Hög DPC Latency med nytt moderkort & CPU

Permalänk
Medlem

Hög DPC Latency med nytt moderkort & CPU

Tjena!

Har precis byggt ihop datorn och installerat de obligatoriska drivrutinerna. Köpte nya delar just p.g.a. min latency på min förra setup, ändå så har jag minst 1000 i latency och över 5000 när jag spelar.

Köpte ett i7-4790k och ett ASUS z97-A.

Hade även detta problemet med min förra setup då jag fick stuttering lag då latencyn gick up mot 22000.

Förstår verkligen inte var problemet ligger då jag trodde att det var ljudkortet på mitt gamla moderkort som strulade.

Om ni vet något, snälla hjälp då jag handskats med det här problemet i över ett år.

En bild på min nuvarande latency in-game:

Off-game:

Kan det vara RAM Minnen? HDDen? Grafikkortet? (GTX 680)

Kör Windows 8.1.

Visa signatur

GTX 680, Intel core i7 930@2.8GHZ, 6GB Ram

Permalänk
Medlem

vad har du för tillbehör inkopplade? testa koppla ur något som du misstänker kan vara fel.

drivrutiner kan du ladda ner direkt från realteks hemsida så får du senaste om det är sånt ljudkort du har. brukar vara det som krånglar när det gäller latency.

Permalänk
Medlem

Är detta i idle mode? Eller håller du på med saker (ladda ner?). Kan vara vad som hälst. Försök och stänga ner så många program och aktivitet som möjligt till att börja med.

Kolla även in denna guide:

http://www.overclock.net/t/1433882/gaming-and-mouse-response-...

Visa signatur

Intel I5-4690k 4.4ghz | Asus Pro Gamer Z97 | Gigabyte 1080ti | Ajax-fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

vad har du för tillbehör inkopplade? testa koppla ur något som du misstänker kan vara fel.

drivrutiner kan du ladda ner direkt från realteks hemsida så får du senaste om det är sånt ljudkort du har. brukar vara det som krånglar när det gäller latency.

Skrivet av buurman:

Är detta i idle mode? Eller håller du på med saker (ladda ner?). Kan vara vad som hälst. Försök och stänga ner så många program och aktivitet som möjligt till att börja med.

Kolla även in denna guide:

http://www.overclock.net/t/1433882/gaming-and-mouse-response-...

Tack för svaren! Ska testa att installera realteks drivrutiner. Har inget speciellt i kopplat förutom mitt tagentbort och mus.

Den gula är i idle.

Så sjukt frustrerande, handla saker för 5k och sen samma jäkla fel

Visa signatur

GTX 680, Intel core i7 930@2.8GHZ, 6GB Ram

Permalänk

Nu ser jag att tråden är lite halvgammal, men tänkte ändå skriva ett svar. DPC Latency Checker kan inte mäta korrekt i Windows 8/8.1 så använd Latencymon istället och bifoga en bild på det ser ut här sen (om problemet fortfarande kvarstår, det vill säga).

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4