Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av hoz:

https://farm9.staticflickr.com/8569/16397566222_bbda9e81d2_c....

https://farm8.staticflickr.com/7318/15775306124_34407ae732_c....

Ducky mini YOTH, MX Greens, ducky's lite tunnare blanka vita PBT-caps

https://farm9.staticflickr.com/8657/15776049754_f77e9e0265_c....

https://farm8.staticflickr.com/7410/16398120355_1228b27cbb_c....

KBP V60, Blue/red led, MX greens, nr 70 av 190st totalt, tänkte att man iallafall kan försöka sig på ANSI Blanka PBT-caps från signature plastics i DSA-profil

https://farm8.staticflickr.com/7386/15775309484_792583ac0f_c....

Ducky G2Pro TKL Special Clicky MX blue/green blandning, första mekaniska bordet som nu fått duckys gula tjocka PBT dyesubcaps istället för guldklocka eller nått

Ducky G2Pro TKL tangentbordet <3 snyggt som fan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Mitt vita Ducky Shine 2 t-bord.

Cherry MX Brown å vita LEDs.

Dom rosa keycapsen (Duckys egna) medföljde t-bordet.

Tillägg av bild å text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Mitt vita Ducky Shine 2 t-bord.

Cherry MX Brown å vita LEDs.

Dom rosa keycapsen (Duckys egna) medföljde t-bordet.

Vart köptes den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Vart köptes den?

Köpt på Webhallen för drygt 2 år sen.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Känslan när man har ett nytt tangentbord på gång hem med fel fjädrar och önskan om att byta alla LEDs...
Är det någon som kan rekomendera ett bra verktyg för snygg och effektiv avlödning? Vi snackar ändå om ca:400 lödpunkter för switchar och leds. Har kikat lite snabbt på ebay och ser i stort tre alternativ:
1. Manuell vacuumsug med inbyggd värmekolv. (billig)
2. Automatisk/elektrisk vacuumpump med inbyggd värmekolv. (ok pris)
3. Seriös avlödningspistol som ser proffesionell ut. (kostar skjortan)

Vad säger ni, någon som har erfarenhet av liknande verktyg? Jag känner inte för att sitta med lödkolven och biltemas vacuumpump längre, den får aldrig bort tillräckligt för att komponenterna ska lossna helt för mej.

Jag kör med vanlig kinesisk tennsug samt en lödstation. Funkar utmärkt att löda av när man fått till tekniken. Det jag gör är att jag har rätt hög värme på så att det blyfria tennet smälter snabbt när jag trycker lödspetsen mot lödpunkten(bubblar till lite). Sedan för jag över spetsen på tennsugen snabbt över lödpunkten samtidigt som jag tar bort lödspetsen snabbt innan det stelnar och suger upp det. Blir riktigt fina avlödningar med den metoden. Om man misslyckas så får man lägga dit nytt tenn ibland och göra om igen. Krävs lite övning så testa på något billigt först. Jag har haft ett billigare PCB(Face U replica) som jag övat på och kommit fram till att denna metoden är snabbast, enklast och bäst resultat med.
Jag har också funderat på ett proffesionellt verktyg men inte kunnat motivera kostnaden och så har jag ingen plats för det.

Skrivet av seville57:

Köpt på Webhallen för drygt 2 år sen.

Jag var sjukt intresserad av ett sånt förut, men när jag skulle köpa så var de slutsålda...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag kör med vanlig kinesisk tennsug samt en lödstation. Funkar utmärkt att löda av när man fått till tekniken. Det jag gör är att jag har rätt hög värme på så att det blyfria tennet smälter snabbt när jag trycker lödspetsen mot lödpunkten(bubblar till lite). Sedan för jag över spetsen på tennsugen snabbt över lödpunkten samtidigt som jag tar bort lödspetsen snabbt innan det stelnar och suger upp det. Blir riktigt fina avlödningar med den metoden. Om man misslyckas så får man lägga dit nytt tenn ibland och göra om igen. Krävs lite övning så testa på något billigt först. Jag har haft ett billigare PCB(Face U replica) som jag övat på och kommit fram till att denna metoden är snabbast, enklast och bäst resultat med.
Jag har också funderat på ett proffesionellt verktyg men inte kunnat motivera kostnaden och så har jag ingen plats för det.

