Nvidias vd Jen-Hsun Huang svarar om Geforce GTX 970

Permalänk
Medlem

Alltså min enda oro är att Maxwell kanske inte är så bra kort ändå.. jag har läst om thermal throttling på 970korten, de som haft dem ett tag har börjat se minimalt med GPU användning vilket skapar fps drops.. Jag kan ABSOLUT leva med 3.5gb snabbt minne, men INTE om korten ska börja throttla efter några månaders användning. jag inväntar nästa serie, även om jag vart SJUKT sugen på en 970... Livslängd är viktigare än fullmatad prestanda, och throttling är något som skrämmer mig rejält, speciellt när man haft en del laptops under åren som segat ner pga damm o grejs.. o tydligen så är thermal management på 970 väldigt känslig, vilket inte bådar gott.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Oavsett om det har blivit fel i kommunikation eller inte ska det självklart få konsekvenser. Att ha fel specifikationer på ett grafikkort är inte ok och det kommer få stora konsekvenser för nvidia. Både kunder, återförsäljare och spelutvecklare är förbannade och tiden får utvisa vad som händer, men nvida som varumärke ä skadat. Jag vill samtidigt säga att många i denna tråden visar väldigt mycket var de står. Du är exempel på ett amd fanboy som försöker låta objektiv men i själva verket skriver negativt om nvidia och bra om amd. I detta fallet är det ok men om man läser på sweclockers poppar ditt namn oftast upp när det diskuteras nvidia vs amd och din ståndpunkt är tydlig, var öppen med det.

Visa signatur

CPU: i7-5930K GPU: 2x 1080 TI SLI MODERKORT: ASUS X99-DELUXE

Permalänk
Medlem

För det är ju absolut inga problem med denna nya användning av minnet! Ha!

Det är ju heller inte så att 4gb ser bättre ut för kunden än 3gb, och driver på försäljning. Nejnej! Speciellt inte om de "råkar" ha en liten kommunikationsmiss och det inte framgår att minnet är crap. De är såklart ute efter kundens bästa! lool.

Permalänk
Medlem

"We won’t let this happen again. We’ll do a better job next time" jaja men ok. var bra att ni säger det. då är allt lugnt. jag är inte längre sur över att jag la över 3000kr på ett grafikkort som inte fungera som ni lovade.

Visa signatur

Stationär: moderkort: Asus Rog Rampage V extreme l processor: i7 5960x @ 4.5ghz l GPU: Zotac RTX 3080 ti l SSD:Samsung SSD 970 EVO 500GB NVMe M.2 l SSD Samsung QVO 2tb l Ram: 32gb Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3000mhz CL9 l nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850W l kyllare: Custom Loop med 2x360 radiators

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av rustax:

Finns faktiskt en 8gb version av R9 290X

Ja och för 5K får du ett 980 så???

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Äsch han skulle väl aldrig lura någon..
www.bit-tech.net/news/hardware/2009/10/03/fermi-card-on-stage...

När det gäller ström så använde han nog sin statistik-kula Har AMD varit mer energieffektiva än Nvidia sen fermi?

Jo jag hade även det i bakhuvudet men undantog att ta upp det eftersom det nu får anses vara historia och därmed egentligen inte har något med GTX970 debaclet att göra, förutom möjligtvis då som bevis på att Jen-Hsun Huang inte alltid har rent mjöl i påsen.

Visa signatur

/havoc

Permalänk

De kan börja med att sluta undanhålla saker för konsumenter och de som recenserar deras grafikkort till en början med.

Har svårt för företag som försöker dölja saker för att sen när de blir påkomna försöka få det till att låta positivt att det hänt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCorky:

"We won’t let this happen again. We’ll do a better job next time" jaja men ok. var bra att ni säger det. då är allt lugnt. jag är inte längre sur över att jag la över 3000kr på ett grafikkort som inte fungera som ni lovade.

Och jag är lika glad att nu har servicen suttit två veckor på mitt kort att kunna avgöra om det är verkligen felaktig. Man köper ju ett kort för 3500 för att man gillar att ha det undersökt istället för att använda det själv.

Permalänk
Medlem

Hahahahaha... vilken skojare. Tror han på allvar att det där uttalandet har någon positiv inverkan?

