Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samusamrai:

Har 100/10 fiber, tar 1h 50 min för mig :).

20 minuter.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av Defender:

20 minuter.

Vilken hastighet?

Visa signatur

FD R3 | ASUS P8Z68 V-LX | i5-2500K & Antecs Kühler 620 | GTX 970 G1 Rev 1.0 | Corsair VENGEANCE 8GB RAM |Corsair HX 750W|
Samsung 850 PRO 256GB & OCZ 120gb SSD & 1TB HDD | Windows 7 Ultimate | ASUS VE248H |

Permalänk
Medlem

http://store.steampowered.com/stats/content/?l=swedish

Rätt kul att se hur mycket bandbredd som går åt, 3 Tbps ligger det på nu, och då räknar vi bara de som har köpt på Steam, gissar att det bara är en bråkdel av alla som köpt spelet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samusamrai:

Vilken hastighet?

Ca 50Mb/s - 500/50 lina

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Avstängd

Laddar ner nu från Rockstar. 1000/1000 lina men farten är lite slow

Köpte från GMG. Man kan ju alltid roa sig med readme-filen i 7 dagar: https://dl.dropboxusercontent.com/u/27539567/gtaV-ReadMe.txt

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av Defender:

Ca 50Mb/s - 500/50 lina

Inte så konstigt.

Visa signatur

FD R3 | ASUS P8Z68 V-LX | i5-2500K & Antecs Kühler 620 | GTX 970 G1 Rev 1.0 | Corsair VENGEANCE 8GB RAM |Corsair HX 750W|
Samsung 850 PRO 256GB & OCZ 120gb SSD & 1TB HDD | Windows 7 Ultimate | ASUS VE248H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

http://store.steampowered.com/stats/content/?l=swedish

Rätt kul att se hur mycket bandbredd som går åt, 3 Tbps ligger det på nu, och då räknar vi bara de som har köpt på Steam, gissar att det bara är en bråkdel av alla som köpt spelet.

Intressant att se! Visste inte att sådan information fanns. Vilken topp det blev när pre load släpptes!

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

Vet någon hur många kopior Rockstar har sålt globalt?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samusamrai:

Tror det är 4-5 stycken, kanske så mycket som 10?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samusamrai:

Till PC eller totalt till alla konsoller + PC?

Skrivet av stormense:

4-5 miljoner? Nae. Jag skulle tippa på närmare 100 miljoner totalt? Var väl snack om typ 50m förut så lär ju bli en del till?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Till PC eller totalt till alla konsoller + PC?

Både till PC och till konsoller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Ja eller hur, haha! För resten har ju "piraterna stulit"
Typ sån terminologi i DRM kontoret.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Laddar ner nu från Rockstar. 1000/1000 lina men farten är lite slow

i6iNjYbg8JY

Köpte från GMG. Man kan ju alltid roa sig med readme-filen i 7 dagar: https://dl.dropboxusercontent.com/u/27539567/gtaV-ReadMe.txt

Inte så lång väntan kvar. 5 dagar är väll på måndag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Inte så lång väntan kvar. 5 dagar är väll på måndag?

http://s26.postimg.org/su9ccjoed/gta5_soon.jpg

Plus 17 timmar, vilket blir en tisdag, om jag inte räknar helt fel

Permalänk
Avstängd

Har du rätt i och på tisdag hinner jag inte spela.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Har du rätt i och på tisdag hinner jag inte spela.

Inte jag heller, jobbar. Får leva i tortyr i några dagar medans andra spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samusamrai:

Här är en artikel från 3e Februari. då hade dom levererat 45 miljoner kopior till återförsljare.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Inaktiv

Det hade varit både snyggt och rimligt om Rockstars låser upp spelet redan till helgen. Folk har väntat länge nog redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det hade varit både snyggt och rimligt om Rockstars låser upp spelet redan till helgen. Folk har väntat länge nog redan.

Har det gjorts så med något spel någon gång? (Inte meningen att det ska låta otrevligt, bara undrar).

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av N_Micke:

Har det gjorts så med något spel någon gång? (Inte meningen att det ska låta otrevligt, bara undrar).

Ubisofts titlar brukar bara vara att starta om man får de innan lanseringsdagen. Min Far Cry 4 kom dagen innan lanseringen och kunde aktiveras och spelas genom Uplay på direkten. Steam DRM-låsta spel har vad jag vet aldrig låsts upp innan likaså med Origin. Med Original går det dock iallafall tidigare att låsa upp spelet om man använde VPN för att se ut att tillhöra något land med tidigare lansering.

