Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Fel? Jag har inte fel bara för du kommer med ett irrelevant exempel på någon som inte har pengar. Skärp dig!

För att du ska fatta poängen så får jag väl säga att; om man är vuxen och inte har råd att tanka på en hundring på ett kontantkort så är man fullständigt misslyckad.

Eller så har man bara väldigt ont om pengar, vilket är långt ifrån samma sak som misslyckad.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k Moderkort: Asus P8Z77-V RAM: 8GB @ 1600MHz Systemdisk: Samsung 830 GPU: Asus GeForce GTX 770 Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Läste på ett annat forum att man måste förbruka minst 50 MB data per månad under 3 månader i sträck annars inaktiveras SIM-kortet.

Det måste gälla surf endast. De har något liknande för "telefoni" där de stänger av de funktionerna om de inte ser tele eller SMS var månad. Annars vet jag inte riktigt hur de har tänkt. (Å andra sidan så torde bara påfyllningarna varje månad vara nog för att generera trafiken de pratar om, om man kan fylla på via sin enhet.)

Skrivet av DukeOfUddebo:

Eller så har man bara väldigt ont om pengar, vilket är långt ifrån samma sak som misslyckad.

Det beror nu på vem du frågar. Somliga mäter "framgång" i hur mycket pengar man har på kontot, eller hur mycket pengar som kommer in på kontot varje månad. Det finns rent av folk som mäter "framgång" & "lycka" med hur mycket man lyckas spendera var månad. Oavsett om plånboken tillåter det eller ej. Dessa får man vanligtvis se / höra talas om i media, "Lyxfällan" tex.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DukeOfUddebo:

Nej, har man inga pengar är man misslyckad.

Permalänk

Vill bara tillägga att man kan fylla på surf via datorn. Bara att dela via wifi-hotspot till datorn, sedan gå in på ads.prod.wifog.com och göra samma sak som via luren.... Stäng dock av adblock osv på den adressen annars funkar det inte...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 770 NC

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Men om man är student och lever på studiebidrag?

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XFTality:

Men om man är student och lever på studiebidrag?

Då har man ju massvis med pengar? Även om de är lånade

Permalänk

Ok, så om man har försörjningsstöd från kommunen (soc) så är man misslyckad? Måååånga har det och får inte pengarna att räcka till....Har inte ens med ämnet att göra, men....

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 770 NC

Permalänk
Inaktiv

Att ni orkar besvara en sådan dum kommentar. Det är upp till var och en vad de vill göra alt. lägga pengar på. Själv använder jag bara Wifog för telefon och SMS. Ska bli intressant och se vad priset blir för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Som sagt, inte alla mäter lycka och framgång med hur mycket man lutar när man sitter på plånboken. Alla lever sitt liv som de själva vill... Nå, får man hoppas, annars kan vi verkligen snacka om fattigdom...

Skrivet av erazerswe:

Vill bara tillägga att man kan fylla på surf via datorn. Bara att dela via wifi-hotspot till datorn, sedan gå in på ads.prod.wifog.com och göra samma sak som via luren.... Stäng dock av adblock osv på den adressen annars funkar det inte...

Eller så använder man länken jag gav tidigare... Då kan du fylla på från vilken enhet som helst, och den behöver inte vara ansluten via Wifog.

Skrivet av erazerswe:

Ok, så om man har försörjningsstöd från kommunen (soc) så är man misslyckad?

Det beror väl på... Är man nöjd med situationen och har ett bra liv, då skulle jag säga att det är ganska lyckat. Personligen tycker jag inte att det är en bra situation, eftersom det är så många som ska blanda sig i hur man lever sitt liv, men man lär ju aldrig riskera att bli bortglömd i alla fall. Är det inte socialtjänsten och arbetsförmedlingen, så är det försäkringskassan. Det är alltid någon som ställer krav på att man ska det ena eller det andra som socialbidragstagare. Men det brukar kräva långt mindre tid än ett heltidsjobb, så det är helt enkelt en fråga om hur man vill leva sitt liv.