Han fortsätter ljuga om omständigheterna (att det skulle bero på "dålig kommunikation" är förstås lögn, om man nu inte väljer att likställa det med "medvetet undanhållande av information" förstås, vilket han uppenbarligen gör), och skymfar dessutom de missnöjda kunderna med att de minsann borde vara lyckliga för att de fått 4GB istället för bara 3GB.

Men Jen-Hsun har alltid varit en professionell lögnare och skitsnackare, så inget nytt under solen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag förstår att folk blir sura på grund av principen att nvidia har ljugit, och i efterhand ändrat specifikationer för ett kort som de har sålt. Något jag inte förstår är varför folk vill lämna tillbaka sitt kort.

Ja, kortet är 3.5 + 0.5gb, men det var det när sweclockers gav det betyget toppklass också. Det presterar inte sämre än innan ni fick veta att det var 3.5 + 0.5.

Det är inte första gången ett företag använder sig av "falsk" marknadsföring. Bara några exempel kan vara "8-core gaming CPU" eller testexemplar som klockar högre än de i handel, och till och med tillverkare som manipulerar testresultat, (samsung i telefoner med högre klockfrekvenser och intel back in the days för att deras CPU'er skulle vara snabbare än de faktiskt var.)

Det är synd att nvidia sköt sig själva något så fruktansvärt i foten med detta kortet. Det är ett bra kort, synd att de inte gick ut med rätt uppgifter från början.

Om ni tycker att det är en principsak - lämna tillbaka kortet och köp något annat, om inte: det är precis lika bra som när ni köpte det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Alltså min enda oro är att Maxwell kanske inte är så bra kort ändå.. jag har läst om thermal throttling på 970korten, de som haft dem ett tag har börjat se minimalt med GPU användning vilket skapar fps drops.. Jag kan ABSOLUT leva med 3.5gb snabbt minne, men INTE om korten ska börja throttla efter några månaders användning. jag inväntar nästa serie, även om jag vart SJUKT sugen på en 970... Livslängd är viktigare än fullmatad prestanda, och throttling är något som skrämmer mig rejält, speciellt när man haft en del laptops under åren som segat ner pga damm o grejs.. o tydligen så är thermal management på 970 väldigt känslig, vilket inte bådar gott.

Källlor? Är nyfiken...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Inaktiv

Nvidia har verkligen börjat året bra. Känns som det dyker upp mer och mer och nvidia gör även sitt för att förstöra sitt företag, nu med JHHs hjälp.

De får väl vara glada över att rapporterna om överklockningslåsta mobila geforcekort inte tagit fart ännu antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigmaBeta:

Varför postar du samma grejer om och om igen ett R9 290X är knappast bättre än ett gtx 970 vad gäller gaming i 1080P snarare lite sämre och det med brister som tex. kortet blir varmare och drar betydligt mer ström och inte för att nämna skillnaderna mellan korten vad gäller hårdvara där ett R9 290x har följande:
...
/sigma

Säger så här, 290 korten fick en enorm skjuts av omega drivarna, och det kommer självklart 970 korten också få när Nvidia får rätta på allt.

Dock säger jag så som många Nvidia ägare skröt om när man satt med 7970 kort och försökte titta på CF. Deras 7xx kunde köra SLI utan problem, utan hack, utan problem.
Nu är vinden vänd... 290 fungera klockrent i CF... hur går det med dina 970?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Mr.Quatermain:

Men om de nu fått 4gb att funka med 980, varför kan man inte använda samma upplägg med 970?

Som jag har förstått det har det med binning och yield att göra.

970 och 980 är från exakt samma chip, frågan är hur man hanterar defekter på chippen.

Med möjlighet att selektivt stänga av bitar i crossbaren har de haft möjlighet till en större yield än vad som annars hade varit möjligt vilket i slutändan ger fler fler 970 kompatibla chip per waffer vilket betyder ett lägre pris per chip vilket betyder att alla får ett lägre pris på grafikkortet.

Utan selektiv avstängning av crossbaren hade 970 antagligen blivit sittande med 3-3,5GB VRAM och antagligen en lägre yield totalt vilket hade resulterat i ett sämre chip till en högre kostnad.

Vinnarna är alla som får bättre pris/prestanda med ett 970.
Förlorarna är de som anstränger sig för att hitta en glitch i benchtester i framerates som ändå inte är spelbara.

Kan enkelt summera det som vi redan visste från början, kickass i 1080p men droppar lite fortare i frames med högre upplösning än konkurrentens motsvarighet, men det visste vi redan från första recensionerna.

