Permalänk
Medlem

Har oerhört hög sensitivity

När jag började spela cs för ca 4 månader sen var ny till fps-världen och hade inte koll på så mycket. Jag började cs med 1800 dpi och 4/10 mouse accel på Razer Synapse, default mouse settings på windows och 3.85 mouse sens + 1.0 mouse accel på cs.
Nu efter att ha climbat upp till GNM så har jag fullständigt vant mig vid dessa inställningar och kan inte bytta, så är fast i en svårt sits.
Eftersom jag har så hög sensitivity och hög acceleration är det mycket svårt för mig att utveckla och förbättra min aim vilket är en nackdel.
Vad ska jag ta mig till? Försökte med att spela utan acceleration men det gick åt pipan för har ju fått in reflexer och rutiner med acc på.

Permalänk

Sänk långsamt sensen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leif GW:

När jag började spela cs för ca 4 månader sen var ny till fps-världen och hade inte koll på så mycket. Jag började cs med 1800 dpi och 4/10 mouse accel på Razer Synapse, default mouse settings på windows och 3.85 mouse sens + 1.0 mouse accel på cs.
Nu efter att ha climbat upp till GNM så har jag fullständigt vant mig vid dessa inställningar och kan inte bytta, så är fast i en svårt sits.
Eftersom jag har så hög sensitivity och hög acceleration är det mycket svårt för mig att utveckla och förbättra min aim vilket är en nackdel.
Vad ska jag ta mig till? Försökte med att spela utan acceleration men det gick åt pipan för har ju fått in reflexer och rutiner med acc på.

Jag brukade lira med 20.0 sens back in the 1.6 days och var riktigt bra (mest för att jag var rätt ung med skit bra reflexer).
Men nu när jag började igen så började jag sänka och blivit mer säker med det.

Mitt förslag är: Deathmatches.

Kör deathmatch och sänk med 0.3 - 0.5 sens varje game. Förr eller senare kommer du vänja dig, det var så jag gjorde

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Jag brukade lira med 20.0 sens back in the 1.6 days och var riktigt bra (mest för att jag var rätt ung med skit bra reflexer).
Men nu när jag började igen så började jag sänka och blivit mer säker med det.

Mitt förslag är: Deathmatches.

Kör deathmatch och sänk med 0.3 - 0.5 sens varje game. Förr eller senare kommer du vänja dig, det var så jag gjorde

Jo det skulle ju vara det bästa men problemet är också att jag har vant mig vid musacceleration. Och det är näst intill omöjligt för mitt muskelminne att ta sig ur)
Ska dock försöka sänka min dpi men kommer nog aldrig kunna ta mig ner till 400..

Permalänk
Medlem

Heaton säger att ett ryck i handleden ska svänga dig runt 90 eller 180 grader, så sänk sensen tills du når det, och lär dig att spela med det. Stäng av acceleration så att muspekaren rör sig lika långt varje gång.

Permalänk

Stäng av musacc och sätt inte på det igen. Det känns konstigt ett tag men du vänjer dig efter någon vecka. Om du nu vill ha lägre sens så är det bara att sänka lite i taget.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte sänka lite i taget, jag skulle sänka till något lågt som fungerar typ 1-1.5 in game med 800 dpi (eller då 2-3 med 400 dpi) och sen spela tills det sitter. Lär ta ett tag men du kommer vänka sig. Mouse acceleration stänger du också av såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leif GW:

musaccel i både musprogramvaran och i cs låter som en galen kombo hahaha.

enda som gäller är att köra på den nya sensen och utan accel tills du är van. deathmatch och olika kartor där du övar sikte är bra. problemet med mus acceleration är att det inte går att öva upp muskelminnet med det. kör 1800 dpi och 2 i cs sens och mus accel av direkt. spela i 2-3 timmar per dag så kommer du snabbt in i dom nya vanorna.