Tre populära headset under tusenlappen

Permalänk
Medlem

Fick precis hem mina nya 399 kronors lurar idag, och nöjd med dem.
Bättre ljud än Logitech g930 är min subjektiva åsikt.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Kanske missat Elina Blom Westergren tidigare, men för mig är det en okänd skribent. Förutom några få stavfel tycker jag att det här var en ypperlig artikel! Kul läsning och bra test, mer sånt här

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

För att jag gör det.
Headset enligt mina egna preferenser är bra runt 1900 + FÖR mig då.
Där börjar dom bli bra.
Lurar börjar redan bli bra runt 700-1400.

Kanske det, men generellt så är dessa lurar inte dåliga för priset.

Permalänk
Medlem

Som flera tidigare kommenterar, konstigt att inte HyperX Cloud/Cloud II är med. Jag har kollat ett par veckor och kommit fram till att jag ska köpa Cloud II, förmodligen bättre jämfört med de tre modellerna som är testade här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrakel:

Som flera tidigare kommenterar, konstigt att inte HyperX Cloud/Cloud II är med. Jag har kollat ett par veckor och kommit fram till att jag ska köpa Cloud II, förmodligen bättre jämfört med de tre modellerna som är testade här.

Läs i tråden är tydligen liknande/samma som QPAD QH-85/QH-90 som finns recension på

japp verkar var det http://www.nordichardware.se/Kringutrustning/kingston-hyperx-...

Skulle ta det som är billigast, inte efter märke.Eller ta den med mest tillbehör.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Läs i tråden är tydligen liknande/samma som QPAD QH-85/QH-90 som finns recension på

japp verkar var det http://www.nordichardware.se/Kringutrustning/kingston-hyperx-...

Skulle ta det som är billigast, inte efter märke.Eller ta den med mest tillbehör.

Har testat både Qpad och Kingstons variant och den senare höll högre kvalité på allt runtomkring. Bättre tillbehör, mycket bättre kablar så jag hade tagit den även om den var något dyrare.

Men hur som helst är "QH-90/85" hästlängder bättre än de tre misstagen de recenserar. Bra att det är gjort, synd bara att de inte sa som det var, att det är ren skräp och att det finns alternativ som är tveklöst bättre.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bull3tM0nk:

Köpte precis ett par Corsair H2100. Ska dem låta lite "surrigt" när man använder dem? Please help!

Konstigt..

Ett väldigt vanligt problem. Den enda fixen vad jag förstår är att spela upp en mycket lågfrekvent ton

på extremt låg volym.

Förresten har du märkt hur micken brummar när du laddar headsetet. Detta är en mycket speciell "feature" hos H2100.

Kort sagt krånglar headsetet rejält.

Permalänk
Medlem

Ett index i den här stilen för alla hörlurar ni har prövat/kommer testa vore väldigt uppskattat!

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Skulle säga sennheiser momentum(Over-Ear) är masterrace om det inte vore för micen.

Inte riktigt samma kategori som resterande lurar i recensionen då momentum är tänkt för portabelt bruk till smartphones och recensionen är spelheadsets.

Skrivet av Fluffarn:

Jag är otroligt nöjd med mitt Func HS-260 De brukar ofta vara på rea på sidor som Dustin och Komplett (nere kring 500ish) och dom spöar lätt alla headsets i den prisklassen. Jag vet inte varför dom hamnar på 46% rea så ofta, men jag klagar inte! Jag har hittills fått ca 6 personer att köpa dom, och alla har varit väldigt nöjda Har väldigt trevligt ljud och är i god storlek även för de som har lite större huvuden.

Väldigt trevliga finesser har de också! Borttagbar AUX-kabel (väldigt fin kvalla, braided+riktigt lång!)+mikrofon, så att man kan välja vilken sida de ska sitta på. Det följer även med utbytbara muffar, så att man har valet mellan fake-läder och tyg ^^ Jag vet att Sweclockers har uppmärksammat Func's headset och keyboard men jag hade väldigt gärna sett en test av headsettet Själv är jag också en väldigt nöjd ägare av tangentbordet, vilket var det bästa mekaniska för sitt pris på marknaden då jag införskaffade det! Dessutom bör jag tillägga att det faktiskt går att ta isär ett Func headset, till skillnad från tex ett Siberia V1/V2 (jag gissar att V3 är samma men jag har inte prövat) vilket jag tycker är enormt trevligt

Jag har även hanterat Func's customer support med ett headset som gick sönder (varför vet jag inte säkert, men det gick sönder i ett skruvfäste) och behövdes bytas ut. De svarade inom en dag, och sa att jag bara behövde säga till min återförsäljare att dom gett klartecken att det skulle skickas in, så skulle jag få ett nytt. Det gick som smort, och alla blev nöjda

Func HS-260, gief review.

Tycker personligen att HS-260 är väldigt imponerande på alla fronter förutom en sak: ljudet. Det är jätteburkigt och låter kort sagt inte bra.

Ärligt talat så finns det typ ingen anledning att köpa något annat än Hyperx cloud i den här prisnivån, de är helt enkelt så mycket bättre än allt annat på marknaden som ligger på samma prisnivå, även för fullpriset på 800-900. Vill dessutom minnas att jag har sett dem för 349 på någon av Kompletts reor någon gång.

Permalänk
Medlem

Astro A40?? Är det bra lurar?? Passar dom bra till musik?? Om man jämför emot Corsair 1500??

Ja har nyligen bytt till Astro A40 ifrån Corsair 1500 och vet inte om jag tycker att dom är så jävla bra som alla säger??

Ja menar, nästan 2500 spänn jämfört med Corsair som kostade 499 spänn??

Alla svar uppskattas verkligen, för jag blir lite tokig

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Min polare har Kraken Razer. Som det står här i recensionen så skall tygsladden inte kunna tvinna sig. Jag har aldrig någonsin sett en mer tvinnad sladd än hans. Hela sladden är en enda stor knut.

Men ljudet är ok.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Inte riktigt samma kategori som resterande lurar i recensionen då momentum är tänkt för portabelt bruk till smartphones och recensionen är spelheadsets.

Tycker personligen att HS-260 är väldigt imponerande på alla fronter förutom en sak: ljudet. Det är jätteburkigt och låter kort sagt inte bra.

Ärligt talat så finns det typ ingen anledning att köpa något annat än Hyperx cloud i den här prisnivån, de är helt enkelt så mycket bättre än allt annat på marknaden som ligger på samma prisnivå, även för fullpriset på 800-900. Vill dessutom minnas att jag har sett dem för 349 på någon av Kompletts reor någon gång.

Synd att du inte gillar ljudkvalitén Ett enda headset jag har testat har inte haft ypperligt ljud; det lät ganska burkigt samt headset'et var väldigt lyhört. Jag mailade Func support om det, och deras svar lydde:

"Det kan naturligtvis vara så att du har fått ett dåligt headset vilket jag absolut inte hoppas på men inget är omöjligt.
Om det inte är beror på kabeln så kan det vara en lödning som inte sitter som den ska och detta skulle kunna göra headsetet mer lyhört.
Detta är bara en gissning då vi inte har stött på detta problem innan.

Det jag kan rekommendera dig till att göra är att kontakta din leverantör igen för ett nytt utbyte.
Detta är tråkigt men är headsetet trasigt så kan jag inte göra så mycket mer

."

Väldigt bra av dom att erbjuda ersättning, även om det bara är ett subjektivt dåligt headset Det byttes in, och inga problem efter det. Det kan ju vara placeboeffekt dock.

Permalänk
Medlem

Har slutat helt med headsets. Ser inte vitsen alls. Man får betala överpris för att en mikrofon är med i bilden, en mikrofon som oftast inte är bättre än ett billigt dito.

Kör med ett par Sennheiser IE80 kopplade till min O2DAC. Nu ligger de kanske en bit över vad många anser vara ett rimligt pris, men jag har en del lurar som ligger runt 1000kr också; Grado SR80i, AKG 242HD, osv. Även ett par Takstar Hi2050 (kopia på DT770) som är kanon om man letar billigt - går att få hem för strax under 500kr.

Har rekommenderat HD558 + Zalman ZM-MIC 1 till många vänner och bekanta, och även med standard ljudkort (integrerat) får man ut ruggigt bra ljud för sina pengar.

Permalänk
Medlem

Som vanligt gäller tumregeln att aldrig köpa headset eller hörlurar från företag som har någon annan huvudsyssla än just ljud. Undvik speciellt gaming företag som kanske är ok på musmattor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Folk börjar bli för kräsna. Mina Vengeance 2100 låter bra om än lite muffliga jämfört med mina Sennheiser HD600 men hade säkert fått ett mycket bra betyg för några år sedan. Vad är ett riktigt bra headset för er? Finns det ens något?

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anti1oop:

Folk börjar bli för kräsna. Mina Vengeance 2100 låter bra om än lite muffliga jämfört med mina Sennheiser HD600 men hade säkert fått ett mycket bra betyg för några år sedan. Vad är ett riktigt bra headset för er? Finns det ens något?

Nä, just därför, när det är möjligt att göra ett bra headset men när ingen gör det blir man så klart "kräsen".

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Friterad:

Kanske det, men generellt så är dessa lurar inte dåliga för priset.

alla 3 lurar dom testar tycker jag är horribla.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Drasteroid:

Astro A40?? Är det bra lurar?? Passar dom bra till musik?? Om man jämför emot Corsair 1500??

Ja har nyligen bytt till Astro A40 ifrån Corsair 1500 och vet inte om jag tycker att dom är så jävla bra som alla säger??

Ja menar, nästan 2500 spänn jämfört med Corsair som kostade 499 spänn??

Alla svar uppskattas verkligen, för jag blir lite tokig

Nej Astro A40 är inte bra köp dessa.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/187818-s...

