"Ett brev från CDON.COM är nu på väg till dig. Mvh PostNord."

Permalänk
Medlem

"Ett brev från CDON.COM är nu på väg till dig. Mvh PostNord."

Hejsan hoppsan!

Jo som titeln säger. Detta fick jag nyss på mobilen. Betyder det att det kommer släppas ner i brevlådan, eller ska jag hämta ut det? För jag fick ingen kod eller liknande som jag ska ange vid uthämtning. Det enda som stod var det där. Någon som vet något om detta?

Permalänk
Medlem

Har du beställt något?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Det betyder att det är påväg, ej anlänt ännu.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Det betyder endast att din försändelse är postad. Du får ett nytt SMS om paketet ska hämtas på ett ombud, annars dimper det ned i brevlådan inom de senaste dagarna.

Edit: Tvåa på bollen

Permalänk
Hedersmedlem

Är det en tvättmaskin kommer den köras ut via åkeri, gäller det en film så hamnar den i brevlådan. Bara du själv vet vad du beställt och hur troligt det är att det får plats i brevlåda/inkast. Brev kan hamna hos ombud om det är för stort, går inte att säga säkert på förhand.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Diaxuzz:

Hejsan hoppsan!

Jo som titeln säger. Detta fick jag nyss på mobilen. Betyder det att det kommer släppas ner i brevlådan, eller ska jag hämta ut det? För jag fick ingen kod eller liknande som jag ska ange vid uthämtning. Det enda som stod var det där. Någon som vet något om detta?

Brev kommer i brevlådan om de får plats i brevlådan, får de inte plats kommer de till ditt lokala postombud.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Beror ju som sagt på 1st film/skiva och den dimper garanterat ned i lådan.. är det för stort så får du gå till ditt postombud.
Postombud kan variera lite, har nog fått till 4 olika dom senaste åren men är 2st som det brukar variera mellan.
Ibland kan ju brevbäraren ringa på, eller lämna paketet i trapphuset.. men det där är förståss undantag.

Har du beställt ett 10 tal filmer så kan du ju räkna med att få gå till postombudet.

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Är det en tvättmaskin kommer den köras ut via åkeri, gäller det en film så hamnar den i brevlådan. Bara du själv vet vad du beställt och hur troligt det är att det får plats i brevlåda/inkast. Brev kan hamna hos ombud om det är för stort, går inte att säga säkert på förhand.

Och är det en Dildo kommer de tejpa fast det på din dörr med en stor lapp brevid där det står "Till TS-namn"

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Beror ju som sagt på 1st film/skiva och den dimper garanterat ned i lådan.. är det för stort så får du gå till ditt postombud.
Postombud kan variera lite, har nog fått till 4 olika dom senaste åren men är 2st som det brukar variera mellan.
Ibland kan ju brevbäraren ringa på, eller lämna paketet i trapphuset.. men det där är förståss undantag.

Har du beställt ett 10 tal filmer så kan du ju räkna med att få gå till postombudet.

Det är ett spel jag beställt. Tyckte mest det kändes konstigt att dom skulle skicka ett SMS, utan någon sorts kod, då jag bara har fått sånna SMS förut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Diaxuzz:

Det är ett spel jag beställt. Tyckte mest det kändes konstigt att dom skulle skicka ett SMS, utan någon sorts kod, då jag bara har fått sånna SMS förut.

får du ingen kod så kommer det till brevlådan/inkastet.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Albinfiskare:

Och är det en Dildo kommer de tejpa fast det på din dörr med en stor lapp brevid där det står "Till TS-namn"

Automatisk dildomaskin, fel iris när man skannar ögat för att öppna dörren och den kommer ut...

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

får du ingen kod så kommer det till brevlådan/inkastet.

Nope. Beror på storleken, men i detta fall ja.

Permalänk
Postnord

Brev

Hej!

Om det är ett brev som skickats till dig kommer det att delas ut i din brevlåda så länge det inte är för stort, är brevet för stort för att gå ner i din brevlåda kommer du att få en avi som säger vart du ska hämta ut brevet.

När det gäller det sms som du fått är det avsändaren som valt att informera dig om att det är ett brev på väg till dig och att det är vi på PostNord som delar ut det, och eftersom det är ett brev får du inget kollinummer.

