Permalänk
Cdon.com
Skrivet av trollhattan:

Hej Köpte ett headset av er som visade sig vara använt av någon annan skickade tillbaka den och fick mail om att returern var registrerad i lördags, hade valt faktura och redan hunnit betala den sedan innan har ännu inte fått mail av qliro ang. återbetalning. Hur lång tid tar det???

Det har tyvärr 2-3 dagar innan det når Qliro, återkom till kundtjänst om du inte fått mail av Qliro ännu.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av hakan78:

Jag har som sagt inte blivit kontaktad än. Det står att om det är faktura så ska jag bli kontaktad av klarna. Men nu var det ju qliro som jag betalade mot. Hur som helst har det tagit sjukt lång tid.

Det tar tyvärr 2-3 dagar innan du blir kontaktad av Qliro. Har det tagit längre tid än så, kontakta kundtjänst så kikar de på det.

Visa signatur
Permalänk

Köpte bla ett par skor av er i november men dom var en storlek för små så jag skickade tillbaka dem. Har ej fått tillbaka pengarna eller nya skor. Har kontaktat eran kundtjänst men bara fått svar att dom ska återkomma. Vad göra ska jag anmäla er elller kan man få något telefon nr till nån chef eller?. Mitt kund nr är 169881.

Skickade tillbaka i november. Seriöst börja bli less.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av hyddraliken:

Köpte bla ett par skor av er i november men dom var en storlek för små så jag skickade tillbaka dem. Har ej fått tillbaka pengarna eller nya skor. Har kontaktat eran kundtjänst men bara fått svar att dom ska återkomma. Vad göra ska jag anmäla er elller kan man få något telefon nr till nån chef eller?. Mitt kund nr är 169881.

Skickade tillbaka i november. Seriöst börja bli less.

Du ska ha blivit kontaktad av kundtjänst tidigare idag med lösning och varför det dragit ut på tiden. Hoppas det förklarar saken.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av thg-linus:

Finns det någon SWEC-kod fortfarande som det gjorde förr i tiden? Eller andra speciella erbjudanden?

Skrivet av MrM3:

Hej CDON,

Ni har tidigare berättat att det skulle komma nyheter ang fördelar kring CDON+, ngt datum när det kan tänkas dyka upp? Sedan undrar jag också om det kan tänkas komma några kampanjer vad gäller datorkomponenter som ni hade förr t.ex. 10% eller 15% rabatt vid olika tillfällen osv. Det vart väldigt uppskattat faktiskt.

Tack på förhand.

Ni missar inte vårt exklusiva Sweclockers-erbjudande på GTX 900-grafikkort denna veckan?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Med senaste veckornas facit i hand inbillar jag mig att CDONs musikavdelning skärpt sig. Inga fler strykningar än så länge och skivor fortsätter att skickas ut, om än ibland pö om pö. Jag är faktiskt riktigt nöjd för närvarande, hoppas det fortsätter!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig, men vilken idiot är det som har kodat hemsidan?

Finns ingenstans en möjlighet att avbeställa en beställning på hemsidan. Blir tokig på sånt för då blir man tvingad att köpa något som man egentligen ångrar! Har försökt avbeställa, men inte fan ska jag behöva maila er kundtjänst och hoppas på det bästa....vilket betyder att de lär svara efter att förhandsbokningen har skickats iväg till mig och jag blivit debiterad för den.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Det är ett 100% medvetet val av cdon HCOC!
Vilket även deras val att så fort status ändras till "packas" så går det ej att ändra/avbeställa oredrn ÄVEN om du kontaktar cdon och ordrar kan ändras till packas långt innan dom verkligen packas och skickas.
Finns gott om fall här i tråden där man velat avbeställa heller byta vara i ordern men fått nej med motiveringen att den packas just NU sen tar det 1-2 veckor innan det verkligen skickas.

