The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

http://thewitcher.com/news/view/927

Minimum System Requirements
Intel CPU Core i5-2500K 3.3GHz
AMD CPU Phenom II X4 940
Nvidia GPU GeForce GTX 660
AMD GPU Radeon HD 7870
RAM 6GB
OS 64-bit Windows 7 or 64-bit Windows 8 (8.1)
DirectX 11
HDD Space 40 GB

Recommended System Requirements
Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz
AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz
Nvidia GPU GeForce GTX 770
AMD GPU Radeon R9 290
RAM 8GB
DirectX 11
HDD Space 40 GB

Rätt stor skillnad på ett Nvidia GPU GeForce GTX 770 och AMD GPU Radeon R9 290 rent prestandamässigt...

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Skrivet av magma86:

Rätt stor skillnad på ett Nvidia GPU GeForce GTX 770 och AMD GPU Radeon R9 290 rent prestandamässigt...

kan vara så att Nvidia kort helt enkelt funkar bättre ihop med spelets programmering än AMD korten.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

kan vara så att Nvidia kort helt enkelt funkar bättre ihop med spelets programmering än AMD korten.

Ja, eller så gikk de etter prislappen.

GTX 770 serien har jo til tider vært på samme nivå som AMD 290 når det gjelder pris, spesielt dersom en ville se på 4GB VRAM for GTX 770. (Hadde selv disse to alternativene som mest aktuelle for meg innen GTX 970 serien kom.)

Som alltid bør en nok ta disse "anbefalinger" og "minimum" for veldig grov indikasjon for hvor krevende et spill vil bli.

Hvilke innstillinger og oppløsninger er det for eksempel CD Projekt RED legger til grunn når de skriver "minimum" kravene respektive "anbefalt" (eng. recommended)? Er det når alt er blitt satt på det laveste nivå av alle mulige in-game innstillinger (inklusive innstillinger gjennom drivrutiner på grafikk kort) og uten noen form av AA/AF og minimum oppløsning på 1280 x 720 eller til og med ved lavere oppløsning? I så fall vil jo alt mere arbeide havne på prosessoren i stedet for grafikk kort, så vidt jeg vet, etter følgt mengder med CPU vs GPU benchmarks.

Det ende som ikke er så moro for min del er de 40 GB en vil trenge for laste ned. Det vil både kreve en ny harddisk/SSD og veldig mye tid for å laste ned over optimale forhold på et 3G nett verk (ca 8-9 Mbit/s)... :-/

Få virkelig håpe at CD Projekt RED kan klare å holde tidsfristen denne gang....

Permalänk
Medlem

Kommer förhandstittar snart. För att teasa det släppte de en video med småsnuttar av gameplay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Skrivet av Rouge of Darkness:

Skrivet av Gigantrix:

Ja, eller så gikk de etter prislappen.

GTX 770 serien har jo til tider vært på samme nivå som AMD 290 når det gjelder pris, spesielt dersom en ville se på 4GB VRAM for GTX 770. (Hadde selv disse to alternativene som mest aktuelle for meg innen GTX 970 serien kom.)

Som alltid bør en nok ta disse "anbefalinger" og "minimum" for veldig grov indikasjon for hvor krevende et spill vil bli.

Hvilke innstillinger og oppløsninger er det for eksempel CD Projekt RED legger til grunn når de skriver "minimum" kravene respektive "anbefalt" (eng. recommended)? Er det når alt er blitt satt på det laveste nivå av alle mulige in-game innstillinger (inklusive innstillinger gjennom drivrutiner på grafikk kort) og uten noen form av AA/AF og minimum oppløsning på 1280 x 720 eller til og med ved lavere oppløsning? I så fall vil jo alt mere arbeide havne på prosessoren i stedet for grafikk kort, så vidt jeg vet, etter følgt mengder med CPU vs GPU benchmarks.

Det ende som ikke er så moro for min del er de 40 GB en vil trenge for laste ned. Det vil både kreve en ny harddisk/SSD og veldig mye tid for å laste ned over optimale forhold på et 3G nett verk (ca 8-9 Mbit/s)... :-/

Få virkelig håpe at CD Projekt RED kan klare å holde tidsfristen denne gang....

Witcher 3 kör nVidia GameWorks, kan vara därför, men kan vara annat också.

Permalänk
Medlem

Det har släppts en del previews och ny gameplay video från PAX.

Här är en.

Kommenterad från FZ

FZ förhandstitt
http://www.fz.se/artiklar/forhandstitt/20150126/the-witcher-3...

Hoppas få se högkvalitativ 60fps från Gamersyde så småningom.

Edit: Lite pressbilder

Permalänk
Medlem

Löjligt snyggt det ser ut, en ny dator hade ju suttit fint tills detta kommit ut.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Nu kan man ladda ner den blandande gameplayvideon från Gamersyde med extremt hög kvalite.
http://www.gamersyde.com/news_the_witcher_3_gameplay_video-16...

