Tre populära headset under tusenlappen

Permalänk
Melding Plague

Tre populära headset under tusenlappen

Corsair H2100, Steelseries Siberia V3 och Razer Kraken 7.1 Chroma är tre populära headsets för gamers, vars styrkor och svagheter nu undersöks i SweClockers testlabb.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ni skulle haft med gamla trotjänaren logitech G35 som fortfarande går och få tag på under 1000 lappen

annars bra test men nöjer mig med mitt qpad qh-90 som mest används till musik

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

trodde att ni skulle ta med hyperx cloud 1 eller 2. Båda verkar vara riktigt bra

Permalänk
Inaktiv

Qpad QH-90?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Qpad QH-90?

De har redan testat Qh-90.

http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

När det gäller att slå av och på Corsairs 2100 så ska man hålla knappen intryckt ca 2 sekunder både för att slå på och av dem, inget som är fel

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig få för mig att köpa ett par razers eller siberia. Eller överhuvudtaget något från raser alls, så jävla budget, icke-kvalitativt och som görs till människor mellan 4-20 år. Micken på siberia v2 pajade efter 1 vecka. Helt sjukt.

Alltid lika kul när man frågar människor som har en pryl från razer om varför de köpte den. Dom säger att den var bäst, sen visar man dom något bättre för billigare pris, men då är ändå razerprylen bättre eller "fetare" enligt dem.

Jävligt bra att sweclockers testar headsets iallafall, det var ett tag sen. Tummen upp.

Permalänk
99:e percentilen
Citat:

Razer Kraken 7.1 Chroma

Välbalanserat allround-ljud

Hehe, aaw.

Nej. Skämt åsido. QH‑90/HyperX Cloud master race (i prisklassen upp till 1 000 kr). Hoppas innerligen inte att någon köper Kraken 7.1 Chroma med denna recension som underlag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Oliver91:

Ni skulle haft med gamla trotjänaren logitech G35 som fortfarande går och få tag på under 1000 lappen

annars bra test men nöjer mig med mitt qpad qh-90 som mest används till musik

Skrivet av RzrTrek:

Qpad QH-90?

... och även Logitech G35: http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Kan rekommendera QPAD - QH90 mycket rejäla lurar och de har både läder, plast och metall som ger bra kvalitets känsla.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem

Inga utmärkelser? (utmärkt, bra produkt osv.)

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Om någon läser detta, köp inte något av dessa utan köp HyperX Cloud(2)/QPad QH-90 istället.

Varför? Jo, läs bara omdömena och kolla priset (Brukar ligga på runt 600:- vid superweekends och reor)!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374122
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2625329

http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

https://www.youtube.com/watch?v=qeoyJBwHc3U

https://www.youtube.com/watch?v=NaMi8dMWNbI

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av bjasih:

Inga utmärkelser? (utmärkt, bra produkt osv.)

Nix, inga når upp till den nivån.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

trodde att ni skulle ta med hyperx cloud 1 eller 2. Båda verkar vara riktigt bra

Det är bara rebrandade Qpad QH90/85, och dem har sweclockers redan recenserat. Bara sök på dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer det göras en recension på dyrare headsets? Är ute efter lite mer kvalité.

Först hade jag Logitech G35, vilket jag älskade passformen på och ljudkvalitén + basen var inte alltför dålig. När dessa gick sönder införskaffade jag dess storebror, Logitech G930 som är trådlös. Dessa har nu tjänat mig i ett par år och börjar tappa läder samt fått utstå lätt misshandel, vilket resulterat i att ena högtalaren sprakar lite vid vissa tonarter.

Är det någon med mer erfarenhet av diverse headsets som kan ge mig någon rekommendation av vad jag bör köpa nu? Prisklass är väl mellan 1-2k och headsetet bör vara för gaming. Mick kan jag införskaffa separat om jag måste men helst bör de ha inbyggd mick.

Permalänk
Medlem

Bra jämförande recension!

Permalänk
Medlem

Att göra hörlurstester utan att faktiskt mäta frequency response (frekvens omfång?) är som att testa skärmar utan mätutrustning, helt intetsägande och helt subjektivt. Att någon säger att det är klara färger eller bra bas säger mig faktiskt inget, det är otroligt svårt att jämföra olika hörlurar. Hade jag vetat vem Elina är eller om hon är kvalificerad ljudexpert så kanske jag hade kunnat lita på hennes expertis men utan det eller mätresultat blir ju bara dumt. Har man inte extremt mycket erfarenhet av ljud blir det väldigt svårt att uttala sig om annat än vad man personligen tycker låter bäst och inte nödvändigtvis hur det faktiskt låter, vilket kanske funkar i metros tekniktest, men kanske inte på en tekniksida som annars brukar ha väldigt välgjorda och mer "vetenskapliga" tester.

Permalänk
Medlem

Corsairs headsets, även trådbundna, har alltid ett bakgrundsbrus. Corsair vägrar medge detta dock. Skumt.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av sKRUVARN:

Att göra hörlurstester utan att faktiskt mäta frequency response (frekvens omfång?) är som att testa skärmar utan mätutrustning, helt intetsägande och helt subjektivt. Att någon säger att det är klara färger eller bra bas säger mig faktiskt inget, det är otroligt svårt att jämföra olika hörlurar. Hade jag vetat vem Elina är eller om hon är kvalificerad ljudexpert så kanske jag hade kunnat lita på hennes expertis men utan det eller mätresultat blir ju bara dumt. Har man inte extremt mycket erfarenhet av ljud blir det väldigt svårt att uttala sig om annat än vad man personligen tycker låter bäst, vilket kanske funkar i metros tekniktest, men kanske inte på en tekniksida som annars brukar ha väldigt välgjorda och mer "vetenskapliga" tester.