Eller DT770+ modmic.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grante:

Kommer det göras en recension på dyrare headsets? Är ute efter lite mer kvalité.

Först hade jag Logitech G35, vilket jag älskade passformen på och ljudkvalitén + basen var inte alltför dålig. När dessa gick sönder införskaffade jag dess storebror, Logitech G930 som är trådlös. Dessa har nu tjänat mig i ett par år och börjar tappa läder samt fått utstå lätt misshandel, vilket resulterat i att ena högtalaren sprakar lite vid vissa tonarter.

Är det någon med mer erfarenhet av diverse headsets som kan ge mig någon rekommendation av vad jag bör köpa nu? Prisklass är väl mellan 1-2k och headsetet bör vara för gaming. Mick kan jag införskaffa separat om jag måste men helst bör de ha inbyggd mick.

Senheiser PC350 tillsammans mex Asus Xonar STX. Mycket högre än så kommer du inte med headset (finns klart bättre hörlurar ute men inga headset)

PS: Människan har två öron så det finns absolut ingen anledning att slösa pengar på "surround" då allt går emulera perfekt med stereo hörlurar! Det är bättre att ha två bra element i stället för 15 skitiga

Permalänk
Medlem

Kan ni undersöka ifall H2100 verkligen går att kräma ur 10 timmar batteritid på eller om jag sitter här med ett måndagsexemplar? För 10 timmar känns det verkligen inte som.

Men är väl samma sak som med Apple Watch. Om man har igång men inte använder så är det den tiden som gäller.

Permalänk
Medlem

Nästintill alla USB headset/headphones som finns lider av bakgrundsbrus, samma sak med billiga ljudkort, mycket störningar etc.
Förstår inte varför någon överhuvudtaget skulle överväga att köpa ett USB headset...

Permalänk
Medlem

Har testat en massa av dessa "Gaming" headsets senaste åren och tycker de flesta är ren skit, även i 2000kr klassen. De är inte i närheten av samma ljudkvalitet som man får från de klassiska tillverkarna för hörlurar t.ex. Sennheiser eller Shure. I min mening mycket bättre att satsa på ett sånt + en separat mikrofon.
Tror att många av dessa headsets får överdrivet bra omdömen på prisjakt pga kids som spelar minecraft och köper sitt första headset och tycker att allt är sjukt bra. Siberia t.ex. tycker jag låter som skit, och det är ett av de mest sålda headseten. Det är sjukt plastigt och sitter dåligt på öronen (i alla fall på mig)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Om man kopplar datorn i ett ojordat uttag och laddar h2100 så kommer det brusande ljudet från micken höras av mottagarna(man hör det själv också lite dovt). Hade problemet att inte ha några jordade uttag i närheten och fick efter lite krångel lämna tillbaka lurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Skulle säga budget lurar. Alla har inte råd med lurar för över 2k+. Det är inte nån audiofil sida vi är inne på.

Ett par Shure SRH240A + Mic går på ca 800kr. Är väl ganska budget i alla fall. Kan dock varna att SRH240A sitter ganska hårt mot örat efter några timmar om man har stort huvud. Sennheisers varianter med tygkyddar är skönare.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Hyser lite agg emot Steelseries Siberia, då alla 3 V2 headset jag använt gått sönder på samma sätt alla under ett år.

Sennheiser ftw

Dold text
Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Hade nån av lurarna luftigt material så så man inte fyller dem med svett som nån heltät industrikåpa? Alla de med gummi eller plastmuffar är man ju aldeles blöt om öronen om man använder på sommaren.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Kul med ljudtest! Hade dock varit intressant med ett lite mer vetenskapligt förfarande och terminologi. Ni kanske kan dela upp testerna i olika moment t.ex frekvensomfång, dynamik osv? Vidare är det ju intressant att veta om ni kalibrerat volymen innan test. Hjärnan är lurig och om lurarna inte testats på samma nivå är det lätt hänt att man drar fel slutsatser även om de är helt subjektiva.

Det jag saknar mest är nog faktiskt ljudfilerna från mikrofontestet. En enkel sak att ha med och där kan ju läsaren själv bilda sig en uppfattning väldigt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

Sennheiser HD558 + billig zalman mic = 1350kr. Du kan inte få bättre för samma pengar

Är inte det samma sak som ett par PC360 (för samma pengar)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Är inte det samma sak som ett par PC360 (för samma pengar)?

Från vad jag läst så ligger PC360 en bit under HD558 i ljudkvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Om någon läser detta, köp inte något av dessa utan köp HyperX Cloud(2)/QPad QH-90 istället.

Allvarligt... Här görs ett test av en person med kompetens på området ljud och vi skall ignorera det för att välja mellan två andra för att du säger det?

Om du vill bli tagen för seriös - motivera också! Det får gärna vara en egen upplevelse och inte en ljudmätare i sikte bara du beskriver skillnaden du upplevt mellan någon av de testade lurarna och de du föreslår.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive