Tips på köp av Speldator. (10k-15k)

Permalänk
Medlem

Tips på köp av Speldator. (10k-15k)

Tjena! Dags för en ny speldator igen, hade tänk mig en i5/7 med nvidia gtx980 och en ssd på 128 gb. En hdd med 1tb, 8-16 g ram. Sen resten är inte så noga, något bra som håller bara. Som sagt en budget på 10 till 15k !

Permalänk
Medlem

Eftersom du ska spela mest, så ta en Core i5 4690K.
Det ger dig mera pengar att lägga på det dyra grafikkortet.
Men du kanske kommer under 15.000 kr med en Core i7 4790K. Vi får se.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av halojoy:

Eftersom du ska spela mest, så ta en Core i5 4690K.
Det ger dig mera pengar att lägga på det dyra grafikkortet.
Men du kanske kommer under 15.000 kr med en Core i7 4790K. Vi får se.

Tack för tipset, satte in i5/7 istället!:)

Permalänk

Jag hade kört på något i denna stil. Den ligger ca. 1,2k över budgeten men antog bara att Windows ska ingå också. Annars drar det ju ner det strax under budgeten.

http://www.netonnet.se/Customer/SharedList/62560

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Jag hade kört på något i denna stil. Den ligger ca. 1,2k över budgeten men antog bara att Windows ska ingå också. Annars drar det ju ner det strax under budgeten.

http://www.netonnet.se/Customer/SharedList/62560

Tack för svar, beställde dendära direkt såg lovande ut!

Permalänk
Skrivet av Barchuk:

Tack för svar, beställde dendära direkt såg lovande ut!

Kul att höra Så här i efterhand kom jag att tänka på att ingen CPU-kylare ingick men t.ex. 212 EVO ligger på runt 300 spänn och är redigt bra ljudnivå och prestanda på den så om du vill kan du beställa till en sån alternativt köpa en sen ifall du tycker det är lite hög ljudnivå eller temperatur

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Jag hade kört på något i denna stil. Den ligger ca. 1,2k över budgeten men antog bara att Windows ska ingå också. Annars drar det ju ner det strax under budgeten.

http://www.netonnet.se/Customer/SharedList/62560

Varför win Pro för 2.4k?

Finns paketpris chassi/PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barchuk:

Tack för svar, beställde dendära direkt såg lovande ut!

Hoppas du inte beställde den rakt av.

http://www.netonnet.se/Customer/SharedList/62579

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Tjenare, verkar vara tur att jag väntade med beställningen. Tror jag tar dendära istället, tack för att du länkade trots att jag skrev att jag beställde!

Permalänk
Medlem

Ja, att beställa första bästa lista är inte klokt.
Jag är glad att du väntade.
Det där med Windows för 2.300 kr var rent sjukt. När det vanliga är 949 kr för OEM.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av halojoy:

Ja, att beställa första bästa lista är inte klokt.
Jag är glad att du väntade.
Det där med Windows för 2.300 kr var rent sjukt. När det vanliga är 949 kr för OEM.

Hade kanske lite förmycket förtroende att alla på sweclockers kan sin sak! Men jag kollade vidare lite på vad han hade skickat och insåg att det borde finnas bättre lösningar!

Permalänk
Skrivet av Barchuk:

Hade kanske lite förmycket förtroende att alla på sweclockers kan sin sak! Men jag kollade vidare lite på vad han hade skickat och insåg att det borde finnas bättre lösningar!

Nu ska du inte vara så hård. Det enda "felet" i Finlandssvensk förslag va ju att han valde en lite väl dyr version av Windows

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Nu ska du inte vara så hård. Det enda "felet" i Finlandssvensk förslag va ju att han valde en lite väl dyr version av Windows

Ja, de övriga grejerna var bra.
Men visst finns det sweclockers som ger lite tvivelaktiga råd.
Huvudsaken är dock att de blir rättade. Och det brukar de bli.

I slutändan är det ändå trådstartaren som har ansvaret att beställa bra grejer.
Det är lite sjukt men vi har inget ansvar egentligen för om vi ger dåliga råd.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Skrivet av halojoy:

Ja, de övriga grejerna var bra.
Men visst finns det sweclockers som ger lite tvivelaktiga råd.
Huvudsaken är dock att de blir rättade. Och det brukar de bli.

