iPhone 4s problem efter batteribyte

Permalänk
Inaktiv

iPhone 4s problem efter batteribyte

Jag har sett i alla fall minst en tråd om detta innan , dock en äldre tråd. Dessutom så är det ju sällan samma problem folk verkar få i och med batteribyte på Apple telefoner.

Kort och gott. Jag köpte två stycken batterier som sägs komma från exakt samma fabrik som Apple's original batteri.
Jag bytte först i min iPhone 4s 16gb och det gick bra, dock fick jag inget 2g/3g network direkt utan jag var tvungen att gå in i settings och ställa in tid / datum manuellt först. Sedan efter en reboot så fungerade den klockrent. Jag fabriksåterställde även telefonen mest för skojs skull och allt fungerade bra.

Men när jag skulle göra batteribyte dagen därpå i min flickväns mobiltelefon också en iPhone 4s 16gb så gick det inte alls som planerat.
Jag hade rätt verktyg, jag var givetvis försiktig, jag bytte batteri och starta upp telefonen. Funkade bra, dock samma sak där med först, inget network.
Jag ställde in klockan och reboota, det hjälpte inte. Jag provade flera reboots och inget hjälpte. Jag laddade även telefonen flera timmar och starta upp den, det hjälpte inte heller.

Sedan kopplade jag in telefonen till datorn och synkade med itunes, det hjälpte inte heller.

Jag satte tillbaka hennes gamla original batteri och försökte samma grejer, men fick fortfarande inget network varken 2g/3g..

Jag fabriksåterställde då telefonen men efter det så kunde jag inte aktivera den mot Apple server varken via wifi eller itunes.

Jag startade då telefonen genom att hålla in hemknappen och plugga in kabeln i datorn så att iTunes skulle göra en rejäl återställning av mjukvaran.

Den kraschade efter ca 60%. Detta har jag provat 4-5ggr och den misslyckas varje gång. Nu är telefonen alltså helt kaputt kort och gott eftersom den är halv färdig i en återställning så vill den bara bli kopplad till datorn hela tiden men varje gång den försöker så kraschar återställningen i alla fall. Jag får inget specifikt felmeddelande men skickas till Apples hemsida för en FAQ felsökning, och ingenting som står där fungerar heller...

Jag blir sjukt irriterad över läget eftersom det gick så smärtfritt med min egen telefon. Är det något mer jag kan prova eller är telefonen körd? Och hur i helvete kan telefonens mjukvara bli kaputt för att man byter batteri? Måste ju vara sämsta skapelsen ever i så fall.

Tack på förhand.

/ Pharanim

Permalänk

Nu blir jag lite rädd.. Jag som lovat en kompis att byta hans batteri hehe

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Vad får du för felmeddelande i iTunes när du återställer?

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Skrivet av anon180898:

när du har kopplat till wifi så synkas tiden direkt (stämmer det inte exakt så kan det bråka).. sen är det bara att starta om telefonen eller plocka ut & sätta till baka sim-kortet så får den täckning detta medans telefonen är igång..

var köpte du batteriet ? ebay eller nån från Sverige ?

har du ios 7

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kimmeh:

Vad får du för felmeddelande i iTunes när du återställer?

I just iTunes fick jag ingen "felkod" som jag hoppats på utan jag får ett felmeddelande som säger att återställningen inte gick att genomföra och så får jag en länk till itunes med random tips om det inte fungerar bara. Har inte länken framför mig då det var på min andra dator jag gjorde itunes återställningen.

Skrivet av jonatan80:

när du har kopplat till wifi så synkas tiden direkt (stämmer det inte exakt så kan det bråka).. sen är det bara att starta om telefonen eller plocka ut & sätta till baka sim-kortet så får den täckning detta medans telefonen är igång..

var köpte du batteriet ? ebay eller nån från Sverige ?

har du ios 7

Jo via Wifi eller via itunes så synkades klockan givetvis.

Batterierna är köpta ifrån återförsäljare i Sverige. ÅF är ovesentligt i detta fall då det är en medelstor seriös kedja. Oavsett så fungerar det ju inte ens nu när jag satt tillbaka original batteriet. Problemet kvarstår ju ändå.

Permalänk
Inaktiv

Update

Jag gjorde ett nytt försök precis.. Jag plocka ur batteriet en stund, skruva tillbaka allt. Lade på laddning en stund.
Höll in hemknappen, stoppa i usb kabel, tryckte på återställ i itunes. Sedan gav den inte helt oväntat upp precis som förut.
Bifogar två skärmdumpar på när den failar samt vad som händer när jag trycker på "mer info".

Ps. Dock verkade en fellogg skapas som heter "iPhoneUpdater" som innehåller sjukt mycket text.. Men kanske går att tyda något i den.

Permalänk

Hur gick det? jag sitter med precis samma fel efter skärmbyte...

Permalänk

Jag har exakt samma problem, får error 1 när jag försöker återställa precis som du och är nu fast i recovery mode. Skriv här när du löst det snälla!

Permalänk
Medlem

hej . har också haft lite problem med en 4s efter batteri byte . hittade inget nät . satt tillbaka gamla batteriet men fortfarande inget nät . mitt problem löste sig till slut när jag tog bort simkortet medans telefonen var igång . satt sedan tillbaka simkortet och då sa telefonen att simkortet var låst-vill du låsa upp ja . då fungera det och telefonen hittade nätet . från början när jag starta telefonen så sa inte luren till om simkorts pinkod ,så jag tänkte inte på det . konstigt bara att den inte sa till om pinkod från början när jag starta om den flera gånger . telefonen är inte min så jag trodde inte det var simlås på den då den inte sa till efter det direkt efter batteribytet .

ps : för att ta ut sim kortet och sätta tillbaka det krävdes det att jag koppla upp mej på wifi så att luren fick rätt tid . gjorde jag inte det innan så fungera det inte .

Visa signatur

AMD FX-Series FX-8350 Black Edition | ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 | G.skill Ares 8GB DDR3 1600 | MSI R9 270x 2GB GAMING | Samsung 840 EVO 250GB