Skrivet av erazerswe:

Måååånga har det och får inte pengarna att räcka till....

Folk som lever på socialbidrag och inte får pengarna att räcka till, gör helt enkelt fel. Det finns gott om sådana människor i alla inkomstkategorier. Har man högre utgifter än inkomster, för man helt enkelt se över utgifterna. Wifog kan vara ett alternativ, men allvarligt talat tror jag inte att det är en speciellt stor besparing i förhållande till vad man annars behöver betala, det finns andra, klart större poster i deras liv, om jag säger så. Jag borde veta, jag brukade säga att jag varit socialbidragstagare hela livet, morsan hade bidrag när jag var liten, och på den vägen fortsatte det... Men det är inte sant längre. Numera är jag "pensionerad". Samma sak egentligen. ett par tior mer i plånboken var månad, och i stället får man betala tandläkaren och glasögonen själv. Jag har Wifog för att det var tacksamt med ett extra abonnemang till datorn / GPS'en, me det har visat sig att jag i stort sett bara SMS'ar med det... Det vanliga abonnemanget slipper en kostnad för 50-100 sms var månad, men jag hade haft råd med dem, om det bara var det.

Skrivet av MickeMM:

Ska bli intressant och se vad priset blir för det.

Som jag har förstått det ska tjänsten även i fortsättningen vara "gratis". Det är först när man har förbrukat sin "kvot" som det är aktuellt meden avgift. Så det beror helt enkelt på hur mycket du använder grejerna...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Uppdaterat pris info kring Wifog Plus.

Citat:

Surf: 1GB 59 :- | 3GB 119 :- | 5GB 169 :-
http://wifog.com/plus/

Men dom här priserna, om man inte går in och höjer bredbandet, så lär inte Wifog överleva med sitt plus alternativ.
Ta bara operatören Hallon, som ett exempel. Där får man 20GB ( mobilt-bredband ) för 149 kr i månaden. Spelar ingen roll om det är kontant eller abonnemang.

Då förstår jag inte varför man då ska gå och ta en tjänst som Wifog Plus. Då är det väl bättre att Wifog går tillbaka till det som dom hade från början. Och hålla sig till den idéen.

Varför ska jag betala 169 kr för 5GB hos Wifog när jag får 4 ggr mer bredband för 20 kr mindre per månad hos Hallon.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Liv&helvete:

Men dom här priserna, om man inte går in och höjer bredbandet, så lär inte Wifog överleva med sitt plus alternativ.
Ta bara operatören Hallon, som ett exempel. Där får man 20GB ( mobilt-bredband ) för 149 kr i månaden. Spelar ingen roll om det är kontant eller abonnemang.

Då förstår jag inte varför man då ska gå och ta en tjänst som Wifog Plus. Då är det väl bättre att Wifog går tillbaka till det som dom hade från början. Och hålla sig till den idéen.

Varför ska jag betala 169 kr för 5GB hos Wifog när jag får 4 ggr mer bredband för 20 kr mindre per månad hos Hallon.

Håller fullkomligt med dig. Fick en smärre chock när jag fick mejlet från Wifog. Jag trodde de skulle komma med något storslaget men tss... Jag tror wifog är på lite djupt vatten, om de inte kan erbjuda något riktigt bra, så ska de heller inte erbjuda ngt extra.

Permalänk
Medlem

Deras "hook" är ju även fortsättningsvis att den första kicken är gratis. 200 SMS, 100 samtalsminuter och 1GB (?) surf var månad är fortfarande något. Men visst håller jag med, det blir mindre och mindre meningsfullt.

Hallon, det är väl Tre det med?
B!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Hallon, det är väl Tre det med?
B!

Yes! Hallon är 3:s version av Telias Halebop. Lite billigare och inriktar sig mest till ungdomar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter bra att extrasurfen "gäller i 100 år". För ändamål som konstant uppkoppling men med extremt små överföringar (exempelvis temperaturövervakning i sommarstugan) så är det helt OK. Man kanske bara gör åt 1 MB i månaden då. Då räcker 1 GB för 59 kr riktigt länge. Inte för att de tjänar så mycket pengar på sådana kunder men det är ju ändå något som andra inte erbjuder.

