ti S X3 | SF750 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Har inte fattat poängen med kboost.. Har hört om alla som fått crasher pga att kortet/korten droppar volten vid för låg usage. Jag löste det själv genom att köra såna enkla spel i DSR 4K Korten belastas tillräckligt för stabil volt

Kör även med en version av precision som inte kan ändra volten och ställer volten själv, så den var konstant på 1275 mV
Läste i tråden där jag hittade romen att man skulle köra den med kboost, exakt nu kommer jag inte ihåg varför
Här är tråden iaf
Men sjukt irriterande att jag inte får upp coren i över 1500 MHz :/ 1493 är fortfarande det bästa jag klarat... Hade lika hög boost med standard bios :/
Vet inte om det är kortet det är fel på eller om jag ska testa en annan rom ändå ...
Känns rent spontant som jag fått en skit batch.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.