Rockstars lösning är deras egen och jag ser inget som direkt hindrar dom från att öppna upp tidigare. Tisdagar är rätt dåliga lanseringsdagar dessutom, är ju mitt i arbetsvecka. Jag tvivlar på att de skulle låsa upp spelet innan tisdag men det hade helt klart varit en fin gest efter alla förseningar, oklarheter och allmänna ovilja att bemöta PC spelares frågor gällande tidigare eventuell PC utgåva av GTA V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Inte då vad jag kan minnas.
Men det hade ju inte varit helt fel av R* att göra så i detta fall. Spelet i sig är väl klart och det kommer inte ske några fler ändringar innan släpp eftersom att det redan går att för-ladda? Eller missar jag något?

Visa signatur

CPU
:
Moderkort
:
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Squedo:

Men det hade ju inte varit helt fel av R* att göra så i detta fall. Spelet i sig är väl klart och det kommer inte ske några fler ändringar innan släpp eftersom att det redan går att för-ladda? Eller missar jag något?

Det som skulle kunna hindra dom är att dra på sig irritation från retailhandeln och de som köpt spelet från dessa butiker. Borde inte spela någon större roll, många får nog hem spelet med posten redan på måndagen. Deras två uppskjutningar de redan gjort och då så nära inpå lanseringsdatumet lär vara svårslagna.

Ändringar kommer garanterat att ske. Jag har inte sett något om en day 0 patch ännu men risken finns. Samt alla patchar son ändå kommer dyka upp med tiden, förhoppningsvis. Länge sedan Rockstars slutade ta hand om GTA IV på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Antar även jag att det är klart och bara att vänta på release dag, men jag kan ha fel. Jag har sambo, jag vet Hade ju varit väldigt trevligt om dem gjorde så, men då kanske det blir livat av de som köpt de fysiska kopiorna o inte fått dem i tid.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

dom behöver nog den extra tiden till de sista lilla fin slipningarna.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

dom behöver nog den extra tiden till de sista lilla fin slipningarna.

Spelet är redan gold så det är isåfall patch, och det tvekar jag på att dem redan jobbar på, då en hel del buggar lär dyka upp när spelets släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Spelet är redan gold så det är isåfall patch, och det tvekar jag på att dem redan jobbar på, då en hel del buggar lär dyka upp när spelets släpps.

finns nog någon eldsjäl som springer runt som ett yrt höns för att fixa till dom där mini sakerna som ingen egentligen bryr sig om ska du se

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det som skulle kunna hindra dom är att dra på sig irritation från retailhandeln och de som köpt spelet från dessa butiker. Borde inte spela någon större roll, många får nog hem spelet med posten redan på måndagen. Deras två uppskjutningar de redan gjort och då så nära inpå lanseringsdatumet lär vara svårslagna.

Ändringar kommer garanterat att ske. Jag har inte sett något om en day 0 patch ännu men risken finns. Samt alla patchar son ändå kommer dyka upp med tiden, förhoppningsvis. Länge sedan Rockstars slutade ta hand om GTA IV på PC.

Skrivet av N_Micke:

Antar även jag att det är klart och bara att vänta på release dag, men jag kan ha fel. Jag har sambo, jag vet Hade ju varit väldigt trevligt om dem gjorde så, men då kanske det blir livat av de som köpt de fysiska kopiorna o inte fått dem i tid.

Så sant det ni säger om retailhandeln, tänkte faktiskt inte på det. Köper alla spel via steam eller andra digital tjänster nu för tiden.
Att dom släpper det tidigare för dom dom köpt det digital skulle säkert skapa irritation och ilska bland folk. Men jag tycker ändå det hade varit en vädigt fin gest mot oss som väntat i all evighet, känns det som.

Visa signatur

CPU
:
Moderkort
:
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Chansen för att de skulle göra detta är nog minimal... men det vore ju trevligt.

Nu när spelet finns tillgängligt för "pre-load/förladdning" så delas det friskt på torrent-sidorna. Med en vecka kvar till officiell release så blir det spännande o se när piraterna knäcker skyddet. Troligtvis kommer de att få tillgång till spelet innan oss som köper det. Tack för det Rockstar.

Permalänk
Skrivet av Verminator:

"Min granne stal en finare bil än vad jag har. Tack för det Volvo"

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

"Min granne stal en finare bil än vad jag har. Tack för det Volvo"

Förstår att du försöker göra någon slags jämförelse... men vad tusan menar du?

Bilar har väl inget DRM-skydd?