Är man som mottagare fundersam över något gällande sin försändelse går det alltid bra att ta kontakt med oss via antingen telefon 0771-33 33 10 knappval 2 sedan knappval 4, vi svarar mån-fre kl 8-18. Det går också bra att maila vår kundservice på kundtjanst.privat@posten.se

Med vänliga hälsningar
Erika Postnords Kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Posten AB:

Hej!

Om det är ett brev som skickats till dig kommer det att delas ut i din brevlåda så länge det inte är för stort, är brevet för stort för att gå ner i din brevlåda kommer du att få en avi som säger vart du ska hämta ut brevet.

När det gäller det sms som du fått är det avsändaren som valt att informera dig om att det är ett brev på väg till dig och att det är vi på PostNord som delar ut det, och eftersom det är ett brev får du inget kollinummer.

Är man som mottagare fundersam över något gällande sin försändelse går det alltid bra att ta kontakt med oss via antingen telefon 0771-33 33 10 knappval 2 sedan knappval 4, vi svarar mån-fre kl 8-18. Det går också bra att maila vår kundservice på kundtjanst.privat@posten.se

Med vänliga hälsningar
Erika Postnords Kundservice

Haha finns de något företag som inte hänger här?
Men det var trevligt att veta att även posten finns för svar på frågor!

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alligatorn:

Nope. Beror på storleken, men i detta fall ja.

precis vad jag menar, är det ett paket så får du en kod.

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

precis vad jag menar, är det ett paket så får du en kod.

Man kan ändå få ett sånt sms först om det är skickat som brev. Sen om det kommer till ombud får du ett nytt sms med kod.

Permalänk
Medlem

Å "koden" som ni pratar om är de 4 sista siffrorna i försändelse-idt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Posten AB:

Hej!

Om det är ett brev som skickats till dig kommer det att delas ut i din brevlåda så länge det inte är för stort, är brevet för stort för att gå ner i din brevlåda kommer du att få en avi som säger vart du ska hämta ut brevet.

När det gäller det sms som du fått är det avsändaren som valt att informera dig om att det är ett brev på väg till dig och att det är vi på PostNord som delar ut det, och eftersom det är ett brev får du inget kollinummer.

Är man som mottagare fundersam över något gällande sin försändelse går det alltid bra att ta kontakt med oss via antingen telefon 0771-33 33 10 knappval 2 sedan knappval 4, vi svarar mån-fre kl 8-18. Det går också bra att maila vår kundservice på kundtjanst.privat@posten.se

Med vänliga hälsningar
Erika Postnords Kundservice

Har posten någon förteckning över adressaternas storlek på brevinkast/postlåda? Eller åker brevbärarna ut med "breven" ändå och tar med dem tillbaka ifall de inte får plats?

Jag vet ju att det finns ett visst mått specificerat för att försändelsen ska kunna räknas som brev.

Däremot så finns det ju inget som helst standardmått på brevinkast/postlådor.

När min mor var medlem i en bokklubb brukade hon få den försändelsen "mosad" genom deras brevinkast. Fick ju ge den postnissen några utskällningar för o lära sig.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Postnord

Hej!

Nej, vi har inga förteckningar över hur stora olika mottagares brevlådor är på olika adresser. Oftast vet nog brevbäraren hur det ser ut på de olika adresser som posten ska levereras på och i förväg vet att vissa brev antagligen inte kommer att gå ner i brevlådan. Brevbärarna får all post färdigsorterad vilket betyder att all post åker med ut på rundan och skulle det vara ett brev som är för stort för brevlådan får man en avisering istället.

Och skulle man få ett brev "inmosat" i sin brevlåda så att det går sönder ska man absolut anmäla detta till oss så att vi får ta upp detta med brevbäraren som delar ut brev i just det området. Har man ett klagolmål som man vill framföra kan man lämna en synpunkt via posten.se http://www.posten.se/sv/Kundservice/Kontakta%20oss/Sidor/Lamn...

Kontaktuppgifter PostNord Kundservice
Telefon: 0771-33 33 10 knappval 2 sedan knappval 4, vi svarar mån-fre kl 8-18.
Mail: kundtjanst.privat@posten.se

Med vänliga hälsningar
Erika Postnords Kundservice