Permalänk
Medlem

Ny spel/redigerings-dator

Hejsan,

Efter många år med min halvdefekta dator så börjar jag tröttna på att öppna upp den var och varannan dag för att få den att gå igång.
Då jag är ganska dålig och faktiskt väldigt ointresserad av själva hårdvaran tänkte jag vända mig till bättre lämpat folk, er.

Ska användas till
- WoW (Raiding)
- HoN
- CS
- Civ5... och framåt.

- Inspelning (Fraps, Shadowplay, Twitch... osv.)
- Redigering med Sony Vegas eller motsvarande.

Budget
Mellan 11 - 14 000. Jag lägger hellre lite extra och får en dator som jag kan använda 3-5 år framåt än behöva byta ut delar inom något år.

Kundvagn
Jag satte ihop en lista själv då jag skummade igenom Inet.
Som jag nämnde tidigare är jag usel på att sätta ihop datorer så all hjälp är guld värd.

Allt gott!

Permalänk

Måste säga att pengarna känns väldigt konstigt fördelade här. Du har valt 750 Ti och 4570 men ett MSI MPower-moderkort och 850W nätaggregat? Förstår heller inte 200mm LED-fläkt i ett chassi som är gjort för att stänga inne ljud och ljus. Förstår ej heller ljudkortet. Om du håller på med streaming etc antar jag att du kör med någon typ av interface för mikrofon? Om du nu inte kör bara med headset förstås, då är ju saken en annan. Men jag tycker fortfarande inte att ett PCI-kort för 700 spänn är särskilt prisvärt. Då hade jag hellre kört på en 460 kronors Behringer-mixer från Thomann för att få bra ljud. Funkar fint att ansluta både 3.5 mick och hörlurar dessutom. En länk till den: http://www.thomann.de/se/behringer_xenyx_302_usb.htm kör själv med den och det funkar fint.

Här är mitt förslag:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7821967/2015-03-22

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen.

Du behöver inte undra särskilt mycket varför jag gjort vissa val när jag enligt många insatta borde gjort andra.
Jag har helt enkelt ingen koll. Är uppväxt med "ska du ha något som fungerar får du betala för det".
Vilket kan vara anledningen bakom att jag valt dyrare saker, då vet jag att det i alla fall fungerar.

Därför är det väldigt värt att få hjälp av personer som dig. Tack igen!

Permalänk
Skrivet av Arziko:

Tack för hjälpen.

Du behöver inte undra särskilt mycket varför jag gjort vissa val när jag enligt många insatta borde gjort andra.
Jag har helt enkelt ingen koll. Är uppväxt med "ska du ha något som fungerar får du betala för det".
Vilket kan vara anledningen bakom att jag valt dyrare saker, då vet jag att det i alla fall fungerar.

Därför är det väldigt värt att få hjälp av personer som dig. Tack igen!

Ingen fara. Det enda som kan vara att tänka på är att chassit är en generation gammal, så om du vill kan du ta ett R5 istället. Det kostar dock något mer.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube