Permalänk
Medlem

Ny gamingmus tips inför köp?

Tja!

Satt o spelade förrut och rätt va det va så slutade min mus att fungera korrekt. Då den inte fungerade att hålla inne vänsterklick om man tex ska markera elr så.
Btw finns det nån lösning?

Men nu till den riktiga frågan, vad för mus tycker ni jag borde ha? Vill ju ha en billig mus men också en som håller och är bekväm! Min tidigare mus va en Logitech g400 och jag har vart super nöjd under dessa 4 år!
Har kollat lite på prisjakt och såg några billigare märken:http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2504242, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2288825 mm.
Har gärna en med DPI switch också. Kom med förslag!

Permalänk
Medlem

Jag gick från att ha använt Logitech g400 (innan dess 2st 518) till en CM Storm Havoc. Mest för att jag fick den för 199 så tyckte jag att den var värd att testa. Hittills är jag nöjd med den efter 4 månader! Kostar dock lite mer nu, men här är den iaf.

CM Storm Havoc

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Har steelseries rival och har svårt att rekommendera något annat. Bra precision och optisk. 399 kr på webhallen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk

Frågan är ju snarare, vad vill du själv ha? alla här kommer att rekommendera en mus som de själva föredrar, leta efter något du vill ha i rätt prisklass, googla/kolla swec efter recensioner, eller kolla de hundratals "köpa mus" trådarna som redan finns, sen köper du något!

Själv hade jag undvikit allt som liknar den från speed-link med en massa djupa hack osv, blir drygt att rengöra i längden.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk

Har steelseries sensei (RAW) och är så sjukt nöjd. Spelar till mestadels csgo och gta v. lätt bästa musen jag har haft!

Permalänk

Func, Funcar bra. Men välj det som passar din hand bäst!

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz

Permalänk
Skrivet av syndicatan:

Func, Funcar bra. Men välj det som passar din hand bäst!

Har de fixat scrollhjulet på v2? den första var ju helt hopplös efter 4-5 månader om man använde den dagligen, fem hack uppåt och ett neråt när man försökte scrolla neråt och väldigt många hade samma problem..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt investera i en G402. Servicen logitech erbjuder vid problem är värt den extra kostnaden.

Permalänk
Medlem

Corsiar M6X eller Razer Deathadder för FPS eller RTS
Razer Naga för MMOs och liknande

Skulle jag säga har haft alla men har kvar Naga och Deathadder för min M65 RGBs led funka dog efter ett tag. Lirar mycket CS:GO med Deathaddern men har spelat HoN förrut också och det funkar jättebra. När jag spelade Wow använde jag Nagan och kan inte lirar wow utan den nu i princip, man vänjer sig snabbt

Permalänk
Medlem

Kan även rekommendera Rival starkt då den är ofta mycket billig och flera av mina kompisar har dem och älskar dem

Permalänk
Medlem

Jag köpte min G502 här på marknaden. Tror det finns en till från förra vecka.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Zowie EC1-A, Bästa musen jag har haft på länge. Denna kommer jag ha tills den rasar.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jag fixade en gammal mus jag hade liggandes som hade nästan samma fel(var högerklick). Öppnade den och stoppade in en bit vikt silvertejp(fixar allt!) där en liten pelare gick från där man klickar till en miniknapp inuti musen. Den biten tejp gjorde så den kunde nå den lilla knappen. Den hade blivit utsliten så den inte kunde trycka lika långt ner som knappen var.

Detta var dock en vanlig gammal kontorsmus(väldigt o-ergonomisk och simpel). Men denna funkade då ett bra tag till, ända tills den försvann... Vet fortfarande inte vart den tog vägen...

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk

Själv kör jag musen med vänster hand - jag använde höger förut, fick en axelskada och körde med vänster för att avlasta, och vande om mig helt enkelt, så nu kan jag bara köra vänsterhänt :). Det begränsar ju urvalet rätt kraftigt då man måste köpa en ambidextriös mus (spegelsymmetrisk), men av dom jag testat tycker jag att Steelseries Sensei är en rikltigt bra mus. Bra settings på själva musen (= kräver inte specialdrivare el dyl på andra OS), bra precision, skönt passform, fungerar lika bra trots väldigt hårt användande under lång tid (8h+ / dag under ca 3 år). Jag kör "fnatic edition" - samma mus som vanliga men jag tycker att den är betydligt snyggare.

Däremot köpte jag samtidigt Fnatic-hörlurarna som matchar, och det är nog de sämsta skräplurar jag haft.. Så ni vet :).

Permalänk
Medlem

Bytte från mx518 till G402, fruktansvärt jävla as till mus som ligger sjukt dåligt i handen. har dock inte råd att byta för tillfället, men avråder starkt från möss i det formatet. absolut våldtar mitt lillfinger med sin räfflade sida.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Zowie FK1 om du gillar ambidextrous möss FK2 om du har små händer eller gillar lite mindre möss. Alternativt Zowie EC1-A eller EC2-A som är väldigt lik Intellimouse 3.0 (även här är 2 den mindre varianten). Alla dessa använder en grym optisk sensor.

Visa signatur

Mini ITX bygget:Corsair 250D | Asus z97i-plus | i5 4690k | Asus GeForce GTX 1070 Dual OC | EVGA 750w G2 | Corsair 8GB LP | 500GB SSD
Gamla bygget: Fractal Design Define S | MSI p67 | i5 2500k | Sapphire tri-x r9 290 | Fractal design 650W integra M | Corsair dominator 6GB | 256GB SSD
Fraktfritt för Sweclockers på Inet

Permalänk

Skulle rekomendera köpa en datormus fö 500kr och köpa razer deathadder, bästa dator musen någonsin!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Det där med möss är väldigt individuellt, men personligen har jag aldrig haft en bättre mus än Logitech MX Master. Något dyr, men galet nöjd.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindh:

Zowie FK1 om du gillar ambidextrous möss FK2 om du har små händer eller gillar lite mindre möss. Alternativt Zowie EC1-A eller EC2-A som är väldigt lik Intellimouse 3.0 (även här är 2 den mindre varianten). Alla dessa använder en grym optisk sensor.

Zowie har precis släppt ZA-serien också med likadan sensor som i FK1,FK2 & EC (Avago 3310).
Fler mösstillverkare borde lära sig av Zowie, samma innehåll olika former. Och att dom är helt utan programvara och drivrutiner är ett stort plus

Så om man behöver makro och annat ludd så kanske man bör titta på andra märken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Det där med möss är väldigt individuellt, men personligen har jag aldrig haft en bättre mus än Logitech MX Master. Något dyr, men galet nöjd.

Håller med, har själv haft min en vecka nu och jag har aldrig varit mer nöjd med en mus. En värdig ersättare till MX518!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3