Välkommen till SweClockers 6.0 Beta

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Xyntica:

Vore trevligt om vi kunde slippa den störande alert-rutan som redirectar till mobilsidan. Tror det skulle bli en bättre upplevelse med en knapp längst upp på sidan som är inbakad i desigen istället för ett javascript alert-medelande. Den tar nämligen fokus när man startar Chrome på Android, även om det var en annan webbsida man ville besöka.

Den ska bara komma en gång, sedan minnas. Du kan byta mellan versionerna i sidfoten på respektive sida.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Det är inte borttaget, bara ersatt av den utbyggda "Följda trådar".

Hur funkar det på alla trådar, hur man följer mina trådar som man inte taggat så att säga?

Måste man snabbt tagga alla trådar eller kanske en övergångsperiod vore nice kanske?

Sen hoppas jag att ni fixar så olästa trådar funkar som det ska i mobilversionen. För mig kan vissa olästa inlägg missas om man kör mobilversionen. Får gå efter tid/datum på senaste inlägget eller köra vanliga hemsidan (för dom markeras inte lästa eller olästa alltid).

Annars jäkligt nice att ni har "lästa trådar" så slipper man ha massa flikar uppe

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Bazisten:

Den här webbsidan är inte tillgänglig

Tja, jag trodde det skulle gå att länka med en rotrelativ länk – /forum/... istället för http://sweclockers.com/forum/... – men det gick tydligen inte.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Snyggt! Men jag ser tyvärr ett utökat fokus mot Facebook i artiklarna. Om det fanns ett önskemål som stod högst på listan så vore det att få möjligheten att slippa allt Facebookrelaterat som inloggad. Men det kanske jag är relativt ensam om, hur som snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem

Sidan fungerar inte alls. Bara laddar men inget kommer fram

Permalänk
Medlem

Jag kan inte få min mailadress verifierad på betan, får inte mailet, så kan inte verifiera o således inte heller skriva i trådar. Någon som vet hur man kontaktar moderatorer/SweClockers? Någon moderator får gärna PM:a om dom kan hjälpa mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv

Sweclockers, join the dark side! Gör ett mörkt tema! Annars känns det som att man blir flashad när man ligger i sängen...om man inte sänker ljusstyrkan till lägsta.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av jnsson:

Jag kan inte få min mailadress verifierad på betan, får inte mailet, så kan inte verifiera o således inte heller skriva i trådar. Någon som vet hur man kontaktar moderatorer/SweClockers? Någon moderator får gärna PM:a om dom kan hjälpa mig

Som det står i nyheten är alla e-postutskick inaktiverade i betan. Jag fixar din användare!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Som det står i nyheten är alla e-postutskick inaktiverade i betan. Jag fixar din användare!

Aha, Det tackar vi för. Då kan jag väl redan här säga till dig att i följande tråd: www.sweclockers.com/forum/151-racing-sport-och-simulator/1316... så kan jag, i beta sidan bara se till sida 20, vilket gör att inlägg efter den 18 mars inte syns, vet ni varför / vet ni om det?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av jnsson:

Aha, Det tackar vi för. Då kan jag väl redan här säga till dig att i följande tråd: www.sweclockers.com/forum/151-racing-sport-och-simulator/1316... så kan jag, i beta sidan bara se till sida 20, vilket gör att inlägg efter den 18 mars inte syns, vet ni varför / vet ni om det?

Därför att kopian av databasen är ett par dagar gammal, närmare bestämt från den.. *trumvirvel* 18 mars!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Blargmode, I summon you!

Kommer du ha ett mörkt tema klart tills release?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Orkar inte leta upp mitt lösen så :

Sidor med mycket länkat flash, så som youtube-klipp i denna tråden swec6.test.biberu.com/forum/post/15296920#p15296920
Tar lång tid att ladda. I V5 gör det inte det, relaterat till webbläsare? Kör Firefox 36.0.4 på Windows 7 64-bitars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Därför att kopian av databasen är ett par dagar gammal, närmare bestämt från den.. *trumvirvel* 18 mars!

Aha, så vi kommer inte kunna ta del av dagens forums inlägg mm med andra ord?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Amen vad fan! Jävla skit när saker ändras!
Skämt o sido, det såg bra ut, inget allt för amazing! Lite skönare kanter, fast det känns ändå som man gå tillbaka i tiden. Det var ju längesen objekt hade runda kanter, nu för tiden är det knivskarpa kanter som gäller, vilket vi har nu

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av nathan:

Snyggt! Men jag ser tyvärr ett utökat fokus mot Facebook i artiklarna. Om det fanns ett önskemål som stod högst på listan så vore det att få möjligheten att slippa allt Facebookrelaterat som inloggad. Men det kanske jag är relativt ensam om, hur som snyggt jobbat!

Folk får hemskt gärna lägga förslag i tråden!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Ahmen gu vad jobbigt med taggar och grejer.. Anledningen till att en håller sig så långt ifrån twitter som möjligt..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Inaktiv

Vilka verktyg använder ni när ni gör ett sådant projekt? Vore roligt att veta. OS på utvecklarens dator? program? Etc! Berätta gärna lite mer om det.

Permalänk
Musikälskare

Bra jubb, ska bli skoj att se hur bygget presterar på den riktiga miljön

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hugligan:

Vilka verktyg använder ni när ni gör ett sådant projekt? Vore roligt att veta. OS på utvecklarens dator? program? Etc! Berätta gärna lite mer om det.