Dom tror att dom tjänar pengar på det då dom hoppas/tror att folket ej ska orka skicka tillbaks skiten.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Kan ni båda PMa mig era kund och ordernummer så ska jag ta detta vidare till kundtjänst för att se varför ni som CDON+ medlemmar inte får den service ni förtjänar.

Jag har säkert inte fått sämre service än någon annan, men när jag tecknade plustjänsten så ingick snabbare kundservice och den verkar vara borttagen nu. Tidigare fick man hjälp på 6-12 timmar kanske och nu dröjer det ofta ett dygn. Ibland får man bara delvis svar eller ett nonsenssvar, kundtjänsten hinner inte med och svarar bara nåt för att statistiken ska se bra ut (men det är ni långt ifrån ensamma om).

Dessutom så har ni inte kvar ert ärendehanteringssystem utan kundkontakten sker med e-post, då är det inte så lätt att separera vilka som är pluskunder och inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CDON.COM:

Det har tyvärr 2-3 dagar innan det når Qliro, återkom till kundtjänst om du inte fått mail av Qliro ännu.

Nu har det gått 9 dagar sedan ni registrerade returen och qliro har ännu inte kontaktat mig, detta kan ju knappast ses som rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Ursäkta mig, men vilken idiot är det som har kodat hemsidan?

Finns ingenstans en möjlighet att avbeställa en beställning på hemsidan. Blir tokig på sånt för då blir man tvingad att köpa något som man egentligen ångrar! Har försökt avbeställa, men inte fan ska jag behöva maila er kundtjänst och hoppas på det bästa....vilket betyder att de lär svara efter att förhandsbokningen har skickats iväg till mig och jag blivit debiterad för den.

Skrivet av grizzly666:

Det är ett 100% medvetet val av cdon HCOC!
Vilket även deras val att så fort status ändras till "packas" så går det ej att ändra/avbeställa oredrn ÄVEN om du kontaktar cdon och ordrar kan ändras till packas långt innan dom verkligen packas och skickas.
Finns gott om fall här i tråden där man velat avbeställa heller byta vara i ordern men fått nej med motiveringen att den packas just NU sen tar det 1-2 veckor innan det verkligen skickas.

Dom tror att dom tjänar pengar på det då dom hoppas/tror att folket ej ska orka skicka tillbaks skiten.

Jepp, inte ens om man kontaktar kundtjänst får man svar, snart två veckor sedan jag avbokade och bad om hjälp med retur av hårddisk på garantiärende, skrev även här men blev ignorerad igen.

Vidare skulle man få en rabattkod på 50:- vid order över 800:- men den blev inte av.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Hur blir det med alla erbjudanden man skulle få varje månad som Cdon+ kund?
Har inte sett till dem alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Ni missar inte vårt exklusiva Sweclockers-erbjudande på GTX 900-grafikkort denna veckan?

Är det här ett skämt eller? Ta hand om dom som vill returnera dessa kort först istället och ta reda på vad som gäller innan ni ska kränga fler. Det borde ligga i ert eget intresse!

Permalänk

betsällt ett headset från cdon.com igår kl 19:00 ungefär.

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2015-02-03 14:00 Edi-kund Varubrev Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Kan jag få den imorgon tror ni? bor vid kalmar ungefär. tror den levereras från malmö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

betsällt ett headset från cdon.com igår kl 19:00 ungefär.

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2015-02-03 14:00 Edi-kund Varubrev Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Kan jag få den imorgon tror ni? bor vid kalmar ungefär. tror den levereras från malmö.

Hahaha ett gott sinne för humor har du ju iaf även om du inte har något headset än

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Så med andra ord så har CDON blivit ett girigt företag som kör fulspel?

ARN nästa då och kräva fram en skadestånd även om varan inte skulle skickas förrän i slutet av mars.

EDIT: Om inte det där jädrans mailet sätter spår på dom nu så är det ett under.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Så med andra ord så har CDON blivit ett girigt företag som kör fulspel?