Jag var sjukt intresserad av ett sånt förut, men när jag skulle köpa så var de slutsålda...

Tror nästan att det var jag som köpte det sista som fanns i lager.

Har även ett Ducky Shine 2 Cherry MX Brown med gröna LEDs.

Lyckades till å med hitta ett set med Duckys egna rosa keycaps i USA.

Tillägg i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om Ducky Mini (PKX-6200, första modellen) är likadan som Poker II? Det jag är ute efter är om det går att byta ut caset till något annat roligt, typ som detta:

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av RedMoley:

Är det någon som vet om Ducky Mini (PKX-6200, första modellen) är likadan som Poker II? Det jag är ute efter är om det går att byta ut caset till något annat roligt, typ som detta: http://farm4.staticflickr.com/3828/9560712010_0b0e51cc86_b.jp...

Ducky mini(första) fungerar med poker II cases

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedMoley:

Är det någon som vet om Ducky Mini (PKX-6200, första modellen) är likadan som Poker II? Det jag är ute efter är om det går att byta ut caset till något annat roligt, typ som detta: http://farm4.staticflickr.com/3828/9560712010_0b0e51cc86_b.jp...

Funkar med mini v1 och v2 sen är det kört
Jag har slängt på ett sån alu ram på min mini v2 som du kan se på förra sida

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, och snyggt case Embu!
Vad jobbigt, nu måste jag ju köpa ett!

Hmm, nu blev jag osäker på om jag har v1 eller v2. Trodde den senaste modellen som går att köpa nu var v2.
Men å andra sidan spelar det ingen roll då poker II cases passar bägge.

Jag lade upp en bild på tangentbordet tidigare i tråden; http://www.sweclockers.com/forum/56-tangentbord-moss-och-ovrig-kringutrustning/1148220-visa-ditt-tangentbord-traden/index20.html#post14018729
Nån som kan se om det är ett v1 eller v2? Blev nyfiken nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedMoley:

Hmm, nu blev jag osäker på om jag har v1 eller v2. Trodde den senaste modellen som går att köpa nu var v2.

Jag lade upp en bild på tangentbordet tidigare i tråden; http://www.sweclockers.com/forum/56-tangentbord-moss-och-ovrig-kringutrustning/1148220-visa-ditt-tangentbord-traden/index20.html#post14018729

Det stor nog på undersidan.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedMoley:

Har för mig att v1 inte har några led alls

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Står bara ett modellnummer på undersidan; PKX-6200, men om det är som du skriver Embu så är det v2 jag har eftersom den har LEDs.

Permalänk
Medlem

Min KatzenKinderCap kom idag. http://imgur.com/mHZarxJ
Hade bara köpt den i mitten, resten blev en överraskning!

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Avstängd

Fick precis hem mitt Ducky Shine 4 idag:

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Teh Daniel:

Fick precis hem mitt Ducky Shine 4 idag:
http://i58.tinypic.com/5n58nb.jpg

#flippedspacebarmasterrace

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Finns det något prisvärt 60% tangentbord med Cherry MX Brown i dagsläget?

Jag har ett Ducky Mini med röda brytare i dagsläget men känner behov av ett litet tangentbord med bruna också. Så mycket behagligare att skriva på.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Finns det något prisvärt 60% tangentbord med Cherry MX Brown i dagsläget?