Ja slit bort biberu från tangentbordet och släpa in honom i podcast-studion och låt honom nörda loss om alla detaljer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Det var bara här om dagen jag tänkte, fan vad alla sidor förändras till det sämre nu för tiden. Då tänkte jag, sweclockers har ju iallafall fortfarande en funktionell och för det mesta effektiv layout.
Därför fick jag lite kalla kårar när jag såg den här nyheten idag..
Det ser dock ut som det nästan bara handlar om funktionella förbättringar, så det är ju bara bra.

Gör inte om bara för att göra om! Jag ser inget fel på designen idag.

Och jag hoppas att det är som du säger att de små skillnader som faktiskt finns inte pekar på hur det kommer se ut.
Det är komiskt mycket onödig spacing på många ställen, och den där enorma 'Dela på facebook'-knappen gör nog ingen glad.
'Sista sidan'-knappen är också underligt placerad.
https://i.imgur.com/1o6Hu3K.png

Finns massor man kan göra i designväg, det är nog lättare att se när man har svart på vitt. Inte så värst modernt längre. Vi har rundade hörn mot skarpa kanter.
Halvkass 3D utbuktning mot platta ytor. Färger som går att leka runt med, upplägg osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Den ska bara komma en gång, sedan minnas. Du kan byta mellan versionerna i sidfoten på respektive sida.

Chrome på Android uppdaterar alla flikar i bakgrunden när man öppnar appen. Så om jag lämnar en sweclockers-flik öppen i ett dygn och ska göra en Google-sökning så kommer en orelevant confirm-ruta upp för mig, vilket val jag än gör så hamnar jag på Sweclockers.

Det är extra störande när man har fem eller fler flikar öppna och det dröjer 3-10 sekunder innan den börjat uppdatera Sweclockers. Man hinner skriva in en adress med touchscreen och plötsligt så är den där rutan framme igen och man hamnar här. Då är det bara att börja om och skriva in adressen igen.

Alert, Comfirm och Promt bör endast användas vid kritiska moment eftersom den tar fokus och tvingar användaren till den fliken. Jag tror ni kan lösa det här på ett mycket bättre och elegantare sätt.

Permalänk
Medlem

Alla taggar och facebooktrams är överflödigt enligt mig, och jag tyckte inte sidan i nuläget kändes behaglig
för ögonen heller tyvärr.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zotamedu:

[...] Nu saknas bara stöd för LaTeX

Det vore något det!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pimpy:

Alla taggar och facebooktrams är överflödigt enligt mig, och jag tyckte inte sidan i nuläget kändes behaglig
för ögonen heller tyvärr.

Håller helt klar med. Trams. Vill man nu dela på facebook kan man ju bara skicka med hela länken. Giller verkligen inte massa facebook logos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Alla taggar och facebooktrams är överflödigt enligt mig, och jag tyckte inte sidan i nuläget kändes behaglig
för ögonen heller tyvärr.

Man behöver inte använda taggar om man inte vill. Det är dock väldigt smidigt om man vill få någons uppmärksamhet med @pimpy t.ex.

Permalänk
Medlem

Ingen större skillnad ifrån förra versionen, badly skriker det forfarande tidigt 2000-tal. Är väl egentligen inget fel med det men efter ett års arbete hade jag förväntat mig betydligt mer. Av egen erfarenhet är ett år (utan att veta hur mycket tid som faktiskt lagts ned under detta år) en väldigt lång tid.

Kanske bara är jag, men jag hade förväntat mig en ny design som dessutom i så fall hade varit responsive för att slippa två lösningar (desktop+mobil) som det är idag, dessutom hade jag förväntat mig (speciellt efter 1 års tid) en genomtänkt UX förbättring.

Trist men Swec kommer ju fortfarande vara Swec med eller utan förbättringar/förändringar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Det var bara här om dagen jag tänkte, fan vad alla sidor förändras till det sämre nu för tiden. Då tänkte jag, sweclockers har ju iallafall fortfarande en funktionell och för det mesta effektiv layout.
Därför fick jag lite kalla kårar när jag såg den här nyheten idag..
Det ser dock ut som det nästan bara handlar om funktionella förbättringar, så det är ju bara bra.

Gör inte om bara för att göra om! Jag ser inget fel på designen idag.

Och jag hoppas att det är som du säger att de små skillnader som faktiskt finns inte pekar på hur det kommer se ut.
Det är komiskt mycket onödig spacing på många ställen, och den där enorma 'Dela på facebook'-knappen gör nog ingen glad.
'Sista sidan'-knappen är också underligt placerad.
https://i.imgur.com/1o6Hu3K.png

Designmässigt så gissar jag (här ligger kära sweclockers lite efter) att "responsiv design" ligger i fokus, alltså att slå samman mobil/datorsidan och se till att hemsidan skalar till fönsterstorlek, något som är rätt frustreranda atm

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Hoppas det äntligen fungerar att markera hela forum som lästa utan att bli returnerad till en nivå upp samt att kunna markera enskilda forum som lästa från index sidan (t.ex. genom dubbelklicka på nuvarande RSS ikonen)!

I övrigt ser det mycket trevligt ut!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Aser:

Det vore något det!

Gött, då är vi nog totalt tre användare som vill ha det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24