Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Hmm se till att du har en mus, tangentbord, musmatta och headset som du är riktigt bekväm med. Bytte mus till en Steelseries Rival, kör med 800dpi 1,3 ingame sens och raw input. Mouse accel = off. Kolla mycket på warowl på youtube, han ger många bra tips. Kommunicera mycket med ditt lag. Försök hitta ett gäng och spela med så att du slipper folk som inte kan engelska då det kan försvåra enormt.
DMG@170 timmar.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Troligt att TS fått låna Macbooken av skolan. Många gymnasier har det.
Till TS: Se till att du har över 60 fps hela tiden, sänk inställningarna om du inte har det. Och köp en skön mus.
Om du planerar att bygga en dator kan du börja med att köpa skärmen, mycket skönare att spela på än en laptop.

Annars får du se till att bli bättre på andra delar av spelet om hårdvaran hämmar dig, lär dig alla vinklar och vrår osv.

Permalänk
Inaktiv

Har du kul när du spelar då? Låter inte som det.

Vet själv om att det inte är kul att suga som fan i vissa spel, men enligt mig beror det på följande orsaker:
spelat för lite
fel inställning på musen för hur man själv spelar, ändra hastigheten och testa
inte ett spel för mig, varför lirar jag det från första början?
slappna av, att bry sig om att vinna eller komma först i listan får för egen del motsatt effekt

Ibland är det bra, och riktigt kul att sluta spela det där nötspelet och köra något helt annat som man inte brukar spela, eller som man tro sig inte gilla alls.

Lycka till hursomhelst!

Permalänk
Medlem

Sluta gnäll över hur lite pengar du får och börja jobba istället. Tidnings- och reklamutdelning finns väl i stort sett överallt och kan lätt resultera i en tusenlapp i månaden. Är du över 16 år så är även McDonalds's en utmärkt arbetsplats som dessutom kommer se bra ut på CV't när det blir dags att söka jobb efter gymnasiet.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Dra ner sensen lite. Långsammare är bättre.

Kör samma sens i alla spel. ( http://www.mouse-sensitivity.com/)
Ta bort musacceleration.

Sen kommer du börja bygga muskelminne. Då kommer det bli otroligt mycket lättare sen i alla spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jadedu:

Vilket spel jag än spelar så blir jag aldrig bra på det. Jag har 500 timmar på csgo och jag är silver 1. Alla jag känner har typ 300 timmar och dom är silver elite. Jag är alltid kass på alla spel. Sen kan de ju bero på vilken dator jag har också. alla mina kompisar är ju så jävla bortskämda, så dom har ju typ gaming datorer för 20 000kr mens jag kör på en bärbar macbook air. Med en trasig jävla mus. och en liten usb fläkt för att kyla ner datorn. Jag sparar pengar, men det verkar som jag aldrig kommer upp till att kunna köpa ett chassi, ett grafikkort å moderkort och, ja, ni vet all den skiten. Jag får kanske 1000 spänn varje år. mina kompisar får typ 2000 kr varje gång dom fyller år, och på julafton å skit. men vafan, de skiter väll jag i, jag ska fan visa dom att jag kan bli bättre än dom och jag kör på en macbook air.

är du kass på alla spel så kanske du inte ska spela för "att vara bäst" utan spela för att bara ha kul?

Permalänk
Medlem

Innan jag hade en egen dator eller ens en speldator för den delen körde jag på en kass laptop och jag ägde folk i fps spel ändå, vill inte skryta men låg på topp hela tiden nästan och skillnaden med en riktig stationär, ptja, det är ju skillnad givetvis, men det är ingen mirakelskillnad eller hur man ska uttrycka det. Frågan är snarare om du har tillräckligt bra reflexer, lagspel, tankesätt osv för att spela dessa sorters spel. Sedan ska man kanske också tänka på att, även om det finns många som är bättre än en själv så är man inte dålig. Inte säker på hur bra dessa "silver" rankingar osv är men tror att många tror att vissa rankings är dåliga bara för att världsmästarna är så mycket högre t.ex. I Dota 2 så ligger i princip alla toppspelare på 6-7k eller högre. Det betyder inte att någon som spelar i, låt oss säga 3k är dålig, eller någon i 4k. Tror även du kommer ha mycket roligare när du spelar om du släpper dessa tankegångar på ett tag i alla fall. Blir jobbigt om man känner att man måste vara bäst hela tiden i någonting. Slappna av och lira lite, sen om du senare vill vara lite mer seriös är upp till dig

PS: Du kanske anser att 500 timmar är mycket, det är det väl i och för sig. Men tänk då på att många har många tusentals timmar spelade, samt många års erfarenhet, kanske från tidigare CS-spel. Sitter på över 3 tusen timmar i Dota 2, skulle jag jämföra mig själv hur bra jag var vid 500 timmar hade nuvarande jag skrattat åt vilken "noob" jag var, eller i alla fall från perspektivet av mig idag, kanske jag inte kände då.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara den, men silver elite är inte heller särskilt bra.
FPS spel kanske inte är för dig?
Spelar själv CSGO ibland men bara för det är kul, är Guld Nova 3 och vet att jag inte är nästa GeT_RiGhT, skulle jag lägga ner lika mycket tid som han skulle jag kanske komma till Supreme i absolut bästa fall, var AK tidigare.
Finner som någon sa tidigare att PvE är där man kan skina, spelar just nu en hel del D3, men testa co:op spel tex Payday 2? Kanske går bättre?
Om du absolut vill bli bättre på CSGO kolla på streamers, youtube video osv. Friberg har några videos där han går igenom hur han tränar, vilka custom maps han använder osv.
Finns massiv med videos på crosshair träning, var du ska ha musen när du peakar och sånt tex.
Något jag sett många silver spelare göra är att springa med siktet i marken. Innan du blir bättre på spelförståelse och kan ana var fienderna är så är det extra viktigt att alltid anta att du kommer möta en fiende runt hörnet. Sikta alltid där huvudet kommer vara på en stående person.
De flesta personer har standardställen man står på varje bana, där de har mest skydd. Anta detta och var beredd att skjuta, du kan få ner dina reaktioner ytterligare några hundradelar då. Siktet kommer senare.
Kom på om du är en "handledsspelare" eller en "armspelare". Tex, jag är en handledsspelare, spelar bättre om jag nästan bara använder handleden än hela armen. Därför kör jag med lite högre sens än de som kör med hela armen.
Generellt sett så vill du att en hel rörelse från vänster till höger ska ta dig precis 180 grader. Kör du hela armen så brukar man räkna från vänster kant till höger kant på musmattan.

Var tänkt som en kort post, men blev lite längre.
Lycka till.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

sjukt kass på snabba spel jag också... lackade ur och under tidigt 2000-tal sadlade jag om till andra spel och vann en pokal i tetris
nu spelar jag nästan bara diablo 3 som inte är så krävande och skönt tidsfördriv!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Datorhårdvara är viktigt, men det finns saker som man kan göra med sitt eget beteende. Det är att vara observant på sina egna svagheter. I vilka situationer brukar du förlora? Kan du undvika dem eller kan du göra på ett annat sätt när du hamnar i den sitsen (precis tvärtom tex)? Börjar du hitta dom här mönstren och kommer på hur du ska göra för att klara dig ur dem kan du börja utvecklas till en ny nivå. Sen gäller det att inte älta för mycket när man misslyckas, utan försöka fokusera på uppgiften vid nästa match.

Ang konfiguration, vi alla är olika och det krävs att man känner sig bekväm med den konfig man har. Tex musinställningar är superviktiga (i ut2004 iaf som handlar om att snabbt reagera på en rörelse som kan komma från vart som helst på skärmen och föra musen prick mot fiendet och trycka av). Man kan prova labba, ändra till något helt annat (snabbare/långsammare) och se om det gör någon skillnad och i vilken situation. Om det inte är perfekt men det är åt rätt håll prova igen att ändra till något däremellan. Sen i slutändan handlar det bara om fina justeringar.