Jag har ett Ducky Mini med röda brytare i dagsläget men känner behov av ett litet tangentbord med bruna också. Så mycket behagligare att skriva på.

jag skulle nog vänta tills Pok3r kommer. Vortex på facebook har sagt att det kommer i ISO och release i februari

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

jag skulle nog vänta tills Pok3r kommer. Vortex på facebook har sagt att det kommer i ISO och release i februari

Hm, tog en titt och den ser ju faktiskt inte dum ut. Plate mounted Cherry MX är något som jag ser som en stor fördel, samt ISO förstås.

Har du någon koll på vad priset på dessa kan hamna på? Jag sneglar även på trådlöst Filco MINILA men pga vad pund kostar idag så.... näe. xD

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Hm, tog en titt och den ser ju faktiskt inte dum ut. Plate mounted Cherry MX är något som jag ser som en stor fördel, samt ISO förstås.

Har du någon koll på vad priset på dessa kan hamna på? Jag sneglar även på trådlöst Filco MINILA men pga vad pund kostar idag så.... näe. xD

bra fråga :/ säkert närmare 2000kr pga aluminium case, PBT Doubleshot Backlit Keycaps och 3 FN layers. . Folk på geekhack tror runt 200$

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

bra fråga :/ säkert närmare 2000kr pga aluminium case, PBT Doubleshot Backlit Keycaps och 3 FN layers. . Folk på geekhack tror runt 200$

Tycker det låter rimligt. Hoppas designen på det blir bra. De bilderna på facebook var visst inte slutdesignen. Kanske man ska köpa endast för att sno till sig chassit

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Beltet:

Tycker det låter rimligt. Hoppas designen på det blir bra. De bilderna på facebook var visst inte slutdesignen. Kanske man ska köpa endast för att sno till sig chassit

då kan man ju lika gärna styra pexon eller tex case

http://www.keychatter.com/2015/01/30/the-vortex-poker-iii-pok...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Hm, lite mer än jag kan lägga ut då. Fortfarande intressant att se va det hela hamnar på.

Permalänk
Medlem

1500 - 2000 kr verkar som sagt rimligt. Jag hade gärna köpt det när det kommer men tror inte jag klarar mig på ett 60 %, använder idag TKL.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har beställt en Crap Bag från SP?

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan450:

Jag kollade efter dem idag, men då hade de inte kommit upp. Och nu verkar de ha gjort det så är deras sida superslö(vilket den alltid var förut, men blev bättre ett tag...). Får se om det kommer gå.

EDIT: Nu verkar den ha crashat... ANtagligen p.g.a av alla requests från tangentbordsnördar

EDIT2: Frakten gick på lite väl mycket... Jag tror jag hoppar det nu. Kanske senare om de finns kvar.

Skrivet av tyvar1:

då kan man ju lika gärna styra pexon eller tex case

http://www.keychatter.com/2015/01/30/the-vortex-poker-iii-pok...

Har redan ett pexon :D.
Hoppas på att den slutgiltiga designen skulle vara lite högre profil. Vill ha det på min main. Men vi får se, kanske kommer se ut så som det gjorde på facebook sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan450:

Tänkte beställa en först, men efter att ha kollat vad alla andra fick förra året så konstaterade jag att 350 spänn för skräp och 5-10 roliga tangenter inte är värt det.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Äntligen komplett utan feltryck! Passade på att löda i vita leds också...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av =dorf=:

Äntligen komplett utan feltryck! Passade på att löda i vita leds också...

http://i.imgur.com/IhhcGSu.jpg

granite är riktigt trevliga keycaps! Har mina på min JD40 just nu men kanske ska slänga över dom på min Poker II. Eller kanske på min Premier. Inte riktigt bestämt mig ännu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vaknade igår, första dagen på (e-)sportlovet och såg efter frukosten det underbara SMSet "Ditt paket ifrån inet.se..."
Så det var mitt nya Cherry MX-Board 3.0 tangentbord som man införskaffade nu när de hade sin årets webbutik-rea
Underbart med röda brytare.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD