3DMark API Overhead Test jämför Mantle, DX11 och DX12

Permalänk
Skrivet av Northbane:

Fast så är det ju inte i och med att Nvidia tackat nej till att använda/ge stöd till AMDs fria alternativ.

(Det ska sägas att jag varken hejar på de "gröna" eller "röda" laget, jag köper grafikkort från båda lägren, så är på inget vis nån "fanboy" om nån skulle få för sig det.)

+1 men jag skulle nog inte heller vilja använda någons prototyp/uppfinning om de hela tiden försöker se till att man ser dålig ut i media med allla olika filmer osv, inte för att nvidia inte gör likadant utan att de kanske är + och - och passar inte ihop

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

+1 men jag skulle nog inte heller vilja använda någons prototyp/uppfinning om de hela tiden försöker se till att man ser dålig ut i media med allla olika filmer osv, inte för att nvidia inte gör likadant utan att de kanske är + och - och passar inte ihop

Kanske inte, men å andra sidan så kanske Nvidia har försatt sig i den sitsen lite själva. AMD sträckte ju ut handen angående Mantle till Nvidia (innan har jag för mig de började med nidbilder av de gröna) men redan här var det ju stopp. Om de istället skulle tänka på sina kunder så tror jag att många skulle uppskatta att det går att använda Nvidia prylar med AMD-tillbehör och vice versa.