Edit: Vad innebär "För att kunna använda Wifog Plus måste du ha ett aktiverat simkort från Wifog och vara inloggad på Mina Sidor" och "För att använda Wifog Plus måste du ha ett aktiverat SIM-kort och installera Wifogappen"? Då funkar det alltså bara i en smartphone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Mjo. Samma hos Tele2, du får 20GB för 149kr där med, o jag skulle enkelt ta Tele2 före WiFog Plus alla dagar i veckan, mest för att 3s täckning inte håller måttet för mig. Ska bli intressant o se hur WiFog fortsätter

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Fick detta mailet igår. Ska bli intressant att se vad man får för för pengarna.
Lite märkligt att det inte står något om detta på deras facebook eller hemsida

Bästa Wifogare,
Ända sedan starten har det varit viktigt för oss på Wifog att vara användarnas operatör och det är mycket glädjande att du är en av dem som hjälpt oss med att leva upp till den ambitionen. Ni har stått ut med en del barnsjukdomar, stöttat oss och varandra och tack vare ert engagemang, er feedback och era många uppfinningsrika förslag, kan vi nu äntligen ta Wifog till nästa nivå. Tack för det!

Den 1 oktober 2015 gör vi en nylansering av Wifog och mycket kommer att bli bättre för dig som användare. Vi får ett uppgraderat nät och kan äntligen erbjuda både 4G och MMS, något som efterfrågats av många och ger bättre prestanda till alla. Det nya användargränssnittet blir enklare och du kommer att uppleva både en ökad flexibilitet och bättre kontroll över ditt abonnemang.

Den största förändringen du kommer att uppleva är ändå vårt nya smartare poängsystem. I stället för att skilja på data, samtal och SMS/MMS, kommer du från och med nu alltid få Wifogpoäng som belöning för ditt engagemang. Det blir enklare att fylla på potten, du får en tydligare översikt och bättre kontroll över din förbrukning. Och du kan vara lugn, givetvis kommer du flytta med dig de poäng du har idag in i ”nya” Wifog. Precis som förut gäller att så länge ditt SIM-kort är aktivt kommer dina poäng aldrig brinna inne. Som flitig Wifogare behöver du alltså aldrig oroa dig för att du kämpat ihop till poängen förgäves.

Allt blir alltså bättre, så vad är haken? I samband med nylanseringen inför vi en må- nadskostnad på 39 kr, som ger dig 500 Wifogpoäng att fritt spendera på samtal, surf eller SMS/MMS. Den som vill och har gott om poäng kan istället för 39 kr betala med Wifogpoäng, vilket belönar de flitiga Wifogarna. Så i slutänden blir inte skillnaden så stor. Wifog blir en roligare och bättre tjänst, och vi kommer även fortsättningsvis vara användarnas operatör och det smarta valet.

Och det finns mer att se fram emot. När ni och vi väl blivit varma i kläderna med ”nya” Wifog, ligger ett flertal nya tjänster och väntar på att lanseras under det kommande året. Det är spännande tider vi har framför oss och vi är måna om att få med dig på den fortsatta resan.

Därför kommer det för alla våra trogna användare vara frivilligt att betala 39 kr (och få 500 Wifogpoäng) de första två månaderna. Medan nya kunder betalar fr.o.m. 1 oktober, kan du välja att vänta med det fram till slutet av november. Det ger dig gott om tid att upptäcka alla fördelarna med ”nya” Wifog på dina egna villkor. Vill du, kan du givetvis betala 39 kr och få 500 poäng direkt du med.

Tack för att du hänger med oss in i framtiden!

/Gänget på Wifog

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Fick detta mailet igår. Ska bli intressant att se vad man får för för pengarna.
Lite märkligt att det inte står något om detta på deras facebook eller hemsida

Bästa Wifogare,
Ända sedan starten har det varit viktigt för oss på Wifog att vara användarnas operatör och det är mycket glädjande att du är en av dem som hjälpt oss med att leva upp till den ambitionen. Ni har stått ut med en del barnsjukdomar, stöttat oss och varandra och tack vare ert engagemang, er feedback och era många uppfinningsrika förslag, kan vi nu äntligen ta Wifog till nästa nivå. Tack för det!

