Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

State of Decay finns just ute sedan igår. Ska vara ett riktigt intressant och spännande zombie-calypse där man inte "bara" slaktar zombies, utan fokus ligger på att ta in välja en outpost/bas, plocka in överlevare (med olika förmågor, nackdelar) som man senare kan skicka ut och hoppas på att de kommer tillbaka med en bil lastad med provianter (eller inte kommer tillbaka alls).

Har beställt på Electroworld för 251:- (rabatt).
Ligger på 260:- på US store.

Någon som har testat spelet?

Permalänk
Medlem

Har inte spelat mer än ett par timmar igår men spelet visar stor potential. Som du säger ligger inte fokus på masslakta zombies utan mer att överleva och hitta resurser för att sedan flytta runt till olika ställen. Men jag rekommendat starkt spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Jag är sugen på TX men vill komplettera med F1-ratten (och antagligen pedalerna också). Men det blir ju så dyyyrt. Just nu står mitt Alcantara Playset och bara väntar på att få en ratt igen (har en g27 men ingen uppställd dator eller ps3). Vill ju även ha en seatslider och växelspakshållare

Håller mig nog till skatteåterbäringen och F12015 kommer! Kanske har Thrustmaster börjat sälja mer modular paket då. Man kan alltid hoppas! Deras TX verkar riktigt bra annars, även om den verkar dras med lite kvalitetsproblem..

Jag är nöjd med ratten än så länge iaf, funderar på att komplettera med F1-ratten så småningom. Men nu är det tomt på kontot. Detta kalaset har inte varit billigt, med Alcantara-playseat, gearshift holder, TX ratten, T3PA och TH8A.
Det enda jag inte gillar med ratten som sitter där original är det fruktansvärda gummit,

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Jag har en F1 ratt men skulle nog hellre vilja ha en av dom runda rattarna (inte den som följer med alltså), lär nog dyka upp en annons på denna ratt snart om nån är intresserad

Blir hemmabyggd stol för mig och så kör jag med TX ratten, TX pedalerna och TH8A spaken men jag ska ju byta ut ratten till en av dom runda och så blir det nog PRO pedalerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Jag har en F1 ratt men skulle nog hellre vilja ha en av dom runda rattarna (inte den som följer med alltså), lär nog dyka upp en annons på denna ratt snart om nån är intresserad

Blir hemmabyggd stol för mig och så kör jag med TX ratten, TX pedalerna och TH8A spaken men jag ska ju byta ut ratten till en av dom runda och så blir det nog PRO pedalerna.

Ja, läderratten ser trevlig ut.

Jag funderade också på pro-pedalerna. Men tror det räcker med den lättare varianten av de två. Hoppas jag. Haha

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av fax110:

Läderratten är grymt. Kan även rekommendera Wheelstand Pro. Var lite skeptiskt, men funkar grymt bra även från soffan och så kan man enkelt vika ihop "paketet" och stuva undan det när det inte används.

F1 ratten är jag sugen på när du vill sälja...

Permalänk
Medlem

Japp, idag kommer grejerna! Som jag väntat!

Ni som använder ratt, sugna på att köra lite forza nån gång i helgen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som är spelsugen? Adda gärna så lirar vi ihop, har en del spel
GT: Marcu9

//Marcus

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Adda gärna mig med, har rätt glest med folk på vännerlistan så vore kul med lite mer aktivitet på den.
GT: Laralthir

Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad på en svenskversion och en EU-Version, dvs finns det något som inte fungerar på en importerad? Typ om man vill koppla kanalerna genom xboxen.
Och någon som vet hur det fungerar med spel köpta på xboxstore, följer de livekontot eller konsolen?

Anledningen att jag undrar detta är att jag kollar på begagnade xboxar

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aerious:

Är det någon skillnad på en svenskversion och en EU-Version, dvs finns det något som inte fungerar på en importerad? Typ om man vill koppla kanalerna genom xboxen.
Och någon som vet hur det fungerar med spel köpta på xboxstore, följer de livekontot eller konsolen?

Anledningen att jag undrar detta är att jag kollar på begagnade xboxar

1. Nej ingen skillnad.

2. Spel följer MS-kontot.

Rekommenderar: http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/XON...

2790:-

Permalänk
Medlem

Tjo, har tydligen lyckats misshandla min handkontroll, eller så var den bara kass, vänster strykspak knakar och fastnar och har sig.. är det någon av er som har koll på om det är säljaren (webhallen) eller MS man ska vända sig till?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av issue:

Tjo, har tydligen lyckats misshandla min handkontroll, eller så var den bara kass, vänster strykspak knakar och fastnar och har sig.. är det någon av er som har koll på om det är säljaren (webhallen) eller MS man ska vända sig till?

https://myservice.xbox.com/sv-SE/Pages/Welcome.aspx

Skapa ett RMA ärende där.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

tusen tack för snabbt svar!

