Flaskhals med bus 3.0 i 2.0 moderkort?

Permalänk
Medlem

Flaskhals med bus 3.0 i 2.0 moderkort?

Halloj alla!

Jag bytte för cirka två månader sen ut mitt 580 mot ett begagnat 680. Det höll inte så länge som jag hade hoppats utan började strula igårkväll. Vet inte riktigt vad som är fel, drivrutinen bara slutar fungera och skärmen blir svart i några sekunder. Har testat ominstallera drivisarna men det hjälpte inte.

Hursomhelst!

Min fråga var om problemen har att göra med att jag har ett gtx 680 med pci express 3.0 i ett moderkort med pci express 2.0, eller om jag bara har otur med kortet. Känns lite långsökt men det skadar ju inte att fråga människor som kan detta bättre än mig

Är det otur med kortet så köper jag eventuellt ett billigt nytt i väntan på ny dator efter sommaren, antingen ett billigt 750 eller ett R9 285 som komplett.se har rea på nu

Mvh Henrik

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

du har otur, du får tänka att 600-serien har ett par år på nacken nu och om grafikkortet är begagnat så är det snart för grafikkortet att renderar sina sista pixlar och lägga sig i GPUgraven. du får sämre prestanda med ett 750 än ett 680. 285 ligger ungefär samma som ett 680. ett 280x eller 290 hade gett dig en prestandaboost och varit mer värt för dig utan att gå ner i prestandasegmentet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Pröva höja lite på volten på gpun se om drivisana crashar efter det.
Angånde pcie 3.0 och 2.0 spelar ingen roll. 2.0 flaskar inget som ett gtx680 har att erbjuda.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

Ah okej, det var något sånt jag tänkte det kunde vara. Har tänkt att köpa ett eller två 290 senare när nya datorn ska köpas. Tyckte det var onödigt att köpa så "dyrt" när allt förutom ssd:n i nuvarande datorn är gammalt mög

Det lutar dock mer mot ett 750 dock, har fastnat i WoW träsket igen, resten spelar jag på PS4:an. 750 bör väl klara WoW och mindre spel ganska bra?

Skickades från m.sweclockers.com