Video Format : AVC Format profile : Main@L4.1 Bit rate : 29.3 Mbps Maximum bit rate : 55.6 Mbps Width : 1 920 pixels Height : 1 080 pixels Frame rate : 30.000 fps Audio Format : AAC Bit rate mode : Variable Bit rate : 192 Kbps Maximum bit rate : 242 Kbps Channel(s) : 2 channels

Här är en bild direkt från videon

Skäggen ser bra ut, undrar om det är Nvida hairworks?

Permalänk
Medlem

Nytt gameplay från PAX East 2015

Samma sidouppdrag, men högkvalitets video på Gamersyde (nerladdning)
http://www.gamersyde.com/news_the_witcher_3_pax_east_gameplay...

Collectors Unboxing (XBO)

Permalänk
Medlem

Tror ni att det är någon idé att förhandsboka med tanke på min dator? Vill ha 60fps men måste inte ha så höga inställningar.

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Fan va jag längtar hoppas dubbla 780 kan driva detta i fin fps @ 1440p.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Permalänk
Medlem

undarar vad det är för settings, inte superskarpa texturer direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite ny info på spelet från PC Gamer: http://www.pcgamer.com/new-witcher-3-details-ciri-cities-real...

Bland annat står det "Fluid gameplay on 1080p with everything on maximum +nvidia hairworks on GTX 980" det lät intressant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

http://thewitcher.com/news/view/927

Minimum System Requirements
Intel CPU Core i5-2500K 3.3GHz
AMD CPU Phenom II X4 940
Nvidia GPU GeForce GTX 660
AMD GPU Radeon HD 7870
RAM 6GB
DirectX 11
HDD Space 40 GB

Recommended System Requirements
Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz
AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz
Nvidia GPU GeForce GTX 770
AMD GPU Radeon R9 290
RAM 8GB
DirectX 11
HDD Space 40 GB

Knas att min processor börjar bli till åren, trodde att jag skulle klara av detta någorlunda i 2560x1440 om möjligt köpa ett till kort för SLI. Men enligt dessa speccs verkar min processor ge vika, vad tror ni? Jag har ju klockat det redan, men kan pressa upp det till 4.6ghz för detta spel om det är fallet.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Knas att min processor börjar bli till åren, trodde att jag skulle klara av detta någorlunda i 2560x1440 om möjligt köpa ett till kort för SLI. Men enligt dessa speccs verkar min processor ge vika, vad tror ni? Jag har ju klockat det redan, men kan pressa upp det till 4.6ghz för detta spel om det är fallet.

Jag tror du är rätt så safe speciellt med en OC.

http://www.ocaholic.ch/modules/smartsection/item.php?itemid=1...
Kan man se lite närmare hur mycket det skiljer sig i andra spel mellan processorerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Det är inga problem. En överklockad 2600k pretserar som en stock haswell variant. Du kommer med andra ord klara dig galant!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Asus Prime X870, 9800X3D, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Asus Rog Astral OC RTX 5090.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Jag tror du är rätt så safe speciellt med en OC.

http://www.ocaholic.ch/modules/smartsection/item.php?itemid=1...
Kan man se lite närmare hur mycket det skiljer sig i andra spel mellan processorerna.

Kikade närmre på din länk nu i efterhand, det var inte alls mycket skillnad. Känns som att pengarna var väl investerade nu i efterhand på 2600k.

Skrivet av TobbeH94:

Det är inga problem. En överklockad 2600k pretserar som en stock haswell variant. Du kommer med andra ord klara dig galant!

Tack för info, för då satsar jag på en ny skärm och eventuellt ett till kort för SLI. Men man kanske får börja hålla ett öga på processorkraven framöver!

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

recommended requirements är för 1080p antar jag..?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fett!

http://www.pcgamer.com/new-witcher-3-details-ciri-cities-real...

"Did you know, in The Witcher 3 Geralt's beard will grow over time, and you'll have to visit barbers to keep it trimmed? That and other glimmers of new information have arrived on NeoGaf, after translators on The Witcher 3 forums got their hands on a preview feature from a German magazine. Though rather second-hand, there is information of interest contained within. Here are the best bits.

• No Man's Land features 25 smaller towns, some of which are the size of Flotsam from The Witcher 2.

• The game features two really big cities: Novigrad and Oxenfurt, both very lively.

• passages with Ciri are like a linear action-adventure, not like a RPG, plays differently and more action-fueled than Geralt's passages (no inventory, no skill tree, depending on the scene Ciri has certain skills)

• Ciri sequences will be (in total) 5-10h

• Many small details such as Roach stopping to eat apples from a basket

• All equipped items are visible in-game on Geralt

• best items in game must be crafted

• mutagens can be very powerful, like 40% damage enhancer for signs

• fist fighting is without QTEs now, it's just like normal fighting with hard and fast strikes and such

• there are horseraces similar to RDR, biggest focus on stamina management during races, you can even buy better saddles for horseraces

• Geralts beard will grow. You have to go to a barber after a few days

• The HUD is fully customizable. Icons and quest markers on the map can also be deactivated. Audiovisual hints (e.g. people screaming for help) will be present if you wish to do so.