I slutändan är det ändå trådstartaren som har ansvaret att beställa bra grejer.
Det är lite sjukt men vi har inget ansvar egentligen för om vi ger dåliga råd.

Håller med dig att det är upp till TS att kontrollera de råd och tips hen får.
De flesta råd och tips som ges här är i regel bra, och de som är mindre bra brukar ofta bli rättade som ni säger.
Och det är väl tur att vi inte har något "ansvar" för de råd och tips vi försöker ge här, för då skulle jag knappt våga skriva något alls

Men jag förstår dina tankegångar, och det gäller ju generellt på de flesta forum på nätet att vem som helst kan registrera sig, utge sig för att vara "expert" och komma med tvivelaktiga påståenden.

Men som sagt, jag tycker SC forum håller en hög nivå med många kunniga användare.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av halojoy:

Ja, att beställa första bästa lista är inte klokt.
Jag är glad att du väntade.
Det där med Windows för 2.300 kr var rent sjukt. När det vanliga är 949 kr för OEM.

Så du tänker lägga OEM-windows i en Retail-maskin? Ja, vill man inte ha kundtjänstens hjälp någon gång så är det möjligt. Sen var jag förmodligen lite lat att läsa, det ska erkännas. Men jag skulle heller aldrig föreslå OEM-OS i Retail-maskin. OEM-versioner är vad som används av t.ex. Webhallen, Inet, Acer etc. när de gör sina färdiga paket, eftersom de klassas som OEM-maskiner då. Men du har rätt, självklart är det dumt att betala för Windows 8.1 Pro! Men kör då hellre 8.1 Retail än OEM om man bygger själv

Sen vill jag även tillägga att jag inte är så dum så du eller de andra utger mig för att vara utan jag hade bara bråttom när jag gjorde listan. Är inte från Sverige själv heller, så är inte van hur saker och ting är listade på t.ex. Inet.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Finlandssvensken:

Så du tänker lägga OEM-windows i en Retail-maskin? Ja, vill man inte ha kundtjänstens hjälp någon gång så är det möjligt. Sen var jag förmodligen lite lat att läsa, det ska erkännas. Men jag skulle heller aldrig föreslå OEM-OS i Retail-maskin. OEM-versioner är vad som används av t.ex. Webhallen, Inet, Acer etc. när de gör sina färdiga paket, eftersom de klassas som OEM-maskiner då. Men du har rätt, självklart är det dumt att betala för Windows 8.1 Pro! Men kör då hellre 8.1 Retail än OEM om man bygger själv

Sen vill jag även tillägga att jag inte är så dum så du eller de andra utger mig för att vara utan jag hade bara bråttom när jag gjorde listan. Är inte från Sverige själv heller, så är inte van hur saker och ting är listade på t.ex. Inet.

Inte lätt att vara finne på sweclockers !

Permalänk
Skrivet av makn:

Inte lätt att vara finne på sweclockers !

Så är det tydligen.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Skrivet av Finlandssvensken:

Så du tänker lägga OEM-windows i en Retail-maskin? Ja, vill man inte ha kundtjänstens hjälp någon gång så är det möjligt. Sen var jag förmodligen lite lat att läsa, det ska erkännas. Men jag skulle heller aldrig föreslå OEM-OS i Retail-maskin. OEM-versioner är vad som används av t.ex. Webhallen, Inet, Acer etc. när de gör sina färdiga paket, eftersom de klassas som OEM-maskiner då. Men du har rätt, självklart är det dumt att betala för Windows 8.1 Pro! Men kör då hellre 8.1 Retail än OEM om man bygger själv

Sen vill jag även tillägga att jag inte är så dum så du eller de andra utger mig för att vara utan jag hade bara bråttom när jag gjorde listan. Är inte från Sverige själv heller, så är inte van hur saker och ting är listade på t.ex. Inet.

Kom igen nu finnen, ingen som sagt att du är dum

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Guybrush82:

Kom igen nu finnen, ingen som sagt att du är dum

Haha nä jag överreagerade lite Jag har varit medlem länge och tycker om er, svenskar eller inte! LOL

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube