Nvidia kliver in på SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxF:

Håller helt med. Man tar betalt så mycket man kan.

Säger jag som brände 7500:- surt förvärvade kronor på ett grafikkort förra veckan. Även om jag har råd med det så frågar jag mig själv om jag är helt j*vla blåst i huvet som lägger dom pengarna ett grafikkort ist för på ngt annat vettigt som nya fönsterbleck, färg till huset eller nått annat tråkigt :0)

Hoppas inte min fru läser detta :0)

Från en man som stod en hel dag idag och monterade fönsterbleck i regnet så kan jag bara säga att ett grafikkort hade varit mycket roligare <:)

Väl mött

Permalänk
Skrivet av anon152135:

Välkomna. Hoppas ni sänker priserna

Jag kan bara hålla med ! Fast det borde stå hoppas fiji levrerar samt (förnyade)300 serien !

Skrivet av Zidious G:

Hej vad dyra ni är.

Det har aldrig varit billigt att ligga på toppen, tyvärr.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Proffsmobbare

Jätteroligt med mer forumsnärvaro, särskilt från Nvidia. Lite oklart vad det är man kan ta upp i den nya forumsdelen dock. Rykten och hemligheter bör väl dementeras, och grafikkortssnack sker i andra avdelningar.

Shield? Vad mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

How come Nvidia cards always break? From the Nvidia cards I've had only one have worked fine and that was all the way back in the GeForce 4 days with the GeForce 4200. My 7800GT broke and I RMAd it 3 times!! Each time costing me 50 CAD (I lived in Canada at the time) and then I moved back to Sweden and I stopped trying to have it fixed. My last one was a 8800GTS and I liked it except for having to put a lot of extra cooling because at 65 degrees celsious it already started to show artifacts. I've never had an AMD/ATI card fail on me and I've had many many more of those.

Hoppas att detta inte betyder att Sweclockers nu kommer vara biased mot Nvidia och skriva dåligt om AMD.

Tanken är att du ska ställa frågor i firumdelen.
Ang ditt problem skulle inte Nvidia vara så stora idag om alla deras kort gick sönder.
Min 8800 håller fortfarande men pensionerade den i februari när jag köpte en 970. Den har tuffat på nästan dygnet runt i ca 8 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Va ju just detta som inte skulle tas i denna Nvidia forum avdelning.

"Syftet med Nvidia närvaro är att ge SweClockers medlemmar möjligheten att ställa direkta frågor om företagets produkter, teknik och service. Allmänna diskussioner om exempelvis grafikkort och drivrutiner sker även fortsättningsvis i det ordinarie forumet. Det kan vara värt att påpeka att eftersom Luke inte talar svenska är språket engelska. Välkommen in!"

Fast att diskutera drivrutiner och att ställa frågor är i min värld två helt olika saker.

"Allmänna diskussioner om exempelvis grafikkort och drivrutiner sker även fortsättningsvis i det ordinarie forumet."

Jag tolkar det såhär:
Syftet med Nvidia närvaro är att ge SweClockers medlemmar möjligheten att ställa direkta frågor om exempelvis grafikkort och drivrutiner.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Hedersmedlem

Welcome to Sweclockers. Hope you'll enjoy your stay here.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Som ni har gjort på "MSI (på engelska)" ska ni inte göra det på Nvidia med?

Mycket tråkigt att han inte kan svenska vem vet han kanske lär sen det efter ett tag.

No offense, men om man vill hänga med på datorfronten och dessutom hålla på med hosting, C# programmering osv (Ja, jag har läst många av dina tidigare inlägg) så kan det vara extremt bra att lära sig Engelska.. Enbart Svenska tar dig inte speciellt långt i världen idag.

Visa signatur

|Chassi: Phanteks P400S | CPU: i9 9900k, Corsair H90 | GPU: 2x GTX 980 @ 1450/8000MHz | RAM: 16GB Corsair LPX @ 2400mhz | PSU: Corsair AX850 med MDPC-X sleeve | Mobo: Asus Z390-F | SSD: Samsung 840 Pro 256GB, Samsung 860 EVO 500GB| HDD: Samsung F1 640GB, WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Det jag undrar är hur det bakomliggande avtalet ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Welcome to Sweclockers! Nice to see companies taking an interest in the customers of the Nordic countries

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Som ni har gjort på "MSI (på engelska)" ska ni inte göra det på Nvidia med?

Mycket tråkigt att han inte kan svenska vem vet han kanske lär sen det efter ett tag.

Eftersom Engelskan är det allmänt använda språket i datorsammanhang (och även i alla andra sammanhang utom Post och Läkarvetenskap) så är det väl inte särskilt rimligt att begära att han ska lära sig ett av de jobbigare språken i världen istället för att medlemmarna här använder något de redan kan från grundskolan? Och skulle det finnas någon som inte behärskar Engelska sedan tidigare så är det minst sagt dags att börja nu, framför allt som Engelskan är ett av de lättaste språken att lära sig, framför allt för oss svenskar som redan "lånat" så mycket från dem! Och jag menar inte att alla ska doktorera i engelsk språkvetenskap, "turistengelska" och kanske något mer därtill kommer man jättelångt med!

OT: A warm welcome to Luke, really hope you'll like it here and I'm looking forward to many educating discussions!

Permalänk
Medlem

You're welcome........ even though you're from Nvidia.......

To be more serious. It's fun that you see Sweclockers as a big enough community to dwell in these forums.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Nämen vad sysslar ni med, nu kommer ju hela forumet att brinna upp.

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

#skämtsominteensvarroliga2009

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

I Think it's great that Nvidia is here on SweC, well needed!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A