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Det priset är vad jag betalade för min 360, som fortfarande används.

Permalänk
Medlem

Någon här som har varit ute för att det kommer upp att en måste återställa sitt microsoft konto, och när en försöker göra det att microsoft inte skickar något meddelande med koden, trots att man matat in rätt telefonnummer...?

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Asus Prime X870, 9800X3D, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Asus Rog Astral OC RTX 5090.

Permalänk
Medlem

Hur tycker ni att xbone är idag?
Har utöver de flesta retrokonsolerna en ps3a, en ps4a och ett xbox 360 och är lite sugen på en xbone nu när priserna börjar bli relativt låga.
Hur är spelutbudet (framförallt exclusives) och hur är kontrollen jämfört med den hemska 360 kontrollen?
Med hemsk menar jag att D-paden är snäppet värre än värdelös, synd på en annars bra kontroll!

Edit:
kan vara värt att nämna att jag är nyfiken på hur den fungerar som mediabox, tycker att 360n är lite långsamt i t.ex. youtube och dylikt

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Någon här som har varit ute för att det kommer upp att en måste återställa sitt microsoft konto, och när en försöker göra det att microsoft inte skickar något meddelande med koden, trots att man matat in rätt telefonnummer...?

Dom har en app man kan ladda ner för att bekräfta såna saker. Om det är det du är ute efter. Sök på Microsoft account.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

1. Nej ingen skillnad.

2. Spel följer MS-kontot.

Rekommenderar: http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/XON...

2790:-

Okej då vet jag
Tack för tipset, blev dock en begagnad med diverse roliga spel till

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk

Tjenare! Har nu haft min Xbox ONE ett tag men den stora frågan är ju: Vilket är det bästa spelet?!?!?

Själv så är Farcry 4 det bästa jag spelat än!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Hur tycker ni att xbone är idag?
Har utöver de flesta retrokonsolerna en ps3a, en ps4a och ett xbox 360 och är lite sugen på en xbone nu när priserna börjar bli relativt låga.
Hur är spelutbudet (framförallt exclusives) och hur är kontrollen jämfört med den hemska 360 kontrollen?
Med hemsk menar jag att D-paden är snäppet värre än värdelös, synd på en annars bra kontroll!

Edit:
kan vara värt att nämna att jag är nyfiken på hur den fungerar som mediabox, tycker att 360n är lite långsamt i t.ex. youtube och dylikt

Den här helt suverän. Har PS4:a, PS3 men sålde min 360 och köpte en Xbox One.

För mig är dock Kinecten - ovanligt väntat - helt ovärderlig.
Sparkar av mig skorna när jag kommer hem och ropar "Xbox One - on" och maskinen startar på ca. 6-7 sekunder, hänger upp jackan och slänger mig i soffan och slipper allt vad "Loading save" heter eftersom Instant-On läget är på.

Jag har märkt att jag sitter betydligt mer med X1 än med PS4:n. Främst kanske för att gränssnittet och notifieringar och jämförelser mot ens kompisar/vänner är sååå oerhört mycket bättre än på PS4.

Dessutom "snappar" jag oerhört mycket mer än vad jag trodde. Ett exempel:

Förstod inte vad för taktik jag skulle använda mot en specifik typ i mitt nuvarande favoritspel State of Decay (250:- på ElectroWorld.se eller 280:- i US-store, digitalt).

"Xbox, go to Twitch", där jag snabbt kan söka på zombietypen.
"Xbox, switch", då spelas Twitch-videon upp i ett fönster till höger samtidigt som jag kan spela mitt spel. Ljudnivån går att korrigera om man vill ha 50-50 eller höra mer från Twitch-sändningen (eller Yotube klippet).

Av det jag följt på båda sidorna så är det en markant uppdatering hela tiden med nya funktioner till X1. Största som PS4:n fått - är nu senast för någon månad sedan: suspend/resume funktionen (som X1 redan haft sedan läge) och Spotify. Bortsett från den har Sony inte gjort ett dyft.

Jag kan inte ens se om en vän går online. Något som är oerhört snyggt och - för mig - användbart när jag får sug på att spela något co-op spel.