Och hade det tydligt presenterats från början hade det varit en win-win situation. Men nu var det ett intern klavertramp mellan avdelningarna som ställde till denna ragevåg.

EDIT;
Vill förtydliga att detta är hur jag har uppfattat det och sammanställt i mitt huvud. Har inte rak källa på informationen.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Oja, när jag försökte installera Catalyst 14.12 igår kväll så avbröts installationen av att nätagget exploderade och grafikkortet flög ut genom fönstret, samtidigt som högtalarna började spela "hellre död än röd", vilket var extra fascinerande eftersom dom inte ens var inkopplade!

Fem sekunder senare sparkade 2 helt rödklädda killar in ytterdörren och slog mig i korsryggen med en krocket-klubba, innan dom snabbt lämnade huset igen.

Så dålig är AMDs mjukvara!

Japp, jag märkte den.

Dold text

Du borde kanske fundera på att byta drivrutiner

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem

Det här med minnesmängden på grafikkort är viktig. Mer spel kommer att kräva 4gb om du ska ha höga grafikinställningar. Se nvidias 690 ett kort som fortfarande är snabbt men som ingen vill ha då det endast har 2gb effektivt. Så ett 970 kommer att ha ett lägre begagnat pris än ett 290x på grund av minnes mängden. Så någon typ av kompensation ska ni som sitter med ett 970 Kort ha även om ni inte vill byta grafikkort.

Sedan så tycker jag det är märkligt att ingen av alla professionella testare inte såg detta från början. (Det ska myckt till om man inte har mörkat detta så länge man kan. Jag kan garantera att det är en privatperson som har hittat "felet" och inte någon recensent då man inte vågar gå mot Nvidia)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pudeln:

Undrar hur högt upp beslutet togs att lura kunderna. Vilka chefer kommer få sparken för detta? Känns som att ett sådant hör beslut måste ha tagits rätt så högt upp. Men nVidia har kanske har mest att vinna på att inte avslöja detta. Det blir väl tysta och långsamma omstruktureringar och få pressen att sluta skriva om ämnet ASAP.

Dina tankar förutsätter att Nvidia gjorde en tabbe. Den enda problemet de erkänner är att deras lögn blev avslöjad. Ingen kommer få sparken eftersom det hela var planerat (utom avslöjandet). Med tanke på antalet nvidia fanboys är de som apple och kan göra vilket skit som helst och fortfarande sälja en massa. Resten av oss bojkottar redan nvidia för deras sviniga uppförande i många fall. Det är fördelen med att vara över tolv mentalt, etik finns med i beräkningar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr Andersson:

Trevligt med en ursäkt
Men att försöka skylla bort det på det klassiska uttalandet "It's not a bug, it's a feature"
Skitsnack...

Nu är iofs 512MB hela världen, och gtx 970 är fortfarande ett bra kort
Men vad dem än säger så var det falsk marknadsföring
Speciellt när det kommer till bandbredden och chache

"GTX 970 is a 4GB card. However, the upper 512MB of the additional 1GB is segmented and has reduced bandwidth. This is a good design because we were able to add an additional 1GB for GTX 970 and our software engineers can keep less frequently used data in the 512MB segment."
Varför sa dem inte det ifrån början?

Hade dem menat att kortet egentligen skulle vara 3GB och den sista 1GB var deras "briljanta design" så hade dem nämnt det under releasen
Det hade då setts som en extra funktion som kortet egentligen inte skulle ha utan deras "briljanta design", med andra ord något positivt
Hade dem varit ärliga från början så hade allt varit guld och gröna skogar

Håller med dig. Om det nu är en så fin "feature" så borde ju det vara ett ganska utmärkande argument i försäljning. Nu i efterhand blir det bara fel...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av -X-hellfire:

Det enda de där 0,5 GB duger till är kattbilder. En CD med roliga kattbilder kunde vara en bra kompenstation

Katten Bamse?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

De flesta med synpunkter äger inte ens ett 970 kort... Som vanligt med åsikter alltså.
Märker jag att något skulle dra mer minne och generera problem så köper jag nyare och bättre kort... problemet löst.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

De flesta med synpunkter äger inte ens ett 970 kort... Som vanligt med åsikter alltså.

Suck...

"Det var inte du som blev nerslagen och rånad. Du har ingen anledning till att bli upprörd och ringa polisen."
(Lite väl extrem jämförelse kanske, men du förstår nog min poäng.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

De flesta med synpunkter äger inte ens ett 970 kort... Som vanligt med åsikter alltså.
Märker jag att något skulle dra mer minne och generera problem så köper jag nyare och bättre kort... problemet löst.

Nu har ju inte alla råd att köpa ett grafikkort så fort en ny generation kommer. Dom har andra att tänka på som familj och resterande kostnader med hus, barn, hobby och alla satans räkningar.

Visst presterar kortet bra och du är nog nöjd men det är ju i ditt fall med SLI som du "kommer" märka att kortet inte gör som det skall när det drar mer en 3,5 VRAM.

Jag på singelkort och 1080p tycker att kortet presterar exakt lika bra som innan detta uppdagades för jag spelar inte så mycket som drar mer VRAM i 1080p. Är inte så himla hype på att maxa allt heller utan bryr mig mer om gameplay och fps. Dock gillar jag inte detta "förlåt" brev som uppenbart är fullt av lögner och deras marknadsföring. Är supporter åt AMD och mitt hjärta är rött egentligen pga. konkurrens är bra för oss konsumenter.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt med förklaring och krystad ursäkt.

Men kortet är fortfarande världens snabbaste på 17cm.. finns inga alternativ.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

De flesta med synpunkter äger inte ens ett 970 kort... Som vanligt med åsikter alltså.
Märker jag att något skulle dra mer minne och generera problem så köper jag nyare och bättre kort... problemet löst.

som vanligt med gtx 970 ägare förstår dom inte att dom får lov att vara nöjda med sitt köp, då egentligen ingen ifrågasätter gtx 970s prestanda utan Nvidias agerande för det kan väl du inte försvara, och om så är fallet vill jag gärna ha dig som kund

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja och för 5K får du ett 980 så???

Har jag sagt något om att det är värt det? Allt jag påpekade är att det finns en 8gb version av R9 290X, läs de tidigare inläggen för att få en bättre helhetsbild över vad som diskuteras...

Edit:
Och det finns andra 8gb versioner av R9 290X som kostar runt 4200kr, lite mer än 970. Så??? Allt jag länkade var ett exempel på ett R9 290X med 8gb vram.

Permalänk
Avstängd

träskruvsmannen slår till igen, nån som litar på nåt han säger?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

De flesta med synpunkter äger inte ens ett 970 kort... Som vanligt med åsikter alltså.
Märker jag att något skulle dra mer minne och generera problem så köper jag nyare och bättre kort... problemet löst.

Det är inte så kul att inse att man inte fått det som man trodde. Att erkänna att man blivit lurad är väldigt få som gör. Så att det inte är så många som sitter med 970 och skriver här är fullt förståeligt. Hade varit samma sak om det skulle vara INTEL eller AMD.

Tror du att alla som blivit lurade på blocket har polisanmält? Tyvärr är det bara en bråkdel som gör det för det är så svårt att erkänna för sig själv att man blivit lurad.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av rustax:

Har jag sagt något om att det är värt det? Allt jag påpekade är att det finns en 8gb version av R9 290X, läs de tidigare inläggen för att få en bättre helhetsbild över vad som diskuteras...

Edit:
Och det finns andra 8gb versioner av R9 290X som kostar runt 4200kr, lite mer än 970. Så??? Allt jag länkade var ett exempel på ett R9 290X med 8gb vram.

Mm så klart, sen så kunde man få tag på 970 för 2500kr så ja går ju de med.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Mm så klart, sen så kunde man få tag på 970 för 2500kr så ja går ju de med.

Ja, ett 970 med dessa problem... Det är ju lätt värt det, och detta var säkert när dollarn fortfarande var svag. Lycka till att hitta ett 970 för det priset idag, och då kunde man säkert hitta AMDs grafikkort för samma pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av rustax:

Ja, ett 970 med dessa problem... Det är ju lätt värt det, och detta var säkert när dollarn fortfarande var svag. Lycka till att hitta ett 970 för det priset idag, och då kunde man säkert hitta AMDs grafikkort för samma pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Har massa polare med 970 och dom har inte märkt något problem i det dom spelar så.

Va netonnet REA.

Tar hellre Nvidia 900 serien över 200 serien AMD pga av ström och DP uttag.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240