Permalänk
Medlem

Ojämn FPS CS:GO, ny ASUS ROG

Hej alla!

Köpte nyligen http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/asus-rogg551jm-cn104h... på mellandagsrean men har problem med FPS:en i CS:GO. Körde skyrim på ultra utan problem men i CS:GO blir FPSen gärna ojämn och ligger mellan 90-150. Det hackar till ibland och den droppar under någon millisekund. Någon som vet vad jag borde kunna få ut med datorn och några settings som kanske kan hjälpa?

Tack på förhand!

Permalänk

Datorn i sig är ju en laptop så det är ju inte nära prestandan du hade fått av en stationär.

Skulle säga att hade du köpt en stationär för 10 000 så hade du pungat ut 600-800 fps om du hade velat.

Det är så mycket pengar för laptops det är helt sjukt. Den här laptopen är nog ungefär lika bra som en stationär för 6k

Men. Det borde inte hacka om ligger på 90-150 fps. Om LCD'n är 60hz.

Har du updaterat alla windows inställningar? Drivrutiner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gorf:

Hej alla!

Köpte nyligen http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/asus-rogg551jm-cn104h... på mellandagsrean men har problem med FPS:en i CS:GO. Körde skyrim på ultra utan problem men i CS:GO blir FPSen gärna ojämn och ligger mellan 90-150. Det hackar till ibland och den droppar under någon millisekund. Någon som vet vad jag borde kunna få ut med datorn och några settings som kanske kan hjälpa?

Tack på förhand!

Nvidia settings och ställ in så att det alltid är nvidia GPUn som används till 3D applikationer.
Du borde på 200+ fps utan större problem iaf.

Skrivet av Makaveli1:

Skulle säga att hade du köpt en stationär för 10 000 så hade du pungat ut 600-800 fps om du hade velat.

Det är så mycket pengar för laptops det är helt sjukt. Den här laptopen är nog ungefär lika bra som en stationär för 6k

You wish. Spelet är så CPU begränsat så det är löjligt.

Permalänk

Ingen aning om vad det kan bero på. Jag skulle låsa fps:en om jag vore du.

@Makaveli1 - jag skulle vilja se specs. på den datorn för 10k, eller vilken dator som helst, som får ut 600-800 fps...