Javisst, om vi hade hetat Sweaudio och testat studiolurar i 5000 kr-klassen avsedda för att lyssna på ryska ubåtar. När det kommer till gaming och underhållning säger en beskrivande text om den faktiska upplevelsen mycket mer än en tonkurva. Bättre att vara uppriktiga och skriva som det är, att "bra ljud" är helt personligt och subjektivt, än att låtsas kunna leda det i något slags bevis.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv

När det kommer till mikrofon så är det starkt rekommenderat att köpa en Blue Snowball och strunta i sådana här skräpmärken när det gäller att kommunicera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett par riktigt bra lurar med en modmic slår mer eller mindre allt "gaming"-trams.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Att göra hörlurstester utan att faktiskt mäta frequency response (frekvens omfång?) är som att testa skärmar utan mätutrustning, helt intetsägande och helt subjektivt. Att någon säger att det är klara färger eller bra bas säger mig faktiskt inget, det är otroligt svårt att jämföra olika hörlurar. Hade jag vetat vem Elina är eller om hon är kvalificerad ljudexpert så kanske jag hade kunnat lita på hennes expertis men utan det eller mätresultat blir ju bara dumt. Har man inte extremt mycket erfarenhet av ljud blir det väldigt svårt att uttala sig om annat än vad man personligen tycker låter bäst, vilket kanske funkar i metros tekniktest, men kanske inte på en tekniksida som annars brukar ha väldigt välgjorda och mer "vetenskapliga" tester.

Att tolka mätningarna spär på minst lika mycket subjektivitet. Hur en hörlur låter definieras bara delvis av frekvenskurvan som själva elementet kan återge, en väldigt stor del är det akustiska samspelet mellan element, hörlurskåpa och ytteröra. Tacka och ta emot och/eller lyssna själv.

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD558 + billig zalman mic = 1350kr. Du kan inte få bättre för samma pengar

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Javisst, om vi hade hetat Sweaudio och testat studiolurar i 5000 kr-klassen avsedda för att lyssna på ryska ubåtar. När det kommer till gaming och underhållning säger en beskrivande text om den faktiska upplevelsen mycket mer än en tonkurva. Bättre att vara uppriktiga och skriva som det är, att "bra ljud" är helt personligt och subjektivt, än att låtsas kunna leda det i något slags bevis.

Klart att det kanske inte är nödvändigt för målgruppen för den här recensionen. Men samtidigt heter ni inte heller Swemonitors, ändå har ni bättre tester av gamingskärmar än vad många andra har på betydligt dyrare paneler Bild är lika subjektivt som ljud, vad man tycker låter eller ser bra ut är såklart 100% subjektivt, men imo så blir det då ännu viktigare att veta hur det faktiskt ser ut eller låter när man inte kan se/höra det personligen.

Visst, klart man göra en subjektiv recension men då krävs det väl ändå att man som läsare har förtroende för recensenten och litar på hens omdöme. Ni brukar väl alltid skriva ut info om skribenten när det är frilansare annars, från QH-90 testet till exempel "Johan Althoff arbetar till vardags med ljuddesign och har över tio års erfarenhet inom området. Hans specialitet är ljudeffekter i spel med titlar som The Darkness och The Chronicles of Riddick i bagaget.". Här får vi ju bara ett namn, kanske bara är jag som ser ett problem i det, men finns ju folk prisar allt från magiska kablar till beats hörlurar... Kanske är en skitsak för många men kändes som att det var lite låg nivå här för att vara sweclockers.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att 3 stycken skitlurar testas på samma sång :/

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Ett par riktigt bra lurar med en modmic slår mer eller mindre allt "gaming"-trams.

Inte direkt. Modmic är trevligt och ett bra val om inget annat finns. Men den är inte direkt känd för att vara en riktigt "bra" mikrofon. Tar mikrofonen som sitter på mina PC-360 alla dagar i veckan. Istället för att lägga $49.95 på en halvdan modmic.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Logitech G35 är mycket bra

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa Corsair H1500, någon som haft/har det? Några andra rekommendationer?

Permalänk
Medlem

hyperx cloud gaming inte är med??

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Inte direkt. Modmic är trevligt och ett bra val om inget annat finns. Men den är inte direkt känd för att vara en riktigt "bra" mikrofon. Tar mikrofonen som sitter på mina PC-360 alla dagar i veckan. Istället för att lägga $49.95 på en halvdan modmic.

Jag skulle nog påstå att han inte var ute efter att mod micen är det som är bra, utan att vanliga hörlurar är bättre som alternativ och sedan köper du en separat mic. och i det fallet skulle jag 100% hålla med. du betalar ungefär dubbelt för samma kvalitet när du väljer gaming hörlurar. själv kör jag Audio technica ath50 med en Rode mic. bästa val jag någonsin gjort.