AMD hajpar Radeon 300-serie i ny videosnutt

Permalänk
Melding Plague

AMD hajpar Radeon 300-serie i ny videosnutt

I en ny teaser trummar AMD upp förväntningarna för nästa generation grafikkort i Radeon-serien, den här gången med antydan om vattenkylning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Man blir ju galen av deras ständiga teasande hela tiden

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordError:

Man blir ju galen av deras ständiga teasande hela tiden

Jag tänkte raka motsatsen.
En snurrande fläkt...

Permalänk
Medlem

Hajp?
Vi har redan forumet fullt med människor som hävdar att AMD hypeat Fiji länge, även fast man då förväxlar uttalanden med rykten och tillskriver AMD löften de inte kommit med.
Nu visar de ett par videosnuttar, och SweClockers redaktionen använder ordet hype? Det är väl ingen hype med teaser? Hype är när man målar upp något som bättre än vad det är. Ni spär på fanboykrigandet, igen. Är det för att ha ett "levande" forum? Det känns allt mer som att nyheterna är utformade för att sporra hetsiga diskussioner.

Det är dessutom inte första gången ni använder ordet hype när det kommer till AMD. Varför ser man inte samma ordval på annat håll?

EDIT: Kolla RaBlack nedan, AMD anklagas för lurendrejeri, på vilken bas?

Skrivet av RaBlack:

Vad håller AMD på med???
Fattar inte dom att Nvidia får fler köpare utan att ens göra något åt det själva.

Det lovas hit och dit hela tiden från AMD men inget extra, bara lurendrejeri.

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag tänkte mer. Eset. Skyddar dig mot skadlig kod, exploits och bot*** (hör inte vad han säger som sista ord).
Reklamen är dubbelt så lång som AMD's teaser. Eset gör nog feta pengar på dessa må klipp

Ontopic. Dryga snuttar som man inte ger så mycket mer info. Läck lite bilder på nakna kretskort eller något sådant spännande i stället.

Permalänk
Inaktiv

Yeay, hoppas folk går på hajpen o handlar för jag blev då super sugen när jag såg den här brutala teasern.

Permalänk
Avstängd

Vad håller AMD på med???
Fattar inte dom att Nvidia får fler köpare utan att ens göra något åt det själva.

Det lovas hit och dit hela tiden från AMD men inget extra, bara lurendrejeri.

Permalänk
Medlem

Lika dålig som förra "teasern". AMD kan verkligen inte detta med PR.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag tror Fiji kommer bli ett monster. Undrar vart alla är som alltid klagar på stora kort. Fiji verkar ju bli ruskigt litet, Borde inte ni hoppa av glädje?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Vad håller AMD på med???
Fattar inte dom att Nvidia får fler köpare utan att ens göra något åt det själva.

Det lovas hit och dit hela tiden från AMD men inget extra, bara lurendrejeri.

Vad är det som är lurendrejeri menar du?

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag tror Fiji kommer bli ett monster. Undrar vart alla är som alltid klagar på stora kort. Fiji verkar ju bli ruskigt litet, Borde inte ni hoppa av glädje?

Fiji är man ju såklart nyfiken på men resterande i 300-serien är ju föga exalterande. Där håller man ju bara tummarna att den läckta/ryktesspridda prissättningen är falsk.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Fiji är man ju såklart nyfiken på men resterande i 300-serien är ju föga exalterande. Där håller man ju bara tummarna att den läckta/ryktesspridda prissättningen är falsk.

Den läckta ser väl rätt bra ut? Samma eller lägre pris än nuvarande serie, trots högre frekvenser, dubbelt minne och rykten om ny tillverkningsprocess från Global Foundries. Det är rejält mycket för pengarna, allra helst som 200-serien redan idag ger väldigt mycket för pengarna.

Permalänk
Avstängd

@Vaun: Det lär vi alla få svar på snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

@Vaun: Det lär vi alla få svar på snart.

Du chansar alltså vilt?

Permalänk
Avstängd

@Aleshi: Har sett AMD göra det förr... så chansningen lär nog vara 88.8% vild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Den läckta ser väl rätt bra ut? Samma eller lägre pris än nuvarande serie, trots högre frekvenser, dubbelt minne och rykten om ny tillverkningsprocess från Global Foundries. Det är rejält mycket för pengarna, allra helst som 200-serien redan idag ger väldigt mycket för pengarna.

Läckta 390x-priset jag såg var 5k medan 290x låg på 3k.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

@Aleshi: Har sett AMD göra det förr... så chansningen lär nog vara 88.8% vild.

Exempel?

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Den läckta ser väl rätt bra ut? Samma eller lägre pris än nuvarande serie, trots högre frekvenser, dubbelt minne och rykten om ny tillverkningsprocess från Global Foundries. Det är rejält mycket för pengarna, allra helst som 200-serien redan idag ger väldigt mycket för pengarna.

Samma eller lägre pris? Var har du läst det?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon162230:

Yeay, hoppas folk går på hajpen o handlar för jag blev då super sugen när jag såg den här brutala teasern.

HAHAHA, min tanke med, på vilket sätt skulle jag bli mer sugen på att köpa det efter att ha sett en fläkt starta?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Samma eller lägre pris? Var har du läst det?

http://wccftech.com/amd-radeon-300-series-pricing-confirmed-a...

Permalänk
Medlem

Lika dålig teasern som den förra, den förra var ju också bara ett par sekunder och kom inte med något nytt den här gången heller. Det enda positiva man sett ifrån AMD hittills är väl deras relativt låga pris i jämförelse med Nvidia, och priskrig är ju alltid bra för oss konsumenter.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag tänkte mer. Eset. Skyddar dig mot skadlig kod, exploits och bot*** (hör inte vad han säger som sista ord).
Reklamen är dubbelt så lång som AMD's teaser. Eset gör nog feta pengar på dessa må klipp

Ontopic. Dryga snuttar som man inte ger så mycket mer info. Läck lite bilder på nakna kretskort eller något sådant spännande i stället.

Jag har alltid trott han säger "botnät/bot-nät"..jag vet iofs inte ens om det är något som finns eller vad för hemskheter sådana hittar på

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Avstängd

Vad ska man säga.

Dock så bliv en lite av text bort tagen dumma program.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Läckta 390x-priset jag såg var 5k medan 290x låg på 3k.

Enligt guru3d ska priset var 389 dollar för 390x

http://www.guru3d.com/news-story/amd-radeon-300-series-pricin...

Permalänk
Medlem

Jagar dom nya fans?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Nu väntar vi bara på om gröna laget ska svara med samma sarkasm som Apple hade mot Intel på 90 - talet?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Bara släpp skiten nu, hype-tåget lämnade stationen för 2 månader sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av xfade:

Jagar dom nya fans?

Tror fan att du har rätt, din åsikt är verkligen en frisk fläkt i denna tråd, den sätter onekligen snurr på saker och ting.
Tycker att det blåser lite väl mycket kring AMD nu, folk borde försöka kyla ned sig lite.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Nu väntar vi bara på om gröna laget ska svara med samma sarkasm som Apple hade mot Intel på 90 - talet?

https://www.youtube.com/watch?v=uQkJkdT_ang

Problem är bara att Mac:ar alltid kännts sega imo så att de hade ett snabbt chip hjälpte inte så mkt. Hade en polare som fick en Mac med PPC604 när den kom ut där nån gång på sent 90tal (har jag för mig det var) och den kändes seg som sirap jämfört med de premium PC som var på markanden samtidigt. Pentium II och III var ju rätt ok chip faktiskt samt de som AMD hade då. En Amigan låg ju efter minst en generation hela tiden på samma typ av chip som Maccen på 90 talet och gav en helt annan (läs: rappare) upplevelse.

Men du har rätt i att Nvidia kommer göra narr av AMD för deras senaste namnschema. Vi kommer nog se en liknande trollfilm som den AMD gjorde mot Nvidia under 970-skandalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag tror Fiji kommer bli ett monster. Undrar vart alla är som alltid klagar på stora kort. Fiji verkar ju bli ruskigt litet, Borde inte ni hoppa av glädje?

Små kort är bra så länge som de har integrerad kylning som inte tar extra plats (och om den integrerade kylaren inte är underdimensionerad och högljudd), så för min del är de kommande tredjepartskorten mer intressanta. Lagom är bäst.

Visa signatur

5950X, 3090