Hårdvara, bra mus är viktigt troligen även i CS. Se om du kan vid tillfälle byta ut den komponenten istället för din dator. Laptops finns det usb fläkthållare till. Kanske nåt sånt här? http://www.24.se/datortillbehor/laptoptillbehor/laptophallare...

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk

man kan ta sig ur silver utan att skjuta ett skott, försök inte leka Friberg entryfragger på en laptop. Har man 120hz skärm på 1 MS, 300 stadiga fps. Bra mus på 500hz+ så kan man stänga av hjärnan och panga sig upp till dmg. 60hz skärm med skräpmus så antar jag att du har skönaste crosshair släpet

Jag har säkert lagt otaliga timmar på fin kalibrering av inputlatency (300 fps på 144hz skärm ger bättre latency, och man uppfattar 2000 fps i rörelse. Att se en film i 60 fps är inte samma som att spela i 60 fps, less på den diskutionen.

Cs är för mig som oc för folk på detta forum, kan nog varje mekanik och consolcommand. kan Aima som en Gud, saknar dock proffisonel spelförståelse. Inte haft tid att spela på det viset, och nu har man småbarn.

Lär dig spelet, lär dig hur man roterar och varför etc. Eller panga å va glad, mig förvänta dig inga resultat utan hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jadedu:

Vilket spel jag än spelar så blir jag aldrig bra på det. Jag har 500 timmar på csgo och jag är silver 1. Alla jag känner har typ 300 timmar och dom är silver elite. Jag är alltid kass på alla spel. Sen kan de ju bero på vilken dator jag har också. alla mina kompisar är ju så jävla bortskämda, så dom har ju typ gaming datorer för 20 000kr mens jag kör på en bärbar macbook air. Med en trasig jävla mus. och en liten usb fläkt för att kyla ner datorn. Jag sparar pengar, men det verkar som jag aldrig kommer upp till att kunna köpa ett chassi, ett grafikkort å moderkort och, ja, ni vet all den skiten. Jag får kanske 1000 spänn varje år. mina kompisar får typ 2000 kr varje gång dom fyller år, och på julafton å skit. men vafan, de skiter väll jag i, jag ska fan visa dom att jag kan bli bättre än dom och jag kör på en macbook air.

sälj din macbook air samt dina konsoler om du har några sådana hemma eller annat skräp du har liggandes hemma då? om du inte tjänar pengar och vill ha något får du helt enkelt sälja av dig prylar som du fått i ditt tidigare liv, sälja gamla xbox 360 spel styckvis på tradera kan dra in rätt bra pengar

för att bli bra på CS:GO måste du se till att ha en hyfsad dator och mus före du försöker för annars kan problemet sitta i hårdvaran vilket inte ska behövas eftersom CS:GO är lättdrivet och du behöver ett mid-range grafikkort med 3/4 år på nacken för att komma upp till 200-300 på low/medium samt en modernare dual core och 4gb ram, sådana begagnade datorer kan man få för 2000kr sen behöver du skärm med men en 120hzare kan man få begagnad för runt 1500-2000kr om du letar lite äldre modeller, kringutrustning kan du få bra prylar för runt 800kr både tangentbord och mus och ännu billigare om du köper begagnat!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Självklart spelar utrustningen roll, gäller att ha saker som man känner fyller sin funktion hyfsat väl för att ens möjliggöra att prestera bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Du säger att du har dåligt med pengar att lägga på dator, hur kommer det sig då att du har en macbook air?

Skoldator tippar jag på. Jag fick också en Macbook på högstadiet.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Skrivet av Felparkerad:

Skoldator tippar jag på. Jag fick också en Macbook på högstadiet.

Nu får dom en ipad istället på grundskolan, märklig utveckling (6-9 får egen och yngre dela)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Spelförståelse.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Skoldator tippar jag på. Jag fick också en Macbook på högstadiet.