Näe!
Dom har ju varit giriga och kört exakt samma fulspel hela tiden! (i alla fall sedan dom började med hårdvara)

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jaha, Cdon verkar ha gått ner sig riktigt ordentligt.

Jag nappade på fyndet ni hade med 8x8gb Kingston Beast ddr3 2133Mhz för 2990kr som nån tipsade om här http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad/999559-dagens-fynd-bara-tips-ingen-diskussion-las-forsta-inlagget-forst-post15192474/

Hämtar ut paketet idag och vad fan hittar jag i lådan jo 2st ram moduler, dvs 2x8GB istället för 8x8GB!!
Jag fick alltså en fjärdedel av vad jag beställt till fullt pris.

Vad håller ni på med egentligen?

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15201185']Hahaha ett gott sinne för humor har du ju iaf även om du inte har något headset än

haha jodå siberia v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

haha jodå siberia v2

Du menar att du fick headsetet igår då ?

Vore ju katastrof om cdon var så "snabba" för en gångs skull..

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Det bästa med CDON är att man lär sig en massa regelverk och får öva på envisheten.

2014-01-30: Jag beställde en produkt hos er som fanns och fortfarande finns på lager.
2014-02-04: Jag undrar vart min order har tagit vägen och går in på min historik. Ser då att ni har annullerat min order utan att meddela mig trots att produkten fortfarande finns i lager.
2014-02-05: Eftersom ni inte svarar på er kundtjänst ringer jag Qliro och kontrollerar att det inte är något problem med faktureringen och där meddelar dem att CDON har krediterat hela beloppet.

Handlade förra veckan på Gymgrossisten (ingår i er koncern), NoN och Siba och det fungerade finfint så vad är problemet och varför har jag inte blivit informerad om annulleringen?

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hazed:

Det bästa med CDON är att man lär sig en massa regelverk och får öva på envisheten.

2014-01-30: Jag beställde en produkt hos er som fanns och fortfarande finns på lager.
2014-02-04: Jag undrar vart min order har tagit vägen och går in på min historik. Ser då att ni har annullerat min order utan att meddela mig trots att produkten fortfarande finns i lager.
2014-02-05: Eftersom ni inte svarar på er kundtjänst ringer jag Qliro och kontrollerar att det inte är något problem med faktureringen och där meddelar dem att CDON har krediterat hela beloppet.

Handlade förra veckan på Gymgrossisten (ingår i er koncern), NoN och Siba och det fungerade finfint så vad är problemet och varför har jag inte blivit informerad om annulleringen?

Vill även jag påpeka att ni måste skicka ut e-mail när ni annullerar beställningar. Om nu inte ert system gör detta per automatik så måste ni skicka ut ett e-mail manuellt innan ordrar annulleras. Det skulle eliminera en hel del klagomål.

/DotDotDot...

Permalänk
Avstängd

12 dagar sedan cdon registrerade en retur från mig, har ännu inte hört ett smack från qliro ang. återbetalning.

Väntar på en till faktura från qliro från en annan beställning, ska maila dom när den kommer och tala om att hanteringen av den kan dröja pga hög belastning och jag tar hand om det när någon handläggare här hemma har tid, precis som dom gör, skitföretag.

Bra grejor.

Permalänk
Medlem

Mitt fin fina mail till CDON kundtjänst:

Citat:

Ni har 2 valmöjligheter till följande krav:

1. Ni avbeställer min order ######## (filmtitel - Blu-ray) med omedelbar verkan.
2. Jag går till ARN och kräver en skadeståndsumma på över 1000 kronor, även om filmen inte är värd mer än 199 kronor, med underlag från SweC forumet där folk klagar om er kundtjänst och hur ni hanterar just denna typ ärenden med folks avbeställningar och ångerrätt, samt reklamationer. Det slutar med att en domstol kommer ge mig rätten och ni måste avbeställa ordern samt betala skadestånd till oss alla som är drabbade av er girighet.

