Permalänk
Medlem

Ny musmatta?

Hej!

Har suttit på SteelSeries QcK+ i flera år nu. Alltid funkar bra. Men märker nu att jag behöver större med min låga sensitivity i CS:GO.

Är det någon som vet om en musmatta, som är i tyg, eller samma materiel som QcK+? och samtidigt, så får tjockleken inte vara tjockare än 2-3mm...

Hör gärna av er!

MVH / p0k

EDIT:
Jag kollade just upp QcK+, den som jag "ska" ha köpt. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=229156
Där står det att den är 40x45cm...?

Min är 32x27?
Verkar som jag fått fel musmatta, yay...

Permalänk

Köpte en Perixx DX-1000 XXL musmatta via amazon.de nu i veckan, den är 900x440x3mm.
Mycket trevligt med en stor matta så man kan ha hela tangentbordet och mus etc på det, ser bra ut med och för 15€ var det ett mycket bra köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0k:

Hej!

Har suttit på SteelSeries QcK+ i flera år nu. Alltid funkar bra. Men märker nu att jag behöver större med min låga sensitivity i CS:GO.

Är det någon som vet om en musmatta, som är i tyg, eller samma materiel som QcK+? och samtidigt, så får tjockleken inte vara tjockare än 2-3mm...

Hör gärna av er!

MVH / p0k

EDIT:
Jag kollade just upp QcK+, den som jag "ska" ha köpt. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=229156
Där står det att den är 40x45cm...?

Min är 32x27?
Verkar som jag fått fel musmatta, yay...

Då köpte du ingen QcK+ utan en vanlig QcK som är just 32x27!

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

qck heavy

Permalänk
Medlem

QcK Heavy är förövrigt 4mm, inte 2mm.

Permalänk
Medlem

Artisan-JP gör de bästa musmattorna, punkt.

De flesta ligger på 4mm, men om du absolut måste ha ≤3 mm finns det ändå några att välja mellan:
Hien Mid
Shidenkai Mid
Shiden Mid
Raiden Mid
Raiden Xsoft
Av dessa skulle jag personligen rekommendera de två första.

Om du kan tänka dig en 4 mm tjock matta så är Hayate Mid (min personliga favorit) eller Zero Mid (liknar känslan hos QcK fast mycket bättre) riktigt bra mattor.

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i