Dagens ungdom. Vi fick på sin höjd peta lite försiktigt på en Luxor ABC. Tur man sommarjobbade lite sen så man hade
råd att köpa en Atari STE. Sen, alla kommer inte att bli lika bra som HeatOn, hur mycket de än övar. Så mitt råd är
att spela med vänner (lag) som man känner. Man kan faktiskt vara en bra lagspelare oxå...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nu får dom en ipad istället på grundskolan, märklig utveckling (6-9 får egen och yngre dela)

Olika kommuner. I min kommun får 6-9 en Macbook Air och gymnasier får sletna Lenovodatorer

Skrivet av orginallinus:

Dagens ungdom. Vi fick på sin höjd peta lite försiktigt på en Luxor ABC. Tur man sommarjobbade lite sen så man hade
råd att köpa en Atari STE. Sen, alla kommer inte att bli lika bra som HeatOn, hur mycket de än övar. Så mitt råd är
att spela med vänner (lag) som man känner. Man kan faktiskt vara en bra lagspelare oxå...

Alltid någon äldre som klagar på att man får datorer i skolan. För att vara en tekniksajt så är det väldigt många som ser det som något negativt att få en dator av skolan. Förhoppningsvis ser du den positiva utvecklingen när du inser hur bra en dator är som verktyg för studier.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erwya:

Prova spel där latensen och konsollen inte är så viktig. Typ IQ-spel.

Om du på allvar tror att man inte måste tänka när man lirar CSGO på hög nivå så har du just bevisat din egna låga IQ.
(kunde inte motstå).

TS: Bättre dator hjälper men det kan också vara så att du helt enkelt inte är så bra på spel. Många sportar men hur många blir elit? Även bland de som satsar seriöst, så lyckas bara några enstaka procent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Alltid någon äldre som klagar på att man får datorer i skolan. För att vara en tekniksajt så är det väldigt många som ser det som något negativt att få en dator av skolan. Förhoppningsvis ser du den positiva utvecklingen när du inser hur bra en dator är som verktyg för studier.

När min skola började ge ut datorer var de enda resultaten som steg de i WoW.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Inaktiv

Du får en duglig speldator för samma pris som en Macbook Air.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

När min skola började ge ut datorer var de enda resultaten som steg de i WoW.

I slutet gäller det att ha lite självdisciplin. Jag är väl medveten att det är svårt som ungdom men om man tänker till före så bör man inte spela WoW Varje lektion

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Avstängd

det är många som kör 2000 timmar och i vissa spel så kan man optimera för att få fördel så hårdvara optimeringar och nät + server kan göra ganska stor skillnad även om skill att träffa rätt och snabbt är största faktorn ..men när man kan varenda millimeter av en bana och fått upp skillen så man gör instinktivt rätt hela tiden och headshot sitter i ryggmärken så brukar man ligga på ganska bra nivå ...men som sagt träna träna träna hjälper och sen hålla i gång med minst 1-2h per dag brukar hjälpa till att nå en bra nivå

sen är det svårt idag att se sin skill nivå för det är väldigt mycket exploiter och fuskande i alla spel i dag på alla nivåer där man kan se fiender igenom väggar till aimbot osv osv osv så jag tycker många spel är förstörda pga sånt och är tråkig utveckling som med kan vara en faktor att det går dåligt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreveFrog:

Tillägg till 1: Ha en bra musmatta, behöver inte vara den största och dyraste men det är viktigt att musen hänger med.

Använder folk fortfarande musmattor? Har spelmöss verkligen så kass sensor? Jag sitter på en blandad uppsättning laser-möss, och "vanliga" optiska, och har inte använt musmatta på i alla fall 5 år. Har dock en tygklädd musmatta till Amiga musen, eftersom den är en kul-mus. Använder oftast en optisk ASUS skitmus med sladd, som fungerar strålande utan matta, men kulmusen finns kvar för den där exotiska retro-upplevelsen, om man vill uppleva den någon gång. Eller om jag hamnar på ett storarumsbord med klar glas-skiva. Då behöver man "musmatta" till de flesta möss... Fast då föredrar jag hårda underlag, inte mjuka mattor. De blir bara grisiga i längden...