Tog inte ens 24 timmar fr.o.m att jag hade skickat mailet och de svarade med att de annulerar ordern.

Ta tag i saken grabbs och chicks, visa att ni vågar hota dom och då fan får ni se när företag gör som ni säger! Ge aldrig upp, för då vinner dom.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Mitt fin fina mail till CDON kundtjänst:

Tog inte ens 24 timmar fr.o.m att jag hade skickat mailet och de svarade med att de annulerar ordern.

Ta tag i saken grabbs och chicks, visa att ni vågar hota dom och då fan får ni se när företag gör som ni säger! Ge aldrig upp, för då vinner dom.

Så, du hotade med ARN, för en film som kostar 199 som inte skulle skickats fören i Mars?
Jag har själv avbokat ett par filmer innan release utan problem via kundtjänst, så jag är rätt säker på att ditt ARN-hot inte hade något som helst att göra med avbokningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Mitt fin fina mail till CDON kundtjänst:

Tog inte ens 24 timmar fr.o.m att jag hade skickat mailet och de svarade med att de annulerar ordern.

Ta tag i saken grabbs och chicks, visa att ni vågar hota dom och då fan får ni se när företag gör som ni säger! Ge aldrig upp, för då vinner dom.

ARN tar inte upp anmälan när det gäller värden under 500:-.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

1 dags leverans, 2 dagar totalt. Väldigt nöjd, förväntade mig inte det så snabbt!.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Jaha, Cdon verkar ha gått ner sig riktigt ordentligt.

Jag nappade på fyndet ni hade med 8x8gb Kingston Beast ddr3 2133Mhz för 2990kr som nån tipsade om här http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad/999559-dagens-fynd-bara-tips-ingen-diskussion-las-forsta-inlagget-forst-post15192474/

Hämtar ut paketet idag och vad fan hittar jag i lådan jo 2st ram moduler, dvs 2x8GB istället för 8x8GB!!
Jag fick alltså en fjärdedel av vad jag beställt till fullt pris.

Vad håller ni på med egentligen?

Hehe, själv köpte jag ett datorkit från Cdon med:

- Fractal Arc Mini
- Corsair CX430
- Gigabyte moderkort
- AMD A4-5300
- Corsair DDR3 2x4GB
- Seagate 500GB
- Samsung dvd-brännare
- Steelseries mus
- Steelseries musmatta

Nästan en komplett dator alltså och jag fick ganska snart ett mejl att de skickat ett brev (!?!). Kontaktade kundtjänst som påstod att det var helt i sin ordning för datorer i delar skickar de som brev och färdiga datorer som paket

Dagen efter låg ett vadderat kuvert i brevlådan med..... en processor! (applåder)

Resten fick jag aldrig, men däremot pengarna tillbaka och processorn gratis som kompensation. Dock känns den ganska värdelös utan moderkortet och de andra komponenterna.

Permalänk
Inaktiv

Sämsta skiten någonsin; beställde en bok för en vecka sedan, och leveranstiden (som jag tyckte var lång till att börja med) var 4-6 dagar. Skrev idag, 7 dagar senare, och frågade var boken tagit vägen. Fick till svar att den höll på att packas, och "borde" vara mig tillhanda på onsdag eller torsdag!? Jag hade kunnat beställt bokfan från tryckeriet i Hongkong och ändå fått den en vecka snabbare än vad jag nu får från en svensk leverantör som enligt sidan har boken i lager. Kanon, verkligen. Tur att det rör sig om kurslitteratur som man kan vänta i hundra år på =( Aldrig mer säger jag bara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

12 dagar sedan cdon registrerade en retur från mig, har ännu inte hört ett smack från qliro ang. återbetalning.

Nu har det snart gått 3 veckor och fortfarande inte ett ord från skitföretaget qliro, har nu gett dom en sista chans att ordna fram mina pengar omedelbart annans blir det polisanmälan.