Den 1 oktober 2015 gör vi en nylansering av Wifog och mycket kommer att bli bättre för dig som användare. Vi får ett uppgraderat nät och kan äntligen erbjuda både 4G och MMS, något som efterfrågats av många och ger bättre prestanda till alla. Det nya användargränssnittet blir enklare och du kommer att uppleva både en ökad flexibilitet och bättre kontroll över ditt abonnemang.

Den största förändringen du kommer att uppleva är ändå vårt nya smartare poängsystem. I stället för att skilja på data, samtal och SMS/MMS, kommer du från och med nu alltid få Wifogpoäng som belöning för ditt engagemang. Det blir enklare att fylla på potten, du får en tydligare översikt och bättre kontroll över din förbrukning. Och du kan vara lugn, givetvis kommer du flytta med dig de poäng du har idag in i ”nya” Wifog. Precis som förut gäller att så länge ditt SIM-kort är aktivt kommer dina poäng aldrig brinna inne. Som flitig Wifogare behöver du alltså aldrig oroa dig för att du kämpat ihop till poängen förgäves.

Allt blir alltså bättre, så vad är haken? I samband med nylanseringen inför vi en må- nadskostnad på 39 kr, som ger dig 500 Wifogpoäng att fritt spendera på samtal, surf eller SMS/MMS. Den som vill och har gott om poäng kan istället för 39 kr betala med Wifogpoäng, vilket belönar de flitiga Wifogarna. Så i slutänden blir inte skillnaden så stor. Wifog blir en roligare och bättre tjänst, och vi kommer även fortsättningsvis vara användarnas operatör och det smarta valet.

Och det finns mer att se fram emot. När ni och vi väl blivit varma i kläderna med ”nya” Wifog, ligger ett flertal nya tjänster och väntar på att lanseras under det kommande året. Det är spännande tider vi har framför oss och vi är måna om att få med dig på den fortsatta resan.

Därför kommer det för alla våra trogna användare vara frivilligt att betala 39 kr (och få 500 Wifogpoäng) de första två månaderna. Medan nya kunder betalar fr.o.m. 1 oktober, kan du välja att vänta med det fram till slutet av november. Det ger dig gott om tid att upptäcka alla fördelarna med ”nya” Wifog på dina egna villkor. Vill du, kan du givetvis betala 39 kr och få 500 poäng direkt du med.

Tack för att du hänger med oss in i framtiden!

/Gänget på Wifog

Fick också detta mail och tolkar det som att det kommer kosta 39kr/mån + all reklam för att kunna utnyttja tjänsten "gratis". Låter ju som en lysande affärsidé, eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd

Tycker WiFog blivit för krångligt med deras poäng och blablabla så kör Hallon mini istället.

Permalänk
Medlem

Tycker nog att dom på Wifog skulle ha hållit sig kvar på den affärsidén som var tänkt från början.
Men det blir väl så, att när man märker hur nya kunder strömmar in. Då får man lätt hybris och storhetsvansinne.

Och se hur det har gått.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Själv har jag suttit här med popcorn och sett på när Wifog gång på gång har skjutit sig själva i foten med deras nya policies som dyker upp lite här och där. Lite löjligt hur de mer eller mindre har övergivit deras ursprungliga affärsidé som var deras enda säljargument.

De kommer nog inte att existera så länge till, själv bytte jag länge sedan till Vimla och saknar inte alls Wifog - Betydligt fler minuter samt större surfpott, och en hundring för att bara slippa huvudvärken är värt det.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem

Ja det är ju typiskt att bara några dagar efter jag beställt WiFog så kommer detta. Jag har inte ens fått mitt SIM-kort ännu. Jag var just intresserad av WiFog plus men ska det tillkomma månadskostnad försvinner hela vitsen med det hela.