Skrivet av Diablo_Lino:

Du säger att du har dåligt med pengar att lägga på dator, hur kommer det sig då att du har en macbook air?

Föräldrar sponsrade säkert med "dator till skolan" men vill inte slanta upp till stationär speldator. Inte utan att jag förstår dem, när de fick betala en sådan lappis...

Om det är en tröst... Jag spelar inte FPS med främst PvP element. Av den enkla anledningen att jag är rena kanonmaten. Spel med twitch som grundfunktion är inte till mig. Jag har inget emot, och spelar framgångsrikt FPS som är singelplayer, även om jag i Fallout serien gärna fuskar och använder V.A.T.S.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

på min tid fick man jevlar inte en skoldator!

jag hade min privata P2:a med 256MB RAM och ett crappy crap-crap grafikkort.

lagring snackar vi inte om! jag kunde lika gärna kopplat in en sten till IDE kontakten.

skoldator och skolipad....pyttsan. barn blir bortskämda.

Permalänk
Medlem

Öva öva öva och öva lite till. Något du kan göra när du inte spelar är att läsa artiklar eller titta på streams om spelet. Det har hjälpt mig otroligt mycket genom åren.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

skoldator och skolipad....pyttsan. barn blir bortskämda.

Jag vet inte om jag håller med helt och hållet. Massor av de läromedel vi hade var sorgligt eftersatta, matteböckerna var man 5 årsklassen som fick använda, och i samhällskunskapen fick jag bråka i månader för att få bytt min bok, trots att sidorna var lösblad... Det som däremot gör mig lite ställd, är att man har råd. Då hade man inte råd att köpa in nya böcker till ett ämne årligen. Nu har man råd att leasa laptops till var jävla elev. I grund och botten tycker jag tycker det är bra att man gör så här, men det faktiska genomförandet suger. Och det är inte lite slantar det handlar om, först när skolorna "köper in" dem, och sen igen när eleverna (eller snarare deras föräldrar) blir tvingade att lösa ut elektroniken, för att den inte längre är i nyskick 3 år senare. Klart som fan den inte är, tog man inte höjd för det när man gjorde leasingavtalet får man fan skylla sig själv...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Du säger att du har dåligt med pengar att lägga på dator, hur kommer det sig då att du har en macbook air?

Jag får känslan av att 90-talisternas definition av fattigdom är när man är tvungen att välja mellan macbook air och gamingdator.
(Fattigdom existerar inte i Sverige btw, jag förstår inte debatten som förts på sistone.)

Spela något som är kul. Då är det troligare att du blir bra på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Fattigdom existerar inte i Sverige btw, jag förstår inte debatten som förts på sistone.

Allt är relativt. Det finns folk utan inkomster, och utan boende. Oftast är de i den situationen av eget val, i någon utsträckning, men nog skulle jag vilja kalla det fattigdom.
Samtidigt är det svårt att se varför någon som har råd med lyxvaror som platt TV, surfplatta, tvspel och datorer ska anses fattig, bara för att de inte når upp till en viss konsumptionsnivå, visst håller jag med.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av versions:

oavsett vad företagen säger så blir man inte magiskt bra på spel för att man har dyra saker.

Nej men det underlättar
Finns säkert ngn magisk gräns

Från 60hz till 120/144hz är stor skillnad..jag har ofta scores k/d 30-12, 26-13, 44-19i BF4. Blev ett rejält uppsving med min 144hz skärm. Skulle jag spela på en gammal bärbar med trasig mus, klart resultatet skulle bli där efter.
Hur gammal är du TS? Antar att du är 15-16. Om några år när du jobbar och tjänar egna pengar, då jävlar