• Fluid gameplay on 1080p with everything on maximum +nvidia hairworks on GTX 980

• game loading time is extremely short on the high-end PC

• Ultra settings are impressive, especially the rich vegetation and character models; there can be scenes where difference between high and ultra won't be that noticeable; lighting is impressive: for instance evening light falling on vast flower fields of a parfum-maker

• there was indeed no slider or adjustment option for the draw distance/LOD

• They encountered very few bugs, no crashes of freezes."

Technical

• The HUD is fully customizable. Icons and quest markers on the map can also be deactivated.

• Audiovisual hints (e.g. people screaming for help) will be present if you wish to do so.

• Journalist encountered no clone NPC's

• Controller feels superior to keyboard+mouse.

• The extremely annoying doors from The Witcher 2 are gone. Doors are now opened automatically, no button pressing. No loading times for entering buildings either.

• Day 1 patch confirmed

• Xbox One resolution will stay at 900p

• Geralts beard will grow over time

• Switching between controller and mouse (for menu's) is easy and fluid

• Most impressive dynamic weather system in any game he has ever played

• They encountered very few bugs, no crashes of freezes.

• Ultra seems to have a big effect on the quality of vegetation and character models[

• No slider for LOD

Visual gore more prominent than in The Witcher 2[/info]

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

I need a doctor...

Visa signatur

Dator: dålig.

Permalänk

Till Vilken plattform?

Kan inte vänta på att få sätta tänderna i Witcher 3 frågan är bara vad man ska göra med fru, barn och jobb någon som har lust att
vara stand-in ett tag ?
Skämt och sido!
Det jag vill är att ha folkets synpunkter på är till vilken plattform jag ska skaffa spelet till.

Köpte burk i höstas som något slags medel för det mesta man kan tänka sig använda sig av en PC.
Äger även en PS4 som bara väntar på att få användas men bristen på bra spel till konsolen gör att den
för tillfället står och samlar damm.

Har kikat på systemkraven för spelet och jag klarar inte riktigt att nå upp till de rekommenderade kraven.
sitter på en 4670k, men asus r9 280 ej "x" versionen och 8 gb ram minne.
kan väl säga att är lite sugen på att byta kort men både fru och plånbok säger ifrån.
Så kort och gott med denna info vilken tror ni ger den bästa spelupplevelsen för mig?
Tilläggas ska att Ps4:an är kopplad till bättre ljud och mycket större bild + soffa!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollerbeast:

Kan inte vänta på att få sätta tänderna i Witcher 3 frågan är bara vad man ska göra med fru, barn och jobb någon som har lust att
vara stand-in ett tag ?
Skämt och sido!
Det jag vill är att ha folkets synpunkter på är till vilken plattform jag ska skaffa spelet till.

Köpte burk i höstas som något slags medel för det mesta man kan tänka sig använda sig av en PC.
Äger även en PS4 som bara väntar på att få användas men bristen på bra spel till konsolen gör att den

Har kikat på systemkraven för spelet och jag klarar inte riktigt att nå upp till de rekommenderade kraven.
kan väl säga att är lite sugen på att byta kort men både fru och plånbok säger ifrån.
Så kort och gott med denna info vilken tror ni ger den bästa spelupplevelsen för mig?
Tilläggas ska att Ps4:an är kopplad till bättre ljud och mycket större bild + soffa!

Tack på förhand!

Ta PC och skruva ner inställningarna tills du får tillfälle för ett bättre kort.

Visa signatur

Dator: dålig.

Permalänk
Medlem

Vill ni spana in senaste trailern i riktigt hög kvalite kan ni ladda ner den här från MEGA (844MB)
https://mega.co.nz/#!eRRiST6Q!ISuZ58MzXEb8cQD5XoBYrAVMqtI_35s...

Eller här från Gamersyde.com
http://www.gamersyde.com/news_the_witcher_3_gameplay_trailer-...

Rated 18

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fick med witcher 3 på köpet nu när jag köpte nytt grafikkort.
Har inte spelat 1:an eller 2:an, behöver man göra det för att förstå storyn eller kan man få en bra spelupplevelse ändå om man bara spelar 3:an?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rollerbeast:

vara stand-in ett tag ?
Skämt och sido!

Tack på förhand!

Köp ett till 280 och kör crossfire annars, finns billigt att hitta, framförallt begagnat.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Rollerbeast:

vara stand-in ett tag ?
Skämt och sido!

Tack på förhand!

Köp det till ps4an. Som du säger, soffa, ljud och stor bild. Sen tryck in spelet och lira, slipp eventuellt pc strul med drivers osv och spara pengar ist för att uppgradera din pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cross.N1:

Fick med witcher 3 på köpet nu när jag köpte nytt grafikkort.
Har inte spelat 1:an eller 2:an, behöver man göra det för att förstå storyn eller kan man få en bra spelupplevelse ändå om man bara spelar 3:an?

Tror man får en bra spelupplevelse även om man inte kört 1an och 2an

Dock rekommenderar jag att du spelar igenom 2an då det är ett riktigt bra spel. Kostar 5€ (Enchanced Edition) på HumbleBundle. OBS! Erbjudandet går ut om 3 timmar. https://www.humblebundle.com/store/promo/rpg_weekend/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9