Permalänk

Efter ominstallation, ingen signal

Ominstallera idag min dator och efter att jag installerat alla drivrutiner och startar om datorn så funkar det bra fram till där det står att windows startar då släcks skärmen så står det ingen signal bara.

Har provat att installera på nytt men samma problem igen, jag kan gå in via safe mode dock.

Skärm är en Acer predator 24tum
grafikkort radeon r9 290 4gb
installerar windows 7 64-bit home basis.

Permalänk
Medlem

Pröva ändra Hz på skärmen i safemode.

Permalänk
Skrivet av Relive:

Pröva ändra Hz på skärmen i safemode.

Hur gör man det i safe mode då? Har googlat men hitta inget jag förstog

Permalänk
Medlem

Högerklicka på skrivbordet, skärmupplösning, avancerade inställningar, bildskärm.

Permalänk
Skrivet av Relive:

Högerklicka på skrivbordet, skärmupplösning, avancerade inställningar, bildskärm.

Går inte i safe mode dock.

Permalänk
Medlem

Helt säker på att de funkade när jag gjorde det i safemode när jag råkade ändra till för hög Hz.

edit; Går det att installera drivrutiner i safemode?

Permalänk
Skrivet av Relive:

Helt säker på att de funkade när jag gjorde det i safemode när jag råkade ändra till för hög Hz.

edit; Går det att installera drivrutiner i safemode?

Redan provat och det alternativet finns inte i safe mode.

Jag tror det går

Edit; prova nu och visa sig att det gick inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av osnolsson:

Redan provat och det alternativet finns inte i safe mode.

Jag tror det går

Det är förmodligen inte uppdateringsfrekvensen som är problemet.
Prova att välja en låg upplösning i safe mode, verkställ och starta om datorn.
Fungerar det då så väljer du rätt upplösning i normalläge och verkställer.
Glöm inte att kolla om din bildskärm finns som val. Om inte, stoppa i drivrutiner för skärmen först.

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Skrivet av Uslingen:

Det är förmodligen inte uppdateringsfrekvensen som är problemet.
Prova att välja en låg upplösning i safe mode, verkställ och starta om datorn.
Fungerar det då så väljer du rätt upplösning i normalläge och verkställer.
Glöm inte att kolla om din bildskärm finns som val. Om inte, stoppa i drivrutiner för skärmen först.

Jag stoppa i vga-sladd istället och då funka det och hz stog på 60 och eftersom jag har en 144hz skärm så tog jag 144 och bytte till hdmi igen men det funka intw. Upplösningen står på 1920x1080 och det är recommended så det borde väl inte va ngt problem ?

Permalänk
Medlem

HDMI har inte stöd för 144hz.

/Delapsus

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Medlem
Skrivet av osnolsson:

Jag stoppa i vga-sladd istället och då funka det och hz stog på 60 och eftersom jag har en 144hz skärm så tog jag 144 och bytte till hdmi igen men det funka intw. Upplösningen står på 1920x1080 och det är recommended så det borde väl inte va ngt problem ?

HDMI kan inte visa över 60 hz. DVI lr Displayport is the way to go.

Permalänk
Skrivet av Relive:

HDMI kan inte visa över 60 hz. DVI lr Displayport is the way to go.

Är det bättre att köra med dvi 144hz än hdmi 60hz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av osnolsson:

Är det bättre att köra med dvi 144hz än hdmi 60hz?

Självklart!