Jag försöker vara opartisk, och med tanke på att jag redan har ett stort digitalt bibliotek på PS4:n och mina främsta vänner finns där, kan jag inte än annat gå på magkänslan som säger mig att det är betydligt trevligare att spela TV-spel på Xbox One

Permalänk
Medlem

Håller med. Hade själv en PS4:a men sålde den p.g.a brist på bra spel, för dyra digitala spel och för att ingenting av det jag förväntades skulle patcha in i UI hade kommit. Köpte för ett par dagar sedan en Xbone och det jag gillar mest är verkligen instant on. Startar direkt och jag kan fortsätta spela direkt från samma ställe jag var på när jag avslutade kvällen innan. Det blir inte mindre bra att jag äntligen, för första gången denna generationen, får njuta av ett bra bilspel i form av Forza Horison 2.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Asus Prime X870, 9800X3D, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Asus Rog Astral OC RTX 5090.

Permalänk
Medlem

Baserat på era rekommendationer samt det låga priset åkte jag iväg och köpte en xbone, må säga att kontrollen känns bra, de har även fixat den hemska D-paden!
Har ett gäng spel påväg också, b.la. evolve och lite gott.
Släng iväg en friend request till mig vettja!
Jag heter MaxieTheHatter på xbox live

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo

Permalänk
Medlem

Baserat på era rekommendationer samt det låga priset åkte jag iväg och köpte en xbone, må säga att kontrollen känns bra, de har även fixat den hemska D-paden!
Har ett gäng spel påväg också, b.la. evolve och lite gott.
Släng iväg en friend request till mig vettja!
Jag heter MaxieTheHatter på xbox live

Gillar att du har en så galet kraftfull stationär burk, men ändå vill ha en Xbox one!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TobbeH94:

Gillar att du har en så galet kraftfull stationär burk, men ändå vill ha en Xbox one!

Om man gillar spel så är det allt annat än orimligt att man skaffar de plattformar som krävs för de spel man vill ha samtidigt.

Själv börjar jag sakna en Xbox-plattform att spela på. Sålde Min 360 Elite för ett år sedan och priserna på XBO är riktigt lockande ofta. Synd på bakåtkompatibiliteten bara men det problemet har ju även PS4.

Lär dröja med köp då jag upplever att det är klent med titlar nu och närmaste tiden framåt (lika med PS4) samt att jag inte hinner spela allt jag har och lär inte få mer tid med en till konsol. Suck, dygnet behöver fler timmar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Om man gillar spel så är det allt annat än orimligt att man skaffar de plattformar som krävs för de spel man vill ha samtidigt.

Själv börjar jag sakna en Xbox-plattform att spela på. Sålde Min 360 Elite för ett år sedan och priserna på XBO är riktigt lockande ofta. Synd på bakåtkompatibiliteten bara men det problemet har ju även PS4.

Lär dröja med köp då jag upplever att det är klent med titlar nu och närmaste tiden framåt (lika med PS4) samt att jag inte hinner spela allt jag har och lär inte få mer tid med en till konsol. Suck, dygnet behöver fler timmar!

Var inte sarkastisk utan uppskattade bara att konsolerna har någon form av appeal även för oss som gillar att bygga spelriggar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Den används mest för videorendering .
Det är något speciellt med att sitta i soffan och spela på stor TVn!
Spelar de mer grafiska spelen på pc men enklare spel och plattformar tycker jag gör sig bättre på konsol

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den används mest för videorendering .
Det är något speciellt med att sitta i soffan och spela på stor TVn!
Spelar de mer grafiska spelen på pc men enklare spel och plattformar tycker jag gör sig bättre på konsol

Kunde inte sagt det bättre själv. Exakt därför jag har såväl en PS4:a som en Xbox One nu och föredrar faktiskt att spela på konsol.

.. dock vet jag inte hur det blir med Witcher 3.. 60 fps på PC vs 30 fps på konsol.. det är en ganska tydlig spelskillnad i såväl flyt som känsla.. Iaf märkte jag av det i The Last of US (PS3 vs PS4 remake).

Dock låter mitt grafikkort som ett jäkla flygplan (även om jag har en kraftfull dator) och sänker upplevelsen rejält.

Permalänk

Jag är lite nyfiken av vad du menar med att D-paden är värdelös? Dom gångerna jag använder d-pad i spel har jag aldrig märkt ngt problem alls.
Så lite nyfiken här bara^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag är lite nyfiken av vad du menar med att D-paden är värdelös? Dom gångerna jag använder d-pad i spel har jag aldrig märkt ngt problem alls.
Så lite nyfiken här bara^^

Högst personlig åsikt.
Ofta när jag trycker åt en riktning kommer jag åt en annan samtidigt, t.ex. Jag trycker upp men den registerar upp och höger.
Den bästa D-paden jag använt är SNES men dual shock 4 och xbox one är inte långt efter.
En optimal d-pad skulle vara 4 separata knappar men det kommer nog aldrig hända.

Edit:
Ett annat exempel på en dålig D-pad är kontrollen till Sega Master System.
De som använt den vet precis vad jag menar
Den lever sitt egna liv emellanåt.

Visa signatur