Vill köpa ett driftingspel.. Men vilket?

Permalänk
Medlem

Vill köpa ett driftingspel.. Men vilket?

Hallå! Blivit trött på att spela Battlefield och tänkte införskaffa en ratt till datorn. Men har lite problem med att hitta något bra driftingspel?
Kom med förslag

Permalänk
Medlem

Har föresten kikat en del på Live for Speed men fattar inte riktigt hur det fungerar med mods mm?

Permalänk
Medlem

Asetto corsa kan jag slå ett slag för, drösvis med mods på både banor och bilar.
Live for speed som du nämner har dock bättre fysik för drifting enligt många men inte lika storm community med mods.
Dom modsen jag vet om till Live är bara skinändrande, medans assetto så är det en hel bil med motor ljud t.ex

Permalänk
Medlem

OK tack för tippset. Men hur fungerar det med mods och sådant? Jag är ingen höjdare på datorer men kanske inte är så svårt?

Permalänk
Medlem

Innan Codemasters/EA stängde ner online-servrarna så var ju Race Driver: GRID fantastiskt att drifta i.
Live for Speed är kul om du gillar realism. Project CARS ser lovande ut det med.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse69:

OK tack för tippset. Men hur fungerar det med mods och sådant? Jag är ingen höjdare på datorer men kanske inte är så svårt?

Det är extremt lätt att lägga in, man packar bara upp filerna till sjävla spelmappen oftast, annars så får man gå in en mapp för att välja just t.ex cars mappen. så lägger man filen bara där.
Finns en drifting community på facebook som har ett modprogram som laddar ner ett gäng bilar och banor (simsync heter programmet)
Och då lägger man bara det programmet i spelmappen och startar den.
https://www.facebook.com/groups/AssettoCorsaDriftCommunity/?f...

Permalänk
Medlem

Tackar! Men hur är det sen med ratt.. Hittar ingen med handbroms eller det är lite "overkill" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse69:

Tackar! Men hur är det sen med ratt.. Hittar ingen med handbroms eller det är lite "overkill" ?

Handbroms är inget måste, jag har min"handbroms" på kopplingpedalen då jag inte har köpt en spak än till min ratt (T500rs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezakimak:

Handbroms är inget måste, jag har min"handbroms" på kopplingpedalen då jag inte har köpt en spak än till min ratt (T500rs)

Ok men det finns att köpa till alltså?

Permalänk
Medlem

Men hur pass bra "flyter" lfs? Jämför man dessa 2 klipp är där ju en enorm skillnad?? https://www.youtube.com/watch?v=MkV1Al3ALWs
https://www.youtube.com/watch?v=pb54YeBW_lo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse69:

Ok men det finns att köpa till alltså?

Jadå det finns att köpa till

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezakimak:

Jadå det finns att köpa till

Vet du om det finns till G27 också? Det verkar nämligen vara en populär ratt? Men du använder alltså kopplingen som handbroms? Men hur fungerar det då när du växlar?

Permalänk
Medlem

Kör du någon slags bil spel antar jag att du inte ska ut å sladda med en 115hästars 740 så då behöver du verkligen ingen handbroms, räcker med Heel'n'Toe tenik, clutchkicking och shiftlocking för att få bilen på ställ utan att använda kurvans momentum.

Permalänk
Medlem

Kanske NFS: Underground 2 med mods? Gammalt men slår det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Kör du någon slags bil spel antar jag att du inte ska ut å sladda med en 115hästars 740 så då behöver du verkligen ingen handbroms, räcker med Heel'n'Toe tenik, clutchkicking och shiftlocking för att få bilen på ställ utan att använda kurvans momentum.

Ok, har kört en del på riktigt så det ska nog gå att få rätt på. Va mer nyfiken på om det finns till! Har du kört lfs? Tänkte mer om du kan svara på "flytet" i spelet? Mvh

Permalänk
Medlem

http://www.derekspearedesigns.com/handbrake.html dyr
http://www.fanatec.com/eu-en/sim-racing-hardware/clubsport-ha... billig men kräver att du har en fanatec ratt
http://www.arc-team.it/shop/en/category/product/29-race-handb... dyr

Finns nog en del videos på youtube hur du gör en egen, som du kan mixtra med.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse69:

Ok, har kört en del på riktigt så det ska nog gå att få rätt på. Va mer nyfiken på om det finns till! Har du kört lfs? Tänkte mer om du kan svara på "flytet" i spelet? Mvh

Har kört lite LFS med diverse mods med en G27a för ett par år sen, riktigt underhållande och funderade starkt på att införskaffa en egen ett tag. Nu har jag inte provat körde simulator med handbroms men jag saknade den inte om vi säger så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Har kört lite LFS med diverse mods med en G27a för ett par år sen, riktigt underhållande och funderade starkt på att införskaffa en egen ett tag. Nu har jag inte provat körde simulator med handbroms men jag saknade den inte om vi säger så.

lysande! Laddade precis ner en demo som flöt på bra enligt mig, och då har jag inte ändrat något alls.. Hittade en G27 nära mig som jag kunde få för 1500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezakimak:

Asetto corsa kan jag slå ett slag för, drösvis med mods på både banor och bilar.
Live for speed som du nämner har dock bättre fysik för drifting enligt många men inte lika storm community med mods.
Dom modsen jag vet om till Live är bara skinändrande, medans assetto så är det en hel bil med motor ljud t.ex

Har läst en hel del nu och Asetto som du nämnde verkar vara lite efterträdaren till lfs som jag förstått det. Många skriver att lfs är lite "dött" tyvärr

Permalänk
Medlem

Lite mer arkadigt men mer underhållande: Need For Speed Pro stret, Shift, Shift2 och Grid

Vet inte om Grid har fult stöd för koppling och sådan växelåda som G27 har men dom andra har det. Och handbromsen hade jag satt till en utav knapparna på ratten bara.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Forza om du vill köpa ett Xbox One..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Live for speed utan tvekan. Saknar min G25a och länge funderat på att införskaffa en g27a.
Med rätt setup på bilen är det en fröjd att drifta i LFS