Permalänk

[ATI/AMD] VGA/HDMI-problem

Hej!

Jag har en Samsung SyncMaster som Huvuddisplay via VGA. Jag har sen en HDMI-kabel kopplad till min Yamaha RXV-611 vidare till en Epson EH-TW3500.

När jag har VGA-Skärm, Projektor och Förstärkare igång så fungerar allt smärtfritt. VGA-skärmen som Huvuddisplay och Projektorn som Sekundär. Ljud och allt fungerar utan problem.

När jag däremot stänger av Projektorn för att köra Audio Passthrough till förstärkaren så får den för sig att agera som Huvuddisplay och sätta VGA-skärmen som Sekundär. Det blir då omöjligt att ändra några inställningar eftersom att CCC och Windows Skärmupplösningsfönster öppnas "på Förstärkaren".

Hur löser jag detta så att förstärkaren endast används som ljudenhet/alternativt hamnar som sekundär display? Har aldrig haft några problem med det förut.

Grafikkort: AMD/ATI Radeon 4600 Series.
Drivrutiner: 8.97.100.11-130429a-158498C-ATI (Catalyst 13.9)

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.